Imettävät!! kaivatteko tissin esiin akhvipöydässä, jos vaikka tuttavapariskuntanne tulee kylään vai annatteko vieraille kahvittelurauhan?

• Viestiketjun aloittaja Tissi
  • Ensimmäinen viesti
Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Koska mä en halua eristäytyä aikuisten elämästä vuositolkulla enkä koe sen olevan kohtuullinen vaatimus. Jos imetys häiritsee, niin mua ei tarvii kutsua kahveelle. En jaksaisi pyöriä sellasten kanssa joiden mielestä lapsen ruokkiminen ruoka- tai kahvipöydän ääressä olisi jotenkin loukkaavaa tai sopimatonta.

Esim pienenä tyttö saattoi haluta tissiä useita kertoja tunnissa. Olisiko pitänyt sitten venkslata edes takaisin aina kymmenen minuutin välein, josko se vauva nyt haluais ja kuinkakohan paljon... Nykyään tytön imetys kestää muutama kymmenen sekuntia. Aika huvittavaa jos sen takia pitäisi lähteä pois. Kerkeisin just istahtaa niin tyttö olis valmis ja siitä sitten taas nousemaan ja takasin paikoilleen...

Vähemmän meteliä koko touhusta tulee jos vaa istun paikallani.
Ei tarvitse tekeytyä marttyyriksi ja ottaa sitä minään "eristäytymisenä", jos imettämisen ajaksi menee muualle kuin juuri siinä keskellä kahvipöytää alkaa sitä vauvaa syöttämään.
Vaan saahan sitä huomiota sitten tuollakin tavalla, kun kovasti sitä vailla on? ;)

Noin iso lapsi kun sinullakin on, osaa kyllä odottaa vuoroaan (tai ainakin pitäisi osata ja sen voi ruokkia ENNEN kahvittelua ja / tai sen JÄLKEEN. Eriasia taas tietenkin on, jos suostuu vauvan huvitutiksi ja nauttii tissin esittelystä ja siitä, kun saat esim vieraat miehet kahvipöydässä nolona katselemaan kattoparruja.

Minä ajattelen myös ympärilläni olevia ihmisiä. Emme asu tällä telluksella yksin.

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Eikun se ryystää ihan yhtä kovaäänisesti sitä kahvikuppia.

Mutta hei, ongelma ei ole suuri. Jos vauvan pitää poistua ruokailun ajaksi keittiöstä, niin voithan sinäkin tehdä samoin vauvan ruokaillessa. Miksi vauvan pitää ruokailla vessassa, mutta sinä saat syödä keittiössä? Epätasa-arvoa tuo on.

Eikö se onnistu?
Kahvikuppi ja Tissi ovat 2 eri asiaa =).
Olenko käskenyt vauvan mennä syömään vessaan? Ihme provoilua te tissinesittelijät harrastatte! Vai eikö teidän kodissanne ole kuin keittiö ja wc? Aika ankeeta...

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Senhän tiesi että tästä sota syntyy, kun tän alotuksen näin, mutta mä ihmettelen sitä, että miksi te jotka julkisesti imetätte, niin miksi teille se on niin pirkaleen tärkeää, että te juuri te voitte imettää tasan siellä missä teitä huvittaa, välittämättä muista ihmisistä. Taas huomaa tämän tyypillisen minä-asenteen.
Täällä on monikin sanonut, että pitääkö siinä kaiken keskipisteessä imettää, eikö voi mennä hieman sivummalle, mutta ei, kun mun lapsi haluaa nyt just ruokaa ja se saa sitä nyt just tasan siinä missä sillä hetkellä ollaan, muista piittaamatta.
PeesinPeesinPeesi.

Tissinesittelijät hyökkäävät joukkona tissit tanassa barrikadeille. Ei ole kuin 2 vaihtoehtoa. Imettää nelinkontin kahvipöydässä alasti tai pimeässä perunakellarissa...

Hisu
En jaksa lukea koko ketjua. Mutta en imettänyt kahvipöydässä, koska se touhu sujui meillä vaan makuultaan ja olisi voinut olla vähän outoa heittäytyä siihen pöydän viereen lattialle. Menin joko sohvalle tai pyysin päästä sivummalle jonkun sängylle imettämään. Jos imetys olisi sujunut istualtaan niin olisin silti varmaan vähän sivummalle mennyt, tai ainakin peittänyt tissini jollain harsolla tai vastaavalla. Voihan sitä vähän muitakin ajatella vaikka vauva tarvii ruokansa. :)

jaajaa
Alkuperäinen kirjoittaja Tissi:

Mutta hei, ongelma ei ole suuri. Jos vauvan pitää poistua ruokailun ajaksi keittiöstä, niin voithan sinäkin tehdä samoin vauvan ruokaillessa. Miksi vauvan pitää ruokailla vessassa, mutta sinä saat syödä keittiössä? Epätasa-arvoa tuo on.

