inhoaako muut revontulia

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
minusta ne ovat pelottavat, vaikka kauniita ovatkin. muistan kun lapsena äidin kanssa iltaisin tultiin pimeällä kylästä kävellen ja kun ne loimotti, olin ihan kauhuissani. no nyt aikuisena en seinille hypi jos ulkona olen, mutta inhottavat ne todella on.

On ne jotenkin pelottavan vaikuttavia, mutta en mä niitä inhoa, kun tiedän kuitenkin mistä johtuu niin voin kääntää ajatukset siihen jos mielikuvitus meinaa alkaa lentää.

Huh huh

Olipa taas pohjanoteeraus mummelilta :o

Upea ja harvoin nähty luonnonilmiö, porukkaa lappaa kaukoidästä asti katsomaan niitä, ja haluavat maksaa tuhansia euroja siitä nautinnosta

Todella kauniita ne ovat. Rakastan myös kunnon ukkosmyrskyjä jos niitä saa seurata turvallisesti kaupunkikodista.:unsure:

Kaikki luonnonilmiöt ovat iso W-A-U!❤

Eräs ukkosmyrsky on jäänyt mieleen 2000-luvun alkupuolelta missä taivas oli ihan vaaleanpunainen/lila ja pitkiä salamoita näkyi. Asuin silloin meren rannassa.
Ja samoihin aikoihin näin revontulia Espoossa Suomenojalla kun satamassa käytiin tsekkaamassa purtsaria.

Siis mua ei sisälle saa, kun niitä -harvoin- täällä etelässä näkyy, Upeita!

Mut voisi kuvitella, että jos ois yksin, keskellä pimeyttä, lunta ja pakkasta jossain tunturissa niiden loimutessa (eivätkö ne pidä jotain ääntäkin?) taivalla voimakkaina ni ehkä saattaisi hieman jopa pelottaa.

Kerron sit ku oon kokenut ihan oikeat revontulet.

Todella kauniita ne ovat. Rakastan myös kunnon ukkosmyrskyjä jos niitä saa seurata turvallisesti kaupunkikodista.

Kaikki luonnonilmiöt ovat iso W-A-U!

Eräs ukkosmyrsky on jäänyt mieleen 2000-luvun alkupuolelta missä taivas oli ihan vaaleanpunainen/lila ja pitkiä salamoita näkyi. Asuin silloin meren rannassa.
Ja samoihin aikoihin näin revontulia Espoossa Suomenojalla kun satamassa käytiin tsekkaamassa purtsaria.
Ukkosen näkee parhaiten maalla. Kaupungissa on ihan liikaa valosaastetta. :)

Ukkosen näkee parhaiten maalla. Kaupungissa on ihan liikaa valosaastetta.
Siellä on metsä edessä.:eek:

Katselin tuolloin aiemmin korkealta kerrostalosta suoraan merelle. Kyllä se on ollut valosaasteesta huolimatta paras näkemäni ukonilma.

Heh

Täällä on hyvin laajoja peltoaukeita ja järviä, että hyvin näkee ja se on todella vaikuttavaa ilman mitään valosaastetta
Jos totta puhutaan niin maalla ukonilmalla nökötän kyllä melkolailla sisätiloissa, kai sitä ukkosta siellä enemmän varoo.

T. Kovalla ukonilmalla nukuin pienenä maalla ollessani kumisaappaat jalassa vanhan kartanomersun takapenkillä, koska joku sanoi että taloa ei ole maadoitettu!:D

Jos totta puhutaan niin maalla ukonilmalla nökötän kyllä melkolailla sisätiloissa, kai sitä ukkosta siellä enemmän varoo.

T. Kovalla ukonilmalla nukuin pienenä maalla ollessani kumisaappaat jalassa vanhan kartanomersun takapenkillä, koska joku sanoi että taloa ei ole maadoitettu!
Mä oon mennyt ulos katsomaan. En varo maallakaan. :X3:

• Rakkaus
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä