Inseminaatio 2013

Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Tiltu77....................4. IUI....................lokakuu.........selittämätön
Daysleeper.............2.IUI.....................lokakuu..........PCO+simpoissa häikkää

Piinailijat
Nimimerkki............Hoito..................Testipäivä.....Syy

Tulppu83.................2. IUI................30.09...........selittämätön

Plussanneet
Nimimerkki.............Hoito...........Plussauspäivä.......Syy
Tähtisilmä*............1. IUI............27.8....................selittämätön

Laittakaahan muutkin itsenne listalle. On kai meitä täällä muitakin kuin me kolme :)

Haave31, vaikka nämä hoidot ja lapsettomuus tuntuu välillä tosi rankalta niin itse olen kuitenkin ajatellut että kokeillaan kaikki mahdolliset hoidot jo senkin vuoksi ettei tarvitse sitten joskus myöhemmin katua. Jos hoidoilla ei sitten tulekaan raskaaksi niin eipä tarvi sitä myöhemmin miettiä ettei yrittänyt, kun siihen oli vielä mahdollisuus

Mari32, pahoittelut sinnekin. Onko teillä vielä inssejä vai siirryttekö seuraavaksi ivf-jonoon?

Tänään kp1 mutta olo on jo parempi kuin eilen. Tuli kai itkeskeltyä tarpeeksi. Ja kun on ultra-aika tilattuna niin voi alkaa orientoitumaan uuteen ja viimeiseen inssiin. Toisaalta olen onnellinen, että sen jälkeen päästään sitten ivf-jonoon, kun siinä on sitten aina paremmat mahollisuuet onnistua.
 
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy[/B]
Tiltu77....................4. IUI....................lokakuu.........selittämätön
Daysleeper.............2.IUI.....................lokakuu..........PCO+simpoissa häikkää
Tulppu83................3.IUI......................lokakuu........selittämätön

ei sitten tarvinnut testata, kun menkat alkoi maaanantai-aamuna :( nyt sitten piikittelyä ja ensi viikolla uusi inssi. Pahoittelut muillekin negalaisille!
 
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy[/B]
Tiltu77....................4. IUI....................lokakuu.........s elittämätön
Daysleeper.............2.IUI............ .........lokakuu..........PCO+simpoissa häikkää
Tulppu83................3.IUI........... ...........lokakuu........selittämätö n

Piinailijat
Nimimerkki..........Hoito..............Testipäivä............Syy
Noble Estelle............1.IUI................10.10.................Selittämätön
 
Nimimerkki...........Tuleva hoito.......... Ajankohta..........Syy[/B]
Tiltu77....................4. IUI...................lokakuu..........selittämätön
Daysleeper.............2.IUI.....................lokakuu..........PCO+simpoissa häikkää
Tulppu83.................3. IUI..................lokakuu............selittämätön

Piinailijat
Nimimerkki............Hoito..................Testipäivä.....Syy

Noble Estelle............1.IUI................ 10.10.................Selittämätön

Plussanneet
Nimimerkki.............Hoito...........Plussauspäivä.......Syy
Tähtisilmä*............1. IUI............27.8......................selittämätön
 
Viimeksi muokattu:
dpo 11 menossa ja hyvin ristiriitaiset tuntemukset. Jotenkin on niin tottunut siihen, että raskaustesti näyttää negaa ja kuukautiset alkaa, niin ei oikein nytkään jaksa odottaa mitään muuta. Nyt on jostain syystä eka kerta, kun ei oikein edes odota mitään ihmeellistä tapahtuvan. En tiedä sitten miksi näin.

Mulla on ollu inseminaatiosta lähtien kaikenlaisia tuntemuksia, mitä ei ennen ole ollut. En sitten tiedä mikä on kuviteltua ja mikä oikeaa. Vatsaa on nipistellyt enemmän kuin ennen ja vatsaa on myös turvottanut enemmän kuin aiemmin. Rinnat aristaa vain vähän ja sekin alkoi vasta nyt vkonloppuna.

