Inseminaatio 2011

Moi, mahtuuko uusia mukaan? :)

Meillä on mieheni kanssa 3,5v yritystä takana, ja viime marraskuussa hakeuduimme tutkimuksiin. Selittämättömästi lapsettomia ollaan, ja nyt on käynnissä 2. inseminaation piinapäivät.

Mulla on ollut vähän ongelmia limakalvon kasvun kanssa, joten tässä kierrossa sitä tuettiin pienillä annoksilla pregnyliä 3pv ennen irroituspiikin pistämistä. Muuten onkin sitten ihan luonnollinen kierto, ja tuskin tulee jatkossakaan lääkkeitä jos tästä kierrosta ei tärppää.
 
Onnea jag78!!! :) Mahtava juttu!!!
Inssi takana, limakalvo 8.3mm, munasoluja kaksi (isompi 18.5mm ja pienempi 16mm), pesun jälkeen simppoja vain 1milj. Nopeasti eteneviä 9%, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan. Lääkäri ei taaskaan ollut kovin toiveikas ja piirteli kuvioita IVF:ää varten. Eli tämän inssin jälkeen siirryn tuonne IVF ketjuun. Mutta, toivotaan että ihme tapahtuis ja tärppäis kuitenkin :)
 
^ Limakalvo sulla ainakin on hyvän paksuinen ja kaksi folliahan lisää onnistumismahdollisuuksia :)

Toki siittiöiden määrä on melkoisen alhainen (meidän lääkäri sanoi, että alle 5milj/ml määrillä ei inssejä kannata tehdä) ja liikkuvuudessakin ois petrattavaa. Mutta niin se vaan on, että toivottomammissakin tapauksissa onnistumisia tullut, joten ei sitä koskaan tiedä!

Peukkuja!
 
Olen miettinyt, että onko näissä insseissä meidän kohdalla mitään järkeä? Kävi jopa mielessä rahastuksen maku...Miksei lääkäri vedä inssiä takaisin (siis sano suoraan, ettei kannata tehdä näillä simppa-arvoilla)?
 
Heips,

Onnea Jag ihan hirmuisesti. Annat toivoa meille muille inssiläisille jälleen.

Mullakin eilen 4. Inssi takana ja jos ei näistä tulosta tule niin on sitten kesätauon jälkeen vuorossa IVF. Tuulin kanssa taidetaan mennä ihan käsi kädessä seuraavat 2 viikkoa=)
Mulla oli oikeella puolella 2 isoa follia ja pesun jälkeen siittiöitä lähti matkaan 15milj.

Tsemppiä kaikille ja uusille tervetulloo mukaan ketjuun!
 
Tänään tuli käytyä taas konehuonetta näyttämässä.... Joku verikoe otetaan aina saman päivän aamuna kun on ultraus ja nyt se arvo oli pikkusen kuulemma huonompi kuin viimekerralla.

Munasoluja oli yksi 18mm oikealla (ja toinen oli vaan 9mm eli ei periaatteessa ole.) Huomenna irrotellaan ja keskiviikkona inssi nro 2. Limakalvo oli taasen se 7,3 mutta voi varmaan vielä kasvaa ennen inssiä? Toivottavasti...

Lääkäri oli kovasti pettynyt kun oli taaskin vain yksi munasolu ja kuuelmma seuraavaan inssiin eri lääkkeet jotta saadaan ainakin kaksi aikaan. Tämän kierron päättyessä negaan varataan hoidonsuunnitteluaika ilmeisimmin koeputkiin... Eli emme käy niitä kaikkia neljää inssiä mistä ensin oli puhe. Hän sanoi että jonotellessa hoitoihin ehdimme vielä tekemään yhden inssin joka olisi meidän kolmas.

Toivottavasti tästä kerrasta jo tärppäis niin ei tarviis kitkutella kesän yli stressaten.... Lääkäristä huomaa hyvin että hänkin tietää näiden inssien olevan meidän kohdalla melko turha rasti. En tiedä sitten miksi mutta selkeästi sen huomaa lääkäristä että ei ole toiveet hälläkään kovin korkealla.
 
