Inseminaatio 2013

pikkunyytti.blogit.fi löytyy meidän inseminaatio tarinaa, kokemuksia, vastoinkäymisiä, surua,iloa... Tänne olen joskus muutamasti kertonut meidän inssi kokemuksia, mm. Ketjuun inseminaatio 2012. Nyt olen vahvasti päättänyt kirjoittaa vain blogiin! Se on ihan juuri luotu, ja tarkemmin inssestä ym aion kertoa. Nyt on piinapäivät menossa. Joten komentteja ja vinkkejä ja keskustelua blogiini vois myös jättää :) mitä enemmän kiinnostuneita sitä ahkerammin varmasti päivitän ja lupaan kertoa kokemuksiani. Ehkä joskus vielä odotamme esikoista!! Käyn täälläkin päivittäin lukemassa teidän ajatuksia ja piinailuja mutta en ole hetkiin saanut itseäni kommentoimaan mitään! Tsemppiä ja jaksamista kaikille jotka painivat inseminaation piinan kanssa!

Plussatuulia tänne minulta jokaiselle! !
 
Hydrangea sulla onkin piinaviikko eessä :) Tsemppii piinailuun
Tiltu77 joo tänään testasin ja viivanpaikkahan se siitä tupasahti, eli ei kovin lupaavaa...Mut huomenna vielä testit kehiin :)
Jos jotain positiivista niin ainakin toi luteaalivaihe näyttäis olevan riittävän pitkä :)
tinka28 Pitäne käydä blogiasi vilkaisemassa :) plussatuulia!!!
 
Tänään aamulla dpo 10-11 (11 päivää inssistä, 12 päivää Pregnylistä) testattu puhdas nega One Stepillä. Hoppuiluako, tuskin. Eiköhän se tässä ole jo kahdeksen OI-kierron aikana tullut todistettua, että nää kevyemmät hoidot ei riitä. Tää kolmas inssi vielä tehtiin huomattavasti kahta aiempaa huonoimmilla lähtöarvoilla, joten jos ei aiemminkaan, niin miksi nyt. Viimeistään perjantaina varmistelen (on yksi digi menossa vanhaksi 10/2013, hah) ja soitan sitten klinikalle, että pitävät meidän IVF-suunnitteluajan varauksessa.
 
Inssiläiset
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Hydrangea...............1. IVF...................marraskuu........PCO
Tiltu77....................4. IUI....................lokakuu.........selittämätön

Piinailijat :popcorn:
Nimimerkki............Hoito.................Testipäivä.....Syy
Hydrangea...............3. IUI................27.9............PCO
Tiltu77....................3. IUI................2.10............selittämätön

Plussanneet :heart:
Nimimerkki..................Hoito....................Plussauspäivä...Syy
 
Hydrangea voi ei!! Voiskohan se vielä plussaksi muuttua? jos oiskin kiinnittynyt myöhemmin!
joo, testasin jo ja negahan se oli.. nyt onkin menossa kp 2 ja kohti uutta inssiä mennään :) jos jotain positiivista ni ainakin luteaalivaihe oli riittävän pitkä! Pienet on ilot :)

Muuten, oon tosi pettyny noihin apteekin omiin testeihin! Mulla tuli silloin perjantaina dpo 11 ihan selkeä viiva testiajalla, kun muut testit näytti negaa. Ja senkin jälkeen niihin tuli semmoinen punainen viiru testiajalla enkä raskaana ollut...
 
Daysleeper, voi harmi, pahoittelut! :hug: Onhan se mahdollista, että siellä olisi ollut kenties jonkinlaista kiinnittymisyritystä, kun viivoja tuli. Noi apteekin omat on musta aika herkkiä ja parissa kierrossa keväällä sain itsekin niihin kummallisia haaleita viivoja. Juu, voihan mulla testit vielä plussaksi muuttua, kun on kuitenkin vasta dpo 10 tai maksimissaan dpo 11. Jotenkin oon vaan ollut henkisesti varautunut heti kierron alusta asti, että nega tulee ja IVF:ään mennään. En voi vaan käsittää miksi tää on näin vaikeeta, kun meillä ongelma on "ainoastaan" mun PCO (ei ylipainoa yms, oireena vaan monirakkulaiset munasarjat), miehessä ei vikaa ja lääkkeillä ovulaatio kuitenkin saadaan aikaiseksi. :(
 
Daysleeper, pahoittelut uudesta kierrosta. Itse käytän clearbluen raskaustestiä (en sitä digiä vaan sitä halvempaa), kun siinä ei näy edes roskishaamuja.

