Imetys ja rintojen palautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt masennuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt masennuin:
Vielä sitä kyselen, että mikä vitamiini se on, mikä pitää ihon noin yleensäkin kimmoisana? Olisiko siitä apua..? Vai onko jo myöhäistä näin jälkikäteen :)

Rinnat eivät ole ihokudosta vaan kaikkea muuta... Ei sitä veltostunutta kudosta enää kiinteä iho pelasta, ei olisi pelastanut vaikka olisit koko imetyksen ajan syönyt sitä vitamiinia. Saati sen jälkeen.

Ajattelin että jos edes iho olisi kiinteä, niin jos se vähän tukisi :) Minäkö epätoivoinen? :D Mutta ihana huomata etten ole ainoa joka tätä murehtii.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos asia mua vaivaa vielä paljon tulevaisuudessa, alan säästää pientä operaatiota varten.

Mulla olis ollut rahat leikkaukseen, mies ei antanut rinnoilleni mitään tehdä.Tietää kyllä millainen ongelma tämä minulle on ja 2vuoteen en edes kehdannut olla alasti mieheni nähden..Vieläkin surettaa kun menin tuhlaamaan rahat ihan turhanpäiväisyyteen :(

No, pointti nyt ei sinänsä ollut se tyttökalenteri, vaan kyselin vinkkejä onko roikkurinnoille mitään tehtävissä?

Kirurgin veitsi, ei mikään muu. Siksi en itse aikoinaan imettänyt kuin 1,5kk ettei minulle noin kävisi.Ihan turha tulla kenenkään nipottamaan tähän, tutteli on keksitty.

Et kai ole tosissasi? Et sitten ilmeisesti ollut raskaana vaan kyse adoptio lapsesta tai anatomian ja biologian tunnit on nukuttu aika lahjakkaasti. Mä en ole imettänyt viikkoa kaueampaa, mutta olin 9kk raskaanaa ja tiedätkö mitä se tekee rinnoille?

Väärin, se on raskaus joka ne rinnat pilaa.. ei imetys. Pitkä imetys auttaa rintoja palautumaan =) Ja pari vuotta menee, mutta pikkuhiljaa ne palautuvat, joillakin paremmin ja joillakin huonommin.

Miten imetys auttaa rintoja palautumaan? Ja miten määritellään pitkä imetys? :)

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mulle moni on sanonut, että kyllä ne jonkin verran palautuu. Parilla kaverilla itseasiassa on aika hyvin oikeestikin palautunu. Mulla ei ainakaan vielä näytä palautuneen. Ehkä kun olen vielä laihtunut ja aina ollut povekas niin kohtaloni on nyt sitten riippuvat lätsykät loppuiäksi. Mutta liiveillä saa ihmeitä aikaan :D Ostelet vaan kivan näkösiä alusvaatteita ;)

Pienirintaisella ne vasta lätyskät on kun raskauskilot karisee ja tissit kirjaimellisesty tyhjenee. Jäljelle jää vain nahkapussit. Valitettavasti on kokemusta... Eikä ne palautuneet vaan päinvastoin pahenivat ajan saatossa.

Niin eli sillä ei ole mitään merkitystä minkäkoset rinnat on :| Itseasiassa tämä oli mulle lohdullinen tieto, koska oon kironnut isot rintani aika moneen kertaan!! Kiitos :D

joo ei oo koolla väliä :D imetyksen jälkeen lurpattavat joka tapauksessa suurimmalla osalla ja näky saattaa olla pahempi pienirintaisella.. tai isorintaisella, riippuu vähän mistä roikkuu ja miten pahasti... :D

Väärin, se on raskaus joka ne rinnat pilaa.. ei imetys. Pitkä imetys auttaa rintoja palautumaan =) Ja pari vuotta menee, mutta pikkuhiljaa ne palautuvat, joillakin paremmin ja joillakin huonommin.