Testata voisi torstaina jos sitä ennen ei ole mitään tapahtunut. Saa nähdä testaanko vai odottelenko niitä kuukautisia. Mulla on kierto ollut nyt viimeisen vuoden ajan 25-28pv... joten nyt mennään kp 24.

Pe-La yönä näin unen missä tein raskaustestin ja se näytti selkeää plussaa. On tää jännä miten ihmisen alitajunta vaikuttaa uniin :D

Ei auta kuin odottaa vielä muutama päivä ja katsoa sitten mikä on homman nimi :)
 
Heipsis kaikille!
Tulppu83 pahoittelut negasta!
Tiltu77 Mulla nyt kolmas Femar-kiertoja ja oireet vaihdelleet aina. Ei niistä oireista pysty oikein mitään tukitsemaan :) Toivotaan et ultrassa on hieno follikkeli!!! :)
Noble Estelle Sähän pääset ihan just testaamaan! Hyvä jos pystyt olee testaamatta vielä, itse siihen en oo ikinä kyenny! Toivotaan et oireet ja uni ennustais plussaa!!!
Mari32pahoittelut negasta!

Mulla tänään kp 15 ja ultra takana. Siellä oli limakalvo hyvä ja oikealla puolella möllötteli 27mm -kokoinen mollukka! Pregnyl pistettiin ja huomenna aamusella inssiin! Jännää!! Tää on muuten eka kerta kun on ultrien mukaan oikealta puolelta munarakkula kypsynyt!
 
Hei!

Meille on seuraavaan kiertoon suunniteltu inssiä ja nyt laskeskelin kalenterista että ovis osuu luultavimimminkin tuolloin viikonloppuun - todennäköisimmin sunnuntaille. Hoidoissa olemme julkisella. Onko teillä vastaavassa tilanteessa skipattu kierto vai onko ovista kikkailtu lääkityksellä osumaan arkipäiviin?

Kiertoni on normaalisti melko säännöllinen (clomikierrot pidempiä), joten ongelma toistuisi luultavasti myös seuraavissa kierroissa - melko turhauttavaa siis...
 
Heippa!
Pahoittelut negan saaneille :(
Mitenkäs Mari32 teillä jatkuu hoidot?
Entä Daysleeper miten meni inssi?
Toivoisi kyllä jo kovasti tänne taas plussia.

Mulla oli maanantaina (kp10) ultra, ja ekaa kertaa koko tän hoitojakson aikana oli johtofolli vasemmalla. Tuolloin kp10 sen koko oli 16mm. Huomenna illalla pistän pregnylin ja perjantaina tehdään inssi. Olin aivan varma että se osuisi viikonlopulle, mutta onneksi ei. Lääkäri kyseli jo että nko meidän kanssa puhuttu siitä ivf-jonoon menosta. Ja sanoin että ei ole, enkä tiedä halutaanko ees mennä siihen. Sovittiin että tehdään vielä 4.inssi, jollei tässä kolmannessa tule tärppiä.
Nyt olen itse käynyt miettimään kuitenkin sitä ivfää.. Kun jos ei nyt menekään jonoon, on tie aika pitkä jos jossakin vaiheessa tahtookin hoitoihin palata.. No pitää miehen kanssa vielä puhua.
Sain tähän kiertoon myös lugesteronit loppukiertoa tukemaan. Täälläkin varmaan useammalla on ne käytössä, niin osaatteko sanoa mitä niiltä voi odottaa, muuta kuin että sotkevat..??
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki...........Tuleva hoito.......... Ajankohta..........Syy
Tiltu77....................4. IUI...................lokakuu..........s elittämätön
Daysleeper.............2.IUI............ .........lokakuu..........PCO+simpoissa häikkää
Tulppu83.................3. IUI..................lokakuu............ selittämätön
haave31.................3.IUI....................lokakuu............selittämätön

Piinailijat
Nimimerkki............Hoito............. .....Testipäivä.....Syy

Noble Estelle............1.IUI................ 10.10.................Selittämätön

Plussanneet
Nimimerkki.............Hoito...........P lussauspäivä.......Syy

Tähtisilmä*............1. IUI............27.8..................... .selittämätön
 
Meillä kanssa perjantaina the päivä taas edessä! Eilen sitten unohdettiin illalla piikittää! Miten voikin olla niin tohelo...! Saa nähdä mitä lääkäri sanoo. Toivottavasti ei ole sössitty koko touhua :( Piikitettiin nyt aamulla 8 h viiveellä.