Hydra, ei se todennäköisesti näy vielä noin aikaisin vaikka olisitkin raskaana :) Sitä itsekin mietin, että miten tämä voi olla näin vaikeaa, kun jotkut tulevat raskaaksi melkein vahingossa...
 
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy[/B]
Hydrangea...............1. IVF...................marraskuu........PCO
Tiltu77....................4. IUI....................lokakuu.........selittämätön

Piinailijat :popcorn:
Nimimerkki............Hoito.................Testipäivä.....Syy
Hydrangea...............3. IUI................27.9............PCO
Tiltu77....................3. IUI................2.10............selittämätön
Tulppu83.................2. IUI................30.09...........selittämätön


Plussanneet :heart:
Nimimerkki..................Hoito....................Plussauspäivä...Syy[/SIZE

Hei kaikki! lisäsin itseni listalle, toivottavasti mahtuu ketjuun mukaan! ja toivottavasti joku osaisi hiukan auttaa! hirmuisesti näyttää olevan ketjussa kirjoituksia ja tietoa, ja tuumin että parhaiten sitä pääsee varmaan perille asioista liittymällä keskusteluun.

hiukan taustatietoa sitten: meillä lapsettomuutta takana 2 v ja 10 kk. Aluksi vikaa oli miehessä - kiveskohju, mutta se saatiin leikkauksella kuntoon. Nyt pitäisi simpat olla ok. Minusta ei ole mitään "vikaa" löytynyt. Putket on auki ja ovuloin säännöllisesti.

ennen inssiä käytössä ovista tehostavat piikittelyt + irroituspiikki. inssin jälkeen tukena keltarauhashormonia alakautta. en tiedä johtuuko niistä hormoneista, lääkärin mukaan ei pitäisi mitään sivuvaikutuksia olla, mutta suurinpiirtein inssiä seuraavasta päivästä olen ollut todella pahalla päällä jatkuvasti. tiuskin kotona ja töissä jatkuvasti ja välillä saa ihan hillitä itseään kun V*****s on ihan tajutonta :D
Samaan aikaan kropassa tuntuu kuitenkin kuin olisi ovis vielä päällä. Alavatsassa nipistelee ihan samalla lailla ja halutkin on melkein yhtä kohdillaan.

tiedostan kyllä, että 40 kiertoa takanapäin kaikenlaisia tuntemuksia on tullut tarkkailtua vähän liikaakin :)

onkohan täällä ketään jolla olisi samanlaisia tuntemuksia? jokatapauksessa tsemppiä kovasti kaikille hoitoihin ja piinapäiviin!
 
Heippa Naiset!

Olen tätä palstaa seurannut jo pidemmän aikaa ja keväällä kirjoittelinkin pari kertaa..Täällä menossa dpo 6 tai 7.Kolmas inssi siis takana! Meillä "vikana" hieman heikko siemenesteen laatu ( vasta-aineita ja katoa käy pesussa määrässä), luomukiertoihin on inssit tehty, irrotuspiikin olen saanut ja nyt toinen kerta kun luget myös loppukierrossa tukena. Jotka mulla aiheuttaa ennenkaikkea hillitöntä väsymystä!!

Tsemppia piinailuun kaikille!!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yrittää vuoto alkaa Lugeista huolimatta. Tai ainakin jonkinlaista rusehtavaa vuotoa tulee jo. Tänään 13 päivää inssistä ja testit negaa.

Taidanpa poistaa itseni listoilta, kun siirryn nyt toisten hoitojen pariin. Kiitos teille tuesta ja huimasti tsemppiä hoitoihin! :)
 
Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Tiltu77....................4. IUI....................lokakuu.........selittämätön

Piinailijat :popcorn:
Nimimerkki............Hoito.................Testipäivä.....Syy
Tiltu77....................3. IUI................2.10............selittämätön
Tulppu83.................2. IUI................30.09...........selittämätön

Plussanneet :heart:
Nimimerkki..................Hoito....................Plussauspäivä...Syy
 
Hydrangea pahoittelut negasta!!! Toivotaan,että uudet hoidot auttavat teitä saamaan pienen nyytin syliinne!

