Imettävät!! kaivatteko tissin esiin akhvipöydässä, jos vaikka tuttavapariskuntanne tulee kylään vai annatteko vieraille kahvittelurauhan?

• Viestiketjun aloittaja Tissi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tissi:
Sinä naiiviudessasi todella uskot, että ihminen, jota imetys ällöttää / inhottaa / vaivaannuttaa tmv, sanoo sinulle siitä ihan suoraan? :D

En yhtään ihmettele, ettei sanota, saa tissinesittelijän ikuisen vihan päällensä ja kaiken kruunuksi mahdollisen maitosuihkun.

MIKSEI lasta voi kerralla syöttää piripintaan? MIKSI sitä pitää rutkuttaa sen Tissin kanssa? Miksei voi syöttää lasta kerralla niin täyteen, että siihen ei mahdu kerrassaan enää tipan tippaa maitoa?!? Kylläinen vauva eittämättä nukahtaa ja parhaassa tapauksessa vetelee hirsiä niin kauan, että äiti saa tuhottua siinä ajassa vaikka 7 kuppia kahvia ja praatattua kuulumisia. Vanhempi imetetty lapsi taas osaa odottaa vuoroaan. Se ei kuole, jos se syö 10 minuuttia myöhemmin tai vastaavasti se vieras ei kuole, jos se joutuu nauttimaan vartin kahvistaan ilman emäntää.
Kerralla syöttää piripintaan...? :eek: Ootko sä koskaan imettäny lasta? Kuinka pitkään? Täysimetitkö? Kuinka kauan?

Vieras ei kuole mutta kun se on ihan turhaa.

Ja mistä sä nyt revit noita maitosuihkujuttujas? Kuulostat todella aikuiselta ja järkevältä ihmiseltä kun tuollasia "hauskoja" letkautuksia päästelet.

Jos ne miehet siitä vaivaantuis niin kai se jollakin tapaa näkyisi. Itsekin väitit, että tuijottelevat sitten kattoa. Mä en rupea varmuuden vuoksi piilottamaan imetystä jokaiselta maapallon ihmiseltä siksi, että se saattaa mahdollisesti yhtä heistä joskus häiritä.

kyllä vaan
Imetän silloin kun vauvalla on nälkä, oli sitten muita läsnä tai ei. Mutta sen verran ajattelen vieraitani tai täysin vieraita julkisilla paikoilla, että peitän lapsen ja utareeni laittamalla harson olalleni roikkumaan, jolloin vauva on ikäänkuin teltassa ja ei täten häiriinny ympärillä hääräävistä ihmisistäkään ja muut eivät häiriinny paljaasta utareestani ;)

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja TePa:
Ymmärrän että pikkuvauvat syötetään huomaamattomasti jos tulee hankala paikka. Mutta itse en pidä tissien esittelystä yleisillä paikoilla, enkä myöskään vieraiden läsnäollessa kahvi/ruokapöydässä. Menin aina hieman sivummalle, esim sohvalle tai ainakin kysyin sopiiko/missä sopii imettää. Ehkä olen rajoittunut, mutta haluan että vauva saa syödä rauhassa, enkä itse tunne oloani mukavaksi siinä kaikkien keskellä, ainakaan jos kavereiden miehiä on paikalla.

Toisaalta taas olen pyrkinyt olemaan hyvä emäntä, ja tarjoamaan rauhallisen paikan imettäville kavereilleni joiden tiedän sitä haluavan. Eräänkin tiesin imettävän vain makuulla, joten siivosin makuuhuoneen sitä varten jne.
Yleensä tämä kahvipöydässä imettäminen ja muu julkisella paikalla tissin esittäminen on huomionhakua ja provosointia. Vauvan voi syöttää myös huomaamattomasti ja toiset huomioonottaen :).

Olen toiminut itse emäntänä samoin kuin sinä. Makuuhuoneemme on käytettävissä, jos imettävä äiti haluaa syöttää vauvan rauhassa.

Itsekin imetän suojaisassa ja rauhallisessa paikassa. En nauti siitä, jos appiukko ja oma isäni ryystävät kahvia minun tissieni kanssa.

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kerralla syöttää piripintaan...? :eek: Ootko sä koskaan imettäny lasta? Kuinka pitkään? Täysimetitkö? Kuinka kauan?

Ja mistä sä nyt revit noita maitosuihkujuttujas? Kuulostat todella aikuiselta ja järkevältä ihmiseltä kun tuollasia "hauskoja" letkautuksia päästelet.

