Imetysjuttua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tää on varmaan ollutkin jo tänään täällä kyllä...

http://www.perheelliset.fi/2010/08/suositus-rintamaitoa-kaksivuotiaaksi/

meinasin takapuolelleni lentää, kun luin, että VAIN 1% vauvoista on täysimetetty puolivuotiaaksi! Siis niin vähän. Mun tutuista löytyy tosi moni kuka on imettänyt puolivuotiaaksi, mutta mun tutut ja minä itse ei siis edustetakkaan enemmistöä :O

Voisko toi luku olla sitä pilkunnussimista että vauvalle ei saa antaa mitään muuta kuin sitä tissiä, ei edes yhtä kertaa omaa lypsettyä pullosta.
Pelkästään ja ainoastaan suoraan tissistä maitoa siihen maagiseen 6kk ikään asti.

En kai mäkään ole virallisesti täysimettänyt 6kk kun jouduin leikkaukseen ja vauva sai sen 12h isältään pullosta miun lypsettyä maitoa. Vaikka muuten täysimetinkin sinne 6kk ikään asti, vähän reiluunkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Usva:
Voisko toi luku olla sitä pilkunnussimista että vauvalle ei saa antaa mitään muuta kuin sitä tissiä, ei edes yhtä kertaa omaa lypsettyä pullosta.
Pelkästään ja ainoastaan suoraan tissistä maitoa siihen maagiseen 6kk ikään asti.

En kai mäkään ole virallisesti täysimettänyt 6kk kun jouduin leikkaukseen ja vauva sai sen 12h isältään pullosta miun lypsettyä maitoa. Vaikka muuten täysimetinkin sinne 6kk ikään asti, vähän reiluunkin.

Niin... mä en tätä ajatellutkaan... Ja totta tosiaan, JOS se on niin, niin enhän mäkään ole täysimettänyt: vauva joutui synnärillä suoraan lastenosastolle ja sai siellä luovutettua ämmää pullosta...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin... mä en tätä ajatellutkaan... Ja totta tosiaan, JOS se on niin, niin enhän mäkään ole täysimettänyt: vauva joutui synnärillä suoraan lastenosastolle ja sai siellä luovutettua ämmää pullosta...

Sitten toki monet saattaa aloittaa kiinteidenkin maistelun jo ennen 6kk ikää, vaikka imettäisikin vielä.
Ja silloinhan se lapsi ei taas(kaan) ole täysimetetty, jos syö muutakin kuin rintamaitoa.

Näin se on. Meilläki vauva sai 1kk iässä n.20- 60 ml lisämaitoo muutamana ilta ei ollu enään täysimetetty.

Yhteistyössä