Imettävät!! kaivatteko tissin esiin akhvipöydässä, jos vaikka tuttavapariskuntanne tulee kylään vai annatteko vieraille kahvittelurauhan?

• Viestiketjun aloittaja Tissi
  • Ensimmäinen viesti
vieras.
Huoh, joo imetän keskellä kahvipöytää suurieleisesti tissiä esitellen ja kaivanpa toisenkin esille siltä varalta että kahvimaito loppuu kesken(*. Äly hoi. Mee ite sinne makkarin nurkkaan sumppias juomaan kun noin paljon vaivaa. Ja opettele itse niitä käytöstapoja äläkä patista emäntää/vierasta pöydästä pois kesken kaiken. Ei maailma pyöri sinun ja sinun herkkäsieluisuutesi ympärillä - toimii näinkin päin.

Tai sitten vaihda sellaiseen lähipiiriin jossa noudatetaan ymmärrystä, normaalia hienotunteisuutta ja tilannetajua (mikä ei imetyksessäkään vaadi poissiirtymistä) ja opettele sitä itsekin. Ihme jos kaikki imettävät tuttusi imettävät tissi vilkkuen - vähän liiankin ihmeellistä.

(*oikeasti en ole koskaan imettänyt kahvipöydässä enkä enää edes imetä.

Alkuperäinen kirjoittaja qae:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Mikäs vaiva niillä ukoilla on nostaa perseensä hetkeki tuolista ja mennä kohteliaasti muualle, jotta talon pikkuväki saa syödäkseen? Jos he eivät sitä tissiä kykene katselemaan. Pieni jaloittelu tekee hyvää vain.

Mutta mistä lähtien kotona imettäminen on julkista :LOL:
Mikä vaiva sillä imettävällä naisella on nostaa perseensä hetkeksi ja mennä imettämään muualle?
Musta tuntuu, että sama tyyppi taitaa käyttää useata nimimerkkiä samassa ketjussa :whistle:

Ihan yhtä suuri vaiva taitaa olla. Miksi siis mies ei olisi naiselle kohtelias?

s
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Älä herranjesta ota sitä miestäsi kylään mukaan jos siellä on vauva ja imettävä äiti :eek: saa vielä raukka infarktin :D
Rauhoitu hyvä nainen.

Kyllä mies on matkassa usein mukana. Mutta meidän kaveripiiri on sen verran fiksua että eipä ole koskaan pitänyt katsella kahvipöydässä imettävää naista.

Sulle tämä imetys on varmaan sellainen pätemisen paikka jota pitää esitellä muillekin. Onneksi ei tarvitse päteä imetyksen kautta, huh.

s
Mikä vaiva sillä imettävällä naisella on nostaa perseensä hetkeksi ja mennä imettämään muualle?
Musta tuntuu, että sama tyyppi taitaa käyttää useata nimimerkkiä samassa ketjussa :whistle: [/quote]

Onko sillä väliä? Asia täällä varmaan on kiistelyn aihe. Hmm..

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Musta tuntuu, että sama tyyppi taitaa käyttää useata nimimerkkiä samassa ketjussa :whistle:
No, ihan kohteliasta on pysyä yhtenä ja samana asiasta keskustellessa. Toki, jos muuten ei provoa saa ylläpidettyä, niin on pakko keksiä muita samanhenkisiä. :LOL:

qaw
Alkuperäinen kirjoittaja maarit:
Jos olin kotona, imetin kyllä yhtälailla kahvipöydän ääressä kuin sohvalla. Meidän vauvan ruokailutuokio kesti kerrallaan vähintään puolituntia. Pitkä aika vieraille istua omassa seurassaa. Miks sit ottaa ees vieraita vastaan? Kylässä kyllä tai juhlissa, missä vieraampia ihmisiä myös, etsin paikan, jossa sain syöttää rauhassa.
Sohva on musta ihan eri asia kun kahvipöytä. Ainakin meillä sohvaryhmässä on paljon väljempää ja ihmiset istuvat naamat hieman eri kulmiin päin. Kahvipöydässä sitä ollaan kuin tarjottimella.

Jokainen kaverini menee omaan rauhaansa imettämään. Minusta se on sopinut meidän kaveriringille. Ei olla edes puhuttu tästä, näin vain on tapahtunut.

