Inseminaatio 2011

Käväisin ostamassa clearbluen digitestin, ja pp16 se ilmoitti hyvin selkeästi: raskaana :) ehkä vielä viikon päästä kokeilen testiä tehdä, sillä olen matkoilla pitkään, enkä siksi pääse varhaisultrailemaan ollenkaan.

• Tykkää
Reactions: Bla-bla
Hei

Minulle tehty kevään aikana 4 inseminaatiota. Viimeisin tehtiin 17.6. Toiveet eivät olleet nyt kovin korkealla koska tuli vain 1 folli (yleensä tullut 2) ja miehen simppa-näyte oli nyt todella heikko. Mutta niin vain sain plussan perjantaina. Ivf-jonossa ollaan, mutta toivon että tämä pikkuinen pysyisi matkassa eikä niihin hoitoihin tarvitsisi lähteä. Hyvää onnea kaikille inssi-yrityksiin.

• Tykkää
Onnittelut plussanneille!

Mulla oli eka inssi juuri juhannusta ennen ja toissapnä, pp12 testasin haalean plussan. En uskalla vielä iloita, klinikka heinäkuun kiinni, joten katsellaan nyt pääsenkö elokuulle saakka ja ultraan. Sunnuntaina "virallinen" testipäivä. Mites te muut plussanneet, onko teillä jo oireita ja jos niin mitä? Onko luget kaikilla käytössä? Jos, niin millä annostuksella ja kuinka pitkään teitä on ohjeistettu niitä käyttämään?

Bla-bla: Itselläni oli käytössä vai Puregon ja irrotukseen Pregnyl, ei lugeja. Ensimmäiset oireet raskaudesta alkoivat noin pp14. Oli vatsan nipistelyä, kuitenkin hieman erillaista kuin menkkakivut. Rinnat olivat arat. Yleensä minulla on rinnat olleet arat oviksen aikoihin ja arkuus loppunut hyvissä ajoin ennen menkkoja. Onnea plussasta, vaikka vielä haalea onkin :)

• Tykkää
Onnitteluja plussanneille ja tarrasukkia!! Ei ole lugeja käytössä. Raskausoireita: älötysolo lähes koko ajan, vihlontaa ja nippailua alavatsalla, turvotusta ja ajoittaista kipuilua rintavarustuksessa. Väsymyksestä en osaa sanoa, kun olemme reissussa monen aikavyöhykkeen takana, joten jetlagista on hiljalleen palauduttu. Tänään piti taas tehdä yksi testi, ihan vain nähdäkseen, että tuleeko niitä viivoja siihen, ja tulihan ne kaksi viivaa.

Viimeksi muokattu:
Heippa inssiläiset!

Nostetaanko tätä pinoa, kesäsulkujen jälkeen olisi taas kiva piinailla porukassa! Täällä kp 2 ja 2.inssi tarkoitus tehdä tästä kierrosta. Tosin on kyllä siinä ja hilkulla pilaako viionloppu yrityksen. Viimeksi oli luomu, nyt clomit kp 3-7. Meillä taustalla vähän simppavikaa. Simppoja on kyllä paljon, mutta ovat enempi sellaisia penkiurheilijoita...

Onko täällä muita inssiläisiä? Huhuu :wave:

Haaveilija 82, kiva kun nostit tätä pinoa ylöspäin =)

Meillä takana eka inssi, se tehtiin 29.7 eli nyt taitaa olla pp 10, näin äkkiä laskettuna. Jänniä aikoja eletään, vuoristoradassa jossa toivo ja epätoivo vaihtelevat.

Heips!

Täällä ensimmäinen inssi tehtiin 3.8 ja nyt sit piinaillaan. 20.8 testipäivä, ellei tätiä kuulu ennen sitä. Odotukset ei ole kyl kovinkaan korkealla, miehen simpat oli melkoisen huonoja ja niitä oli vähän. Sovittiin lääkärin kanssa, että tää jää sitten myös viimeiseksi inssiksi jos ei tärppää ja saadaan lähete Tyksiin IVF-jonoon. Parkuen lähdin toimenpiteestä, luovuttajafiilis jo heti kärkeen :D

Hello kaikki!

Täällä uusi tulokas, lueskelin tedän kokemuksia ja ajattelin liittyä seuraan.