Jos ne miehet siitä vaivaantuis niin kai se jollakin tapaa näkyisi. Itsekin väitit, että tuijottelevat sitten kattoa. Mä en rupea varmuuden vuoksi piilottamaan imetystä jokaiselta maapallon ihmiseltä siksi, että se saattaa mahdollisesti yhtä heistä joskus häiritä.
Et siis vaivautunut lukemaan koko ketjua ennen kommentointiasi...Huoh! Olen täällä jo maininnut, että olen imettänyt ja tulevaakin aion imettää, mutta en aio provota tai vaivaannuttaa ketään sillä vauvan ruokinnalla. Imettää voi sivummassakin, huomaamattomasti. Imetyksestä ei tarvitse tehdä numeroa.

Onko sinulle todellakin ihan uutta, että sen vauvan voi syöttää kerralla täyteen? :eek: Röyhtäyttää välillä ja tankata toisesta Tissistä? Onko?

MIKSI kaivaa rinta esiin, antaa härsyksi 2 hörppyä ja laskea lapsi pois sylistä ja taas 5 minuutin päästää kaivaa Tissi esiin ja toistaa kuvio...

MIKSEI lasta voi kerralla syöttää piripintaan? MIKSI sitä pitää rutkuttaa sen Tissin kanssa? Miksei voi syöttää lasta kerralla niin täyteen, että siihen ei mahdu kerrassaan enää tipan tippaa maitoa?!? Kylläinen vauva eittämättä nukahtaa ja parhaassa tapauksessa vetelee hirsiä niin kauan, että äiti saa tuhottua siinä ajassa vaikka 7 kuppia kahvia ja praatattua kuulumisia. Vanhempi imetetty lapsi taas osaa odottaa vuoroaan. Se ei kuole, jos se syö 10 minuuttia myöhemmin tai vastaavasti se vieras ei kuole, jos se joutuu nauttimaan vartin kahvistaan ilman emäntää.
Vaikkei minulta kysyttykään niin vastaan silti omasta puolestani. :D

Kun ne lapset vaan voivat olla niin erilaisia. Kuten sanoin niin esikon kohdalla noita imetystilanteita kahvipöydässä ei tainnut tulla lainkaan kun oli lapsi jonka sai syötettyä kerralla täyteen ja hän nukkui sitten tyytyväisenä. Kai itsekin laiskana äitinä mielummin kahvittelin rauhassa ilman siinä imetettävää vauvaa.

Mutta kuopusta ei vaan saanut syötettyä täyteen tai muutenkaan tyytyväiseksi millään normikeinoilla. Oli oikeasti haastava vauva ja hänen kohdallaan oli todella hankalaa hoitaa noita vierailuita ilman pöytäimetystä. Ja tosissaan niin tehtiinkin silloin kun oli vieraampia ihmisiä käymässä tai muuten vaan sellaisia jotka olisivat voineet vaivautua imetyksestä. Silloin saattoi olla etten vierailun aikana oikeastaan kerennyt juuri seurustelemaan lainkaan vieraiden kanssa, tai ainoastaan sen hetken kun mies vuorostaan kanniskeli huutavaa lasta. Mutta että oltaisiin kaikki voitu rauhassa istua kahvipöydässä seurustelemassa... no way!

Siksi silloin kun kylässä oli näitä pikkulapsiperheitä joiden äidit itsekin ottivat ne vauvansa imetettäviksi pöytään (kenen lapset nyt sen ikäisiä sattuivat olemaan) en nähnyt syytä miksi olisin itse poistunut jonnekin olkkariin tai makkariin imettämään tyttöä. Kuitenkin siinä pöydässä puheensorina ja imetys rauhoittivat tyttöä hyvin ja saattoi nukahtaakin siihen rinnalle tyytyväisenä.

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä vaan:
Imetän silloin kun vauvalla on nälkä, oli sitten muita läsnä tai ei. Mutta sen verran ajattelen vieraitani tai täysin vieraita julkisilla paikoilla, että peitän lapsen ja utareeni laittamalla harson olalleni roikkumaan, jolloin vauva on ikäänkuin teltassa ja ei täten häiriinny ympärillä hääräävistä ihmisistäkään ja muut eivät häiriinny paljaasta utareestani ;)
ELI IMETTÄÄ VOI MYÖS TOISIA ÄRSYTTÄMÄTTÄ, JOS HALUAA.
Nimenomaan JOS haluaa ;).

shihtzu
Sinä naiiviudessasi todella uskot, että ihminen, jota imetys ällöttää / inhottaa / vaivaannuttaa tmv, sanoo sinulle siitä ihan suoraan? :D

En yhtään ihmettele, ettei sanota, saa tissinesittelijän ikuisen vihan päällensä ja kaiken kruunuksi mahdollisen maitosuihkun.

