Inseminaatio 2011

Solsolet toivotaan parasta...Jonsku88 tervetuloa..minulla alkoi tänään ruskea vuoto eli en ole raskaana varman ens viiko piikitystä alkaa.. toivo oli kyllä korkea mutta 3 inssi sitten pitäs käydä...tsemppiä kaikille..
 
Voi Mirdav, pahoitteluni :( Täällä myös sama juttu, eli tänään aloitetaan taas pistokset ja nokka kohti kolmatta inseminaatiota. Olen itsekin miettinyt taukoa, mutta toisaalta meillä oli kesällä taukoa ja en tiedä auttaako sekään tähän jaksamiseen. Nyt on jotenkin huono vaihe menossa, mutta ehkä tästä taas psyykataan. Jaksamisia kaikille!
Aika hurjaa menoa siellä Espanjassa! Miten monta niitä inssejä siellä tehdään?
 
Pumpulienkeli pahoitteluni sun puolesta myös:( minä aloitan piikkitystä torstaina ja ultra on sitten tiistaina 11.10.11.. en muista mikä lääkeet käytät minä käytän Puregon ,eli olaan samoihin aikoja insiminaatio.. missä lääkäri asema käyt minä olen naistenkliniikkassa ja toivomme että tämän kolmas inssi nyt onnistumme:)..mulla snotiin että kolmas inssin jalkeen ivf:hin, just tuossa katoin espanjasta kun ne teke tosi monta kertaa täällää suomissa olin kuulunut että 5-4 on korken määrrä insiminaatio..noh ei muuta kun yritystä ja parasta olisi tosi hyvää isänpäivä lahja toi pluuuuuuuussssssaaaaaaa :D.. voimia kaikille..
 
Tsemppiä uuteen kiertoon Mirdav ja Pumpulienkeli! Luultavasti olen huomenna tai ylihuomenna jononjatkeena.. Nyt pp 12 eikä mitään tuntemuksia lukuunottamatta orastavia menkkakipuja :( Meillä on joulukuun alussa eka aika NKL:lle, tähän asti ollaan oltu yksityisellä. Onko kellään kokemuksia kuinka hyvin ne huomioi muualla tehdyt hoidot, eli pääseekö IVF-jonoon jos on tehty 3 inssiä yksityisellä? No toivotaan ettei sinne asti tarvi mennä :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei, olen ihan uusi "kasvo" täällä mutta haluaisin myös tulla mukaan jakamaan kokemuksia ja piinailemaan.

Ollaan avomiehen (40 v, itse olen 38 v) kanssa vuodesta 2008 yritetty lasta, v.2009 leikattiin molemmista munasarjoista kystat ja kaikki meni hyvin. Kuitenkaan vauvaa ei ole kuulunut. Syskyllä 2009 aloitettu hoidot clomifeneilla ja sitä 4 kuukautta yritettyämme todettiin lekurin kanssa että ei toimi ei. Seuraavana oli vuorossa Inseminaatio kesällä 2010, mutta sitten meille tulikin pieni tauko....suhde oli hieman karikoilla. Mutta nyt suhde voi hyvin ja vauvaa yritetään uudella innolla :)

Niin eli inseminaatiota olemme siis ensi kertaa yrittämässä ja perjantaina alkaa Puregonin piikitys, jännittää. Mutta oon niin innoissani! Intoa vaan hieman lannistaa se että mitä tossa nyt itse laskin niin h-hetki sattuisi viikonlopulle JOS ovulaatio tapahtuu samaan aikaan kun viime kierrossa, eli kp 12. Mutta jos follikkeleita voidaan "pakottaa" kasvamaan kp 14-15 saakka, joka olisi sunnuntai tai maanantai, niin eikös sitten itse toimenpide tapahdu maanantaina tai tiistaina, kp 15-16? Vai miten se menee? Saakos siinä vielä luomustikin yrittää? Miehen pitää kylläkin vissiin 2-3 pv pidättäytyä, mutta voihan sitä pidättäytymistä ennen vähän touhuta niin ne simpat olis siellä niikus odottamassa tulevaa ovulaatiota. Sitten siihen lisäksi tämä klinikalla tehtävä ruiskutus, niin olis niiku tuplayritys ja mahis raskautua :)) ajattelee hän epätoivoissaanko?....

On kiva lukea Teidän kokemuksianne ja kommenttejanne. Ja ihanaa kuulla jos jollain on hoito onnistunut :)
 
Tervetuloa mukaan Luru-73, minäkin olen tulokas tällä palstalla :) Mul tehtiin inssi samana päivänä kun ovulaatiotesti näytti plussaa, mutta ilmeisesti käytännöt vaihtelevat ja voidaan myös tehdä siitä seuraavana päivänä. Luomuyrittämiselle tuskin on mitään rajoituksia, mun järkeilyn mukaan se vaan lisää mahdollisuuksia onnistua :)

Tääl piinaillaan neljättätoistaa päivää, viimeks Femar-kierrossa menkat alko pp 12. Mutta en testaa. En. Jos ylihuomenna. Tai huomenna..
 
