Inseminaatio 2011

Luru-73 pahoittelut negasta! Mutta voisiko se vielä kuitenkin plussaksi muuttua??Joillakin noi hormonit nousee hitaammin!
Mirdav hienoa et pystyt olee testaamatta liian aikaisin!
Mulla kans ollu nyt 2 päivää kunnon jomotusta alaselässä, alavatsan vasemmalla puolella ja nivusissa. Ihan kuin ois menkat tulossa. Tein tänään kuitenkin aamulla (taas ;)) testin ja siinä oli samanlainen viiva ku eilen. : / Mitähän tästä nyt sitten ajattelisi. Tänään siis 13 pv Pregnylistä ja 12 pv inssistä.
 
Daysleeper joo en testa koska se on totta että kun näki siitä nega niin se on iso romahdus, mutta kun vuoto alkaa niin se tuntuu vain normaalista. :D
pp12 jolla näky jo plussa jolla on taas näky vasta myöhemin eli tämä on palapeli:) siihen asti kun ei vuoto tule niin toivo on..
ihan hoviksen katoin tuossa raskauslaskuri niin tänään jos olisin raskaana niin ois tasan 4vk.. hauskaa ja laskettuaika olis 8.7.2012... ahahhahaha mutta mutta kun toivo on matalala..anyway jatkamista..
 
Liittyy uutena seuraan, joskin ketjua lukeneena.

Meillä ensimmäinen inssi 13.10. Perjantaina alkoi ihmeellinen rusehtava lima, jota tulee vain pyyhkiessä. Edelleen eli kolmatta päivää sama homma. Mitään normaalia vuotoa ei ole, vain limaista ruskeaa vessakäynnin yhteydessä, eikä aina silloinkaan. Onko tällaisesta kokemuksia?

Tsemppiä kaikille!!
 
mamapi moi ja tervetuloa! jo toi rusehtava vuoto on normaali myös alkuraskaudista. minulla insimainen inssi on tullut rusehtava vuoto pp8 ja sainkin pp14 plussa mutta 4 päivän jalkeen meni keskin:( tokka inssi mulla ei ollt mitään vuotoa mutta vuoto alkoi vasta pp19..mutta kun minulla on tää luget tukena niin sehan vaikutaa myös..oletko muuten tehnyt testi?? koska minun inssi oli 14.10. eli sama aikoihin ollaan, minä en oli tehnyt testin koska mulla on vahva tunne että vuoto alkaa pian:( vaikka kuinka toivoinkin että vuoto ei tuu..tsemppiä...
 
Tervetuloa mukaan mamapi ja Daysleeper! Ja varovaiset onnittelut myös täältä Daysleeperille, kyllä se nyt vaan aika hyvältä näyttää!
mamapi tosiaan rusehtava vuoto voi käsittääkseni viitata ihan kumpaan vaan, tavallista siis myös alkuraskaudessa! Minulla tuli ensimmäisen Femar-kierron jälkeisen luomukierron päätteeksi erikoinen muutaman päivän kestävä ruskea niukka vuoto. Lopulta päädyin siihen että menkat ne oli kun ei niitä sitten myöhemminkään kuulunut. Toivotaan sinun kohdalla kuitenkin tuota ensimmäistä vaihtoehtoa :)
Mitäs negrescolle kuuluu?
 
Luru: Älä vielä heitä pyyhettä kehään, täällä toinen toivonsa menettänyt yrittä tsempata...Mutta tosiaan se on mahdollista vielä plussaksi muuttua! Tänään jätin testaamatta, jotenkin tuntuu, että turha enää ees testata, kun kuiteski ne menkat alkaa... Huomenna varmaan pp 12 testaan... ehkä, jos edes viitsin.