Mä voin sanoa, että imetin lasta 7 kuukautta ja en nyt ihan täysimettänyt, mutta melkein, aika vähän sai tuona aikana korviketta, vain erikoistapauksissa, mutta sen voin sanoa, että meillä syötiin 3-4 tunnin välein, kuten sen kuuluukin mennä. Moni niistä lapsista, jotka roikkuvat tissillä, niin ei ne mitään syö, vaan käyttävät sitä tissiä myös huvituttina. Minä päätin jo alusta lähtien että huvitutiksi en ryhdy, sitä varten on ihan muut välineet kuin mun tissi. Mun tissistä syödään ja muuhun lutkuttamiseen saa luvan kelvata tutti.

JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
MIKSI PITÄISI MENNÄ VESSAAN IMETTÄMÄÄN KAHVILASSA?
MIKSI VAUVAN PITÄISI SYÖDÄ RUOKANSA WC:SSÄ MISSÄ IHMISET ULOSTAVAT??
ETHÄN SINÄKÄÄN SYÖ KAHVILAN RUOKIA KAHVILAN VESSASSA OHHHOIJAAAAA...

huiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Alkuperäinen kirjoittaja JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI:
MIKÄ SULLA NYT PIMAHTI?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

jaajaa
Alkuperäinen kirjoittaja JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI:
missä täällä sanotaan, että pitäisi imettää vessassa?

hahhhaa
Nyt on tainnut ap olla sellaisessa kyläpaikassa miehensä kanssa jossa emäntä on imettänyt lastaan ap:n miehen silmien alla ja mies on pitänyt näkemästään ;)
Nyt sitten ap raivoaa
pahaa oloaan täällä!
Tai sit se vaan kuuluu niihin surkeisiin jotka eivät lastaan imetä...

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Riippuu tilanteesta. Tissiä nyt en ole missään kaivanut julkisesti esille enkä kotona ihan omalla porukallakaan tykännyt kulkea tissit paljaana. Toki imetys on vapaampaa silloin kun ei ole ylimääräisiä silmäpareja ympärillä.

Mutta siis jos on selllaisia tuttuja vauvaperheitä ollut käymässä joilla itselläkin on tapana imettää noin julkisesti niin silloin olen voinut itsekin imettää siinä kahvipöydässä. Näin lähinnä kuopuksen kanssa, esikoisesta en muista olisinko kotona juuri vieraiden edessä kahvipöydässä juotunutkaan imettämään. Rauhallinen ja tyytyväinen lapsi antoi kahvitella rauhassa. :D

Kuopuksella kuitenkin oli noita vaikeampia vaiheita jolloin olisin saanut istuskella itsekseni siellä makkarissa suurinpiirtein koko vierailujen ajan, eli silloin kyllä tilanteen salliessa imetin siinä kahvipöydässäkin. Toki ilman mitään tissin paljasteluja.
Tääpä se juttu on.
Itse olen julki imettäjä, imettänyt ties missä ruuhka bussista oikeustalon rappusille.
Mutta tilannetajuni sanoo että jos esim appiukko tai mun isäni on kahvipöydässä yhtäaikaa mä en imetä siinä koska tilanteesta tulisi todella kiusallinen. Puolin ja toisin.

Mä voin sanoa, että imetin lasta 7 kuukautta ja en nyt ihan täysimettänyt, mutta melkein, aika vähän sai tuona aikana korviketta, vain erikoistapauksissa, mutta sen voin sanoa, että meillä syötiin 3-4 tunnin välein, kuten sen kuuluukin mennä. Moni niistä lapsista, jotka roikkuvat tissillä, niin ei ne mitään syö, vaan käyttävät sitä tissiä myös huvituttina. Minä päätin jo alusta lähtien että huvitutiksi en ryhdy, sitä varten on ihan muut välineet kuin mun tissi. Mun tissistä syödään ja muuhun lutkuttamiseen saa luvan kelvata tutti.
"Kuten sen kuuluukin mennä..."

Kenen mielestä? Sinun mielestäsikö? Jos katsotaan ihmisen imetyskäyttäymistä laajemmasta perspektiivistä niin tuo on todella pitkä imetysväli! Jos se on sinun lapsellesi sopinut, niin miten voit olla varma, että se sopii kaikille muillekin?

