Imetys ja rintojen palautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt masennuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt masennuin

Vieras

Imetys nyt loppusuoralla, poika täyttää vuoden pian, ja rinnat on jotenkin uuvahtaneet täysin.. Ihan pehmeät ja roikkuvat.. :/ En minä siitä aikaisemmin ollut moksiskaan, mutta mies sai eilen tyttökalenterin (työ)joululahjaksi ja jotenkin minä nyt masennuin, kun katselee päivisin sitten terhakkaita tissejä ja kotona odottaa nämä läppänät..

Tämä on niin tuore juttu minulle, oikeastaan vasta nyt tajusin miten paljon rinnat onkaan muuttuneet. Onko mitään tehtävissä? Olen kuullut että ajan myötä rinnat piristyisivät imetyksen jälkeen? Auttaako mitkään kiinteyttävät voiteet..?

Mulla myös sama juttu. Mies sai myös lahjaksi tyttökalenterin jota säilyttää autossa. (ajaa siis maanantaista perjantaihin työkseen) Olen myös jo valmiiksi "mustasukkainen" näille kuville koska tiedän ettei oma kroppani tule koskaan sellaiseksi. Kolme imetystä takana... Et jos on jotain vinkkiä niin otan myös innolla niitä vastaan.

Ei ole mitään valitettavasti tehtävissä paitsi sen minkä jo taidat itse tietääkin (Kirurgin veitsi) On ne läppänät karun näköset mutta tottuu niihinkin aikanaan :( Ainakin voi olla ylpeä, että niistä on ollut jotain hyötyä jollekin :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis sai pomolta naiskalenterin joululahjaksi? :o
No kukin taplaa tyylillään, meillä tuollainen olis lentänyt roskiin ja ihan itse mies sen olis nakannut.

Pomon naisystävältä itseasiassa.. mies huomasi että pahotin mieleni ja sanoi heittävänsä roskiin, mutta en tiedä mitä sille tekee.. enkä edes haluaisi nipottaa tällaisessa asiassa, mutta jotenkin sitä alkoi ajattelemaan omaa ulkomuotoaan.

Saanko udella miksi teidän miehenne säilyttävät näitä kalentereita jos teille tulee siittä pahamieli? En oikein ymmärrä, mies katselee naisia kun te odottelette kotona ja teille tulee siittä vielä pahamieli, mutta mies ei ole moksiskaan vaan jatkaa? Meillä tuollainen ei toimisi kumminkaan päin, missään asiassa.En itsekkään säilyttänyt mies kalenteria minkä sain lahjaksi, koska tiesin ettei mieheni siittä pitäisi.

Mun mies olis onneksi heittänyt kalenterin pois - jos ei muuten niin sen jälkeen kun olisin kertonut miltä musta tuntuu. Mies tietää kuinka arka aihe rinnat mulle on. Olen nimittäin saanut ihan järjettömän isot rinnat ristikseni ja hävennyt näitä roikkuvia kauhistuksia aina. Nyt ne on vielä pahemmat ku olen lapsia imettänyt. Onneksi mies silti kehuu rintojani ja varsinkin jos tulee masennuskohtaus niiden takia. Eiköhän sunkin mies sua rakasta sellaisena kuin sä olet, teidän yhteistä lastahan sä olet imettänyt. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nyt masennuin:
No, pointti nyt ei sinänsä ollut se tyttökalenteri, vaan kyselin vinkkejä onko roikkurinnoille mitään tehtävissä?

Kirurgin veitsi, ei mikään muu. Siksi en itse aikoinaan imettänyt kuin 1,5kk ettei minulle noin kävisi.Ihan turha tulla kenenkään nipottamaan tähän, tutteli on keksitty.

No, pointti nyt ei sinänsä ollut se tyttökalenteri, vaan kyselin vinkkejä onko roikkurinnoille mitään tehtävissä?

Tiedät itsekin ettei ole. Paitsi siinätapauksessa jos maksat monta tuhatta euroa ja käyt korjauttamassa.. Kerran roikkuvaa kudosta ei millään voiteilla saa kuntoon, rintoja ei saa edes treenaamalla kiinteäksi :( Alla olevat rintalihakset voi treenat, mutta se muu kudos mikä on sitä itseään eli tissiä ei ole mahdollista kiinteyttää.

Teoriassa rintalihasten reenaaminen kai auttaisi asiaa jonkun verran.
Vaikka eihän ne lihankset niistä ajokoirankorvista timmejä kattoon sojottavia tissejä tee, mutta pikkusen voisi kohottaa niitä ja luoda ainakin illuusion pikkasen terhakkaammasta rintavarustuksesta.

Mutta tosiasia on kuitenkin että valtaosalla naisista imetys muuttaa rintoja ja imetyshn se tissien ensisijainen tehtävä onkin. Itselläkin roikkuvat riippanat, lupsahtaneet imetyksen jäätyä, enempi pelkkää nahkapussia ilman täytettä kun mitään mitä oli ennen lapsen saamista. Kaiken lisäksi raskaus ja imetys kasvatti kuppikokoa ja se kasvukin on täynnä tyhjää ilmaa nykysellään.
Enkä nyt tiedä onko siinä loppupeleissä mitään pahaa jos mies katselee kuvia timmeistä ja terhakka tissisistä naisista. Itsestänikin on mukava katsella hyvää vartaloa, mutta miestäni en silti mihinkään vaihtaisi.
Mutta taas jos moinen kalenteri loukkaa, niin onhan se kohteliasta mieheltä siitä eroon hankkiutua. Ja voihan sitä ihan reilusti sanoa miehelle että se kalenteri loukkaa kun ei ole oikeen sinut oman kroppansa kanssa.

