Inseminaatio 2011

Täällä alko vuoto eilen. Lääkkeet eivät lyhentäneen yhtään kiertoa vaan oli sen 30pvä minkä on normaalistikin. Soitin äsken väestöliitolle ja kuten arvelinkin pääsiäinen sotkee luultavasti meillä tämän kuun inssin ;( Hoitaja sanoi, että voisin yrittää josko munis kasvaisi niin, että inssin voisi tehdä torstaina ennen pääsiäistä, mutta en nyt tiijä mitä tehhä ja kannattaako. Mies vaan sanoo että päätä sinä :D Perkeles.
 
Hei tytöt!

Pahoitteluni kaikille niille, jotka eivät onnistuneet - tällä kertaa:heart:
Mites te muut piinailijat, onko kenties plussauutisia odotettavissa, eli millä fiiliksillä mennään?

Itselläni on tänään ultra, ja pelottaa ihan kauhesti se, mitä ne jatkon suhteen meinaavat. Nyt kun jouduin lopettamaan clomit kesken, saattaa olla että munarakkulat eivät kehity tarpeeksi inssiä varten. Noh, muutaman tunnin päästä on viisaampi.

Sharona ja rödluvan
, luin tekstejänne siitä, miten ihmisen itsepuolustusmekanismi toimii ajoittain tässäkin tuskassa. Tunnistin aivan nuo ajatukset ja tuntemukset. Viimeksi viikko sitten olin Vartiaisen keikalla, ja yritin uskotella itselleni kuinka helppoa on elää lapsettomana. Nämä pienet hetket ovat kuitenkin mitättömiä sen tuskan rinnalla, mikä pääsääntöisesti elää mielessä päivittäin. Toisaalta taas ajattelee, että nyt pitäisi vielä nauttia, ja niinpä varasimme alkukesään Kreikan matkan! Tsemppiä tytöt!
 
83yrittäjä ja ushva :hug: olen pahoilani, nyt vaan tsempataan seuraavaan yritykseen..

Sharona Jaksuja oloihin :p

eiliseen saakka oli tutkimustiputtelua, tänään en oo ainakaan vielä ehtinyt huomata mitään.. Aamulla olin ultrassa ja lääkärin mukaan hyvin on kasvanut ja ovis-tikuttelu pitää aloittaa ke. Ke,
to tai pe olis sitten ensimmäinen inssi! Ja jos ei testi plussaa anna per mennessä, niin sitten tehdään inssi pe ja annetaan mulle piikki.. jänskättää!

Tsemppiä myös kaikille muille!
 
Elikkäs, näyttää siltä että ovis osuu viikonlopulle ja inssi jää tältäkin kerralta väliin:( Clomeja en saa enää syödä, ja jatkossa sitten piikitellään menopuria. Lääkäri antoi mukaan "meikkipussin" jossa paljon ruiskuja ja neuloja, mutta ei selittänyt mitään. Osaako täältä joku kertoa, että toimiiko samalla tavalla kun clomi, eli kasvattaa rakkuloita? Onko tehokkaampi kun pillerit, eli onko vaarana monirakkulaisuus? Mikä on hinta? Harmittaa kun julkisella ei ole aikaa kertoa näitä juttuja.

Onnea Joshua tulevaan koitokseen!
 
Pumpulienkeli voi harmi :(

Tuo on omakin pelko, nyt kun on pääsiäinen vielä on tulossa pidennetyillä pyhillä ... pp13 eikä yhtään ole sellainen olo että testaisin, ei ole kyllä testejäkään :D En jotenkin jaksa sitä pettymystä, viime kierrosta itku tuli töissäkin kun niin harmitti :ashamed: Luget riittää torstaille eikä mulla vuoto ole alkanut lugejen käytön aikana. Perjantaina sitten saa jännittää ja onneksi on viikonloppu vastassa jos huonosti käy. Kaipa viikonloppuna testaan jos tätiä ei näy.
 