Daysleeper: Kyllä se sulla on plussa, usko jo! =)

Mirdav: Kumpa minullakin olis sinun hermot testaamisen suhteen. Miun mielestä taas jos on jo negan testannu, niin silloin se menkkojen alkaminen ei oo niin paha pettymys, kun on kerenny jo valmistautua siihen... mutta meitä on moneen junaan... Täytyy tunnustaa, että tulee itsekin aina välillä käytyä raskauslaskureilla katsomassa, että jos nyt tärppäis, niin millon ois vaarallisimmat 12 viikkoa ohitettu, millon alkais mammaloma jne... Jos nyt tärppäis (johon en usko yhtään), niin ois ollu niin ihan täydellinen ajoitus. Koin työelämän niin rankaksi keskenmenojen jälkeen (eihän niistä annettu saikkua kuin toimenpidepäivä ja seuraava päivä tinkimällä), että tein täsykäännöksen elämässäni. Lähdin opiskelemaan aivan muuta alaa ja jäin opintovapaalle. Oiskin aika hassua, jos nyt ois tärpääny ja jos raskaus ois menny loppuun asti, oisin ollu 4 päivää opintovapaan päätyttyä keväällä töitä ennen mammalomalle jäämistä.

Mamapi: Voi olla merkki raskaudesta! Ja minä en ainakaan osaa omasta kropastani näiden kahden raskauden (keskenmenneitä tosin) perusteella. Toisella kerralla oli niin menkkaoireet, tiputteluvuoto alkoi ja mahaa juili menkkamaisesti + selkää ja sitten sieltä pärähti plussa. Toisessa en huomannu ennen plussaa kuin repäisykivun horjahtaessa, enkä silloin tajunnut edes olevani raskaana. Tosin ihmettelin ettei moista kipua ollut koskaan aiemmin ollut...
 
Mä yritän täällä olla innostumatta liikaa!
Osaatteko sanoa, onko luteaalivaihe aina sama?? Ja mites muuten muut, onko teillä kaikilla käytetty Pregnyliä inssissä ja missä vaiheessa? Ja milloin lekuri kehoitti testaamaan?
Mulla siis kävi niin et inssiä lekuri suunnitteli to 20.10 mut maanantain ultrassa folli olikin jo 24mm ja samantien laitettiin Pregnyl ja tiistai aamulla sit inssi. Todella hankala sanoa, milloin ovis on ollu.
Negresco toivoa on, niin kauan kun täti ei kurvaa kylään!
Mamapi toivotaan et toi sun vuoto on harmitonta ja ois merkkinä alkavasta raskaudesta :)
 
Daysleeper: Luteealivaihe yleensä on 12-16 vuorokautta, mutta ainakin itsellä se vaihtelee jonkin verran ja lisäksi lääkkeet voi vaikuttaa siihen. Oon käyny vaan yhdessä inssissä 19.10 ja sillon pregnyl pistettiin 36 h sitä ennen. Toinen johtofolleista oli siis 36 tunnin päästä jo irronnut ja toinen irtoamaisillaan. Mutta kuitenkin ovis tapahtuu varmasti 1-2 vrk sisällä pistämisestä. Eli kai keskimäärin irtoaa sitten 36 h tunnin kuluttua pistosta?!?! Yleensähän testataan kai 2 viikon päästä inssistä... Mutta jos sulla on plussa nyt jo, niin ihan hyvin voi näkyä jo. On niin tapauskohtaista...
 
Mulla ei ekassa inssissä laitettu Pregnyliä, mutta tokassa se pistettiin inssipäivän aamuna. Muuten oltais odoteltu ovisplussaa, mutta kun meinas mennä viikonlopulle ni tehtiin sitten näin. Testaamaan kehotettiin 14vrk inssistä. Ultrattiinko sulla vielä inssin yhteydessä sitä follia Daysleeper?
 
Nippe82 mulla siis ollu nyt vuoden aikana vain yksi luomuovulaatio(huhtikuussa) ja nyt sitten Femareilla saatu aikaan tää toinen. Silloin tais olla 12 päivää se luteaalivaihe.
mökkelö Ei ultrattu enää. Lekuri sanoi, et ei kannata ultrata kun se oli edellisenä iltapäivänä ollut vielä ehjä. Outoa kyllä, silloin maanantaina vatsaa vihloi mut ti-ke ei enää mitään. Ja silloin kerran kun ovis luomusti oli niin tunsin selvästi sen.
On tää ihmiskeho aika mystinen kokonaisuus ja joskus nää touhut menee ihan kvanttifysiikan puolelle ;)
 
PP12 puhdas nega... luovutettu on, vaikka ei me uskallettu toivoa edes onnistumista ekasta inssistä. Mussa on niin paljon vikaa... Kumpa tammikuu tulis nopeesti ja päästäs sinne ivf:n ei huvita nää "lumehoidot", kun ei onnistu kuiteskaan...
 