Tulppu83 Mulla noi alakautta laitettavat luget aiheutti mielialanvaihteluita sekä ihan armotonta väsymystä!

Mari32 Tsemppiä piinailuun!!

Mulla uusi Femar-kierto menossa kp 4 nyt :)

Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Tiltu77....................4. IUI....................lokakuu.........s elittämätön
Daysleeper.............2.IUI.....................lokakuu..........PCO+simpoissa häikkää

Piinailijat
Nimimerkki............Hoito............. ....Testipäivä.....Syy

Tiltu77....................3. IUI................2.10............selit tämätön
Tulppu83.................2. IUI................30.09...........selit tämätön

Plussanneet
Nimimerkki..................Hoito....... .............Plussauspäivä...Syy
 
Tervetuloa Tulppu83 ja Mari32. Marin kans piinaillaan samoilla päivillä. Mulla on menossa dpo7. Voit päivittää itsesi tuonne piinailijoihin jos haluat.

Hydrangea, tsemppiä ivf:ään! Sullahan ne hoidot alkaa ihan kohta. Onnekkaita olette sielläpäin, kun ei tarvi jonottaa. Meillä seuraavan inssin jälkeen sitten ivf-jonoon, jotka on täällä n. 5-6 kk...

Odottavan aika on pitkä ja mukavasti tästä pregnylistä taas tulee kaikenlaisia raskausoireita...
 
kiitos kun pääsi mukaaan keskusteluun! no hyvä tietää, etten ole ainoa jolla suorastaaan päässá vippaa noiden lugejen takia. eilen oli dpo 11 ja menin siitten testaamaan, kun oli ihan armoton päänsärky ja en oikein olisi viitsinyt ottaa sárkylääkettä. apteekissa sanoivat, etta paracetamolia voi ottaa, vaikka olisikin raskaana. negahan sieltä pährähti. :(

olihan tämä toki liian aikainen testi, mutta "pakko" oli tehdä muutenkin kun oli aivan liian tunnekuohu päivä. kahvitauolla töissä selailin facebookia ja miehen yksi kaveri oli julkaissut kuvan uudesta hiustyylistä. minusta alkoi sitten näyttää, ettei kuvan julkaisun tarkoituksena ollut uusi tyyli lainkaan, vaan pömpöttävä masu! joten menin vessaan itkemään ja soitin miehelle ja kysyin onko tämä ystävä raskaana. minulle ei ole niin läheinen tyyppi, että kehtaisin itse kysyä, ja muutenkin tiedän varsin hyvin ettei raskausutelut ole ollenkaan kivoja. jokatapauksessa tämä ystävä oli juuri palannut 3 kk komennukselta kehitysmaista, en muista mistä. joten miehen mukaan olisi aika epätodennäköistä, että olisi "hankkiutunut" raskaaksi juuri ennen lähtöä kehitysmaihin.. mene ja tiedä.

piinailua vielä 3 päivää! onneksi viikonloppu tulossa :) eli viikonloppuja vaan kaikille! :)

ainiin, jos plussaan, niin lääkärin mukaan näitä lugeja täytyisi ottaa koko ensimmäinen kolmas! aikaa hurjaa, mutta ottaisin kyllä vaikka kissan kokoisia lugeja ja vaikka korvan kautta, jotta se plussa nyt vihdoin tulisi!!
 
Kyllähän näitä oireita tulee mukavasti pregnylistä ja lugeista yhdessä :O Tosin mulla niitä tulee kyllä ilman niitäkin! Saanko kysyä että millasilla simppamäärillä teidän inssit on tehty? Meillä tämä 8 milj ja edellinen 13 milj pesun jälkeen..

Viimeksi sain ovitrellen irrotuspiikin ja huvikseni testasin niin näkyi enää todella hailakka haamunen dpo4..nyt oli siis pregnyl ja tänään dpo ~7 näkyi vielä hailakka haamu..onkohan noilla vahvuuksissa/näkyvyydessä eroja?
 