Pumpulienkeli mä olen käyttänyt menopuria nyt 1 kierron ja toinen kierto jo kovaa vauhtia menossa. Eli Menopurin ja clomien ero on siinä että se kasvattaa munarakkuloita nopeammin ja isommiksi sekä hoitaa munasoluja. Nii ja kyllä mulle sanottiin tosta lääkkeestä että saattaa aiheuttaa useamman follin kasvamista, mutta se riski otetaan.Mä olen pistellyt 1 annoksen päivässä. 10 kpl annos jää maksamaan kela korvauksen jälkeen n.180 egee.
Mulla kans se meikkilaukku käytössä, missä kaikki tarpeellinen!

Tänään kävin just ekassa ultrassa eli mulla nyt kp.10 ja menopureja olen käyttäny kp.3 lähtien. Ultrassa näkyi molemmilla puolilla isot follit eli toinen 16mm ja toinen 18mm. Torstaina sitten uusi käynti ja perjantaina tai lauantaina sitten inssi!
 
Moikka, minullakin on sama pelko että pääsiäinen sotke seuravan yritystä, tosin en tiedä yhtään milloin mun seuravan kierros saappuu..
Minä käytän Puregon ja kyllä se minulle toiminut munarakkulan kasvatamista. Pregnyl irrotus piikki sitten.. viime kerralla maksuin pelkästä lääkeesta 430€ eli tule samalainen seuravan hoitoon + joka kertaa kun käyn ultraassa joka on 27€.. se on kallis kyllä ja vielä kun ei onnistuu :(

Pumpulienkeli harmi kyllä toi aika.. tätä se on meidän elämä kekongkakoooo eheheh.. ei muuta kun hymylä vaikka itkettaa. kaikkille kaikea hyvää..
 
Mulla alko sitten eilen uus kierto, vaikka olis voinu mieluusti venyä vähän pidemmälle (tyhmä minä... olisin vaan käyttäny lugeja vähän pidempään ja laskelmoinu... PRKL!!!

Nyt siis jos menis menopureilla samalla vauhdilla kun viime kierto niin inssi olisi parhaassa tapauksessa sillon pääsiäistä edeltävänä torstaina, mutta luultavasti venähtäis ja menis viduiks koko kierto... Mietin sitten josko suostuisivat tekemään clomikiertoon inssin... Sillä pillerillä ovis venyis helposti yli pääsiäisen... Toisaalta taasen voihan sitä välikierronkin pitää...

Jumpetin pääsiäinen..... sekottaa kaiken...
 
83yrittäjä: Täällä on kirottu kanssa pääsiäinen ties mihin alimpaan kastiin yms. Täällä ois ollu sama juttu, kun oisin käyttäny clomeja pari päivää pitempään ois kierto saattanu venyä niin, että inssi ois onnitunu pääsiäisen jälkeen.

Meillä tulee sitten välikierto, kyllä veti mielen matalaks taas vähäks aikaa. Ei tarvinnu eilen soitella enää klinikalle, kun lääkäri soittelikin sieltä takasin päin ja oli sitä mieltä, että olisi turhaa rahanmenoa, jos joutuisin käymään kuitenkin ultrassa pulittamaan siitä käynnistä n.150€ ja luultavasti inssi osuisi kuitenkin perjantaille tai lauantaille ja jäisi tekemättä, hyvässä lykyssä saattaisi ehtiä tehä torstaina, mutta lääkäri oli sitä mieltä että jos mennään samalla ajoituksella kuin viimeksi niin ei onnistu :( Todettiin, että viime inssissä ajoitus ei nyt mennyt sitten kohilleen, olisi pitänyt tehdä päivä pari myöhemmin. Nyt sitten tämä kierto clomeilla ja tikuttelua...