Tissit on tehty lasten ruokkimista varten. Huvitutti on tehty tissin korvikkeeksi. Käyttämällä huvituttia huononnat mahdollisuuksiasi saavuttaa pitkä imetys. Jos tämä on toiveesi, niin so be it, mutta on olemassa äitejä jotka kokevat pitemmän, 1-vuotiaaksi tai jopa vanhemmaksi, imetyksen tärkeäksi.

Toki myös julki-imetyksen voi hoitaa aika huomaamattomasti, ja kuten olen moneen otteeseen sanonut, moni ei edes ole huomannu mun imettämistä vaikka ovat vieressä istuneet.

shihtzu

Kenen mielestä? Sinun mielestäsikö? Jos katsotaan ihmisen imetyskäyttäymistä laajemmasta perspektiivistä niin tuo on todella pitkä imetysväli! Jos se on sinun lapsellesi sopinut, niin miten voit olla varma, että se sopii kaikille muillekin?

Tissit on tehty lasten ruokkimista varten. Huvitutti on tehty tissin korvikkeeksi. Käyttämällä huvituttia huononnat mahdollisuuksiasi saavuttaa pitkä imetys. Jos tämä on toiveesi, niin so be it, mutta on olemassa äitejä jotka kokevat pitemmän, 1-vuotiaaksi tai jopa vanhemmaksi, imetyksen tärkeäksi.

Toki myös julki-imetyksen voi hoitaa aika huomaamattomasti, ja kuten olen moneen otteeseen sanonut, moni ei edes ole huomannu mun imettämistä vaikka ovat vieressä istuneet.
Kyllä se oli ihan neuvola jossa mulle näin sanottiin. No mielipiteitähän on monia.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
TE JOTKA IMETÄTTE. JOS OLETTE KAHVILASSA JA ETTE KEHTAA IMETTÄÄ KAHVIPÖYDÄSSÄ NIIN MISSÄ IMETÄTTE?

MUN MIELESTÄ VAUVALLA ON OIKEUS SAADA RUOKAA IHAN SIINÄ SAMASSA PAIKASSA MISSÄ KAIKKI MUUTKION IHMISET SYÖ.
jA MÄ KYLLÄ IMETÄN SEKÄ APPIUKKONI ETTÄ ISÄNI SILMIEN EDESSÄ JA MEILLE KAIKILLE SE KYLLÄ ON IHAN LUONNOLLINEN HETKI. VAUVAN RUOKAHETKI

eI RUOKAHETKET OLE SALAISIA!

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Riippuu tilanteesta. Tissiä nyt en ole missään kaivanut julkisesti esille enkä kotona ihan omalla porukallakaan tykännyt kulkea tissit paljaana. Toki imetys on vapaampaa silloin kun ei ole ylimääräisiä silmäpareja ympärillä.

Mutta siis jos on selllaisia tuttuja vauvaperheitä ollut käymässä joilla itselläkin on tapana imettää noin julkisesti niin silloin olen voinut itsekin imettää siinä kahvipöydässä. Näin lähinnä kuopuksen kanssa, esikoisesta en muista olisinko kotona juuri vieraiden edessä kahvipöydässä juotunutkaan imettämään. Rauhallinen ja tyytyväinen lapsi antoi kahvitella rauhassa. :D

Kuopuksella kuitenkin oli noita vaikeampia vaiheita jolloin olisin saanut istuskella itsekseni siellä makkarissa suurinpiirtein koko vierailujen ajan, eli silloin kyllä tilanteen salliessa imetin siinä kahvipöydässäkin. Toki ilman mitään tissin paljasteluja.
Tääpä se juttu on.
Itse olen julki imettäjä, imettänyt ties missä ruuhka bussista oikeustalon rappusille.
Mutta tilannetajuni sanoo että jos esim appiukko tai mun isäni on kahvipöydässä yhtäaikaa mä en imetä siinä koska tilanteesta tulisi todella kiusallinen. Puolin ja toisin.
Jeps. Kai se on jotain mukavuudenhalua, laiskuutta tms? Mutta siis jos tilanteessa on luonnollista ja helpottavaa ottaa se lapsi siihen imetettäväksi (luonnollisesti sopivasti vaatteilla suojattuna) niin silloin tekee niin. Mutta jos taas kokee että tilanne on/voisi olla kiusallinen niin silloin taas pääsee helpommalla kun siirtyy jonnekin sivummalle syöttämään lasta.