83yrittäjä toivotavasti että onnistuu.. se on jo hyvää kun pääse inssi..minä kun kuukautiset piti alkaa viime viikon torstaina eikä siitä näy enkä uskalla tehä testin kun petymys siitä kuitinkiin tule.. odottelleen kovasti nro.2.inssi.. piditään peukkuja sinulle ja kovasti..
 
Mä olen niin ylpeä itsestäni! Sain vihdoin tehtyä sen mikä on vaivannut minua jo kuukausia!! Kerroin esimiehelle projektista! Niin valtava kivi vierähti sydämeltä... Joskin hän varmasti oli asiasta jo aiemmin kuullut mutta nyt sen sain itse sanottua ja asian vastaanotto oli paljon asiallisempi ja lämpimämpi kuin olin ikinä osannut odottaa. Olen töissä puhunut työkavereiden kanssa aiheesta paljonkin enkä salaile projektia yhtään, mutta jostain syystä pomolle kertominen on ihan kamala paikka...

Huomenna on inssi nro 2 ja simpat saan kyytiin joskus 11 tienoolla jolloin oma mies on satojen kilometrien päässä :D Toivottavasti helmikuu 2012 olisi se meidän kuukausi vihdoin...
 
Kiitokset onnitteluista, olen ollut hieman taka-alalla nyt ja odottelen ensi viikkoista ultra-aikaa ja toivon että mahassa on kaikki kunnossa.

Paljon onnea jag78 ja jsl:lle onnea tuplaylläristä! Minä pitelen täällä peukkuja kaikille inssissä käyneille ja meneville ja toivon, että teillä kaikilla tärppäis pikimmiten :heart:
 
11 miljoonaa eteenpäin liikkuvaa pistettiin liikkeelle tänään. Kuoleman väsynyt olo ja tosi kipeä olo myös. Taitaa olla flunssa tulossa tai sitten pregnyl teki tehtävänsä. Lääkäri väitti että ehdittäisiin vielä tähän kevääseen tekemään se kolmas inssi ja hoidonsuunnitteluaika varataan heti jos on nega tässä kierrossa. Seuraava kierros kuulemma tuplalääkkeillä jotta saadaan toinen munasolu aikaan ja tutkitaan joku arvo vielä joka kertoo munasarjojen kapasiteetista?? Mitä ikinä se sitten tarkoittaa??

Tsemppiä ushva ja onnittelut vielä! Olen ihan pikkusen kade ;)
 
83yrittäjä ja Tuuli 1976: Tsemppiä! Pidän teille peukkuja :)

Tänään kävin ultrassa: yksi 16 mm folli oikealla puolella. Mulla on aina oikealla, kertaakaan vielä ei oo ollut vasemmalla puolella. Se munasarja ei ilmeisesti toimi. No anyways, lauantaina pistän Pregnylin ja maanantaina on inssi :)

Gynen mukaan TAYS kesäsulku alkaa vasta juhannuksen jälkeen, eli jos nyt ei tärppää niin ehdin vielä kolmannen ja viimeisen inssin ennen kesää. Paitsi jos ovis osuu juhannukseen tai viikonloppuun. Mutta sitä en nyt vielä murehdi. Pitää toivoa että tästä kerrasta tärppää. Mut pistettiin kyllä nyt myös IVF-jonoon, kuulemma saa jonotella seuraavaan kevääseen...
 
