Tosi tyhmä kysymys rinnoista ja imetyksestä sairaalassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luuseri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luuseri

Vieras
Olen ottanut nuorempana ja tyhmempänä silikonit (pari vuotta sitten) jotka minulla oli tarkoitus poistaa tänä vuonna mutta tulin yllättäen raskaaksi. (yllättäen siis että oltiin yritetty jo kolmisen vuotta)

Olen hävennyt rintojani siitä asti kun silikonit otin vaikka ne ei isot olekkaan (75C) mutta koska omaa rintakudosta ei ollut ollenkaan ja silikonit laitettiin lihaksen alle niin ne ovat aika kovat.

Nyt mietityttää sitten synnytys ja imetyksen tuki sairaalassa koska sitten rintoja varmaan tulee esiteltyä sairaalassa pakostakin...

Olen lukenut aikaisemmin että monilla on juuri ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen kun maito nousee niin rinnat kasvavat ja niistä tulee pinkeät ja joillakin vähän kovatkin.

Kovasti nyt mietin että huomataanko silikonit kuitenkin heti siellä synnytyssairaalassa vai voiko rinnoista tulla kovinkin "epänormaalit" ja kovat maidon nousun jälkeen? (En tarkoita siis mitään appelsiinin kovuisia palleroita)

Eiköhän ammattilainen silkkarit erota mutta eivät ne tänä päivänä niin kummallinen juttu ole että sitä häpeillä tarttis.
Ja ei sun tarvii suostua siihen että kukaan käy käsiksi tisseihin tai tulee kyttäämään.

Kyllä pitäisi olla mahdollista, tosin nännit ja nännipihat ovat erittäin pienet kuten pikkutytöllä mutta olen kuullut että imetyksen pitäisi olla mahdollista jos ylipäätänsä on nännit.

Kovasti nyt mietin että huomataanko silikonit kuitenkin heti siellä synnytyssairaalassa vai voiko rinnoista tulla kovinkin "epänormaalit" ja kovat maidon nousun jälkeen? (En tarkoita siis mitään appelsiinin kovuisia palleroita)

Kyllä mulla oli rinnat todella kovat maidonnousun jälkeen, ja ihan hillittömän isot pallot... Tässäkin on varmaan yksilöllisiä eroja.

Ei sun tarvitse häpeillä tai peitellä silikoneja, sairaalassa ovat varmasti nähneet jo ihan kaikenlaisia rintoja.

Eihän niitä sun tissejä kovin moni siellä tule näkemään, vaikka imnetyksessä alkuun auttasivatkin. Voiko nuo silikonit aiheuttaa jotain ongelmia maidon nousun myötä, jonka takia voisi olla hyvä hoitajien niistä tietääkkin?

eli jos keskellä päivää teinit (max 14 v) juo lasten leikkipuistossa. Itse olen aranpuoleinen enkä ole tottunut toimimaan sen ikäisten kanssa joten en saanut sanaa suustani. Lähdin lasten kanssa pois vaan. Eivät häiriköineet mutta minipulloja tyhjensivät ja heittivät sitten maahankin vielä. Voiko tässä tapauksessa soittaa ihan poliisille vai miten?Ja mihin poliisile nykyään soitetaan, suoraan hätänumeronko vaikka ei ole hengenhätä? Jos osaisi ensi kerralla toimia paremmin eikä katsella sivusta... :-( harmittaa

[QUOTE="vieras";26283278]Kyllä mulla oli rinnat todella kovat maidonnousun jälkeen, ja ihan hillittömän isot pallot... Tässäkin on varmaan yksilöllisiä eroja.

Ei sun tarvitse häpeillä tai peitellä silikoneja, sairaalassa ovat varmasti nähneet jo ihan kaikenlaisia rintoja.[/QUOTE]

Näinhän se tietenkin pitäisi olla mutta on vaan niin järkyttävän vaikeaa hyväksyä että olen joskus silarit ottanut, muutama kuukausi meni ja sitten alkoi kaduttamaan niin paljon ettei mitään rajaa ja monet itkut on itketty mutta itseinhon tunne ei taida lähteä pois ennen kuin ne on poistettu. Olen ollut aina tosi arka kenellekkään paljastamaan rintoja ennen tai jälkeen eikä kukaan olekkaan rintojani koskaan nähnyt lukuunottamatta nykyistä miestäni tai exää. Häpeilisin varmaan synnytyssairaalassa ihan luomujakin melkein yhtä paljon kun niitä ei tosiaan oikeastaan edes ollut. :(

Eihän niitä sun tissejä kovin moni siellä tule näkemään, vaikka imnetyksessä alkuun auttasivatkin. Voiko nuo silikonit aiheuttaa jotain ongelmia maidon nousun myötä, jonka takia voisi olla hyvä hoitajien niistä tietääkkin?

Lääkärin mukaan ei koska ovat lihaksen alla mutta tarkistan vielä asian kun käyn tutkituttamassa rintani ultraäänellä ennen synnytystä.

Juu ihan hätänumeroon, vaikka ei ois hengenhätäkään. Typerää, mut näin menee. Ja ykllä poliisille soittoa jos noinkin reippaasti alaikäiset ryypiskelee, etenkin julkisella paikalla.. :)

Esim. Meillä huomattiin sorkkaraudan jäljet ovenpielessä päivällä, ja epäiltiin murtoyritystä ja tästäkin piti soittaa hätänroon.. Ja sanoivat siellä että ihan oikeaan paikkaan soitettiin..

Kyllähän niitä häpesin jo ennen silareita koska ei tosiaan ollut rintoja, nyt vaivaa lähinnä luonnottomuus vaikka ei niitä kukaan muu näekkään kuin mieheni... Suurimmaksi osaksi häpeän vain sitä että silarit on tullut otettua.

Voisit sä ajatella et yrittäsit ensin päästä eroon häpeästä rintojasi kohtaan. Siis miettiä ihan rauhassa miksi yleensä häpeät rintojasi ja mitä voisit asian hyväksi tehdä, ennen kun menet tekemään taas suuren ratkaisun ja poistatat silikonit.

Minäkin kannattaisin, että ottaisit ihan rauhallisesti ja miettisit. Kaikilla ei kuppikoko juurikaan kasva raskaanakaan. Esim. minulla rinnat eivät muuttuneet miksikään maidon noustua. En myöskään tuntenut maidon nousua. Ellei vauva olisi selvästi nieleskellyt rinnalla, en olisi uskonut maitoa tulevan lainkaan. Kovia tissejä en ole kokenut koskaan, mutta olen nyt imettänyt 7kk josta 6kk täysimetystä.

Älä häpeä rintojasi. Ei yksi huono ratkaisu (jos siis pidät silikoneja huonona juttuna) tee sinusta ihmisenä sen huonompaa. Sairaalassa hoitajat ovat nähneet niin monenlaisia kännääviä ja narkkareita äiteinä, ettei tuo silikonien omistaminen oikeasti ole mikään juttu. Aina turhaan pelotellaan, mutta todellisuudessa suurin osa niistä hoitajista on mukavia. Voit hyvin sanoa, ettet halua hoitajan koskevan rintoihisi, jos et pidä hoitajasta. Itse sain korvaamatonta apua ihan konkreettisella ohjaamisella imetysotteen saamiseksi.

Yhteistyössä