Imetyksestä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmäkö

Vieras
Tämä on luultavastikin mielestänne tyhmä kysymys, mutta mietin tätä ja ajattelin joka tapauksessa kysyä...

Kun nainen synnytyksen jälkeen alkaa imettää (tai ainakin yrittää), onko nännit jo "turvonneet" (eli turpoaako raskausaikana...) vai turpoaako ne vasta imetyksen aikana (eli kun on imettäny useamman kerran)? Itselläni ei nännit ainakaan vielä ole yhtään muuttuneet normaaleista (vaikka kohta ollaan loppusuoralla), joten mietin miten vauva saa niistä kiinni?

Kyllä vauva yleensä saa niistä kiinni :). Kun maito nousee, niin rinnat muuttuu eri näköisiksi. Joskus nänniä täytyy hieman lytistää ja auttaa vauva ottamaan rinnanpää oikeaoppisesti suuhunsa.
Ja nyt mulle tuli taas hillitön vauvakuumekohtaus kun mietin sellaista pikkuista vastasyntynyttä hamuamassa rintaa |O . Mun lapsiluvunhan piti olla jo täynnä, mutta näitä kohtauksia on tullut tänäänkin jo neljä |O .

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmäkö:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kyllä vauva yleensä saa niistä kiinni :). Kun maito nousee, niin rinnat muuttuu eri näköisiksi.

Ai vaikka ei olis nännit koholla ollenkaan? Ei ainakaan vielä ole.

Nousee ne siitä, kun vauva alkaa imeä :). Ja vauvahan siis ottaa koko rinnanpään suuhun, ei pelkkää nännin nipukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
ei mun nännit muuttuneet yhtään miksikään, samalta ne on näyttääneet jostain 13-vuotiaasta asti :o

Onko ne sitten aina olleet koholla niin että vauva saa kiinni? Itselläni ei ole nännit koholla. Olen nähnyt vain kavereiden imettävän lapsiaan ja kyllä niillä nännit on kuin prinssinakit. :)

Mun rinnat eivät muuttuneet nännien osalta, vaikka luulin niin käyvän (perustin olettamuksen äitini ulkonäköön). Nännini ovat nytkin, kahden lapsen ja yhteensä noin kolmen vuoden imettämisen jälkeen, sellaiset pienet "teininännit". Vain juuri imettäessäni ne ovat hivenen isommat, mutta maitoa on kyllä tullut vaivatta ja vuolaasti.

ei mun nännit muuttuneet yhtään miksikään, samalta ne on näyttääneet jostain 13-vuotiaasta asti :o

Onko ne sitten aina olleet koholla niin että vauva saa kiinni? Itselläni ei ole nännit koholla. Olen nähnyt vain kavereiden imettävän lapsiaan ja kyllä niillä nännit on kuin prinssinakit. :)

ne mitään koholla ole... *lähtee googlettamaan erilaisia nännejä*

Juu, kun vauva on imenyt ja irroittaa otteensa niin nännit joskus muistuttaa prinssinnakkeja :laugh: .
Ei mun nännit koholla oo olleet varsinaisesti, silti vauvat on saaneet hyvin imettyä (tai tuo kuopus lähinnä, esikoinen ei koskaan oppinut kunnolla :/ ).

mun nännit nousivat vain puolittain... joten vauva ei saanut kunnolla imemisotetta. mutta onneksi on keksitty niinkin upea asia kuin imetyskumi, jonka avulla imetys sujui kuin tanssi (ja siis koko aikana ei onnistunut muuten, vaikka monella tutulla jotka olivat kärsineet samasta ongelmasta nännit olivatkin "pompahtaneet" ulos)

Vaikka nännit olisivatkin matalat, niin kyllä vauva yleensä imuotteen saa, oikeaoppisessa imuotteessa vauva ottaa reilusti nännipihaa suuhunsa (nännin lisäksi ). Hyvää imuotetta kutsutaankin hampurilaiseksi, koska vauva käy rintaan kiinni samoin kuin itse haukkaisit hampurilaisesta palaa.

Luultavasti nännit tupsahtavat esiin viimeistään, kun maito nousee ja olet muutamia kertoja imettänyt =)

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Kyllä vauva yleensä saa niistä kiinni :). Kun maito nousee, niin rinnat muuttuu eri näköisiksi.

Ai vaikka ei olis nännit koholla ollenkaan? Ei ainakaan vielä ole.

miten niiden nännien oikein sun mielestä pitää olla koholla?

No kun nyt mulla ei periaatteessa ole nännejä eli rinnat on nännittömän näköiset... Vaikee selittää. Siis silleen, että se "nöpöttää" kuin kylmässä.

Yhteistyössä