Olen 27v. ja mies 28v. ja koira. Yhdessä ollaan oltu 6½ vuotta josta 2 vuotta kihloissa.
Esikoista alettiin suunnittelemaan elokuussa 2009 ja vieläkin sitä ootellaan.

Takana on kaksi kohdun ulkoista raskautta, ensimmäinen oli n.4 vuotta sitten ja toinen oli viime vuonna marraskuussa.

Kummatkin raskaudet tulli yllättäen (kuukautiset tuli normaalisti) mutta viimeinen raskaus selvis puhjenneen kystan takia. Kivulias tuo puhjennu kysta.

Kaikki alustavat testit on tehty neuvolassa ja sitten meidän siirrettiin TYKSIN hoiviin. Ensitapaamiseen kesti melkeen 4kk ja Normaalit gynegologiset toimenpiteet tehtiin ja kehuttiin kaikkia kohtia kohdussa
sitten otettiin klamydia ja hepatiitti testit.
TSSG tehty ja kaikki ok (tehtiin yksityisellä)
Miehen simppatesti oli loistava. Kummassakaan meissä ei siis vikaa.

Olen myös keskustelemassa tuolla Hoitoihin-tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011. Kun en tiennyt että tällainenkin palsta on =)

Tänään mulle sitten lääkärissä ilmoitettiin että aloitetaan inssi. Mutta se saattaa mennä tuohon ensi kiertoon ku ovis taitaa mennä v.loppuun. Tyksissä kun ne ei v.loppusin tee mitään, mikä musta on aivan pyllystä.
Clomeja aloin käyttää viime keskiviikkona ekan kerran ja sunnuntaina lopetin. Lääkärissä kävin näyttääs Follit ja sieltä löytyi 4 kpl niitä 10mm, 11mm, 11mm ja 15mm.

Onko totta että Folli kasvaa 2mm päivässä?
tätä jäin miettimään.

Viimeksi muokattu:
Moikka!

Mäkin voisin liittyä tänne jännäämään. Taustatietoina, mulla ikää 29 v. ja miehellä 31 v. Yhdessä ollaan oltu melkein kymmenen vuotta, joista viimeisin naimisissa. Esikoista ollaan yritetty reilu vuosi ja nyt olis eka inssi edessä 11.8. eli ylihuomenna. Takana yksi rv 8 keskenmennyt luomuraskaus ja kemiallinen viime kierrosta. Simppanäytteessä viskositeettiä, joka pääasiallisena syynä inssiin ryhtymiseen.

Onko teillä muuten ollut mies mukana siinä itse toimenpiteessä?

Pinkku-84: Muistelisin itsekin kuulleeni tuon 2mm vuorokaudessa -jutun jostain, mut todenperäisyydestä en osaa sanoa...

Gabrielle: Meillä ei mies ollut mukana. En jotenkin kokenut, että olisin häntä siinä erityisemmin edes kaivannut... Oli romantiikka melko kaukana siitä tilanteesta :D

Kiva kun löytyi muitakin!

Nasu: mitenkäs siellä? Kohtahan sitä uskaltaa jo testata! Tuo vuoristorata on kyllä kuvaava ilmaus!

Nirppanen: onko siellä pitkät ivf-jonot? Mullakaan ei kovin suuret odotukset ole inseminaatiota kohtaan, kun vika on tosiaan simpoissa. Tuntuu jotenkin hullulle syödä itse jotain munasolua kasvattavaa hormoonia, jos siittiöt ei ui tarpeeksi hyvin. Noh, kaitpa ne lääkärit tietää...

Pinkku-84: Toivottavasti teidän inssi onnistuu! Meilläkin tosiaan saattaa mennä puihin viikonlopun vuoksi, todella turhauttavaa! Mutta sen näkee sitten viikon päästä. Tämmöstä odottelua ja päivien laskemistahan tämä on.

Gabrielle: ei se kovin romattista ole. meillä oli molemmilla työpäivät ja mies kävi aamulla hoitamassa hommat näytteenottohuoneessa jonkun videon kera ja minä menin kolmen tunnin päästä sinne. Sitten van letku sisään ja housut ylös, kesti varmaan 3 minuuttia. Jotenkin tuli paha mieli, eihän sitä lapsen tekemistä ihan tuollaiseksi kuvitellut. Vaikka sinänsä oli ihana kun hoidot vihdoin alkoi.