Haave31, mulla luget ollut alusta asti tukena. Eikä ne minusta kovin pahasti sotke, joten sen suhteen en olisi huolissani. Vähän samanlaista kun runsas valkovuoto. Päätä ne minusta enemmäin sekoittaa, mutta taitaa sekin ollut mun kohdalla vaan placebo efekti :)
 
haave31 Mulla Luget ei oikeestaan sotkenu taimitään..vaikeinta oli muistaa ne laitttaa! Niin ja pään ne pisti sekaisin! Onneksi pääsette perjantaina inssiin!! Ja hienon kokoinen folli sulla!
Tulppu83 Toivotaan, ettei unohdus ole vaikuttanut munisten kasvuun!! Luulis ettei 8 tuntia vielä koko touhua pilaa!

Inssi siis takana. Ovulaatiota ei vielä ollut tapahtunut ja matkaan lähti 16 miljoonaa uimaria :) Lääkäri sanoi, että kaksi vuorokautta selviävät elimistössä pesun jälkeen. Eilen illalla oli ovistuntemuksia, joten tänään sitten varmaan dpo 1 :)
Mulla on muuten nyt kahdessa inssissä tuntunut inssipäivän iltana supisteluja kohdussa...onko muilla kokemusta tällaisesta?
 
Inssi siirtyikin nyt sitten maanantaille, kun follit olivatkin vielä liian pieniä. Aikaisemmin en ole edes kiinnittänyt huomiota mitä ne niistä sanovat, mutta nyt oli 13 mm 2 kpl ja yksi pieni 7mm. Ihan kyllä ovisvibat tuntuisi olevan, siksi vähän ihmettellen, että pitää vielä odotella. Toivottavasti eivät sitten itsekseen irtoa.

Ei kai 3 follia ole vielä liikaa? Aikaisemmissa insseissä mulla on ollut 1 tai 2. Olisi meinaan aika turhauttavaa, jos eivät sitä inssiä tekisi lopulta.
 
Tulppu83 Mulle/ meille on sanottu että 3 isoa on maximi millä lähdetään hoitoja jatkamaan, mutta jos on enemmän niin sitten täytyy odottaa seuraavaan kiertoon, sillä Suomen lainsäädäntö ei salli monikkoraskauksia hedelmöityshoidoissa, tai siis kaksosraskaudet on ihan ok. Olipas epäselvästi kirjoitettu. Pointti siis oli että ei pitäis sun 3 follia olla liikaa :)

ON: tänään dpo 14 ja cb:n raskaustesti kertoi: Ei raskaana. Eli ei muuta kuin menkkoja odottelemaan :(
 
Ja tänään sitten kp 1 ja soitto Väestöliittoon. Maanantaina on sitten taas ultra ja samalla käydään läpi pistoshoidon toteutus mikä aloitetaan sitten tiistaina.
Nyt en enempää jaksa kirjoitella, sillä fiilikset on aika huonot. Anteeksi.
 
Noble Estelle, pahoittelut negasta. Itsekin olen aina testauksen jälkeen ja pari päivää menkkojen alkamisen jälkeen tosi alamaissa. Jotenkin sitä sitten aina ultran ja uuden hoidon myötä piristyy. Enpä tiennyt onneksi silloin vuosi sitten hoitoja aloitellessa miten vaikeita nämä hoidot on henkisesti.