Viimeksi muokattu:
Tulppu32, riippuen omista fiiliksistä voi puolituttujen raskausuutiset tuntua pahoilta tai sitten niistä selviää olan kohautuksella. Välillä se tuntuu niin väärältä, että ihmiset jotka ei oikeastaan halunneet edes lapsia, tulee vahingossa raskaaksi ja toiset ei sitten millään.

Mari32, olen ymmärtänyt että pregnyl poistuu viimeistään 10 päivän jälkeen. Saattaa siis näkyä vielä dpo7. Jossakin ketjussa jotku oli sitä testanneetkin mutta taitaa harvoilla raskaus näkyä ennen dpo10, joten sen vuoksi itse testailen aikaisintaan dpo11. Miehellä ollu aina hyvät simpat n. 60 miljoonaa pesun jälkeen mutta kyllä inssiin käsittääkseni pitäisi riittää paljon pienempikin määrä, kun ne laitetaan suoraan kohtuun niin siinä ei ole sitten enää niin suuri hävikki matkan varrella.
 
Hei,

Kiitos teille kaikille tuesta ja paljon onnea sekä tsemppiä jatkohoitoihin. Toivottavasti teillä kaikilla tärppää pian! :hug:

Minä taidan nyt vihdoin uskaltaa siirtyä kokonaan tuonne odottajien puolelle. Viime perjantaina käytiin varhaisultrassa tarkistamassa onko kaikki hyvin ja olihan siellä! Pikkuinen papapa siellä näkyi, jonka sydän sykki kovasti! :heart: Laskettuaikahan minulla olisi ultran mukaan 7.5. mutta neuvolassa laskevat edellisistä kuukautisista, joten virallinen la on 3.5.

Tähtisilmä* ja papana 9+0

Nimimerkki...........Tuleva hoito..........Ajankohta..........Syy
Tiltu77....................4. IUI....................lokakuu.........selittämätön
Daysleeper.............2.IUI.....................lokakuu..........PCO+simpoissa häikkää

Piinailijat
Nimimerkki............Hoito..................Testipäivä.....Syy

Tiltu77....................3. IUI................2.10............selittämätön
Tulppu83.................2. IUI................30.09...........selittämätön

Plussanneet
Nimimerkki.............Hoito...........Plussauspäivä.......Syy
Tähtisilmä*............1. IUI............27.8....................selittämätön
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Onnea odotukseen Tähtisilmä! Olispa itsekin nopeasti tilassa :)

Tulppu, oletko testaillu?

Testasin tänään dpo 12 first signalilla ja sitten dippasin lisäksi yhden kaupanpäällisinä tulleista One Stepin liuskoista. Negaa molemmat eli kyllä se taitaa uusi kierto kohta lähteä käyntiin. Toivottavasti tässä parin päivän sisään niin pääsee sitten tekemään heti perään sen kolmannen ja viimeisen inssin. Nytpä kuitenki tiedän, että clearblue:n ja näihin kahteen testiin ei tule ainakaan minulla roskishaamuja.

Onko täällä muuten muita piinailijoita?
 
Hei!

Etsiskelin pitkään keskustelua, mikä sopisi omaan tilanteeseen ja löysin sitten tämän. Hetki meni, kun ensin kahlailin läpi koko nivaskan, jotta pääsisi kärryille missä mennään :)

Omaa taustaa.... Itse olen 33v. ja avopsoni 24v., kummallakaan ei ole lapsia ennestään eli ensimmäistä lasta ollaan yritetty nyt vuosi tuloksetta. Joo tiedetään, vuosi on lyhyt aika yritystä, mutta minulla itselläni on tuloksetonta yritystä edellisestä liitosta takana 2v. eli itse olen yrittänyt saada lasta tuloksetta 3v.

