Indigo lapsista vielä....

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Te, joilla on kristallilapsia/puolisoita/lähimmäisiä. (ei ehkä ihan pikkulapsia) Minkälaisiin asioihin tämä erityisominaisuus johtaa? En tarkoita sitä, että tunnistavatko ihmiset ominaisuuden, vaan sitä, mitä tämä ominaisuus tuo ympärillä olevien ihmisten elämään?
Ei sen tarvitse johtaa yhtään mihinkään. :D

Itse asiassa, kyse lienee vain voimakkaasta charmista, kyvystä olemuksellaan luoda vahva vaikutus. Ihan, miten asian haluaa käsittää. =) Ihmisellähän on sisäsyntyinen tarve arvottaa, selittää ja laittaa ympäristöään järjestykseen, johonkin kärjestelmään sopivaksi ja näillä luonnehdinnoilla se helpottuu.

Ja minä kun olen yrittänyt olla vastailematta tämän tyyppisiin ketjuihin, vaan ei onnistu :kieh: :LOL:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hemps:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä... näin vuosien jälkeen..ö. uson siihen, että likka on nk kristallilapsi. Likka taisi olla noin 3 v, kun kauppakeskuksessa kuljettiin perheen ohi. Perheen, jossa lapset eriiteli tosi pahasti ja äitikin päästeli aika ikäviä lauseita suustaan. Kun likka käveli siitä ohi, kaikki hiljeni ja pari näistä tappelupukareista lähti kävelemään likan perässä. Monasti - en tiedä edes kuika monasti - kirjastossa, bussissa, kauppakeskuksessa...joku lapsi on lähtenyt kuin hypnotisoituna seuraamaan mun likkaa. Pari kertaa elämässäni olen joutunut menemään kauppakeskuksen infoon ja pyytänyt kuuluttamaan, että jos äitee ei nyt hae lastaan, niin tää lapsi kulkee meidän perässä meidän kotiin asti. Likalla on kyky, jolla se saa rauhoitettua muut. Jopa sellaiset puoli metriä likkaa pidemmät karpaasit ovat siirtyneet sivuun, kun tää alle 150 mittanen neiti saapuu paikalle. Mä osaa tulkita likastas lähtevän energian.Useimmat muut eivät osaa. Se energia on ollut niin vahva, että likka on saanut ainakulkea sen reilun kilometrin bussipysäkiltä kotiin. Ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa.Mutta on ollut myös tilanteita, joissa joku vastaantulija on pyytänyt saada auttaa likkaa kantamaan kantamuksensa kotiin.

Mä uskon siihen, että kristallilapsilla on tietty kyky vaikutttaa muiden ihmisten tekemisiin. Ja uskon myös siihen, että tyttäreni on kristallilapsi.
Mielenkiintoista... Vieläkö tyttäresi vaikuttaa noin muihin ihmisiin?
sä oot kyl pimee jos näin uskot

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Te, joilla on kristallilapsia/puolisoita/lähimmäisiä. (ei ehkä ihan pikkulapsia) Minkälaisiin asioihin tämä erityisominaisuus johtaa? En tarkoita sitä, että tunnistavatko ihmiset ominaisuuden, vaan sitä, mitä tämä ominaisuus tuo ympärillä olevien ihmisten elämään?
Ei sen tarvitse johtaa yhtään mihinkään. :D

Itse asiassa, kyse lienee vain voimakkaasta charmista, kyvystä olemuksellaan luoda vahva vaikutus. Ihan, miten asian haluaa käsittää. =) Ihmisellähän on sisäsyntyinen tarve arvottaa, selittää ja laittaa ympäristöään järjestykseen, johonkin kärjestelmään sopivaksi ja näillä luonnehdinnoilla se helpottuu.