Esikko83, minulla on ollut samaa ongelmaa, että ovis osuu monen kuukauden ajan aina viikonlopulle. Itse en ole kuullut, että niitä olisi lääkityksellä siirretty. Sitten toisaalta sekin on hyvä, että kun ne ovikset sattuu viikolle niin sitten voi tehdä kaikki 3 inssiä peräjälkeen :)

Haave31, tehkää neljäs inssi ja miettikää asiaa. Ja jos siellä on pitkät jonot niin onhan siinä jonotellessakin aikaa harkita. Itsellä alkaa olla sen verran ikää että vaikkei ne ivf-hoidot niin hirveästi houkuttele niin eipä tässä voi enää odotellakaan.

Daysleeper, seesteisiä piinailupäiviä :)

Minulla oli tänään kp10 (folli 12,5 mm ja limis 7,5) ultra ja inssi tehdään ensi viikon tiistaina kp14. Viimeksi folli oli ehtinyt puhjeta niin parempi nyt että se tehdään ennemmin ajoissa kuin liian myöhään niin on sitten ne siittiöt siellä munanjohtimissa odottamassa, kun munasolu irtoaa. Jotenkin ajatukset on jo tulevassa ivf:ssä vaikka voi kai tästä seuraavastakin plussa tulla.
 
Luulin ettei vkl tehdä hoitoja, mutta kyllä nyt osui sunnuntaille kuitenkin. Mukaan lähti pesun jälkeen 35 m siimahäntää. Nyt sitten vaan 15 päivää piinailua!

lääkäri sanoi, että pitäisi täydellä rakolla tulla paikalle, mutta jouduttiin sitten odottamaan hyvä tovi, koska samaan aikaan oli sattunut hätäsektio. rakko meinasi haljeta, joten oli pakko käydä veskissä :( kaipa ne uimarit silti perille löytää, ei kai kukaan luomustikaan täydellä rakolla hommaile?

että hyvää epäonnistumisen päivää vaan! taitaa olla kohtalon ivaa, kun tälle päivälle osui! :D
 
Hei taas kaikille..

Minä palaankin häntä koipien välissä tähän ketjuun takaisin, mieluusti olisin kyllä pysynyt poissa.. Tämä raskaus päättyi nyt sitten keskenmenoon.

Eilen alkoi niukka rusehtava vuoto ja kävin sitten aamulla neuvolassa, jospa sydänäänet olisi kuuluneet vaan eihän niitä kuulunut.. Lähetteen kanssa UÄ:llä tarkistamaan sikiön tilannetta ja sieltähän löytyi pienen pieni kuollut sikiö, joka vastasi kooltaan noin rv 7. Todennäköisesti kuollut siis aika pian VU:n jälkeen. Huomenna otetaan tyhjennyslääkkeet ja kärvistellään kipujen kanssa..

2. IUI siis edessä kunhan kroppa toipuu tästä keskenmenosta.

MUOKS. Maanantaina piti siis olla rv 11+2 mutta menehtynyt sikiö vastasi kooltaan rv 7+.
 
Viimeksi muokattu:
Tiltu77 eikö sulla tänään oo se inssi? Kerrohan sitten miten kävi!
Tulppu83 Mun mielestä se on suositus, et on täysi rakko kun inssi tehdään. Näin ollen kohdunkaulan mutkat suoristuu ja toimenpide sujuu helpommin. Muuta merkitystä sillä ei ole. Synnyttäneillä mutkat on jo yleensä suoristuneet niin tuota tarvetta ei ole :) Eikä sillä täydellä rakolla mitään merkitystä ole inssin onnistumiselle :)
Tähtisilmä voi ei! Pahoittelut! Jaksamista surun keskellä!

ON: Tänään dpo 7, ei minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan. Testailen varmaan lauantaina dpo 11. Silloin pitäis jo jotain näkyä jos on näkyäkseen. Jos ei silloin näy mitään ni voikin sitten lähteä vaikkapa maisteleman juhlajuomia.
 