Rödluvan se on kivaa kuula että pääset inssi mulla on tullut nyt tipputtelua eli varman ensi viikko aloitan piikit jos nyt kaikki hyvin ja varman inssi on kesäkuun alussa toivotavasti..ja piditään peukkuja sun inssi et ei tarvi mennä IVF. ja sit heti kaksoset niin kuin jsl :)

83yrittäja ja Tuuli 1976 tsempiä teille
 
rödluvan> Missä noin pitkät jonot on ivf:ään?? Turussa veikkaisin pääseväni nyt tän kierron jälkeen varaamaan ajan suunnitteluun ja ymmärsin että tän vuoden aikana vielä ehdittäisiin ekaa kokeileen?? (toki voin olla ymmärtäny väärinkin)

Joskus viimevuoden puolella mulle kerrottiin että ivf jonotus (hoidon suunnitteluun) on pari kuukautta ja sitten sen jälkeen pääseekin hoitoihin jo nopeasti.
 
83yrittäjä: Vaasan keskussairaalassa. Kun meillä ei ole kuin yksi gynekologi joka on riittävän perehtynyt noihin IVF-hoitoihin, vaikka muuten klinikassa porukkaa riittääkin. Munasolujen keräys ja alkionsiirrot tapahtuvat TAYSissa, kuten inssitkin, mutta hoidon suunnittelu, ultrat ym tehdään Vaasassa. Ja kun siellä on vain tämä yksi gynekologi, joka hänkin on osa-aikaisesti töissä, niin jonoa on kertynyt. Ajateltiin kyllä miehen kanssa että jos nyt käy niin että tämä ja seurava inssi eivät tuota tulosta, niin syksyllä kun jonotellaan voitaisiin käydä vaikka yksi IVF tekemässä yksityisellä. Kaikkia kolmea ei oo varaa maksaa yksityiselä, mutta yhden voisi ettei aikaa kuluisi niin paljon hukkaan.

Mirdav: Toivotaan että pääset inssiin kesäkuun alussa! Sulla on ollut kurjan pitkä tauko. Juu, mieluiten toki tärppäis näistä insseistä kun IVF on kertaluokkaa rankempi hoito kuitenkin. Kaksoset olis ihanat :p
 
rödluvan> No voi rähmänkäpälä... Mä olen ollut niin yllättynyt turun nopeudesta että melkeen itseäkin oikeestaan huimaa. Mun kamalin pelkoni on juurikin tuo punktio ja se voi olla edessä nopeammin kuin uskonkaan. Pidetään nyt kuitenkin peukkuja että tärppäis tästä kierrosta.
 
Mulla ei ole mitään oireita, maha vähän sekaisin (Estradotista vissiin), mutta siinä kaikki. Huomenna aika julkiselle puolelle. Olen 100%:sen varma, ettei tästä inssistä tärpännyt. Eilen oltiin terassilla ja otin pari siideriäkin.
 
nyt on inssi tehty. Tällä kertaa ei sattunut juuri yhtään. Munis oli jo irronnut mutta pari tuntia aiemmin vihlaisi vatsaa kunn
olla, toivon että se irtos silloin. 7 milj. siittiötä lähti matkaan, ja kohdun limakalvo oli paksu. Saa nähdä miten käy!
 
Tänään oli kolmas inssi ja kaksi rakkulaa oli vielä paikoillaan. Pistin eilen pregnylin, josko ne pian irtoaisivat :) Mitenköhän sitä taas jaksaa tämän pari viikkoa piinailla... täytyy keksiä paljon muuta ohjelmaa, jotta sais ajatukset välillä muualle. Toiveet on taas korkealla, mutta jotenkin erilainen suhtautuminen on nyt tällä kertaa aiempiin insseihin verrattuna. Tämä on niin arpapeliä, ei siihen oikein itse voi valitettavasti edes tahdon voimalla vaikuttaa. Tsemppiä piinailuun muillekin!
 
Rödluvan ja lounatuuli onnea teille...toivotaan parasta..
Tuuli1976 meille tule ikävä mutta onnea sinne ifv.hin..ja mukavaa kesää

Minulla on nyt keskiviikko ultra saas nähä voiko hoito tehä.. jos kaikki hyvin niin 3 tai 6 kesäkuussa on inssi nro.2..kaikkille toivvotaan kaikki hyvin.
 

Yhteistyössä