Eikö se onnistu?
Olenko käskenyt vauvan mennä syömään vessaan? Ihme provoilua te tissinesittelijät harrastatte! Vai eikö teidän kodissanne ole kuin keittiö ja wc? Aika ankeeta...
just näin. Myös meillä voi ruokailla sohvassa tai esim meidän sänkyä saa lainata jos haluaa pitkällään tai ihan rauhassa imettää. Ketään en ole vessaan käskenyt imettämään ja varmaan kieltäisin jos joku oikeesti olis menossa. Mut ei sitä tissiä myöskään kesken kahvittelun tartte esille kaivaa. Pienet vauvat mä ehkä vielä jotenkin ymmärrän, mut jos taaperoa imetetään kesken kahvituksen pöydässä, niin mulla menee vähän yli. Mut mä taidankin olla vähän nipo:

jaajaa
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Senhän tiesi että tästä sota syntyy, kun tän alotuksen näin, mutta mä ihmettelen sitä, että miksi te jotka julkisesti imetätte, niin miksi teille se on niin pirkaleen tärkeää, että te juuri te voitte imettää tasan siellä missä teitä huvittaa, välittämättä muista ihmisistä. Taas huomaa tämän tyypillisen minä-asenteen.
Täällä on monikin sanonut, että pitääkö siinä kaiken keskipisteessä imettää, eikö voi mennä hieman sivummalle, mutta ei, kun mun lapsi haluaa nyt just ruokaa ja se saa sitä nyt just tasan siinä missä sillä hetkellä ollaan, muista piittaamatta.
PeesinPeesinPeesi.

Tissinesittelijät hyökkäävät joukkona tissit tanassa barrikadeille. Ei ole kuin 2 vaihtoehtoa. Imettää nelinkontin kahvipöydässä alasti tai pimeässä perunakellarissa...
:D

No, onhan se kuitenkin niin, että toinen näkee tissin kahvipöydässä ja toinen vauvan syömässä. Eihän siitä mihinkään pääse vaikka tästä kuinka puhuisi.

Ihmisestä kiinni, ottaako toiset huomioon vai ei.

Riippuu tilanteesta. Tissiä nyt en ole missään kaivanut julkisesti esille enkä kotona ihan omalla porukallakaan tykännyt kulkea tissit paljaana. Toki imetys on vapaampaa silloin kun ei ole ylimääräisiä silmäpareja ympärillä.

Mutta siis jos on selllaisia tuttuja vauvaperheitä ollut käymässä joilla itselläkin on tapana imettää noin julkisesti niin silloin olen voinut itsekin imettää siinä kahvipöydässä. Näin lähinnä kuopuksen kanssa, esikoisesta en muista olisinko kotona juuri vieraiden edessä kahvipöydässä juotunutkaan imettämään. Rauhallinen ja tyytyväinen lapsi antoi kahvitella rauhassa. :D

Kuopuksella kuitenkin oli noita vaikeampia vaiheita jolloin olisin saanut istuskella itsekseni siellä makkarissa suurinpiirtein koko vierailujen ajan, eli silloin kyllä tilanteen salliessa imetin siinä kahvipöydässäkin. Toki ilman mitään tissin paljasteluja.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaajaa:

Eikö se onnistu?
just näin. Myös meillä voi ruokailla sohvassa tai esim meidän sänkyä saa lainata jos haluaa pitkällään tai ihan rauhassa imettää. Ketään en ole vessaan käskenyt imettämään ja varmaan kieltäisin jos joku oikeesti olis menossa. Mut ei sitä tissiä myöskään kesken kahvittelun tartte esille kaivaa. Pienet vauvat mä ehkä vielä jotenkin ymmärrän, mut jos taaperoa imetetään kesken kahvituksen pöydässä, niin mulla menee vähän yli. Mut mä taidankin olla vähän nipo:
Mä näin kerran kahviossa ku äiti nappas yli vuoden ikäisen taaperon rinnalle. Itsellä oli vauva mukana ja suu auki katoin että mi..vit..? mä menen vessaan kahviossa imettämään mut suurinpiirtein tiedän milloin vauvelille nälkä tulee niin kerkiän kotiin.