Ja minä kun olen yrittänyt olla vastailematta tämän tyyppisiin ketjuihin, vaan ei onnistu :kieh: :LOL:
Joo, ajattelin vain, kun tuossa maikkarin jutussa luvattiin maailman pelastamista ja muuta, olen joskus ennenkin ihmetellyt, että miten sen ajatellaan käytännössä tapahtuvan.

vieras
Tuollaisia lapsia on jo Kiina pullollaan =)

Kun saa alusta alkaen kaiken, eikä vanhemmat uskalla/halua pistää lastaan ruotuun, niin kyllähän sitä pian tuntee itsensä muita paremmaksi "kuninkaalliseksi" Ei kai meistä kukaan jonottaa haluaisi, eihän sitä tee eläimetkään luonnostaan. Laumassa vain on lauman säännöt...

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Minä en edelleenkään usko tuohon termiin. Se on totta, että lapset ovat muuttuneet tässä ajanmyötä. Tietysti, onhan yhteiskuntakin muuttunut ja arvot, maailma.
miksi et?
Missä faktat ja ennen muuta logisuus?

Mitä PR-toimintaa se on, että lähetetään lauma hankalia kakaroita raivaamaan tietä muulle joukolle?

Nykyihmisillä on liikaa aikaa mystifioida tavallisetkin asiat. Ja samalla menettää kosketus siihen, mikä oikeasti on suurta ja valtavaa.
Näin juuri. Voin sanoa, että työskentelin 'indigolasten' kanssa monta vuotta. Työpaikallani heitä vain kutsuttiin toisella nimikkeellä; käytöshäiriöiset.
Täytyy sanoa, että lukemani jutut indigolapsista ovat niin suurta new age- tms. skeidaa, että oksat pois. Millään tieteellisyydellä tai loogisuudella tai millään muullakaan järkeen liittyvällä asialla ei ole tämän keksinnön kanssa mitään tekemistä.

Joku Skepsis ry:n Huuhaa-palkinto voitaisiin varmaan kohta antaa niille, jotka tämän vöyhötyksen keksivät. :xmas:

Ja tuo Jätkän kokemus on varmaan NIIN totta: kun ei enää hallita lasta ollenkaan, ympätään häneen jotakin yliluonnollista - a vot, ongelmat ovat poissa!

hei
että on antanu lapsensa pienestä asti luulla olevansa erityinen, se on ollut hänelle ja hänen itsetunnolleen erittäin myönteinen asia. Mutta se, että kuvittelet meidän muiden (kyllä normaaliälyisiä täällä useimmat on) jaksavan kuunnella noita höpötyksiä? Ja jos oikeasti itse noihin uskot, niin sinulla on tyttäresi vamma ja sen käsitteleminen pahasti kesken. Ja tämän sanon ihan ystävyydellä.

lol lol lol
Oi, jatkakaa ihmeessä, tämä ketju on parasta viihdettä!

Indigo, kristalli... hih hih.. miten kukakin katsoo parhaaksi omaansa tai lapsensa ominaisuuksia korostaa ( ylikorostaa )...

Alkuperäinen kirjoittaja MrsSpongebob:
kristalli, indigo....? jaa, mää oon varmaan sit ollu styroksi-lapsi :whistle:
ja onko sitten tälläinen epäherkkä yksilö, joka luottaa vaan faktoihin ka jolle ei koskaan ole tapahtunut mitään yliluonnollista tai selittämätöntä, eikä näe sitä muuallakaan ympärillään puu-lapsi? Pää umpipuuta?

vieraasi
Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sua naurattaa. Mua pelottaa, jos näitä tällaisia on paljonkin maailmassa, jotka itseään indiikkkoiksi kuvittelee... herranpieksut.
hei, suurin osa ihmisistä on omasta mielestään henkisempiä, syvällisempiä, fiksumpia ja älykkäämpiä kun muut ja heillä on joku syvempi tarkoitus olemassaoloon kuin muilla ja niiden lapset on tietysti myös erikoisempia kuin kaikkien muiden. :whistle:

sen takia tollainen vetoaa ihmisiin, oman erityislaatuisuutensa pönkittäminen kun on niin mukavaa :D
Joo, vähän kuin suuri enemmistö ihmisistä on omasta mielestään keskimääräistä parempia kuskeja. :D

Mun mielestä on aika kuvottavaa, että jotkut lapset nostetaan jalustalle ja toisille lapsille kerrotaan, että tuo on parempi kun sinä.

