Indigo lapsista vielä....

monta uskomusta
Minä ainakin ajattelen että lapsistani yksi olisi indigo!
En usko kaikkeen siihen hömppään, mitä siihen liittyy, vaan ajattelen indigon tarkoittavan lähinnä herkkää, luovaa ja erittäin henkistä lasta..

Alkuperäinen kirjoittaja läheltä seurannut:
Naurattaa, kun eräs tuntemani äiti pitää lastaan indigolapsena eikä uskalla sanoa sille mitään, kieltää tai ohjata vaikka miten ollaan vieraiden kanssa. Sanoo lapselleen vaan "tsup" kun lapsen "indigopiirteet" eli käytöshäiriöt näkyvät kiukutteluna ja toisten lasten kiusaamisena. No, hän saa sanoa lapselleen "tsup tsup" niin monta kertaa kuin huvittaa, mutta minä sanoisin kyllä jo jotain aivan muuta kun lapsi käyttäytyy huonosti muita kohtaan!
juuri tätä tarkoitan! Vaikka lapsi olisi Indigo ei se tarkoita, että aikuisen pitää antaa tehdä mitä lapsi haluaa. Indigolapsikin on vain lapsi, joka tarvitsee aikuisen tukea ja ohjausta...Aikuiset jotka käyttätytyvät kuvaamallasi tavalla toimivat väärin ja käyttävät termiä väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Eräs varmaankin:
Ennen vanhaan näitä huonoja oppilaita sanottiin häiriökäyttäyviksi! Siihen ei mitenkään puututtu! Eikä autettu. Nykyään on onneksi toisin! EHKÄ
Eivät he ole huonoja oppilaita, päinvastoin. Yleensä he ovat äärettömän fiksuja, lahjakkaitakin.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Onko muuten sellaista dignoosia kuin "indigo"? Ja saako siihen vedoten henkilökohataisen avustajan?
Melkein. Eikös adhd ole toinen nimi asialle? :saint:
F.90.0, hyperkineettiset häiriöt
Rouva kun tekee töitä näiden "indigojen" kanssa niin ihmettelin kun hänkään ei ole ikinä puhunut moisista. Muita nimityksiä on kyllä ollut. Mutta eipä nuo villitykset ole vielä vissiin ehtineet tänne böndelle asti?

Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
en varmaankaan osaisi tarkoitin sitä, että termiin liitetään heti ja vain ainoastaan hankaluus mikä ei välttämättä kuvaa indigolasta yhtään...
Miksi aina indigoLAPSI?

Tuon termin taa on kertynyt niin paljon silkkaa sontaa, kun ymmärtämättömät tai muuten hukassa olevat vanhemmat selittelevät lastensa (lähes aina negatiivisella tavalla) poikkeuksellisia ominaisuuksia indigolla.
samaa mieltä, että jotkut vanhemmat selittävät lapsen huonoa käytöstä indigolla...

sama vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ennen vanhaan näitä huonoja oppilaita sanottiin häiriökäyttäyviksi! Siihen ei mitenkään puututtu! Eikä autettu. Nykyään on onneksi toisin! EHKÄ
Eivät he ole huonoja oppilaita, päinvastoin. Yleensä he ovat äärettömän fiksuja, lahjakkaitakin.
No lähinnä tarkoitin itseäni kun en osannut tunneilla keskittyä ja olin huono koulussa toisin kuin sisareni. Itseltäni löytyy adhd lapsi josta päätellen voisin ajatella että itsekkin oisin jotakin tukea tai muutosta tarvinnut koulu jutuissa jota itse en saanut! Onneksi lapsi sai.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä uskon indigo- ja kristallilapsiin. Näiden lasten on kuitenkin pakko oppia elämään tässä yhteiskunnassa siinä missä muutkin lapset.
peesi! Ja on aikuisen vastuulla opettaa ja ohjata.
Ja jättää lapsi rauhassa olemaan lapsi, olkoon sitten indigo-, kristalli-, purppura- tai vaikka batiikkilapsi. Ilman turhaa äimistelyä.

palma
No kyllä niistä kouluaikojen häiriköistä suurin osa oli lahjattomia typeryksiä. Vain muutamasta näki, että päässä saattoi liikkua jotain enemmänkin.

monta uskomusta
Niinpä. Meistä on moneen junaan. Jotkut "piiloutuvat" tällaisten termien taakse eivätkä ota vastuuta itselleen lapsen kasvattamisesta.
Eihän se vastuu aikuiselta mihinkään häviä vaikka olisi mikä termi tai diagnoosi!
Ajattelen että päinvastoin, jos lapsella on tällaisia erityisiä lahjoja, tulisi entistäkin helpommin "säädellä" lapsen elämää, kun lapsi on erityisen herkkä ympäristön muutoksille, ristiriidoille, tms.. oli sitten kyseessä adhd tai indigo tai ihan vanhanajan tarkkislainen

