imetyksestä muutama kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jos odottaa synnytyksen jälkeen maidonnousua imettämättä lasta, voiko maidontulo sen vuoksi tyrehtyä kokonaan? eli synnytyksen jälkeen ei koske rintoihinsa ollenkaan, ei imetä lasta eikä muutenkaan tyhjennä rintoja ja pumppaile, nouseeko maito kunnolla silti?

Jos ja kun maito nousee tuosta huolimatta, miten imetys pitää aloittaa? pitääkö samalla antaa korviketta ja missä vaiheessa? Ja mitäs jos lapsi on tottunu korvikkeen makuun tuona aikana kun rintamaitoa ei ole saanut ollenkaan eikä sitten rintamaitoa huoli, pitääkö sitten vaan luovuttaa?

mä en oikein ymmärrä tän kysymyksen pointtia.. miksi synnyttänyt äiti ei imettäisi/pumppaisi/yrittäisi edes saada lapselle ruokaa?? :/ eihän se aina onnistu, mä olen hyvä esimerkki siitä, mutta yritys hyvä kymmenen, sehän on tärkeintä... jos taas ei halua ollenkaan imettää, niin eikös sitä varten ole jotain lääkitystä saatavilla??

Jos ei halua imettää niin on kuulemma tosiaan olemassa joku lääkitys. Ja voihan sitä heti antaa korviketta. Tosin oma olo voi olla tukala sillä kyllähän se maito yleensä lähtee herumaan jos vauva vaikka itkee. Ettei sitten vaan pakkautuisi ja tulisi rintatulehdusta. Ehkä lääkitys on paras jos ei aijo imettää.

Ei imetys ole loppujenlopuksi ollenkaan mitään salatiedettä, niinkun välillä vois ohjeita kuullessaan luulla.
Äidiltä -useimmiten- heruu maitoa kun vauva itkee ja vauvalla on vaistomainen tarve imeä. Huomattavasti simppelimpi juttu, miltä ohjevihkoset saa sen kuulostamaan.
Voi olla, että jos ei imetä, ei rinnat missään vaiheessa ala oikein kivistää, mutta kun aloittaa imettämisen, niin maitoa alkaa kyllä tulla. Mulla on pisimmillään ollu 4 vuorokauden tauko imetyksessä (Yksi rintojen tyhjennys toisena vuorokautena) ja ihan normaalisti se on sen jälkeen jatkunu.

Yhteistyössä