Inseminaatio 2012

Pahoittelut Susan78:lle ja Toiveissa86:lle :hug:

Tervetuloa Lilla_Myy73 sekä Mohair, liityn huomenna teidän kanssa piinailemaan :) Ja Mohair, luulen että kaikilla on ollut jos jonkinlaista oiretta piinapäivien aikana, oli ne sitten lääkkeistä, mielikuvituksesta tai raskaudesta johtuvia :p

Odotan niin mielenkiinnolla mitä huomenna näkyy ultralla inssin yhteydessä, kun viimeksi ei ultrattu. On vähä sellanen olo että tänään tai eilen olen ovuloinut, mutta katotaan.. Tulen kertomaan kuulumisia iltapäivällä :)

Tervetuloa joukkoon Mohair. Minä tosin hilppasen täältä jo taka-alalle kohtapuoleen, sillä meillä ei enää ole inssejä jäljellä.

Oireista; ovulaation tai tarkemmin sanottuna inssin jälkeen ei paljon muita oireita aluksi ollut ku rinnat hellänä lugien ansiosta. Itellä pp7 vasta toi ne nippailut ja kouristukset. Nyt sitten ollut suht tasasta, välillä juilii menkkamaisesti (mitä normikierrossa ei ole, mutta lääkkeellisessä kyllä) mutta mitään muuta mainittavaa ei oo.
Nyt sitten ihmettelen sitä että pitääkö aina olla lämmöt koholla jos raskautuu? Tiistaista lähtien ollut flunssa päällä, mutta ei yhtään kuumetta, ennemminkin alilämpöä. Eilen illa oli jopa 36,6 mut tänä aamuna 35,5. Yleensä tähän aikaan nega-kierrossa on lämmöt olleet vähän ylhäällä, mut nyt siis ei. Se on kummalista : / Mennään siis pp10:ä.

.. ja tsemit Peikko89:lle inssiin!! Tulehan kertomaan, mitä ultrassa näkyi :) Minä kävin maanantaina eka inssissä ja nyt sitten toden totta piinaillaan. Parhaani mukaan oon yrittänyt unohtaa koko asian, muuten tulee piiitkät kaksi viikkoa, mutta melkein koko ajan asia on mielessä ;)
Osallistuttiin tutkimukseen, jossa Pregnyl pistetään vasta inssin jälkeen. Avoimin mielin lähdettiin tutkimukseen, mutta nyt mietityttää, että onkohan siittiöt ehtineet jo kuolla kupsahtaa ennen irronneen munasolun ilmaantumista paikalle : / Nimittäin maanantaina tehtiin inssi ja vasta keskiviikkona tuli järkyttävät vahvat ovistuntemukset.. Jostain oon nimittäin lukenut että pestyt siittiöt elävät vain noin vuorokauden. No, tuskin tutkimusta oltais aloitettu jos tuo pitäisi paikkansa? Toivotaan ainakin niin :)

Pahoittelut negan saaneille :(

Kiitos Luru-73. <3 Ja hurjasti stemppiä sulle matkaan.Eikös kiinnittymisen aikaan lämmöt
ns.tipahda alas hetkellisesti ja sitten lähde taas nousuun.;) Noilla dpo:lla vois
olla kiinnittymisestä kyse.

Kurjaa ettei kukaan meistä sitten plussannut.:( Toiveissa86,Tunafish,Solsonet ja oliko
vielä joku..?Mites teillä jatko?Meille tehdään vielä yksai inssi ennen IVF:ää ja se tehdään
heti tähän kiertoon.Maanantaina menen taas ultraan ja aloitan puregonin,inssi ajoittuu
varmaankin 8viikolle..

Tervetuloa uusille!!Olen itsekin uusi täällä.:)
Susan78 kp2

Tervetuloa Mohair :wave:

Susan78 Meilläkin jatketaan heti toisella inssillä perään. Tänään kp5 alkaa Menopur-pistokset ja meen ultraan kp11 katsomaan miltä näyttää. Mulla vaatii follin kasvattelu n.10 pistopäivää. Inssi meilläkin menee viikolle 8. Päästään taas samaan piinailijaporukkaan :)
Täällä peukut ja varpaat pystyssä että saisin tällä kertaa vaikka kaksi follia kasvatettua. Olis sitten edes vähän parempi mahdollisuus. Ja ne luget kyllä vaadin kans!

Kovasti tsemppiä piinailijoille! Olisi korkea aika saada vähän reippaammin plussia tähänkin ketjuun ettei mene usko insseihin ihan kokonaan!

