Reilusti ylipainoinen ja raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kahtena kertana nyt neuvolassa saanut toruja painosta. Syy ei ole ylipaino vaan se, että paino laskee ja virtsasta on löytynyt ketoaineita. Th kysyikin, että yritänkö laihduttaa??? En tosiaan, mutta ilmeisesti en sitten syö kuitenkaan riittävästi. Mutta onko se sitten loppupeleissä niin vaarallista, että paino laskee ja noita ketoaineita on? Eikö pääasia ole se, että syö terveellisesti ja niin, että kaikia ravintoaineita saa riittävästi?

Mutta eikös noi ketoaineet nimenomaan tarkoita sitä että et syö terveellisesti ja tarpeeksi? Eihän elimistön pitäisi silloin mennä ketoosiin, jos se saa riittävästi ravintoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mutta eikös noi ketoaineet nimenomaan tarkoita sitä että et syö terveellisesti ja tarpeeksi? Eihän elimistön pitäisi silloin mennä ketoosiin, jos se saa riittävästi ravintoa?

Eiks se tarkoita vaan, että en syö tarpeeksi? Ei kai se ruoan terveellisyydestä kerro?

Niin ja juotko tarpeeksi vettä?? Se ainakin tekee ketoaineita virtsaan. Ainakin 2l vettä pitää juoda päivässä.
Ketoaineita ei kyllä saisi löytyä virtsasta ainakaan raskausaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Eihän se nyt noin mene... Silloinhan sitä pitäisi pissasta aina löytyä noita ketoaineita. Höpsis...

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Niin ja juotko tarpeeksi vettä?? Se ainakin tekee ketoaineita virtsaan. Ainakin 2l vettä pitää juoda päivässä.
Ketoaineita ei kyllä saisi löytyä virtsasta ainakaan raskausaikana.

En juo... Sen tunnustan kyllä. Työni on sellaista, etten pääse kovin usein/helposti vessaan. Töissä voin olla koko päivän parilla kahvikupposella, tms. Kotona sitten vapaapäivinä juonkin kunnolla.

Ketoosi on aineenvaihdunnan tila, jossa muiden muassa rasvahapoista muodostettujen ketoaineiden pitoisuus veressä on koholla. Tämä on seurausta ravinnon alhaisesta hiilihydraattien määrästä, mikä voi johtua paastosta, ravinnon puutteesta tai vähähiilihydraattisen ruokavalion noudattamisesta.

noin, eli et syö riittävästi etkä monipuolisesti.

Raskausaikana ei saisi pudottaa painoa koska kaikki ympäristömyrkyt ja raskasmetallit ovat varastoituneet rasvakudokseen ja laihduttaessa siis vapautuvat verenkiertoon. Voisit ehkä lisätä kalorien saantiasi jos ketoaineet eivät häviä virtasata riittävällä juomisella. Onko sinulla muuten tutkittu raskausdiabeteksen mahdollisuutta?

Alkuperäinen kirjoittaja Minnamammma:
Raskausaikana ei saisi pudottaa painoa koska kaikki ympäristömyrkyt ja raskasmetallit ovat varastoituneet rasvakudokseen ja laihduttaessa siis vapautuvat verenkiertoon. Voisit ehkä lisätä kalorien saantiasi jos ketoaineet eivät häviä virtasata riittävällä juomisella. Onko sinulla muuten tutkittu raskausdiabeteksen mahdollisuutta?

Juu, mulla on raskausdiabetes, hoitona ruokavalio...

En mä tiedä mitä ja kuinka mun sitten pitäsi syödä :(

Jos sinulla on todettu raskausdiabetes, varmaan ketoaineet virtsassa johtuvat siitä. Nyt yhteyttä neuvolalääkäriin, hän saa ottaa ketoaineisiisi kantaa. En ymmärrä miksi terkka valittaa sinulle ketoaineista, eikä anna ohjeita tai ohjaa lääkärille (hymiö suu auki)!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ootko sä käyny ravitsemusterapeutilla? Ja toi ei oo ollenkaan hyvä juttu että työpäivinä juot vain kahvia.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ootko sä käyny ravitsemusterapeutilla? Ja toi ei oo ollenkaan hyvä juttu että työpäivinä juot vain kahvia.

En oo käyny... :o joo, tiedän ettei ole hyvä juttu, mutta, mutta.....

Meen loppuviikosta ultraan, voisin sieltä samalla kysellä noista ketoaineista, jospa se lääkäri osais neuvoa mua :/ Mä olen ihan pihalla...

Yhteistyössä