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja joiku:
Meen yleensä makkariin syöttämään, siinä ei montaa minuuttia mene....
Menee siinä :eek:...Yksi imettää 2 tuntiakin putkeen, toisen nappula taas roikkuu 24/7 kiinni Tississä.

Ei sitä lasta voi kieltää tai sille asettaa rajoja, se menee pilalle :(

vieras
Mulle ei ole ollut mikään ongelma imettää normaalisti kotona, mutta ottaa tuttipullo mukaan vieraisille tai vieraiden aikaan antaa pullosta joko omaa maitoa tai tuttelia. Siis yhdelle meidän lapsista joka söi kauan enkä sitten jaksanut olla puoltatuntia makkarissa. Näin otin vieraat huomioon, mutta vauvakin sai ruokaa. Muut ovatkin syöneet niin nopeasti, että sen aikaa olen ollut makkarissa.

jaajaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö se onnistu?
Mä näin kerran kahviossa ku äiti nappas yli vuoden ikäisen taaperon rinnalle. Itsellä oli vauva mukana ja suu auki katoin että mi..vit..? mä menen vessaan kahviossa imettämään mut suurinpiirtein tiedän milloin vauvelille nälkä tulee niin kerkiän kotiin.
no kyllä mä imetin vauvaa kaupungillakin, mut tilanteet voi valita niin, ettei tartte mäkkärin myyntitiskin vieressä imettää. Mut en myöskään ole vessassa koskaan imettänyt. Se ei ole ruokailua varten.

Tissi
suurinpiirtein tiedän milloin vauvelille nälkä tulee niin kerkiän kotiin.
Olet meedio :D. Useimmat naiset eivät kuulemma MILLÄÄN tiedä sitä, lapsellehan voi tulla nälkä missä vaan! Ja jos Jere 5 vuotta ei saa Tissiä Prisman joulumyyntijonossa HETI, se taantuu ja kärsii ja siitä tulee kriminaali koulukotilainen.
Sitten taas yhteiskunta maksaa viulut :(.

Jos Jere tahtoo, Jere saa. Viis siitä vaikka naapurin Osmo 95 v tukehtuisi tekohampaisiinsa syntymäpäiväkahvipöydässä. Luonnevikainen sen täytyy olla, jollei Tissiä hyväksy. Pervo luonnevikainen.

Ei tarvitse tekeytyä marttyyriksi ja ottaa sitä minään "eristäytymisenä", jos imettämisen ajaksi menee muualle kuin juuri siinä keskellä kahvipöytää alkaa sitä vauvaa syöttämään.
Vaan saahan sitä huomiota sitten tuollakin tavalla, kun kovasti sitä vailla on? ;)

Noin iso lapsi kun sinullakin on, osaa kyllä odottaa vuoroaan (tai ainakin pitäisi osata ja sen voi ruokkia ENNEN kahvittelua ja / tai sen JÄLKEEN. Eriasia taas tietenkin on, jos suostuu vauvan huvitutiksi ja nauttii tissin esittelystä ja siitä, kun saat esim vieraat miehet kahvipöydässä nolona katselemaan kattoparruja.

Minä ajattelen myös ympärilläni olevia ihmisiä. Emme asu tällä telluksella yksin.
En mä yleensä keskellä kahvipöytää istu. Se olisi hieman huomionhakuista ja outoa, siitä olen kanssasi samaa mieltä.

Mä en usko, että imetykselläni kovasti huomiota vien. Harvemmin tosin olen kahvipöydän ääressä jossa olis kovasti miehiä. Ne miehet mitä on ollu, niin ei ole haitannu heitä eikä heidän puolisoitaan ollenkaan. Enemmän huomiota imetykseen kiinnitetään jos mä teen siitä numeron ja rahtaan ahteriani aina tarpeen mukaan muutaman metrin suuntaan tai toiseen.

Mutta ihan oikeasti. Olis ollu aika tylyä tytön ollessa ihan pieni kutsua ihmisiä käymään ja sitten kymmenen minuutin välein hypätä sohvalle ja sitten taas takasin. Hävitä vartiksi imettämään ja sitten taas tulla siihen istumaan. Jos vaa istun paikallani ja teen mitä teen, niin harva siihen imetykseen kiinnittää huomiota. Moni ei edes huomaa sitä.

