Imetyksestä ja laihdutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Miksi imettäessä ei saa laihduttaa? Itse odotan kovasti vauvan syntymää että pääsen taas liikkumaan kunnolla ja pudottamaan vaavikilot, mutta monet sanovat ettei imettäessä saa pudottaa painoa. Eikös se paino putoa aika huomaamattakin jos syö terveellisesti ja liikkuu?

Tuolla lienee tarkoitettaan sitä, että ei tingitä terveellisestä ja monipuolisesta ruuasta. Eli kun lapsi ottaa vielä omansa, niin on erityisen tärkeää, että äiti saa tarpeeksi ravintoaineita ja vitamiineja yms.

[QUOTE="...";23717247]Tuolla lienee tarkoitettaan sitä, että ei tingitä terveellisestä ja monipuolisesta ruuasta. Eli kun lapsi ottaa vielä omansa, niin on erityisen tärkeää, että äiti saa tarpeeksi ravintoaineita ja vitamiineja yms.[/QUOTE]

Näinpä, ei voi vetää mitään 400 kalorin kaalikeittokuuria. Saa tietty liikkuja syödä terveellisesti ja monipuolisesti, väkisinkin siinä laihtuu, PAITSI
ainakin mulla lapset nukkuneet aika huonsti joten itse univelkaisena on kyllä maannut sohvalla ja vähän herkutellutkin mielummin kun juosta jolkottanut ulkona. Imetys sitoo myös aika tiukasti äidin lapseen, tietty pääsee vaunulenkeille ja lyhyille ajoille pois, mutta melkein eka puoli vuotta meni niin etten olis uskaltanut tuntia kauempaa olla pois lapsen luota (kun sai vain rintaa) joten mihinkään kuntosallille ei olis ehtinut tms.
menipäs taas asian vierestä ;)

Okei, kuulostaa ihan fiksulta mutta uskon että pystyn pudottamaan liikakilot terveellisesti, olen nimittäin vähän pulskakin :D Itse haluan kovasti aloittaa salitreenin heti kun se on mahdollista, eikös se yleensä ole niin että jälkitarkastuksen jälkeen vasta?

Okei, kuulostaa ihan fiksulta mutta uskon että pystyn pudottamaan liikakilot terveellisesti, olen nimittäin vähän pulskakin :D Itse haluan kovasti aloittaa salitreenin heti kun se on mahdollista, eikös se yleensä ole niin että jälkitarkastuksen jälkeen vasta?

Kai sitä jotain pientä voi ainakin tehdä ennen jälkitarkastusta. EN ole mikään asiantuntija, odotan esikoista, mutta olen kyllä itse suunnitellut aloittavani liikunnan heti kun vain mahdollista. Käsittääkseni "vaarallisinta" on tehdä vatsalihaksia liian pian raskauden/synnytyksen jälkeen, mutta kai sitä voi heti alusta esim. käsiä treenata.

Mulla kyllä paino laski rajusti imetyksen ansiosta herkuttelusta huolimatta. En ois millään pystyny syömään niin paljoo etten olisi laihtunut (pari kuukautta synnytyksestä painoin 8 kg vähemmän kuin ennen raskautta vaikka olin hoikka jo ennestään)

[QUOTE="...";23717313]Kai sitä jotain pientä voi ainakin tehdä ennen jälkitarkastusta. EN ole mikään asiantuntija, odotan esikoista, mutta olen kyllä itse suunnitellut aloittavani liikunnan heti kun vain mahdollista. Käsittääkseni "vaarallisinta" on tehdä vatsalihaksia liian pian raskauden/synnytyksen jälkeen, mutta kai sitä voi heti alusta esim. käsiä treenata.[/QUOTE]

Mä ajattelin tehdä niin että ennen jälkitarkastusta vaan lähinnä lenkkeilen ja teen tavallista kotijumppaa, en ehkä tälläkään kertaa viitsisi salikorttia maksaa ennen kun selkää ja vatsaa pääsee treenaamaan. Vaikka saas nähdä, voihan se olla että on niin huonossa kunnossakin ettei pysty sitäkään, toivotaan ettei :)

Yhteistyössä