Täällä on mielenkiintoisia clomi-tuntemuksia. Okíkealle puolelle alavatsaan pistää ja huimaa. Töissä oli vähän jännä olo, kun tuntui että maailma heiluu. Pari päivää vielä clomia :rolleyes:

Haaveilija 82: Vuoristorataa edelleen mennään. Aamulla jo luulin et vuoto alkaa, kun pieni tippa verta pyyhkiessä tuli. Se sitten jäi kuitenkin siihen, ainakin toistaiseksi. Perjantaina olisi testipäivä. Ajattelin kuitenkin josko huomenna testaan, jos ei nyt vuoto ennen ala. Ihmeen rauhallinen olen kuitenkin ollut, ja pitkään pystynyt olemaan testaamatta.

Silloin kun minäkin clomeja söin, tuli niillä selvimmät oireet. Niille toki reagoin liikaakin. Mieskin joskus sanoi, että hänelle kyllä koulussa kerrottiin lapsenteon tapahtuvan hieman erilailla kuin millä nyt mennään;)

Tsemppiä meille :)

Moikka kaikki kiva että tämä palsta on taas auki. minulla oo takana kasi inssi helmikuu ja kesäkuussa mutta ei onnistunut..3 inssi teen ensi kuussa.. meillä ei ole vika mutta se ei vaan onnistunut. ikä voisi olla iso syy siinä olen jo 38v.. tsempíä kaikkille ja tervetuloa uudelle..ja pidän peukkuja kaikille pinnailijaille:)

Täällä on sitten Clomien takia vatta oli turvoksissa ja pistelee välillä vasemmasta ja oikeesta. Eilen oli ihan tuskanen päivä ja sen myös mieskin sai kuulla :)
Ovistikku on näyttäny negaa, mutta limaa alkoi tänään tulla pyyhkiessä, eli ovis on sit ihan ovella....Toivon että vasta sunnuntaina näyttäs + , että maanantaina pääsis inssiin.

Haaveilija 82: Lääkäri puhui puolen vuoden jonosta ivf-hoitoihin. Tässä on nyt jo reipas kaksi vuotta yritetty, eli ei ihan hirveesti ole kärsivällisyyttä ainakaan turhiin hoitoihin. Lääkäri tosin sanoi, että voidaan siinä odotellessa kyllä tehdä niitä inssejäkin lisää jos halutaan.

Itse en onneks ole joutunut mitään käyttämään, ainoastaan Pregnyl-irrotuspiikin sain kun oli viikonloppuovulaation uhka päällä. Meilläkin tosiaan vaan miehessä vikaa. Mutta mutta, aika näyttää mitä tehdään :).

Tervehdys teille kaikille kohtalotovereille :)
Meillä muutama inssi takana. Syynä miehen alhainen simppamäärä. Noin 8mij/ml.
Syynä ilmeisesti kiveskohju. Nyt mies popsinut 3kk:tta Clomifenia, koska testissä huomattiin, että myös testotaso aika alhainen. Ja se on tosiaan tehonnut! Nyt simppoja noin 80milj/ml.
Nyt odotellaan, josko olis vihdoin inssissä tärpännyt...
Onnea yritykseen kaikille teille :)

Moi! Minä aattelin myös hypätä tähän ketjuun mukaan. Olen siis 32v ja esikoista miehen kanssa ollaan 3 vuotta yirtetty. Tuloksena 3 keskenmenoa ja muutama kemiallinen. Kaikki mahdollinen on tutkittu ja missään ei vikaa pitäisi olla. Viimeisestä plussasta aikaa 1v9kk ja lapsettomuuspolin asiakkaina ollaan. Kokeiltu on clomit+luget yhdistelmä. Sitten kokeiltiin clomi,menopur,luge yhdistelmää. Keväällä mentiin menopur,pregnyl,luge,minidisperin yhdistelmällä eikä raskautta kuulu. Pari kiertoa taukoa ja tähän kiertoon tehdään eka inssi. Huomenna eli kp3 aloitan menopur 75 piikittelyt.

Yhteistyössä