Jos julki-imetyksestä tehdään jotenkin paha ja sopimaton asia, niin kyllä se vaa vaikuttaa vauvojen ja pienten lasten äitien eristäytymiseen. Kyllä mua olis ahdistanu jos aina olis pitäny juosta piiloon imettämään. Mä imetän silloin kun lapsi sitä tarvitsee enkä anna aikuisten neuroosien pilata lapsentahtista imetystä. Ei ihme, että niin moni lopettaa imetyksen alkumetreillä ja siirtyy pulloon jos sitä ei saisi muitten edessä harjottaa... Eihän sitä ensimmäisten kuukausien intensiivistä imetysaikaa voi kokoaikaa istua kotona!

Mun tyttö on ilmeisesti monta aikuista kypsempi kun tietää, ettei imetyksessä ole mitään pahaa eikä meillä ole mitään syytä ruveta rajoittamaan sitä :) Mun itsetunto kestää sen, että joku neuroottinen tai kateellinen kutsuu imetystä huomionhakemiseksi. Mun tissit ei enää ole mitään maailman kauneimpia, raskausaika jätti niihin jälkensä. Jos mä haluaisin johonkin mieheen tehdä vaikutuksen, niin imetys ei todellakaan ole ensimmäisenä listalla "hyvät iskukeinot" :LOL: :LOL:

Kohtuuden rajoissa mä kunnioitan kanssaihmisiäni, mutta odotan, että mua ja mun lasta myös kunnioitetaan. Ei mun yli kävellä eikä ruveta haukkumaan siksi, että mä haluan tarjota lapselleni parasta. Jos jotain miestä ahdistaa rinnan näkeminen vilaukselta, niin hän voi poistua. Se ei ole mun tehtävä. Jos lasta saa ruokkia pullolla tai mukista, niin häntä voi siinä samassa paikassa myös imettää.

Kerran olen "kysynyt lupaa" imettämiseen. Olin kaverin häissä, paikalla paljon minulle vieraita ihmisiä. Kysyin papilta, että sopiiko kirkossa imettää, koska en tiennyt suomen ev lut kirkon käytäntöjä aiheesta. Hän vastasi: "Tottakai saa! Imetys on pyhä asia." Kaasot vielä tokaisivat perään, että parempi pitää vauva tyytyväisenä ja hiljaisena ku lähteä rääkyvää lasta kanniskelemaan ympäri kirkkoa.

vieras

Eikö se onnistu?
no kyllä mä imetin vauvaa kaupungillakin, mut tilanteet voi valita niin, ettei tartte mäkkärin myyntitiskin vieressä imettää. Mut en myöskään ole vessassa koskaan imettänyt. Se ei ole ruokailua varten.
mutta on ihmisiä joita oikeasti ällöttää ja häiritsee. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen,tuo yksi syy miksen imetä julkisilla paikoilla ja toinen ettei se ole"rauhallinen"ruokahetki vauvan kans,vessaki on parempi. Mut kylässä pyydän päästä makkariin.

Tissi
Mulle ei ole ollut mikään ongelma imettää normaalisti kotona, mutta ottaa tuttipullo mukaan vieraisille tai vieraiden aikaan antaa pullosta joko omaa maitoa tai tuttelia. Siis yhdelle meidän lapsista joka söi kauan enkä sitten jaksanut olla puoltatuntia makkarissa. Näin otin vieraat huomioon, mutta vauvakin sai ruokaa. Muut ovatkin syöneet niin nopeasti, että sen aikaa olen ollut makkarissa.
Minähän en sitä Helvetinkapinetta lapselleni näytä. Miksi pitää lapsi totuttaa muoviin, kun on tissi, tai oikeasti " TISSIÄ! ¤tuulettaa¤

Tuttipullovauvat ovat äidistä vieroitettuja surkimuksia, eikä niistä koskaan voi tulla Ällän ylioppilaita. Kaikki kansanedustajat ovat Tissiruokittuja!
Ihminen, joka ruokkii lastaan (vaikka vain sillointällöin ) tuttipullolla, on äitoydestä vieroittunut, se ei hyväksy omaa lastaan.

Tosiasiassa se ei olisi edes koskaan halunnut sitä sitovaa möykkyä elämäänsä. Sääli lasta :(.