----
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:

Kyllä se oli ihan neuvola jossa mulle näin sanottiin. No mielipiteitähän on monia.
Tämä neuvolan ohje on annettu ilmeisesti 70-luvulla?

hh

pidätkö neuvolaa jumalana? etkö osaa ajatella omilla aivoilla?

Alkuperäinen kirjoittaja OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO:
TE JOTKA IMETÄTTE. JOS OLETTE KAHVILASSA JA ETTE KEHTAA IMETTÄÄ KAHVIPÖYDÄSSÄ NIIN MISSÄ IMETÄTTE?

MUN MIELESTÄ VAUVALLA ON OIKEUS SAADA RUOKAA IHAN SIINÄ SAMASSA PAIKASSA MISSÄ KAIKKI MUUTKION IHMISET SYÖ.
jA MÄ KYLLÄ IMETÄN SEKÄ APPIUKKONI ETTÄ ISÄNI SILMIEN EDESSÄ JA MEILLE KAIKILLE SE KYLLÄ ON IHAN LUONNOLLINEN HETKI. VAUVAN RUOKAHETKI

eI RUOKAHETKET OLE SALAISIA!
Teille se on luonnollinen hetki mutta ehkei kaikille ole sitä?

Itse voisin esimerkiksi imettää isäni kanssa samassa kahvipöydässä ollessani ja olen niin tainnut tehdäkin. Mutta sitten on olemassa muita tuttuja miespuolisia henkilöitä joiden seurassa se tuntuisi kiusalliselta ja silloin siirryn mielummin muualle.

Kahvilassa yleensä olen kyllä ollut sellaisessa saurassa jossa imettäminen on ok. En muista että olisi koskaan tarvinut siitä minnekään karkuun lähteä, mutta mieluiten myös siellä valitsen sellaisen syrjäisemmän pöydän jossa voi vaikka kääntää omaa tuolia vähän sivummalle tms.

Mielenkiintoista. Mulle sanottiin neuvolassa (ja jokaisessa imetystukilappusessa) että kannattaa imetää lapsentahtisesti ja se tahti voi vaihdella hurjasti. Joskus tyttö oli viisi tuntia syömättä ja joskus halusi tosi tiheään. Tyttö on 1v4kk eikä ole koskaan juonut maitoa muualta ku tissistä, joten ilmeisesti jotain olen tehnyt oikein :)

Teidän neuvolassa on vissiin annettu vähän vanhentunutta tietoa imetyksestä?

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja JOI:
Lyhensin hiukan nikkiäsi. Suo anteeksi =).

Kuka on sanonut, että vauvan pitää syödä ruokansa wcssä?

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja hahhhaa:
Nyt on tainnut ap olla sellaisessa kyläpaikassa miehensä kanssa jossa emäntä on imettänyt lastaan ap:n miehen silmien alla ja mies on pitänyt näkemästään ;)
Nyt sitten ap raivoaa
pahaa oloaan täällä!
Tai sit se vaan kuuluu niihin surkeisiin jotka eivät lastaan imetä...
Kateuskortti. Kateuskortti :D.

Juu, minä suorastaan haluaisin itselleni semmoiset samanmoiset tissit, kuin kyläpaikan emännällä oli. Lisäksi olen kateelline, kun en koskaan itse KEHTAISI imettää appeni juodessa kahvia puolenmetrin päässä. Herätti kateutta, jos se appi vaikka tunsi himoa niihin toisiin tisseihin, eikä minun tisseihini :(.

Tissi
Nämä tissinesittelijät taitavat olla näitä samoja, jotka sallivat lapselleen minkä käytöksen vaan. Tissi ei ole ruokailu"väline", se on huvitutti ja ties mitä muuta sontaa. Vauva päättää ja äiti vikisee.
Mitä sitten, kun nämä samat vauvat kasvavat? Päättävätkö ne vielä silloinkin kaikista perheen asioista?

Kyllä imetin, oli vieraita tai ei...Myöskin pikkuveljeni synttäreillä imetin ja tätini tuli lapsensa kanssa katsomaan, että miten se vauva syö.
Luonnollinen asia. Tosin kaupassa en imettänyt vaan annoin pullosta.
Mulla tosin ei ollut tapana imettää niin että rinnat kokonaan näkyy, vaan paitaa laitettiin sivuun vaan sen verran että lapsi sai imettyä

Yhteistyössä