Viimeksi muokattu:
Täällä ootetaan kp1:stä alkavaksi. Lugeista huolimatta tiputteluvuotoa on.. Sitten maanantaina soitto väestöliittoon 3.inssistä.. huh huh, alkaa inssit meillä varmaan tämän yrityksen jälkeen jo loppumaan ja samalla koko lapsettomuushoidot

Peikko89: Kiitos:) Musta tuntuu, että olen aina joka kierrossa vähän raskaana:D Ainakin noi Luget aihettavat raskausoireet, että yksi kierto jo luulin odottavani, mutta enköhän luettuani Lugen vaikutuksista palauduin takaisin maan pinnalle. Tsemppiä inssiin!:)

nalle-maija: Kiitos paljon, toivottavasti tärppäisi jo!

Luru-73: Mullakin on flunssa. Noista lämmöistä en tiedä, yleensä olen alilämpöinen, ovulaation aikaan oli 36,3 muistaakseni. En ole kauheasti jaksanut lämpöjä mittailla, riittää kun saa tikkujen kanssa leikkiä:D Jaksamista!

rotta09: Tervetuloa piinailijoihin! Toivottavasti tärppäisi! Mulla pistettiin Pregnyl pari tuntia ennen inssiä. Vähän samoja fiiliksiä, eli ehtiköhän ne kaverit perille vai kuolivatko ennen kuin munasolu irtoaa. Sain lepäillä inssin jälkeen hetken, n.5min ennen kuin sain luvan nousta. Ajattelinkin jo että hienoa, siellä ne kaverit nyt pysyy, mutta eiköhän tavaraa alkanut valua pihalle n. puolen tunnin kuluttua inssistä. Toivottavasti joku kaveri sentään olis jaksanut sinnitellä. : /

Tunafish-78: :wave: Tsemppiä sinnekin!:)

toiveissa86: Tsemppiä!

Tunafish78,Ai teilläkin heti uuteen yritykseen,hienoa!!:) Kiva,että meillä on inssi
sitten samalla viikolla,jee!:)))Joo,pyydä vaan ne luget!Mä en ole kärsinyt normaalissa
kierrossa tiputtelusta.Sain luget,koska mun luteaalivaihe on vain 8-10 päivää eli
lugeilla pidennetään sitä.Ja pitenihän tuo kolmella päivällä ja sitten alkoi tuhruttelu.

Toiveissa86: Oletko varuilta testannut??Voi harmi sentään.:( Eikö teillä siirrytä inssien
jälkeen IVF:ään??Halauksia.

Mohair,Tervetuloa joukkoon!:)

Miten te laitatte noita ihania hymiöitä??Mä en osaa.HÖ.
Punastelee..:)

Viimeksi muokattu:
Meillä taas huonoja uutisia :( Follit oli delleen noin 10 mm, joten Gonal annosta nostettiin sataan ky. Jotenkin nyt mietityttää että voiko niistä soluista mitään alkioo tullakaan kun niitä viikkotolkulla väen vängällä sieltä kypsytellään ja mitään ei tapahdu :( No maanantaina nyt kumminkin uusi aika sitten. Lääkäri sanoi että kypsytystä gonalilla voi jatkaa ihan niin kauan kunnes ne on tarpeeks isoja. Tai tulee hyperiä...

Heips taasen ja tervetuloa uusille sekä tsemppiä piinailijoille! Pahoittelut samalla kaikille, joiden piina on päättynyt negaan tai tätiin lähiaikoina - samassa veneessä siis ollaan. Itse kävin tänään ultrassa ja täällä siis KP6 menossa ja 4 pikkuruista follia hengaili oikealla puolella. Vasemman puolen kysta on edelleen iso ja ilmeisesti tukkii tien johtimeen, joten ehkä ihan hyvä, ettei sille puolelle näytä kasvaneen folleja, vaika itse jostain syystä taikauskoisesti luulen sen puolen olevan hedelmällisempi. Maanantaina siispä taas ultraan ja veikkaisin seuraavan inssin osuvan ensi viikon loppupuolelle...