Heippa!
En ole taas hetkeen käynyt ja täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä! Näyttää siltä että vihdoin täällä olisi myös plussatuulia! Itselläni alkoi vuoto, eli siirryn siis ivf-hoitoon. Olen välillä käynyt sielläkin palstalla lukemassa. Mirdav, olen pahoillani! Nyt sitten hyppäämme samaan junaan. Olette kaikki usein mielessäni ja käyn aina välillä katsomassa että mitä teille kuuluu!
 
:hug: Mirdav, olen todella pahoillani! Toivotaan, että pääsette nopeasti IVF:n, jossa kuitenkin on huomattavasti paremmat onnistumismahdollisuudet! Ja pahoittelut myös Nippe82 negasta, vaikka testaaminen vieläkin aikaista..
Mitäs Pumpulienkelille kuuluu, kuinka IVF-hoidon suunnittelu etenee? Onko tietoa koska pääsette aloittamaan hoidot? Itsekin jo sinne suuntaan ajatuksia, kuten moni muukin täällä.
Kokonaan en kuitenkaan ole menettänyt toivoani sen plussajunan suhteen, näin viikonloppuna unta että testasin 2 selkeetä plussaa. Kiva herätä aamulla todellisuuteen ja todeta että se olikin sitten vaan unta..
 
Uusille, lämpimästi tervetuloa mukaan!

Mirdav, olen pahoillani :hug:

Nippe81, älä vielä luovu toivosta. Mä pidän peukkuja!

Sitten vähän omaa napaa. Viime torstaina (kp 10) oli se ultra ja jäätiin odottelemaan että ovistesti näyttää plussaa. No, tänään siis kp 14 eikä vieläkään plussaa... hoh hoijaa!!! Lekuri käski aloittaa testaamisen lauantaina ja niin teinkin. Mutta la oli sellaista tuttua nipistelyä ja jomotusta oikealla puolella kuten aina oviksen aikoihin (mun kohtu on kallellaan oikealle, johtuisko siitä...?) ja ovislimaa niin että lotisi :LOL: Nyt jotenkin tuntuu että liman määrä on vähentynyt eikä jomotustakaan tunnu. Jotenkin pelkään että ovis meni ohi... :(

Onko kenelläkään muulla semmoista tunnetta että tää "jumittaminen" käy hermoille? Että kun kroppa huutaa seksiä mutta mies ei saa laueta kun pitää odottaa ovistestis plussaa ja inssiä. Mulla oli viikonloppuna hepulit ihan lähellä. Kun sairastan tätä kirottua verenvuototautia jossa menkat kestää pahimmillaan yli viikon ja vuoto on tosi runsasta niin ensin jumitat sen aikaa ja sitten alkaakin oviksen odottelu -jumitus. Hermot meinaa olla kireellä :LOL: Tai miesparka tästä ehkä enempi kärsii :LOL:

Tuoton raskaustestien tekemiseen kerron semmoisen esimerkin että kun joskus vuonna käpy tulin ekan kerran raskaaksi niin tuntemukset oli erittäin voimakkaat: rinnat oli tosi kipeät ja arat, mielialat heitteli ja itku oli todella herkässä. Kun tein testin sinä päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa niin näytti negaa. Lekurissa sitten kävin näiden outojen tuntemusten ja negatestauksen jälkeen ja siellä otetut testit näytti plussaa. Ikävä kyllä se raskaus meni sitten muutamien viikkojen päästä kesken. Joten itse olen sitä mieltä että liian aikaisin ei kannata testailla. Mutta toki on perinjuurin ärsyttävää odotella koska odottavan aika on ihan sietämättömän pitkä :|