Mä uskon indigo- ja kristallilapsiin. Näiden lasten on kuitenkin pakko oppia elämään tässä yhteiskunnassa siinä missä muutkin lapset.
peesi! Ja on aikuisen vastuulla opettaa ja ohjata.
Ja jättää lapsi rauhassa olemaan lapsi, olkoon sitten indigo-, kristalli-, purppura- tai vaikka batiikkilapsi. Ilman turhaa äimistelyä.
tietenkin, ei ole tarkoitus heistä mitään sirkuseläintä tehdä B)

Keittiönoita
Ja osasta on jo tullut aikuisiakin...
Niin on. Ja tässä yhteiskunnassa on loppujen lopuksi aika tiukat säännöt siitä, milloin olet normaali ja milloin olet poikkeava. Indigo- ja kristallilapsia pitää opettaa sulautumaan harmaaseen massaan, mutta samaan aikaa pitäisi kannustaa heitä luontaisissa piirteissään. Tällaisen lapsen äitinä on pakko ymmärtää se tosiaasia, että yhteiskunta edellyttää tasapäisiä teletappeja ja jos oma lapsi poikkeaa teletapeista, siitä pitää olla ulospäin ihan hiljaa.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
No kyllä niistä kouluaikojen häiriköistä suurin osa oli lahjattomia typeryksiä. Vain muutamasta näki, että päässä saattoi liikkua jotain enemmänkin.
Minulla ainakin liikkui ja liikkuu päässä niin paljon, että se on häiriöksi muille. Ei kannata kaikkia lokeroida oman arviointinsa mukan.

JONSERED Karhunkantaja
Niin on. Ja tässä yhteiskunnassa on loppujen lopuksi aika tiukat säännöt siitä, milloin olet normaali ja milloin olet poikkeava. Indigo- ja kristallilapsia pitää opettaa sulautumaan harmaaseen massaan, mutta samaan aikaa pitäisi kannustaa heitä luontaisissa piirteissään. Tällaisen lapsen äitinä on pakko ymmärtää se tosiaasia, että yhteiskunta edellyttää tasapäisiä teletappeja ja jos oma lapsi poikkeaa teletapeista, siitä pitää olla ulospäin ihan hiljaa.
Ugh! Olemme puhuneet. =)

Tiivi-taavi! Hipsu! Laa-laa! Pai!

monta uskomusta
Juu, totta!!

Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Niin, sinun koulumuistoissasi on lapsen muistot. Todellisuudessa nämä lapset ihan oikeasti ovat fiksuja, se vaan pitää heistä löytää. =)
Se on varmasti aikamoisen turhauttavaa, kun päässä vilisee eikä sillä aikuisella ole aina kykyä poimia sen vilinän keskeltä sitä asian pointtia.

Keittiönoita
Mä... näin vuosien jälkeen..ö. uson siihen, että likka on nk kristallilapsi. Likka taisi olla noin 3 v, kun kauppakeskuksessa kuljettiin perheen ohi. Perheen, jossa lapset eriiteli tosi pahasti ja äitikin päästeli aika ikäviä lauseita suustaan. Kun likka käveli siitä ohi, kaikki hiljeni ja pari näistä tappelupukareista lähti kävelemään likan perässä. Monasti - en tiedä edes kuika monasti - kirjastossa, bussissa, kauppakeskuksessa...joku lapsi on lähtenyt kuin hypnotisoituna seuraamaan mun likkaa. Pari kertaa elämässäni olen joutunut menemään kauppakeskuksen infoon ja pyytänyt kuuluttamaan, että jos äitee ei nyt hae lastaan, niin tää lapsi kulkee meidän perässä meidän kotiin asti. Likalla on kyky, jolla se saa rauhoitettua muut. Jopa sellaiset puoli metriä likkaa pidemmät karpaasit ovat siirtyneet sivuun, kun tää alle 150 mittanen neiti saapuu paikalle. Mä osaa tulkita likastas lähtevän energian.Useimmat muut eivät osaa. Se energia on ollut niin vahva, että likka on saanut ainakulkea sen reilun kilometrin bussipysäkiltä kotiin. Ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa.Mutta on ollut myös tilanteita, joissa joku vastaantulija on pyytänyt saada auttaa likkaa kantamaan kantamuksensa kotiin.

Mä uskon siihen, että kristallilapsilla on tietty kyky vaikutttaa muiden ihmisten tekemisiin. Ja uskon myös siihen, että tyttäreni on kristallilapsi.

Yhteistyössä