Tutkimuksiin ja hoitoihin hakeuduttiin alkukesästä Väestöliittoon, sillä me ei haluttu mennä julkiselle puolelle jonottamaan, koska mulla tulee kohta ikä vastaan. Hoidot lähti aika pian ensikäynnin ja pson spermanäytteen jälkeen alkuun, sillä lääkäri ei nähnyt tarpeelliseksi tehdä mulle kaikki tutkimuksia uudestaan mitkä oli tehty 2v. aikaisemmin. Multa katsottiin vain labrat. >> kummastakaan ei suoranaista selittävää syytä löytynyt, miehen spermanäytteessä normaalirakenteisiä siittiöitä oli vain 2% mutta kokonaismäärä oli niin iso, että lääkärin mielestä sperma oli silti riittävän hyvä.

Hoidot alkoivat hyvin kevyinä eli sain clomit 1 tbl annostuksella ja toimivat erittäin hyvin, munarakkuloita kehittyi hyvin, mutta ei onneksi liikaa. Sitten vaan oikein ajoitettua yhdyntää. Näin mentiin 2 kiertoa. Ja jo toisessa kierroksessa clomi annostus tiputettiin puolikkaaseen, kun niitä munarakkuloita tuntu tulevan melkein liiankin hyvin. Eli 2 kiertoa mentiin clomituella ja ajoitetulla yhdynnällä ilman tulosta.

3. clomikiertoon lääkäri sitten halusi yhdistää inseminaation ja tuo ensimmäinen inseminaatio sitten tehtiinkin viime torstaina. Inseminaatiossa selvisi, että miehen sperma oli hieman parempaa, kuin alkututkimuksissa ja määrä vieläkin suurempi :)

Nyt siis on menossa dpo5 ja millään ei malttaisi odottaa ensi viikkoon. Vatsaa on nipistellyt ja turvottanut oikeastaan koko ajan inseminaation jälkeen. Ei mitään suurta, mutta sellaista pientä nippailua. Se mikä on erilaista aiempiin kiertoihin, on että rinnat ei ole aristaneet ollenkaan vaikka normaalisti aristusta alkaa esiintyä melko nopeasti ovulaation jälkeen :eek:
Oon nyt yrittänyt pitää jalat maassa omien ajatusten suhteen ja olla odottamatta suurempia, ettei se pettymys sitten olisi niin kova.

Jatkosuunnitelmista... Inseminaatiossa lääkäri oli sitä mieltä, että jos nyt ei ala raskaus, niin seuraavassa kierrossa tehtäisiin vielä toinen inseminaatio mutta sillä kertaa mukaan otettaisiin pistoshoidot ja jätettäisiin clomit pois. Ja jos toinenkaan IUI ei tuota tulosta, niin sitten harkitaan vakasti jo siirtymistä koeputkihedelmöitykseen. Hurjaa!

Toistaiseksi pysytellään hoitojen suhteen yksityisellä sektorilla, sillä täällä pk-seudulla julkisen puolen jonot on sairaan pitkät! :(

Nyt tuli todella paljon omaa juttua, enkä aiokaan ottaa kantaa teidän muiden teksteihin ykstyiskohtaisemmin tällä hetkellä, kun en millään muista teidän kaikkien tarinoita, kun teitä on niin monta...Anteeksi siis siitä. Ehkä mä vielä joku päivä pääsen kunnolla kärryille jokaisen teidän kuvioista ;)

On ollut kiva lukea teidän kaikkien kokemuksista ja tunteista mitä tähän koko prosessiin liittyy. Voin samaistua niin monen teidän kanssa!
Hirmuisen paljon Onnea teille tässä ketjussa, jotka olette onnistuneet yrityksessänne ja odotatte omaa nyyttiänne! Toivon todella, että kaikki menee raskauksissanne hyvin loppuun asti! Ja isot tsempit kaikille muille jotka jatkavat yrittämistä! Yritetään pitää mieli korkealla ja toivoa yllä, vaikka tuntuisikin että kaikki on menetetty. Rankkaa se on, mutta pakko jaksaa uskoa!
 
Tervetuloa Noble estelle! Minuun verrattunu olet vielä nuori. Itse olen jo 36 ja me ollaan julkisella hoidoissa, kun ei ole varaa tehdä ainakaan ivf:ää yksityisellä. Tosin sen puoleen ei ole ollut mitään valittamista. Meiltä ei mennyt kuin 3 kk terveyskeskuskäynnin jälkeen niin oltiin jo oys:issa hoidoissa.