Eikö se onnistu?
Tottapuhuen en ole imettänyt monee vuoteen :LOL: Mutta nykyaikana alakerrat ovat aika usein yhtenäistä tilaa, joten jonnekin takanurkkaan te tissivastaiset äidit tungette :) Kuitenkin kysymyksessä ei ollut julkinen paikka vaan koti. Mahdollisesti leppoinen ilta, jossa kahvikupin ääressä vietetään pitkään aikaa. Mietin, miksi äidin pitää sitten siirtyä pois? Meillä taitaa vessat olla harvoja tiloja joissa on ovi. Jos nyt piiloon pitää mennä tissien kanssa :LOL: Minusta keittiön pöydän tuolit olivat tosi hyvä paikka imettää pikaisesti.

Ilmeisesti ajatuskin tissien käyttämisestä ruokkimiseen on osalle paha asia. Kuitenkin moni täälläkin sanoo, että ruokailun voi suorittaa ihan huomaamattomasti ilman että utareet paljaana tanssitaan sadetanssia ympäri asuntoa. Jos mitään ei näy, niin mitä se vaunvan lussutus eroaa enää naapurin miehen ruokailuäännähdyksistä?

Eikö se onnistu?
Tottapuhuen en ole imettänyt monee vuoteen :LOL: Mutta nykyaikana alakerrat ovat aika usein yhtenäistä tilaa, joten jonnekin takanurkkaan te tissivastaiset äidit tungette :) Kuitenkin kysymyksessä ei ollut julkinen paikka vaan koti. Mahdollisesti leppoinen ilta, jossa kahvikupin ääressä vietetään pitkään aikaa. Mietin, miksi äidin pitää sitten siirtyä pois? Meillä taitaa vessat olla harvoja tiloja joissa on ovi. Jos nyt piiloon pitää mennä tissien kanssa :LOL: Minusta keittiön pöydän tuolit olivat tosi hyvä paikka imettää pikaisesti.

Ilmeisesti ajatuskin tissien käyttämisestä ruokkimiseen on osalle paha asia. Kuitenkin moni täälläkin sanoo, että ruokailun voi suorittaa ihan huomaamattomasti ilman että utareet paljaana tanssitaan sadetanssia ympäri asuntoa. Jos mitään ei näy, niin mitä se vaunvan lussutus eroaa enää naapurin miehen ruokailuäännähdyksistä?
*repskops* Meinasin tukehtua... Jotain rajaa hei, yritätkö tappaa mut?!?! :LOL:

(ja peesi, peesi, peesi...)

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä en usko, että imetykselläni kovasti huomiota vien. Harvemmin tosin olen kahvipöydän ääressä jossa olis kovasti miehiä. Ne miehet mitä on ollu, niin ei ole haitannu heitä eikä heidän puolisoitaan ollenkaan. Enemmän huomiota imetykseen kiinnitetään jos mä teen siitä numeron ja rahtaan ahteriani aina tarpeen mukaan muutaman metrin suuntaan tai toiseen.

Mutta ihan oikeasti. Olis ollu aika tylyä tytön ollessa ihan pieni kutsua ihmisiä käymään ja sitten kymmenen minuutin välein hypätä sohvalle ja sitten taas takasin. Hävitä vartiksi imettämään ja sitten taas tulla siihen istumaan. Jos vaa istun paikallani ja teen mitä teen, niin harva siihen imetykseen kiinnittää huomiota. Moni ei edes huomaa sitä.

Jos julki-imetyksestä tehdään jotenkin paha ja sopimaton asia, niin kyllä se vaa vaikuttaa vauvojen ja pienten lasten äitien eristäytymiseen. Kyllä mua olis ahdistanu jos aina olis pitäny juosta piiloon imettämään. Mä imetän silloin kun lapsi sitä tarvitsee enkä anna aikuisten neuroosien pilata lapsentahtista imetystä. Ei ihme, että niin moni lopettaa imetyksen alkumetreillä ja siirtyy pulloon jos sitä ei saisi muitten edessä harjottaa... Eihän sitä ensimmäisten kuukausien intensiivistä imetysaikaa voi kokoaikaa istua kotona!

Mun tyttö on ilmeisesti monta aikuista kypsempi kun tietää, ettei imetyksessä ole mitään pahaa eikä meillä ole mitään syytä ruveta rajoittamaan sitä :) Mun itsetunto kestää sen, että joku neuroottinen tai kateellinen kutsuu imetystä huomionhakemiseksi. Mun tissit ei enää ole mitään maailman kauneimpia, raskausaika jätti niihin jälkensä. Jos mä haluaisin johonkin mieheen tehdä vaikutuksen, niin imetys ei todellakaan ole ensimmäisenä listalla "hyvät iskukeinot" :LOL: :LOL:

Kohtuuden rajoissa mä kunnioitan kanssaihmisiäni, mutta odotan, että mua ja mun lasta myös kunnioitetaan. Ei mun yli kävellä eikä ruveta haukkumaan siksi, että mä haluan tarjota lapselleni parasta. Jos jotain miestä ahdistaa rinnan näkeminen vilaukselta, niin hän voi poistua. Se ei ole mun tehtävä. Jos lasta saa ruokkia pullolla tai mukista, niin häntä voi siinä samassa paikassa myös imettää.