Jaksamista kaikille <3
 
Tsemppiä kaikille typerästä pääsiäisestä huolimatta :hug:

toivottavasti mun uutinen ei nyt masenna sitten... saatiin aamulla plussa ovistestiin ja pesut on nyt menossa! :D Eli tunnin päästä lähtö ensimmäiseen inssiin!! :eek:
 
Tsemppiä ensimmäiseen inssiin ;) Ei se masenna jos toiset pääsevät etenemään...

Mulla ihanasti mensut ja mahatauti samassa paketissa. Olo on kuin jyrän alle jääneenä ja edessä kahden viikon välein toistuva pahin mahdollinen työvuoro. (työn määrä ja tahti on siis sairas tänään ja vain tänään ja vain tässä vuorossa) Eilen alkoi kyljessä sellanen "lenkkeilypistos" eli huonokuntoset tietää miltä tuntuu kun lähtee lenkkeilemään kylmiltään ja kyljessä alkaa pistää... Mulla on pistänyt nyt koko vuorokauden. Joku perkeleen pikkulihas juntturassa. Mä ehkä kuolen tänään....

Eilen soitin hoitajalle ja hän ilmoitti että välikierto tulee nyt sitten vaan.. Että ei siellä tehdä clomikiertoihin inssejä olleskaan... Nyt alkoi sitten miettiminen koska se kesätauko tyksissä olikaan? Ehditäänkö ennen sitä??

*muoks... juhannuksesta alkaen, joten ehditään yks inssi ennen sitä sitten vetäseen....
 
Viimeksi muokattu:
Rödluvan :( :hug:

83yrittäjä kiits! itsekin huomannut, että jos täällä jollain onnistaa tai pääsee eteenpäin, niin on vaan tosi onnellinen.. mutta kun kaveri tulee kertomaan raskautumisen helppoudesta ja että taas olis vauva tulossa, niin... no silloin vaatii joskus vähän aikaa että osaa olla onnellinen toisen puolesta.

Pesun jälkeen oli 85milj kaveria jäljellä, joista 53% eteni. Ja rakkula oli kasvanut 2pv:ssä 6mm! Loppupäivä seistään päällään ja kävellään vain jalat ristissä :LOL:
 
Heippa!

Mahtaisikohan tähän ryhmään mahtua yksi tulokas lisää? Meidän tarina on sellainen, että 1,8kk yritystä takana. Miehessä "vika" lapsettomuuteen, todettu huono siittiöiden laatu. Nyt odotellaan ensimmäistä inseminaatiota...jos vaan mun kroppa sattuisi valmistamaan munasolun ennen kiirastorstaita :D Kuinkahan paljon tarvitsisi maksaa ja kenelle, että tärppäis ekasta kerrasta? ;)
 
jsl
Kyllä Nirppanen mahdut mukaan, tervetuloa vaan!

Täällä menossa piinapäivä nro 8. Ei ainakaan tiputtelu oo alkanut vielä, syön siis niitä teroluteja... Muuten ei tuntemuksia ole suuntaan eikä toiseen.
 
Rödluvan, pahoitteluni:hug:
Joshua, tsemppiä =)

Tervetuloa joukkoon Nirppanen!

83yrittäjä: kiitos vastauksesta. Eli aikas kallis tuo lääkitys: / Toisaalta, pieni hinta jos saisi jotain aikaiseksi... Olin ymmärtävinäni jostakin viestistä, että myös te käytte Tyksissä? Siellä me asioidaan, ja mietimme myös että ehdimme enää yhteen inssiin ennen kesätaukoa. Toivottavasti saat itsesi pian kuntoon, ei tarttis tämä projektin lisäksi olla mitään ylimääräistä.
 
Nirppanen tervetuloa, kyllä tänne mahtuu!! Toivotaan tietenkin, että teillä ensimmäinen hoito jo toisi toivotun tuloksen. Oletteko te hoidossa yksityisellä vai julkisella puolella?
Joshualle kovasti tsemppiä.
Nyt vaan neganneille kovasti jaksamista ja tsemppiä. Tuttu tunne kun menkat alkaa tai saa testiin negan kaikesta yrityksestä huolimatta, voi voi sitä vitutuksen määrää....Mut eipä siinä auta muu, kuin suunnitella jo seuraavaa hoitoa. Sillä sitä kai jaksaa, pettymyksistä huolimatta. Harmi tietty ku monella sotkee tuo pääsiäinen tämän kierron suunnitelmat, mut seuraavaan sitten taas...
 
