Olen ruma ja läski enkä varmasti raskauden jälkeen palaudu entiselleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Odotan esikoista ja olen nyt 32. viikolla. Tänään ensimmäistä kertaa koin itseni hemmetin rumaksi, isoksi ja lihavaksi. Lisääntyneet raskausarvet eivät auta asiaa ollenkaan. Paino on noussut tähän mennessä 6,5 kg, mikä ei käsittääkseni ihan kamalasti ole. Silti pelkään että olen vielä pari vuotta synnytyksen jälkeen möhömaha. BMI ennen raskautta 28, joten edellisiä kilojakin olisi pudotettavana. Tekisi mieli ruveta tiputtamaan painoa oikein kunnolla, mutta en toki raskaana ollessa voi. Ja synnytyksen jälkeenkään ei tietenkään saa laihduttaa imettämisen vuoksi. Hohhoijaa.

Minä lihoin raskausaikana 17 kiloa ja niistä 2 jäljellä, synnytyksestä 6 kk. Kyllä ne kilot lähtee. ja noi valastuntemukset kuuluu raskauteen kun keho muuttuu nopeasti.

Mulla tippui ihan luonnostaan imettäessä 20kg.. Se oli mulle aika tehokas laihdutuskeino. Toki se ei kaikille sitä ole. Imetys- ja raskausaikanakin voi toki liikkua ja syödä terveellisesti ja näin ehkäistä lisäkilojen kertyminen. :) Positiivinen asenne vaan, tää raskaus- ja imetysaika on loppujen lopuksi hyvin lyhyt elämänvaihe, sulla on hyvinkin aikaa sitten palautua kuntoon ja huolehtia itsestäsi kun lapsi on vähän isompi. :)

Mulla tippui ihan luonnostaan imettäessä 20kg.. Se oli mulle aika tehokas laihdutuskeino. Toki se ei kaikille sitä ole. Imetys- ja raskausaikanakin voi toki liikkua ja syödä terveellisesti ja näin ehkäistä lisäkilojen kertyminen. :) Positiivinen asenne vaan, tää raskaus- ja imetysaika on loppujen lopuksi hyvin lyhyt elämänvaihe, sulla on hyvinkin aikaa sitten palautua kuntoon ja huolehtia itsestäsi kun lapsi on vähän isompi. :)

Niin mullakin, ja tuli takasin että heilahti, kun lopetin imetyksen! Ja nyt en meinaa päästä kiloista millään, vaikka koitan kuinka syödä järkevästi ja liikkua enemmän.

[QUOTE="vieras";24103240]Odotan esikoista ja olen nyt 32. viikolla. Tänään ensimmäistä kertaa koin itseni hemmetin rumaksi, isoksi ja lihavaksi. Lisääntyneet raskausarvet eivät auta asiaa ollenkaan. Paino on noussut tähän mennessä 6,5 kg, mikä ei käsittääkseni ihan kamalasti ole. Silti pelkään että olen vielä pari vuotta synnytyksen jälkeen möhömaha. BMI ennen raskautta 28, joten edellisiä kilojakin olisi pudotettavana. Tekisi mieli ruveta tiputtamaan painoa oikein kunnolla, mutta en toki raskaana ollessa voi. Ja synnytyksen jälkeenkään ei tietenkään saa laihduttaa imettämisen vuoksi. Hohhoijaa.[/QUOTE]

Se on ihan oma valintasi, miltä tule näyttämään. Toki venyneeseen ihoon ei voi vaikuttaa, mutta siihen läskiin voi.

Painoa tuli raskauden aikana 25kg, 10 läksi kuukaudessa, loput roikkuu mukana. Ei tipu paino ei, vaikka itkis ja pieris pieniä kiviä. Vaavi täys imetyksellä, joka päivä käyn vaunulenkillä, silti paino on ja pysyy sitkeesti ylipainon puolella, ei ole edes puolta kiloa lähtenyt viimeisen 3kk aikana! 4kk on synnytyksestä ja masennus hiipii taka vasemmalta tän painon vuoksi, tiedän että itse ne raskauden aikana hankin (issias yms. vaivan vuoksi en voinut liikkua kovin paljoa). En tiedä mitä vielä voisin tehdä, heti jos ruuan määrää vähennän, maidon tuotanto vähenee...

[QUOTE="vieras";24103370]Oletko Pesky nyt hoikka?[/QUOTE]

En todellakaan ole. :D Sen siitä saa kun syö liikaa ja liikkuu liian vähän. :rolleyes: Mulla toi raskaus ja imetys selkeesti oli sellainen hoikentava tekijä. :P Samoin parisuhde, mä en tykkää syömisestä jos on seuraa. :D Ainakaan sellaisesta iltanapostelusta, mikä nimenomaan mua lihottaa.