Ja höpö höpö, imetys ei ainakaan palautumista edistä. Eiköhän kaikki tiedää mitä se tekee rinnoille. Muuta kuin jonkusen hörhön mielestä. Enpä ole kuullut keneltäkään pitkään imettäneeltä sellaista palautetta. Yhtälailla on valitettu tissien ryhdittömyyttä niin vähän kuin kauemmin imettäneet. Raskaudellakin on osuutta rintojen lurpattamiseen. Ja kun niitä lapsia tekee kaksikin kpl niin vaikea se on kahden vuoden päästä tuloksia nähdä palautuuko, kun on jo uusi imetettävä. Jonka jälkeen ei enää aivan varmasti palaudu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
No, pointti nyt ei sinänsä ollut se tyttökalenteri, vaan kyselin vinkkejä onko roikkurinnoille mitään tehtävissä?

Kirurgin veitsi, ei mikään muu. Siksi en itse aikoinaan imettänyt kuin 1,5kk ettei minulle noin kävisi.Ihan turha tulla kenenkään nipottamaan tähän, tutteli on keksitty.

Et kai ole tosissasi? Et sitten ilmeisesti ollut raskaana vaan kyse adoptio lapsesta tai anatomian ja biologian tunnit on nukuttu aika lahjakkaasti. Mä en ole imettänyt viikkoa kaueampaa, mutta olin 9kk raskaanaa ja tiedätkö mitä se tekee rinnoille?

Ihan itse olen raskaana ollut jopa kaksi kertaa ja rinnat ovat melkeinpä samanlaiset kuin ennen raskauksiakin.

Tiedätkö että ihmis ruumiit ovat erillaisia ja reagoivat erillä tavalla raskauteen?

Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:
Eiks niitä rintoja pysty muokkaamaan edes hitusen etunoja punnerruksilla? Siinähän vahvistuu rintalihakset ja näin ollen parantavat myös rintojen ryhtiä... Korjatkaa, jos olen väärässä... ;)

Voi kokeilla, mutta vaikuttaa rintalihaksiin jotka ovat rintojen alla. Niiden päältä löytyvät yhä edelleen ne rinnat, jotka joko roikkuvat tai ei roiku. Pienirintaisilla voi hieman auttaa, isompirintaisella tuskin tissien alta näkyy treenatut rintalihakset. Ja naisella ne rintalihakset eivät kovin helpolla kehity treenilläkään.. eli pitkässä ponnessa on sekin urakka.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mulle moni on sanonut, että kyllä ne jonkin verran palautuu. Parilla kaverilla itseasiassa on aika hyvin oikeestikin palautunu. Mulla ei ainakaan vielä näytä palautuneen. Ehkä kun olen vielä laihtunut ja aina ollut povekas niin kohtaloni on nyt sitten riippuvat lätsykät loppuiäksi. Mutta liiveillä saa ihmeitä aikaan :D Ostelet vaan kivan näkösiä alusvaatteita ;)

Pienirintaisella ne vasta lätyskät on kun raskauskilot karisee ja tissit kirjaimellisesty tyhjenee. Jäljelle jää vain nahkapussit. Valitettavasti on kokemusta... Eikä ne palautuneet vaan päinvastoin pahenivat ajan saatossa.

Niin eli sillä ei ole mitään merkitystä minkäkoset rinnat on :| Itseasiassa tämä oli mulle lohdullinen tieto, koska oon kironnut isot rintani aika moneen kertaan!! Kiitos :D

joo ei oo koolla väliä :D imetyksen jälkeen lurpattavat joka tapauksessa suurimmalla osalla ja näky saattaa olla pahempi pienirintaisella.. tai isorintaisella, riippuu vähän mistä roikkuu ja miten pahasti... :D

No höpö höpö! Mulla rinnat repesi, kun maito ensimmäisen kerran nousi synnytyksen jälkeen ja kuppikoko kasvoi 4 llä koolla. Raskausaikana rinnat oli ihan hyvät. Imetys pilasi rinnat lopullisesti. Olen imettänyt pitkään, mutta tiedän että juuri se pilasi rintani.

onhan ne tehtävänsä tehneet!