Mulle moni on sanonut, että kyllä ne jonkin verran palautuu. Parilla kaverilla itseasiassa on aika hyvin oikeestikin palautunu. Mulla ei ainakaan vielä näytä palautuneen. Ehkä kun olen vielä laihtunut ja aina ollut povekas niin kohtaloni on nyt sitten riippuvat lätsykät loppuiäksi. Mutta liiveillä saa ihmeitä aikaan :D Ostelet vaan kivan näkösiä alusvaatteita ;)

Kirurgin veitsi, ei mikään muu. Siksi en itse aikoinaan imettänyt kuin 1,5kk ettei minulle noin kävisi.Ihan turha tulla kenenkään nipottamaan tähän, tutteli on keksitty.

En minäkään imettänyt pitkään... Vain 3 kuukautta mutta sekin jätti jälkensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Mulle moni on sanonut, että kyllä ne jonkin verran palautuu. Parilla kaverilla itseasiassa on aika hyvin oikeestikin palautunu. Mulla ei ainakaan vielä näytä palautuneen. Ehkä kun olen vielä laihtunut ja aina ollut povekas niin kohtaloni on nyt sitten riippuvat lätsykät loppuiäksi. Mutta liiveillä saa ihmeitä aikaan :D Ostelet vaan kivan näkösiä alusvaatteita ;)

Pienirintaisella ne vasta lätyskät on kun raskauskilot karisee ja tissit kirjaimellisesty tyhjenee. Jäljelle jää vain nahkapussit. Valitettavasti on kokemusta... Eikä ne palautuneet vaan päinvastoin pahenivat ajan saatossa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Onko sulla isot rinnat ennestään? Itselllä b-kuppi eli pienet, sen vuoksi ei varnaan "lurpsahtaneet" en tiedä..

Vielä sitä kyselen, että mikä vitamiini se on, mikä pitää ihon noin yleensäkin kimmoisana? Olisiko siitä apua..? Vai onko jo myöhäistä näin jälkikäteen :)

Ei ole munkaan rinnoista mitään jäljellä, varsinkaan kun olen laihtunut imetyksen vuoksi paljon. Mutta imetetty nyt on ja lapsi on tyytyväinen. Jos asia mua vaivaa vielä paljon tulevaisuudessa, alan säästää pientä operaatiota varten.

Pienirintaisella ne vasta lätyskät on kun raskauskilot karisee ja tissit kirjaimellisesty tyhjenee. Jäljelle jää vain nahkapussit. Valitettavasti on kokemusta... Eikä ne palautuneet vaan päinvastoin pahenivat ajan saatossa.

Niin eli sillä ei ole mitään merkitystä minkäkoset rinnat on :| Itseasiassa tämä oli mulle lohdullinen tieto, koska oon kironnut isot rintani aika moneen kertaan!! Kiitos :D

Vielä sitä kyselen, että mikä vitamiini se on, mikä pitää ihon noin yleensäkin kimmoisana? Olisiko siitä apua..? Vai onko jo myöhäistä näin jälkikäteen :)

Rinnat eivät ole ihokudosta vaan kaikkea muuta... Ei sitä veltostunutta kudosta enää kiinteä iho pelasta, ei olisi pelastanut vaikka olisit koko imetyksen ajan syönyt sitä vitamiinia. Saati sen jälkeen.

Niin eli sillä ei ole mitään merkitystä minkäkoset rinnat on :| Itseasiassa tämä oli mulle lohdullinen tieto, koska oon kironnut isot rintani aika moneen kertaan!! Kiitos :D

joo ei oo koolla väliä :D imetyksen jälkeen lurpattavat joka tapauksessa suurimmalla osalla ja näky saattaa olla pahempi pienirintaisella.. tai isorintaisella, riippuu vähän mistä roikkuu ja miten pahasti... :D

Alkuperäinen kirjoittaja sama:

joo ei oo koolla väliä :D imetyksen jälkeen lurpattavat joka tapauksessa suurimmalla osalla ja näky saattaa olla pahempi pienirintaisella.. tai isorintaisella, riippuu vähän mistä roikkuu ja miten pahasti... :D

Väärin, se on raskaus joka ne rinnat pilaa.. ei imetys. Pitkä imetys auttaa rintoja palautumaan =) Ja pari vuotta menee, mutta pikkuhiljaa ne palautuvat, joillakin paremmin ja joillakin huonommin.

Onko sulla isot rinnat ennestään? Itselllä b-kuppi eli pienet, sen vuoksi ei varnaan "lurpsahtaneet" en tiedä..

Sama kuppikoko, mutta imetin 3kk yötä päivää kunnes vauva imi ne viimein loppuun ja maito loppui, eli sillä on kaiketi osuutta tähän :(

Yhteistyössä