No niin, inssi on takanapäin :) Ultrassa näkyi että olin jo ovuloinut ja kysta oli onneksi jo pienentynyt. Toivon ettei inssi nyt ollut liian myöhässä, mutta ehkä ovuloin vasta eilen niin on vielä mahdollisuus tärppiin :) Mulla pregnylistä asti ollu tuntemuksia, tänään oikein otti kipeetä ja inssikin sattui :( Mutta hyvin kaikenkaikkiaan meni, miehen tavarakin oli taas hyvää ja 40 milj. siittiötä lähti matkaan. Onneksi nyt on viikonloppu niin saa vähän lepäillä, jos se nyt mitään auttaa. Mutta kaikken mahtavin juttu on, että olen ihan rauhallisin mielin ja tuntuu, että voi elää ihan normaalisti, eikä vain odottaa ja odottaa.. luget aloitan tänään, katsotaan nyt mitä oireita ne saa aikaan :)

Toiveissa86 meinasin samaa tiedustella kuin Susan78 eli teilläkö ei edetä rankempiin hoitoihin ollenkaan? Itsekin nyt ivf-jonoon jouduttuani ajattelin vasta, että haluanko edes edetä sinne, mutta kyllä ainakin yksi yritys täytyy tehdä, jos inssit ei tehoa.. Rahatilanne tosin mietityttää..

Malttia piinailijoille, millon teillä virallinen testipäivä? Mulla siis 24.2.

Tungen nyt tänne pinoon, pahoittelut jo etukäteen!
Mutta olisin kysynnyt teiltä viisaammilta yhtä asiaa. Kun mulle tehtiin eka inssi tänään. Ja pistin pregnylin vasta 2h inssin jälkee. Koska, maanantaina luultiin, että mulla oli folli irronnut kp9 jo. Mutta lekuri sanoi, että se voi olla myös kysta ja käski tikuttamaan ovista ja soittaamaan heti polille kun plussa. Siksi en pistänyt ennen inssiä pregnyliä. Eilen illalla siis ovisplussa.

Nyt mietinkin, että onko mahdollista että inssi onnistuu kun munasolu oli 26mm eikä vielä irronnut inssiä tehdessä. Ja tosiaan pistin irrotuspiikin vasta inssin jälkeen?Kun pestyt simpathan ei taida elää kuin 12-24h

tyty86 Kyllä se mahdollista on, voihan se munasolu vielä tänään irrota. Varsinkin, jos sulla eilen on ollu ovisplussa niin eikös siitä se 24-36 h sisällä pitäisi irrota se munasolu. Pregnylhän normaalisti pistetään 36h ennen inssiä, eli olettaisin että se irrottaa munasolun noin vuorokauden sisällä pistämisestä. Kyllä sulla ehdottomasti on mahkuja, ollaan samoissa piinapäivissä, kun mullakin tehtiin inssi tänään :)

• Tykkää
Reactions: tyty86
pp9. voisin testata jo sunnuntaina kun olis pp 11 tai sit ma. sais lopettaa noi luget meinaan sit mitä inhoan. ihan negaa odotellaan kun ei MITÄÄN tuntemuksia. Maha kramppaa samalla tavalla jo kun menkkoja odotellessa ja muniksia vihloo. eli samaa kun joka kierrossa missä kivut alkaa heti ovulaation jälkeen.

Semmonen kiva ylläri tähän päivään että mulla on tiputteluvuoto alkanut :( Mitäs helvettiä mää nyt teen ton Gonalin kanssa? Kannattaako sitä pistää enään? Lääkäri ei tällaisesta varoittanut mitään ja nyt on lauantai. Ei meille oikeesti taida tulla mitään lasta koskaan, rahaa vaan menee, mutta mitään ei tapahdu. Mä en jaksa.

Voi waninka, koita jaksaa..:hug: Ehkä se tiputtelu johtuu jostain muusta? Mun mielestä kannattaa nyt ainaki maanantaihin pistää ja soitella sitte lääkärille jos vuoto jatkuu. Muakin ärsyttää ajatella, että meidän pitää maksaa monta sataa siitä että lapsi saadaan edes alulle, se on niin epäreilua!

Täällä kp 21 (en osaa edes laskea dpo:ta) ja olotila aika toivoton. Jotenki olen odottanut kiinnityskipuja (huomisesta tasan viikko inssistä), mutta on vain vihlonut munasarjojen kohtaan aamupäivisin ja pientä menkkamaista kipua silloin tällöin. Ketuttaa niin lujaa, että meinaa järki lähteä. Oireet Lugeista huolimatta natsaa niin hyvin siihen, ettei mun sisällä kasva yhtään mitään. Tekis mieli vain itkeä. Rinnatki on niin kipeät, ettei tällä hetkellä näistä hoidoista tunnu olevan mitään järkeä, mutta lääkkeitä on käytettävä, koska oma keho on niin hiton viallinen, että ilman lääkitystä raskautuminen mahdotonta :(. Oon samaa mieltä, että miksi hitossa joidenkin on maksettava itsensä kipeäksi sen takia, että tulisi raskaaksi, mutta jotkut saavat sen legendaarisen vahingon. :'(