Näin mäkin olen ajatellut. Rintojen alkuperäinen tarkoitus on kuitenkin maidon tuottaminen ja sen homman mun rinnat on hoitaneet täydellisesti. :) Mies on onneksi edelleen varsin hulluna mun rintoihin. :heart:

Yritä keksiä jotain joka saa rinnat näyttämään sun silmissä kauniimmilta. Osta uudet kauniit ja laadukkaat rintaliivit tai jotain. Tietysti jos rahat riittää niin plastiikkakirurgi auttaa, itse en ole ihan niin pitkälle ajatellut meneväni. Ajattelin kaunistaa rintojani muilla tavoin. B)

:laugh:

Auttaa rintoja palautumaan? Päivän paras.

Jos asia mua vaivaa vielä paljon tulevaisuudessa, alan säästää pientä operaatiota varten.

Mulla olis ollut rahat leikkaukseen, mies ei antanut rinnoilleni mitään tehdä.Tietää kyllä millainen ongelma tämä minulle on ja 2vuoteen en edes kehdannut olla alasti mieheni nähden..Vieläkin surettaa kun menin tuhlaamaan rahat ihan turhanpäiväisyyteen :(

Mun mies ei myöskään hyväksy, mutta minun ruumiinihan tämä on ja jos en jatkossa pysty olemaan tyytyväinen menen leikkaukseen.

Tuolla Tumpulan alotuksessa jo sanoinkin, että useilla naisilla se rintalihas irtoaa ja sen takia ne roikkuu pahasti. Siinä ei auta mitkään lihastreenit, vaan pelkkä leikkaus, jossa lihas ommellaan paikalleen :( Tämä on siis ihan oikeeta tietoa plastiikkakirurgilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Tuolla Tumpulan alotuksessa jo sanoinkin, että useilla naisilla se rintalihas irtoaa ja sen takia ne roikkuu pahasti. Siinä ei auta mitkään lihastreenit, vaan pelkkä leikkaus, jossa lihas ommellaan paikalleen :( Tämä on siis ihan oikeeta tietoa plastiikkakirurgilta.

Näkeekö sen jostain itse onko se rintalihas irronnut?

Alkuperäinen kirjoittaja voiei:

Mä ainakin luulisin, että sen näkee siitä kun alhaaltapäin yrittää kohottaa rintoja ja kuten mulla ne ei kohoo silleen kauniisti, vaan ne lepää käsillä yhä roikkuen :laugh: :laugh: Olikohan ymmärrettävästi selitetty :whistle: No jos push- upit ei niistä tee kauniita, niin luultavasti irronnut.

Ei ollut mullakaan 1v7kk kestäneen imetyksen jälkeen jäljellä muuta kuin tyhjät ja surkean näköiset kansallispuvun taskut :| Vaikka olin tietty iloinen imetyksen onnistumisesta ja siitä, että tehtävänsä ne tissit on ainakin täyttäneet, kyllä se kehon kuvan muuttuminen hieman masensi.
Nyt tämä uusi raskaus teki taas ihmeitä rintavarustukselle ja kieltämättä tuntuu tosi hyvältä kun povi näyttää taas vanhalta ja tutulta! :D Ainakin jonkin aikaa, kunnes kakkosenkin imetys loppuu... Mutta se on sitten sen ajan murhe :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Nyt tämä uusi raskaus teki taas ihmeitä rintavarustukselle ja kieltämättä tuntuu tosi hyvältä kun povi näyttää taas vanhalta ja tutulta!