Kerran olen "kysynyt lupaa" imettämiseen. Olin kaverin häissä, paikalla paljon minulle vieraita ihmisiä. Kysyin papilta, että sopiiko kirkossa imettää, koska en tiennyt suomen ev lut kirkon käytäntöjä aiheesta. Hän vastasi: "Tottakai saa! Imetys on pyhä asia." Kaasot vielä tokaisivat perään, että parempi pitää vauva tyytyväisenä ja hiljaisena ku lähteä rääkyvää lasta kanniskelemaan ympäri kirkkoa.
Sinä naiiviudessasi todella uskot, että ihminen, jota imetys ällöttää / inhottaa / vaivaannuttaa tmv, sanoo sinulle siitä ihan suoraan? :D

En yhtään ihmettele, ettei sanota, saa tissinesittelijän ikuisen vihan päällensä ja kaiken kruunuksi mahdollisen maitosuihkun.

MIKSEI lasta voi kerralla syöttää piripintaan? MIKSI sitä pitää rutkuttaa sen Tissin kanssa? Miksei voi syöttää lasta kerralla niin täyteen, että siihen ei mahdu kerrassaan enää tipan tippaa maitoa?!? Kylläinen vauva eittämättä nukahtaa ja parhaassa tapauksessa vetelee hirsiä niin kauan, että äiti saa tuhottua siinä ajassa vaikka 7 kuppia kahvia ja praatattua kuulumisia. Vanhempi imetetty lapsi taas osaa odottaa vuoroaan. Se ei kuole, jos se syö 10 minuuttia myöhemmin tai vastaavasti se vieras ei kuole, jos se joutuu nauttimaan vartin kahvistaan ilman emäntää.

TePa
Mun mielestä pohjanoteeraus oli kun HÄISSÄ eräs äiti imetti arviolta reilu 2-vuotiasta taaperoa RUOKAPÖYDÄSSÄ kun muut söivät. :x Lapsi oli kyllä syönyt jo ihan samaa ruokaa kuin muutkin eli mistään nälkäkuolemasta ei tosiaankaan ollut kyse.

Ymmärrän että pikkuvauvat syötetään huomaamattomasti jos tulee hankala paikka. Mutta itse en pidä tissien esittelystä yleisillä paikoilla, enkä myöskään vieraiden läsnäollessa kahvi/ruokapöydässä. Menin aina hieman sivummalle, esim sohvalle tai ainakin kysyin sopiiko/missä sopii imettää. Ehkä olen rajoittunut, mutta haluan että vauva saa syödä rauhassa, enkä itse tunne oloani mukavaksi siinä kaikkien keskellä, ainakaan jos kavereiden miehiä on paikalla.

Toisaalta taas olen pyrkinyt olemaan hyvä emäntä, ja tarjoamaan rauhallisen paikan imettäville kavereilleni joiden tiedän sitä haluavan. Eräänkin tiesin imettävän vain makuulla, joten siivosin makuuhuoneen sitä varten jne.

Tissi

Se, ettei imetä kahvipöydässä ei tarkoita, että pitäisi juosta vauvan nälän yllättäessä ulkovessaan tai navettaan tai autokatokseen. Toisen kunnioittaminen voi olla myös sitä, että siirtyy nojatuoliin siinä sinun avonaisessa tupakeittiössäsi.

Sieltä utelias äiti voi heitellä huoneen poikki kommenttejaan, jollei uskalla jättää vieraita vauvan syöttämisen ajaksi, ettei vaan mikään juoru pääse ohi kotiäidin korvien =).

Kysyn edelleen, MIKSI koko ajan ITSE te tissinesittelijät tuputatte tuota totuutena, että me, jotka imetämme syrjässä väittäisimme, että teidän pitäisi mennä jonnekin PIILOON imettämään? Häveliäisyys ja toisten kunnioittaminen kun ei isompia toimenpiteitä vaadi!

Yhteistyössä