Erilaisia persoonallisuuksia on aina ollut. Nykyään itsekeskeisyys on lisääntynyt ja se näkyy lastenkin käytöksessä. Ollaan aina ihan minäminäminä ja ei jakseta jonottaa tai käyttäytyä hyvin kun on tottunut siihen, että kaikki tulee heti. ADHD oireilukin lisääntyy varmasti nykyisten elintapojen takia.

Ja kuulkaas evoluutio ei ihan toimi niin, että nyt meistä tulee jatkuvasti fixumpia ko evoluutiohan parantaa meitä... "Survival of the fittest". Me mennään siihen suuntaan, et ne, jotka saa eniten lapsia, niitten piirteet lisääntyy, ja ne jotka saa vaa vähän lapsia tai ei ollenkaan, ne piirteet vähenee. Evoluutio ei ole mikään lineary (linjäärinen? suomenkieli takkuaa...) kohti parempaa ja fixumpaa-juttu, vaa sattumaa ja sopeutumista.

Äijälläni on sama vaikutus ihmisiin, kuin Keittiönoidan tyttärellä. Ekiä johdu takuulla fyysisistä erilaisuuksista.

Thaimaassa eräs paikallinen tietäjä, shamaani, käveli suoraan äijän luo, sillä hän ei ollut tuntenut samanlaista energiaa aikaisemmin. Ja hän oli selin, kun äijä saapui. Värähti, ja kääntyi.
tuli mieleen mun aiti. olen ite nahny miten ihan tuntemattomat ihmiset haluaa halata mun aitia tai tulla ihan liki oltiin sit suomessa tai thaimaassa tai jossain muualla.

keittiksen tytar vaikuttaa karismaattiselta. kun en tieda asiasta niin en vaita vastaan enka puolesta ja uskon etta keittis itse tietaa lapsensa parhaiten. tuskin meidan lapset on indigoja tai kristalleja mutta omistakin lapsista huomaan etta toinen on toista karismaattisempi, toiset keraa vieraiden huomion ja luonnostaan toinen saa paljon kehuja ja ihailua vaikka toinen lapsista seisoo vieressa niin ei sitten saa mitaan huomiota.

vieras
Joopa joo =) Kuulostaa ihan tavalliselta pikkulapselta! Asiasta tehdään ongelma siinä vaiheessa kun vanhemmat eivät uskalla kasvattaa lapsiaan, niin heille on sitten pitänyt keksiä erikoinen nimi ettei vanhempia vaan syyllistettäisi!

Mä uskon, että on olemassa erilaisia ihmisiä. Jokainen meistä on omanlainen yksilö ja moneenkin noi piirteet sopivat. Silti ihan oikeasti, jos indigolapsia on, heitä on vain tosi harva eli vähemmäin kuin 0,1% väestöstä.

Niinkuin moni tässä ketjussakin totsi, että vanhemmat vain kehuvat lastensa olevan indigoja, vaikka kasvatuksen tuloksena on saatu "epäkelpo" yksilö. Toisaalta monikin luonteenpiirre sopii indigo kuvaukseen ja sen perusteella sanotaan indigoiksi, vaikka kysessä on vain luonteenpiirre :/

Päänpyörittäjä
Ja ensin pitäisi kyetä näkemään aurojen värit, ennen kuin voi määritellä, kuka on mitäkin värisuoraa... :whistle:
Millainen on tällainen aurankuvauslaite? Haluaisin kovasti lähettää kapineen esimerkiksi James Randille ihmeteltäväksi. Tokihan tuo onnistuisi, ettei kellään jää epäselväksi kuinka erikoisia nämä Indigo-lapset ovat.