Luulin jo että minulla oli huono päivä tänään, kun inssi meni penkin alle mutta sitten luin täältä miljoona kertaa ikävämpiä uutisia. Tähtisilmä, olen niin pahoillani ja tiedän ainakin osittain miten surkeat fiilikset sinulla on nyt. Itsellä kesäkuussa ensimmäisestä inssistä alkanut raskaus päättyi keskenmenoon juuri 7 viikolla... Eipä tähän voi mitään sanoa kuin, että koita jaksaa ja sure rauhassa asiaa. Elämä on välillä niin epäreilua!! Mutta pakko sanoa lohduttavana asiana että on ihan 100 % hyvä juttu että raskaus alkoi. Todennäköisesti siis ennemmin tai myöhemmin kiinnittyy sellainen alkio, jolla on mahdollisuudet kehittyä loppuun asti.

Tänään inssissä selvit että folli oli lopettanut kasvun ja ovuloimaton kierto tulossa todennäköisesti. Siittiöt ruiskutettiin kuitenkin sisään, kun ne kerran oli valmiina. Mutta joo, ei ole piinailtavaa tässä kierrossa ja kuukautisten alkamisesta sitten ivf -jonoon ja 5 kuukautta odottelua.

Tsemppiä piinailijoille ja onnea kaikille muillekki. Toivottavasti tänne ropisis nyt plussia! Käyn teidän kuulumisia kuitenkin täällä lukemassa vaikka itse poistunkin täältä ketjusta. Menispä 5 kuukautta menis nopeasti :)
 
Kiitos kaikille lohduttavista sanoistanne.. Kyllä tämän surun käsittely ottaa varmasti oman aikansa mutta yritän kuitenkin kovasti ajatella positiivisesti ja uskoa, että meillä on vielä mahdollisuuksia saada se oma käärö syliin.

Tiltu, kestikö sinulla tämä vuoto kuinka kauan? Minulla vuoto on tällä hetkellä lähinnä kuukautisten tapaista. Klönttejä tuli eilen ja kivut olivat ajoittain melkoisia mutta pelottaa ettei kaikki tule ulos ja saan vielä kaupan päälle kohtutulehduksen.. Eilen nousi kuume lähemmäs 38 astetta, joka tod.näk. johtui niistä Cytotec-lääkkeistä, mutta kai ne terveyskeskuksessa katsoo varoiksi tulehdusarvot jos pyytää.. Ymmärsin etteivät tuolla julkisella kontrolloi kohdun tyhjentymistä muuten kuin hcg-arvolla muutaman viikon päästä. Itseä kuitenkin rauhottaisi jos se tarkistettaisiin ultralla.. Näinköhän siihen pääsisi jos vaatimalla vaatisi? Lueskelin kuitenkin, että monella, joilla ensimmäinen raskaus ollut kyseessä, on kontrolloitu ultralla kohdun tyhjentyminen. Toisethan ovat jopa olleet sairaalassa tyhjentymisajan.. Niin on erilaiset käytännöt eri paikkakunnilla. Kauanko meni, että pääsitte uuteen inssiin? Toivoisin, että saataisiin jo yrittää seuraavista kuukautisista mutta en tiedä onnistuuko se käytännössä..
 
Tähtitomu, tuo vuodon kesto on kai yksilöllistä ja riippuu siitä tehdäänkö lääkkeellinen tyhjennys vai ei. Minulle tehtiin lääkkeellinen ja vuoto kesti tasan 22 pv lääkkeiden oton jälkeen. Itsellä kyllä oli pari päivää vuoto paljon voimakkaampaa kuin kuukautisvuoto mutta sitten seuraavat kolme viikkoa vaihtelevasti. Taisin tehdä raskaustestin n. 2 viikkoa keskeytyksen jälkeen ja kun se näytti negaa niin en sitten jaksanut lähteä tk:n ottamaan veritestiä. Seuraavat kuukautiset alkoivat vuodon loppumisesta 2 viikon päästä. Eli heti seuraavaan kiertoon ei itsellä olisi varmaan voinut inssiä tehdä, kun siinä kierrossa tiputteli vielä silloinkin, kun testasin oviksen eli ei olis limakalvo varmaan ehtiny riittävän paksuksi. Sinun pitää varmaan kysyä asiaa klinikalta ja itse varmaa soittaisin tuosta lämpöilystä myös varmuuden vuoksi.
 

Yhteistyössä