Tänään negatestin jälkeen taas mietin, että ajan kuluessa alkaa olla henkisesti vaikeampia nämä negojen testaamiset. Ja tuntuu, ettei kehtaisi olla koko ajan kaikille itkemässä näitä asioita. Olen kertonut melko monille ihmisille näistä hoidoista niin onpa onneksi usea joiden kanssa jakaa näitä tunteita. Se vain itseä ärsyttää, ettei tätä asiaa onnistu unohtamaan edes päiväksi ja jotenkin taas tällä hetkellä se on alkanut varjostamaan koko elämää. Siis jonkinlainen melankolia ja pelko siitä, ettei niitä lapsia koskaan tule. Ja kai sitä jotenkin ajatteli, että kun jo tulin raskaaksi ensimmäisestä inssistä (josta tuli km) niin kai se nyt käy uudelleenkin mutta nyt jo 2 inssiä takana eikä tulosta. Vielä yksi jäljellä ja sitten loputtoman pitkältä tuntuva 5 kuukauden odotus ivf:ään. Onhan taas niin pettyny olo, että pakko vuodattaa tännekin. Tosin huomenna vielä testaan mutta en usko, että se nega plussaksi enää muuttuu
 
Heippa taas!
Ja tervetulotoivotukset mun puolesta kaikille uusille :)

Mä oon kyllä ihan onneton kirjoittaja, kun tuntuu ettei aikaa riitä tähän koneelle istahtaa ja kirjoitella, paljon käyn teidän juttuja kuitenkin lukemassa, päivittäin :)

Mutta siis, meillä alkoi taas uusi kierto lauantaina, nyt on siis jo kp5. Ja tuntuu ihan hirvittävän vaikealta soittaa polille ja varata uutta ultra aikaa. Muutenkin on ihan luovutus fiilis, en enää yhtään jaksaisi näitä joka kuukautisia pettymyksiä. Sanoinkin miehelleni että en ehkä ole valmis lähtemään enää mihinkään isompiin hoitoihin, mutta nyt olen sitäkin alkanut miettimään uudestaan. Noh, pitää katsella.
Nyt tämän kierron ainakin vielä syön femareita, ja toivottavasti inssi saadaan tehtyä. Mitä itse laskeskelin, niin voi olla että sattuu juuri viikonlopulle, mutta kun tämä mun kroppa on muissakin kierroissa yllättänyt, niin katsellaan.

Tiltu77, mulla aivan samanlainen olo tuosta muille itkesmisestä. Mä olen kanssa aika avoimesti puhunut meidän tilanteesta ja siitä että mitä hoitoja tehdään. Kuitenkin joka kerta sen pettymyksen jälkeen tulee yhä vaikeammaksi puhua asiasta, kun tuntuu etten aina haluaisi vaivata kaikkia meidän epäonnistumisilla. Jotenkin hankalaa.

Tsempit nyt tänne kaikille, täytyyhän niitä plussia jo alkaa tulemaan <3
 
Tervetuloa kaikille uusille!
Noble Estelle Me ollaan kans Väestöliitossa hoidoissa. Itse olen 33 myös :) Toivottavasti tämä inssi toisi teille plussan!!! ja tsemppiä piinailuun!
Tiltu77pahoittelut negasta! Vielähän se voi plussaksi kuitenkin muuttua! toivotaan!!!
haave31 Mikä kp sulla yleensä on ovis ollut? Jospa sen inssin kuitenkin sais tehtyä!

Mulla menossa kp 10. Femarit on syöty ja nyt vaan ovista ootellan. Tässä kierrossa mulla onkin ultra vasta kp 15. Tarkoitus oli mennä kp 13 tai 14 mutta se osuikin sopivasti viikonloppuun niin oli pakko valita kp12 tai kp15. Päädyin jälkimmäiseen, koska kahdessa edellisessä kierrossa kp 12 ei lääkäri ole osannut vielä sanoa tilanteesta mitään ja olen kuitenkin joutunut käymään sit ultrassa vielä pari kertaa. Ovikset ollu edell.kierroissa kp 21 ja kp 17 luultavimmin.
Toivottavasti maanantaina tilanne näyttää hyvältä ja saadaan inssi tehtyä vaikka seuraavana päivänä :)
 

Yhteistyössä