Ennen jonkinlaisia todisteita Indigo-touhu(kin) on pelkkää hölmöilyä.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Päänpyörittäjä:
Millainen on tällainen aurankuvauslaite? Haluaisin kovasti lähettää kapineen esimerkiksi James Randille ihmeteltäväksi. Tokihan tuo onnistuisi, ettei kellään jää epäselväksi kuinka erikoisia nämä Indigo-lapset ovat.

Ennen jonkinlaisia todisteita Indigo-touhu(kin) on pelkkää hölmöilyä.
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/kirliankuvaus.html :saint:

Naapurin tyttö
Mä... näin vuosien jälkeen..ö. uson siihen, että likka on nk kristallilapsi. Likka taisi olla noin 3 v, kun kauppakeskuksessa kuljettiin perheen ohi. Perheen, jossa lapset eriiteli tosi pahasti ja äitikin päästeli aika ikäviä lauseita suustaan. Kun likka käveli siitä ohi, kaikki hiljeni ja pari näistä tappelupukareista lähti kävelemään likan perässä. Monasti - en tiedä edes kuika monasti - kirjastossa, bussissa, kauppakeskuksessa...joku lapsi on lähtenyt kuin hypnotisoituna seuraamaan mun likkaa. Pari kertaa elämässäni olen joutunut menemään kauppakeskuksen infoon ja pyytänyt kuuluttamaan, että jos äitee ei nyt hae lastaan, niin tää lapsi kulkee meidän perässä meidän kotiin asti. Likalla on kyky, jolla se saa rauhoitettua muut. Jopa sellaiset puoli metriä likkaa pidemmät karpaasit ovat siirtyneet sivuun, kun tää alle 150 mittanen neiti saapuu paikalle. Mä osaa tulkita likastas lähtevän energian.Useimmat muut eivät osaa. Se energia on ollut niin vahva, että likka on saanut ainakulkea sen reilun kilometrin bussipysäkiltä kotiin. Ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa.Mutta on ollut myös tilanteita, joissa joku vastaantulija on pyytänyt saada auttaa likkaa kantamaan kantamuksensa kotiin.

Mä uskon siihen, että kristallilapsilla on tietty kyky vaikutttaa muiden ihmisten tekemisiin. Ja uskon myös siihen, että tyttäreni on kristallilapsi.
Mä oon seurannut sun tekstejäs Keittis jo pitkään ja nyt mä voin sen vihdoin paljastaa: mä oon ihan sun number 1 fani!!! Hyvää uuttavuotta koko perheellesi!

fisu
en oikeasti ymmärrä minkä ihmeen takia te kinaatte täällä skideistä, mie ainakin uskon et joka jumalan vekara on yksilö siihen kunnes yhteiskunta(koti, sukulaiset, päiväkerho, eskari, koulu etc) hänet siitä koulii massaan sopivaxi tykinruoaksi muiden toukohousujen joukkoon tummaan, itse olen ns -70 luvun vapaasti kasvatettu häirikkö ja alituisesti joudun(hakeudun) jonkinsortin ristiriitoihin yhteiskunnan yleisiä pelisääntöjä vastaan mutta en vain voi sille mitn etten suostu enkä halua ostaa V70 vulvaa, ok-taloa ja pihalle kultaista noutajaa ja riippukeinua sekä sitä jemmarahaa pankkihin vaikka kaikki muut ikäiseni(39v) niin tekevätkin...
Omat poikani (9 ja 14v) omaavat "lievästi" samanmoisia piirteitä vaikka äiti tekee kaikkensa siivotakseen ne piirteet piiloon mutta mie ainakin annan kundien touhuta ja toteuttaa itseään koska yhteiskunta tarvitsee myös meitä "kylähulluja" toimiakseen myös tulevaisuudessa.
btw, indigo tahi kristalli who cares, just love and take care our children now and in the future, they are all special cases each of them, trust me I know :)

fisu
Mä uskon indigo- ja kristallilapsiin. Näiden lasten on kuitenkin pakko oppia elämään tässä yhteiskunnassa siinä missä muutkin lapset.
Ja osasta on jo tullut aikuisiakin...
opettaja opettaja(nostaa käden kattoon), moon täälä !

Yhteistyössä