Oon nyt pistelly tota Gonalia kumminkin ohjeen mukaan (tai siis 112,5 ky kun eihän siitä kynästä saa 100 ky vaikka lääkäri kuinka käski :headwall: ) eilen ja tänään on tiputellut mutta todella vähän. Oikea puoli kipuilee edelleen enenevässä määrin, en nyt muista oliko ne molemmat follit siellä. Huomenna aamulla ollaan viisaampia ja tän päivän oon jaksanu ihan vaan kieltämällä todellisuuden. Oon kattellu lastenvaunuja ja vaatteita koska meillähän on viimestään ensi vuoden alussa oma lapsi :D Tää on vaan jotenkin niin surkuhupasaa. No sentään ei vituta enään, ainakaan niin rankasti.

Mohair, yritä vain pitää ne ajatukset muualla, ei oireettomuus vielä tarkoita mitään.. Ja rintojen arkuushan on yksi hyvä oire, vai onko sulla aina ennen menkkoja noin kipeät?

waninka, nyt pidetään peukkuja sulle, että munikset olis kasvanu ja saisitte tästä kierrosta hyödyn :) Tulepa kertoilemaan sitten kuulumisia. Minäkin olen päättänyt, että lapsi syntyy tänä vuonna tai viimeistään ens vuoden alussa :kieh:

• Tykkää
Reactions: waninka
Je
Jaksamisia kaikille, keille tuli taas pettymys tästäkin kierrosta :hug:
siinä menee taas aikaa, että saa nostettu itsensä sieltä surusta.

Meillä alkaa taas uusi yritys tänään clomeilla. Annosta pienennettiin kolmeen pilleriin, jotta vältyttäisiin monelta munasolulta. Saapas nähdä kuinka käy. Ensi viikon maanantaina on ultra ja sitten ollaan taas viisaampia.

Peikko89 sanoi hyvin, että hän on päättänyt, että lapsi tulee tänä vuonna tai viimeistään ensi vuoden alussa. Me ollaan kans päätetty näin. Tuli todella hyvä mieli tästä päätöksestä =)

Heippis vaan täältäkin. Ei voi kun tsemppiä ja jaksamista toivottaa pettyneille ja halit :hug:

Itsellä menossa pp13, eli samalla mielestäni myös dpo13. Eikä mitään oireita. Ei edes niitä hurjia pms-oireita ole näkynyt, vain lieviä...eikä menkkoja edeltävää näppyläkautta. Mutta ei myöskään minkäänlaisia raskausoireita, rinnat ei oo yhtään hellänä. Lämpöä vielä on mutta tuli oltua viikonloppuna lähes 39 asteen kuumeessaki. Ei tästä osaa mitään päätellä - no ehkä sen että eiköhä ne menkat sieltä ala. Sillä kai naisen nyt jotain raskausoireita tässä vaiheessa pitäis tuntee??! =)

Btw Susan78, miulla ainaki noi hymiöt tulee kivasti tämän (muokkaus)viestikentän yläpuolen valikkoriviltä, hymynaamaa näppäämällä :) Miullaki tosin oli aluks vaikeuksia, kun siellä ei ollut hymiön hymiöö.

Viimeksi muokattu:
Noihin raskausoireisiin kommentoisin että näin palstoja lueskelleena oon todennut että osa raskautuneista saa jotain oireita ennen plussaa ja sit osa päivittelee että just se plussakierto oli se oireeton kierto, josta oli ihan varma että tärppi ei käynyt. Ja onhan niitäkin ketkä alkaa epäillä raskautta vasta pidemmillä raskausviikoilla. Että eipä niistä oireista tai niiden puutteista voi oikeasti päätellä yhtään mitään :D Kuitenkin sitä itsekin tulee vahdattua joka nipistystä ja juilintaa loppukierrossa :ashamed:

• Tykkää
Reactions: Luru-73
Me ollaan mietitty, että jätetään mahollisesti hoidot näihin insseihin. IVF on meidän budjetille aika kallista ja rankkaakin omat hermot tietäen. Mutta katotaan nyt mitä sanovat väestöliitolta. Tänään soitto mikä on jatkosuunniltelma. Onnea piinailijoille! Toivottasti tet saatta nyt sen plussan ruutuun

Luru-73 kuulostaa aika hyvältä, toivotaan että tärppää :) Koska teet testin?

toiveissa86 jaksamista sinne ja toivottavasti vielä saatte jatkettua hoitoja jotenkin..:(

Minulla pp3 ja ilmeisesti luget aiheuttaa jotain kuumia aaltoja, kauhee hiki koko ajan :)

Yhteistyössä