Viimeksi muokattu:
HEiNi 85 piditää peukuja..:) ja kirjoitathan heti sen pluuuuuussssaaaaaaaaa uutiet ;)
Luru-73 Tervetuloa minä aloitan puregon nyt torstaina eli varmasti seurava perjantai on inssi silloin olisi kp13 ja on sopivaa toivotavasti!! Luru-73 piinaillaan sitten saman aikaan tosin tämä on jo kolmas inssi minulle...
 
Hei täällähän on vipinää :) Tsemppiä Mirdav ja Pumpulienkeli ja varsinkin jännittäviä hetkiä elävä HEiNi-85 sekä tervetuloa mukaan Luru-73. Täällä pp6, ja vaikka inssistä ei oo kulunut viikkoakaan nii on jo menkkafiilikset päällä - nää hormonit yleensä lyhentää mun kiertoja jopa 23-25 päivän pituisiks, eli veikkaisin, et ens viikolla jatkuu piikitykset, jos siis pääsen jatkamaan insseilyä. Täällä Espanjassa tosiaan normi on 0-4 inssiä omasta tilanteesta, sairaalasta ja lääkäristä riippuen, ja mulla tosiaan nyt menossa neljäs kierros. Viimeks mulle annettiin pari "ylimääräistä" kierrosta kesän ajaksi IVF:ää odotellessa, kun lääkärin mukaan omassa tapauksessani mahdollisuudet ei heikkene, ja tottahan näytti puhuneen kun silloin tosiaan kuudennella kerralla tärppäs :kiss:. Nyt on tietysti ikääkin lisää, joten saa nähdä, montako kierrosta meille suodaan tällä kertaa. Inssit on täällä kaikki käytännössä lähes ilmaisia lääkkeineen kaikkineen, mut jos IVF:ään joudutaan niin joko on edessä reilun 3 vuoden jono ilmaiseen käsittelyyn tai 3000-6000 e per IVF jos mennään yksityiselle tai puoliyksityiselle puolelle, eli toivottavasti saadaan ainakin ne samat 6 yritystä kuin viimeksi...
 
En malttanut olla testaamatta ja negahan sieltä tuli. Se on sitten huomenna reissu Yliopiston apteekkiin hakemaan lisää Femareita ja uuteen yritykseen. Kyllä se siitä, tää oli kuitenkin vasta eka inssi ja toiveet ei ollu kovin korkeella. Tsemppiä muille piinailijoille/inssiä vielä odottaville ja parempaa onnea :)
 
Hei kaikille,

olen pitkään lueskellut erilaisia lapsettomuuspalstoja ja -keskusteluja, mutta vasta nyt keräsin rohkeuden liittyä :) Meillä lapsettomuutta jatkunut nyt hieman reilut neljä vuotta, ja lähipäivinä alkavasta kierrosta olisi tarkoitus tehdä ensimmäinen inseminaatio. Aiemmin olen syönyt yhden kierron Teroluteja, mutta lääke ei sopinut minulle. Olimme lapsettomuustutkimuksissa ensimmäisen kerran jo kaksi vuotta sitten, mutta tutkimukset eivät edenneet aukiolotutkimusta pidemmälle. En ilmeisesti ollut vielä kovin uskottava kandidaatti hoitoihin, sillä ikää minulla oli silloin vasta 21 vuotta. Nyt sitten (jo :) ) 23 -vuotiaana saatiin tutkimukset ja hoidot oikeasti käyntiin. Mieheni on kymmenisen vuotta minua vanhempi. Itselläni on endometrioosia ja kohdun väliseinä, miehellä ollut jonkinlaista tulehdusta, jonka nyt pitäisi olla kunnossa. Nyt siis jännityksellä eteenpäin!
 
HEiNi-85: Voi harmi sentään, pahoitteluni negasta :(

Pitäis kyllä itsekin laittaa jäitä hattuun ja yrittää ajatella noin ettei pitäis odotuksia korkealla... mutta jostain syystä ne vaan on aika taivaissa ja sieltä voi sitten olla kova pudotus :(

Meille sanottiin että pari kertaa kokeillaan tätä ja sitten IVF hoitoon. Kun tota ikää on jo jonnin verran niin on hiukka kiire että pääsee vielä julkisella puolella hoitoihin.

Monennellako kp:llä Teillä on inssi tehty?
 
Meillä tehtiin inssi kp 16. Yleensä ovulaatio tosin tullu Femarillakin vasta kp 20 aikoihin, mulla on pitkä ja tosi epäsäännöllinen kierto. Ja eipä oo montaa kertaa kun oon ovista saanut ylipäätään näkymään. Ja on se mullekin aina ihan hirvee pettymys, kyllä sitä kuitenkin aina toivoo parasta vaikka mukamas onkin pienet odotukset. Yritän vaan psyykata itteeni putoomaan sit vähän matalammalta :D
Tervetuloa mukaan KarolinaM!
 
Meillä oli tällä kerralla kp15, mut on vaihdellu kp12-kp17 ja kierron pituus on kans vaihdellu. Follien määrä ja kasvunopeuski vaihtelee, vaikka samoilla lääkkeillä ja annoksilla mennään joka kerta, eli ei noista ota selvää. Täällä menossa pp8, ja edelleen samat menkkatuntemukset päällä...
 