Moi, käykös teistä muuten kukaan väestöliitolla hoidoissa? Sillä kyselen, että onko kenelläkään mitään hajua millainen tauko klinikalla on kesällä eli onko kiinni heinäkuun vai kentis pidemmän ajankin?
 
Rödluvan olen tosi pahoilani minä kun toivon kovasti että kun luen seuravan sinun kirjoitusta on hyvää uutiset..:hug: se on tätä..
Minulla kun kerkis vaan 3 päivä ilman vuoto ja on alkanut tumman ruskea tipputelu eli ilmeisesti kuukautiset alkaa,, saas nähä milloin kunnon vuoto tule niin kerkin vielä mennä lääkäriin ennen päsiäinen ja inssi on sit pääsiäinen jalkeen jos nyt mene hyvin tässä kierrosta..

Joshua, tsemppiä....

Nirppanen tervetuloa mukavaa kun tulit mukaan kiitos Sharona kun aloiti tämän keskustelu :)

jsl ja Pumpulienkeli miten jaksatte.?

Tuuli 1976 tässä minäkin pelkä että pääsiäinen sotke ... mutta toivon kyllä että ei..

83yritäjä koita jaksaa..
 
Hengissä ja hengessä ollaan edelleen...

Kylki pistää vieläkin jostain syystä ja olo on naatti. Laskeskelin tuossa että aikaisempi "aikataulutukseni" pitää edelleen paikkansa... Eli jos nyt saadaan seuraavasta inssi taas tehtyä ja sitten kesätaukoa, niin kaksi jäljellä olevaa inssiä syö koko syksyn... Vasta 2012 alkuvuodesta päästään pahempiin hoitoihin. (huomatkaa hieman inhorealistinen asenteeni tähänkin hommaan taas)

Nyt on virallistakin virallisemmin 2v yritystä täynnä... Toinen hääpäivämme muistuttaa siitä ensikuun ensimmäisenä päivänä... Kunhan ei se kolmas vuosi pääsisi täyttymään...
 
Rödluvan :(:hug:

83 yrittäjä Kaksi vuotta kun oli takana yritystä niin kyllähän se masensi, mutta en teidä kuinka jaksa jos ensi vuoden vaihde on edelleen tätä samaa. Kaikki tällaiset tietyt ajat tekee olon tosi paskaksi.

Mulla on pp16 ja merkit on selvät että vuoto on alkamassa :'( Testannut en ole ja olen jopa ylpeä siitä, eipä mennyt taas rahat hukkaan. 4. ja toivon mukaan viimeinen inssi siis edessä, sitten IVF, johon suhtaudun nyt toiveekkaasti. Romahdus tulee varmasti viikonloppuna, onhan se paha mieli kun ei onnistunyt mutta nyt ehkä sen tuntuu jaksavan paremmin mitä kahdella aiemmalla kierrolla.

Lämmin rutistus meille kaikille :heart:
 
Heidari: Väestöliitolla ollaan. Pohdittiin just, että nämä inseminaatiot tehdään ainakin siellä. Jos ei tulosta saada, niin rankemmat (ja KALLIIMMAT) hoidot tehdään sitten TYKS:ssa. En vaan sitten tiedä, että millainen jono siellä mahtaa olla... Tässä kun on jotenkin sellanen olo, että ei malttais (ja ei hermo kestä) odottaa yhtään! :D

Ushva: Väestöliiton kesätauosta en kyllä osaa sanoa mitään... Voisin kuvitella, että se olis heinäkuun vaan...?
 

Yhteistyössä