Mulla tämä palautuminen on kestänyt kauan, mutta enpä ole tehnytkään sen eteen mitään.. :D Eli ennen raskautta painoin 54kg, raskauden lopussa painoin 75kg. Eli aika hemmetisti kun pituus on vain 155cm. Suuri osa painosta oli nestettä, muutamalla vikalla viikolla tuli melkein kaikki lisäpaino (kiitos mm. raskausmyrkytys, turvotus ja helle) ja arpia tuli niin pirusti. Tuntu että maha ratkes p*lluun asti ja reidet myös :|
Mutta nyt siis synnytyksestä 2 vuotta ja paino on 50kg eli vähemmän kun sillon joskus muinoin ja arvetkin on haalenneet aika hyvin. Bikineitä en veä päälleni, mutta kyllä mä uikkareissa kehtaan rannalle lähtee :-)

No höpsis. Turha olla huolissaan vatsan palautumiselta ihon osalta, se on asia, jolle et voi mitään. On ihan realistista kumminkin olettaa, että kilot saa pois, kun vauva on syntynyt. Imetys auttaa monia siinä ja sitten kun ei imetä enää, voi alkaa todenteolla laihduttamaan, jos ei ole kilot kadonneet. Mutta just nyt sun ei kuulu siitä huolehtia. Nyt voit elää niin, että et syö itseäsi ähkyyn. Syö usein, mutta ei turhaan. :)

Sun paino on noussut tosi vähän.

Itse olin ylipainoinen jo valmiiksi ja kiloja tuli 8 kappaletta raskauden aikana. Suurin osa jäi laitokselle ja osa sitten tippui imetyksen myötä. Palasin lähtöpainoon. Nyt reilun vuoden jälkeen on tippunut muutama kilo lisää yrittämättä. Lapsen kanssa on niin paljon touhua ja kotona voi tehdä terveellisiä ruokia. Vatsakin kummasti vetänyt kasaan ja jäljellä enää sama pömppö, kuin ennen raskautta. Raskausarvetkin vaalenneet, enkä itsekään niitä enää muista arvostella.

Rumia hetkiä tulee ja tulevaisuus pelottaa. Itse olen vain huomannut, että lapsen myötä on oppinut olemaan itselleen armollinen. En halua siirtää lapselleni huonoa itsetuntoa tai huonoja elämäntapoja.

Sinullakin on aikaa hoitaa itsesi kuntoon lapsen syntymän jälkeen. Meidän ei onneksi tarvitse olla lehtien palstoilla kertomassa, kuinka raskauskilot lähtivät parissa viikossa.

[QUOTE="hömötintti";24103455]Mulla tämä palautuminen on kestänyt kauan, mutta enpä ole tehnytkään sen eteen mitään.. :D Eli ennen raskautta painoin 54kg, raskauden lopussa painoin 75kg. Eli aika hemmetisti kun pituus on vain 155cm. Suuri osa painosta oli nestettä, muutamalla vikalla viikolla tuli melkein kaikki lisäpaino (kiitos mm. raskausmyrkytys, turvotus ja helle) ja arpia tuli niin pirusti. Tuntu että maha ratkes p*lluun asti ja reidet myös :|
Mutta nyt siis synnytyksestä 2 vuotta ja paino on 50kg eli vähemmän kun sillon joskus muinoin ja arvetkin on haalenneet aika hyvin. Bikineitä en veä päälleni, mutta kyllä mä uikkareissa kehtaan rannalle lähtee :-)[/QUOTE]

Mulla suurinpiirtein samat mitat kun sulla, ennen raskautta paino 53kg ja pituutta mulla 157cm. Viimeisilläni paino 74kg, paino pysyi synnytyksen jälkeisessä painossa 68kg ekat 4kk, sitten alkoi hitaasti pudota ja nyt vuoden jälkeen mulla on vielä 2kg jäljellä. Mua ei kanssa bikineissä saa julkisille paikoille, kun mahanahka roikkuu. Arpia mulla on muutama, jotka häiritsee lähinnä itseä :/

Hyviä uutisia, ap: Esikoisen jälkeen pömppä vielä pienenee suht mukavasti. Jos imetys onnistuu, kilot karisevat mukavasti ilman laihdutustakin. Musta varsinkin ekan kanssa oli kiva vaunulenkkeillä, lisäksi kun vatsasta pääsi eroon, itsensä tunsi yhtäkkiä huomattavan kevyeksi. Yhden vauvan kanssa voi olla myös kiva hakeutua joihinkin äiti-vauvajumppiin. Parasta vertaistukea pömppä-raskausarpiahdistukseen on toinen samoista kärsivä ;)

Yhteistyössä