Eikö lapset voi siinäkin suhteessa olla yksilöitä, toiselle maistuu tissi pitempää toiset saavat läheisyyden muuten.
Itse imetin poikaani 1v, tosin n. 10kk iässä hän itse alkoi vierottua, joten 1v meillä vain aamu-ja iltatissi, joista iltatissi jäi ensin pois. Poika lopulta vain nauroi mulle ja puri tissiä, leikki sen kanssa eli ei sitä enää kaivannut. Hyvä niin lapsen täytyy itse saada päättää milloin riittää eikä äiti saa kynsin hampain pitää kiinni imetyskestä. On luonnollista, että lapset vierottuvat itse rinnasta noin vuoden iässä, tissitakiaiset ovat asia erikseen. Huvittavaa on se, että tuttavapiiristäni olen imettänyt pisimpään, mutta näiden imetysfanaatikkojen mukaan en ole antanut lapselle sitä parasta, taaperoimetystä kolmivuotiaaksi

En todellakaan usko, että vasta 1v jälkeen maito ns. parempaa, yleensähän maito alkaa loppumaankin noin vuoden tietämillä tai ainakin vähenee.
Kukin tyylillään, mutta sääliksi käy lasta, joka vielä kolmivuotiaana on riippuvainen tissistä, ei ole kamalamaa kuin se, että lapsi itse osaa pyytää tissiä. Aikansa kutakin ja kukin tavallaan, mutta imetystukilista jutu on huuhaata.
Kyllä ne lääkärit ovat olleet ihan oikeassa, kun ovat sanoneet ettei ravinnollisesti imetyksellä enää vuoden jälkeen ole mitään merkitystä, sen ovat vaan keksineet imetysfanaatikot, jotta imetyksestä tykkäävät äidit voivat sillä puolustautua