Tervehdys kaikille uusille ja vanhoille! Tarvetuloa uudet piinailijat, täällä saa puhista ja purkaa:hug:
Itselläni ei inssi tuottanut taaskaan tulosta ja nyt on taas piikitelty maanantaista asti. Ens viikon ma on ensimmäinen ultra ja labra, joten sinne asti ainakin mennään. Viime kierrossa inssi tehtiin kp16. Vähän on vaihdellut aina.
 
No niin, nyt on eka piikki pistetty. Ens keskiviikkona on ultra (kp10) ja sit jos follikkelit tarpeeks kypsiä niin irroituspiikki torstaina (kp11) ja inssi perjantaina (kp12). Mutta....ellei kaikki mene suunnitelmien mukaan (niinkuin yleensä ei mene) niin sitten vissiin jatketaan luomuna TAI kokeillaan inssiä seuraavana maanantaina. Jotenkin vaan ite veikkaan että se maanantai voi olla jo myöhäistä sille, mutta eihän sitä koskaan tiedä.... Omalta kohdaltani se maanantai on vaan tosi huono, kun olis tosi tärkeä koulutuspäivä, enkä itse asiassa sais olla sieltä poissa.

Miten kauan siellä klinikalla sitten menee siinä itse tapahtumassa? Ajattelin että osaan vähän ennakoida...
 
Hei kaikille!

Ketjuunne liittyy uusi jäsen, Jypy. Taustoista sen verran että olen itse 39 v ja mieheni 36 v. Minulla on edellisestä liitosta kaksi lasta, miehelläni ei ole lapsia.

9 kuukauden tuloksettoman yrittämisen jälkeen lähdimme lapsettomuustutkimuksiin josta ei löytynyt mitään järkevää selitystä lapsettomuudellemme. Nyt takana on kaksi inssiä joista toinen tällä viikolla.

Olen mielenkiinnolla lukenut tätä viestiketjua ja mietin että onko teillä kaikilla joku hormoonilääke tms apuna? Itselläni ei ole vaan menemme ihan luomukierrolla (joka vaihtelee 25-34, yleisimmin 26-28).

Mukavaa viikonloppua kaikille ketjulaisille ja suotuisia tuulia näin tuulisena päivänä! :)

terveisin Jypy
 
Heippa!

Tulin vaan kiittämään seurasta ja toivotamaan jaksamista ja niitä kauan kaivattuja plussia kaikille teille! Meillä on nyt 3 inssiä takana tuloksetta ja jatkossa sitten ivf:t. Sen verran täällä on jonoa, että joulukuussa päästään tekemään ensimmäinen ivf. Nyt siis pari kuukautta odottelua. Silläpä en ole niin täällä kirjoitellutkaan, vaan olen yrittänyt niin mielen kuin kropankin antaa levätä välillä. Mutta kaikkea hyvää teille!
 
  • Tykkää
Reactions: Luru-73
Kiva kiva kun täällä on tullut uusia tervetuloa:) toinen piikki pistetty.ja tiistaina ultra ja labra saas nähä onnistuko perjantai insiminaatio silloin olisi kp13 minulla kun on niin lyht noi kierto niin se riitä toi kp 13..;D
Pumpulienkeli olet päivä ennen kun minua ja Luru-73 olet päivä myöhemin eli pinnaillaan samoihin aikoina..todella merkillista wow wow...toivon kaikille parasta:D
Haaveilija onnea sinne ivf.hen ..
HeiNi-85 mitä sinulle kuuluu? onko inssi siulle tulossa?
 
Täällä taas KP1 eli neljäskään inssi ei tällä kertaa tepsinyt :(. Huomenna lääkärin puheille niin katsotaan, montako lisäkierrosta annetaan... Tervetuloa tosiaan KarolinaM ja Jypy ja onnea jatkoon Haaveilija 82 sekä tsemppiä piinailijoille! Ja Luru-73:lle tiedoksi itse toimenpide kestää muutamasta sekunnista muutamaan minuuttiin, jos lääkäri haluaa jättää makoilemaan hetkeksi penkille...
 
Voi harmi Solsolet ettei tälläkään kerralla tärpännyt :( Täällä on menossa kp4 ja tarkoituksena olisi tehdä inssi nro.2 heti tähän seuraavaan kiertoon. Tsemppiä kaikille piinailijoilla ja nyt kaivattaisiin jo PLUSSAuutisia, niin se vähän loisi toivoa meille muille :)
 
Tervehdys naiset!
Ei tärpännyt täälläkään ja nyt olen pistänyt jo 8 päivää. Olin tänään ultrassa, ja vasta neljä pientä rakkulaa. Nyt vähän tuplailtiin annosta ja torstaina uudelleen ultraan. On tää vaan aika turhauttavaa! Eikös täällä ollut joku muukin joka mahdollisesti on perjantaina inssissä?
Jypy, tervetuloa!
 

Yhteistyössä