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Ja kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa =)

terveisin Jypy
 
Hei taasen pitkästä aikaa ja tervetuloa uudet sekä pahoittelut konkareille Mirdaville ja Pumpulienkelille - toivottavasti ivf-puolella puhaltavat paremmat plussatuulet! Itsellä menossa pp8, ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin piinapäiviä on jäljellä enää muutama ja loppuviikosta tulee täti, mutta toivo tietysti aina elää ettei näin kävisi. Nyt vielä näyttää siltä, että joudun työreissulle loppuviikoksi, joten saattaa tulla eteen tauko ennen tämän kerran kuudetta ja vikaa inssikierrosta... Mutta pidetään tytöt lippu korkealla eikä lannistuta, koska ihan selkeästi täällä tuntuu olevan positiivisemmat vibat pitkään aikaan! Eli ei kun plussatuulia, plussatuulia vaan, puuh puuuuuuuuuuh :)
 
Pahoittelut tädin saapumisesta Mirdav,
Nippe82 voisko se vielä plussaksi muuttua?? :)
Itsellä viivat edellään plussan suuntaisia ja kivat jomotukset edelleen, mut ei tätiä!
Nyt tietenkin kuvittelen et kun jomottaa ni ehkä se on keskenmeno tai jotain.
soitin sitten Väestöliittoon ja meen huomenna aamusella hcg-mittaukseen verestä.Jospa se kertois jotain!!
Ja kun mua edelleen pelottaa et tää on siitä pregnylistä tai kohdunulkoinen tai jotain. APUVA!
 
Täällä taas yks järjen jättiläinen liikenteessä, testasin tänään pp10 (ovistestillä tosin kun muuta ei ollu tarjolla :D ) puhtaan negan. Jotenki olin ihan varma et olis plussa kun mulla on mukamas taas kaikki mahdolliset "raskausoireet". Kyllä oli taas fiksua, tähän asti oli sentään toivoa, nyt ei enää juuri sitäkään. Nice.
tarantellah olisko kuitenkin kiinnittymisvuotoa!? Itse suhtautuisin kyllä kuvaamaasi pieneen tiputteluun varovaisen toiveikkaasti! Ei se nyt menkatkaan vielä oo! Tosi monilla plussanneilla ollu just tollasta pientä vuotoa vähän oviksen jälkeen! Ja mähän en siis oo viime päivinä juuri muuta tehnyt kun lukenut millasia oireita ihmisillä on ollu alkuraskaudessa :LOL:
 
Huomenia, menkat alkoivat eilen :( Nyt tuntuu siltä että romahdan....ei siks et vuoto alko vaan siks et laskelmieni mukaan seuraava inssi sattuisi ensi viikon perjantaille 11.11 ja mieheni on koko loppuviikon työreissulla :( :( Eli voi itku jos tää kierto menee harakoille! Onhan siinä toki mahis sit viikonloppuna kotona yrittää, ja varmasti monesti yritämmenkin. Tai sitten mahis että inssi tehdään seuraavana maanantaina... Mutta nostettiin puregon annosta, joten eiköhän se folli kasva ihan hyvin jolloinka maanantai tuntuu ainakin nyt ajateltuna myöhäiseltä :( itkun itku.

Voi te tämän viikon jännääjät, kertokaa plussauutisia, joohan?! Puuskutan täältä plussapuhureita minkä jaksan :D
 
Luru-73, pahoittelut ettei tärpännyt :hug: Toivotaan että onnistaakin nyt ihan luomusti =)

Vaikka vielä eilen epäilin että ovis taisi mennä ohi niin tänä aamuna ovistestiin ilmestyi hymynaama. Ruokiksella sitten kolmanteen inssiin... Jotenkin alkaa tuntua aikamoiselta liukuhihnatyöltä tämä homma. Ja yritän olla olematta liian toiveikas ja ajatella ettei tämäkään varmaan onnistu kun ei kerran kaksi aiempaakaan ole onnistuneet... Tämä psyykkaus siksi ettei putoaisi sitten niin kovaa ja korkealta :(

Plussatuulia ja positiivista mieltä kaikille :heart:
 

Yhteistyössä