Itse rakastanm kans rintojani raskaana, tuttu ja turvallinen =)

:laugh: Eikös tuo ole aika itsekäs asenne :D

Tiesitkö muuten, että myös raskaus itsessään muuttaa rintojen muotoa aika laillla. Kyllähän se maito sinne nousee, vaikkei sitä kukaan sieltä pois imekkään :)

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:

:laugh: Eikös tuo ole aika itsekäs asenne :D

Tiesitkö muuten, että myös raskaus itsessään muuttaa rintojen muotoa aika laillla. Kyllähän se maito sinne nousee, vaikkei sitä kukaan sieltä pois imekkään :)

joo, en tiennyt kuten sanoin että olen 2 ollut raskaana ja kyllä tuo imettäminen niitä muuttaa paljon paljon enemmän! Itsekäs tai ei, kuten sanoin tuttelit on keksitty, niitä tuskin turhaan kaupassa myydään ;)

Minä en usko että ainakaan omalla kohdalla se imetys tulee olemaan merkittävässä osuudessa siihen että tissit alkaa roikkua ja niistä tulee nahkarukkaset, kyllä se sama tapahtuu ihan jo tämän raskauden johdosta.Eli tuskin eroa että imetänkö vai en, tissit kokeneet kovia kolmen kuppikoon muutoksesta jo pelkän raskauden takia.

Mulla 4 imetystä takana ja heti imetysten loputtua tisut oli pehmeet ja löysemmän,mutta vuodessa palautuneet liki ennalleen.
Lihotkaas vähän naiset niin saatte rasvaa rintoihin!!!
:D
Imetyksen pituus ei vaikuta,mulla kaksosten imetys ei onnannut kuin kuukauden ja ihan sama tilanne kuin vuoden imetyksen jälkeen.
Ei eroa.
Mutta palautuneet kyllä aina suht hyviks,kyllä sitä ikäkin rupee tekee tehtävänsä eli eihän ne millään voi olla samanlaiset kuin 15-16 vuotiaana.....

No mulla ei raskaus kasvattunu yhtään rintoja,mut imetys sai ne c d hen ja oon ollu aian hoikka mutta povekas.Mies oli aina mun tissien kimpussa ja ihaili niitä.Imetin ja nyt ne on kuihtuneet nahkapussit ja olen entistä hoikempi.Mutta mkiä ihaninta tässä mies pussailee ja paijaa niitä silti...monesti kanssa masennun kun yksi parhaista puolistani on mielestäni poissa mutta mies eiole moksiskaan.

Uskon ja toivon et kuhan taas lihoon vähän saan poveenkin täytettä.Oon huomannu et se on kiinni aika paljon myös omasta painosta millaset on.

Imetin 4 kk ja se riitti saamaan tälläset tisut.Mutta onneksi muru sai ravintoa.Mieskin arvostaa sitä enemmän kun mun tisuja.

No luulisi koskevan, jos rintalihas irtoaa. Sairaanhoitajana en ole koskaan moista kuullut. En usko asiaa...

Alkuperäinen kirjoittaja SaNi-81:

No luulisi koskevan, jos rintalihas irtoaa. Sairaanhoitajana en ole koskaan moista kuullut. En usko asiaa...

Hmm... meinaatko, että plastiikkakirurgi siis valehteli päin naamaa! Aika epäammattimaista touhua olis
:whistle:

en voi olla kommentoimatta vaikka on vanha aihe. RintaLIHAS ei todellakaa huomaamatta "irtoa" mihinkään (paitsi onnettomuuden seurauksena voi ruhjoutua rikki, olen nähnyt tällaisen tapauksen). Ajatus on niin typerä ettei kenenkään pitäisi uskoa moista. Plastiikkakirurgi on joko hauskuuttanut itseään tyhmän tuttavan kustannuksella tai sitten kuulija on ymmärtänyt väärin kirurgin puheet löystyneistä, irtonaisista rintakudoksista. Keskivertonaisen rintalihasten kunnolla ei ole mitään tekemistä rintojen roikkumisen kanssa. Oikeasti roikkuva, vähänkään isompi rinta sijoittuu rintalihaksen alapuolelle. Katsokaa bodarinaisten rintoja ja päätelkää niistä, mikä on lihaksen osuus "parhaimmillaan".
Toisaalta yläkropan treenaaminen kyllä taatusti parantaa kokonaisuutta paremman ryhdin kautta.

Yhteistyössä