Eli on niitä naisiakin jotka ei halua esitellä itseään.

s
No, ihan kohteliasta on pysyä yhtenä ja samana asiasta keskustellessa. Toki, jos muuten ei provoa saa ylläpidettyä, niin on pakko keksiä muita samanhenkisiä. :LOL:
Sinkö kohtelias? Salli mun nauraa.

Sinkö kohtelias? Salli mun nauraa.
Aina :flower: :hug:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
ap huomaa ettei sulla lapsia ja suhdekin on uusi kun luulet et miehesi katsoo tissiä himoiten...
voin kertoa, että aika harva teistä haluaisi imettää yhden miehen kaverin läsnäollessa, sillä se ihan oikeasti katsoisi sitä tissiä himoiten ja kommentoisikin asiaa aika ällöttävästikin. On nimittäin hyvin suorapuheinen tyyppi ja näkee naisessa vaan tissit.

Niin ja minusta on kohteliasta mennä hieman sivummalle imettämään, minusta se ei ainakaan ollut mikään ongelma, ei meillä imetyssessio kestänyt kuin 10-15 minuuttia enimmillään.

shihtzu
Senhän tiesi että tästä sota syntyy, kun tän alotuksen näin, mutta mä ihmettelen sitä, että miksi te jotka julkisesti imetätte, niin miksi teille se on niin pirkaleen tärkeää, että te juuri te voitte imettää tasan siellä missä teitä huvittaa, välittämättä muista ihmisistä. Taas huomaa tämän tyypillisen minä-asenteen.
Täällä on monikin sanonut, että pitääkö siinä kaiken keskipisteessä imettää, eikö voi mennä hieman sivummalle, mutta ei, kun mun lapsi haluaa nyt just ruokaa ja se saa sitä nyt just tasan siinä missä sillä hetkellä ollaan, muista piittaamatta.

lapseton
Hei vaan, sanonpa minäkin mielipiteenä. (lapsettomana kehtaan tähän ketjuun tulla...)

En halua nähdä imetystä kahvipöydässä, ellei se tosiaan tapahdu niin, ettei tissiä yhtään näy. Oma lähipiirini on aina siirtynyt vähän sivummalle imettämään, ja minusta se on ollut oikea ratkaisu. Ja juu, kyllä se luonnollista on, mutta en silti halua nähdä toisten ihmisten intiimejä paikkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Senhän tiesi että tästä sota syntyy, kun tän alotuksen näin, mutta mä ihmettelen sitä, että miksi te jotka julkisesti imetätte, niin miksi teille se on niin pirkaleen tärkeää, että te juuri te voitte imettää tasan siellä missä teitä huvittaa, välittämättä muista ihmisistä. Taas huomaa tämän tyypillisen minä-asenteen.
Täällä on monikin sanonut, että pitääkö siinä kaiken keskipisteessä imettää, eikö voi mennä hieman sivummalle, mutta ei, kun mun lapsi haluaa nyt just ruokaa ja se saa sitä nyt just tasan siinä missä sillä hetkellä ollaan, muista piittaamatta.
Koska mä en halua eristäytyä aikuisten elämästä vuositolkulla enkä koe sen olevan kohtuullinen vaatimus. Jos imetys häiritsee, niin mua ei tarvii kutsua kahveelle. En jaksaisi pyöriä sellasten kanssa joiden mielestä lapsen ruokkiminen ruoka- tai kahvipöydän ääressä olisi jotenkin loukkaavaa tai sopimatonta.

Esim pienenä tyttö saattoi haluta tissiä useita kertoja tunnissa. Olisiko pitänyt sitten venkslata edes takaisin aina kymmenen minuutin välein, josko se vauva nyt haluais ja kuinkakohan paljon... Nykyään tytön imetys kestää muutama kymmenen sekuntia. Aika huvittavaa jos sen takia pitäisi lähteä pois. Kerkeisin just istahtaa niin tyttö olis valmis ja siitä sitten taas nousemaan ja takasin paikoilleen...

Vähemmän meteliä koko touhusta tulee jos vaa istun paikallani.

Mä olen semmonen etten imetä vieraiden läsnäollessa, aina etsin semmosen rauhallisen paikan jossa saan vauvan kanssa olla kahden.

Vaikka itse olen semmoinen etten julkisesti imetä ei mua kuitenkaan häiritse muiden julkinen imettäminen.

mi
Taitaa ap olla mustis miehestään ja pelkää jäävänsä kyläpaikassa imettävän äidin varjoon jos mies sattuu vilkaisemaan tissiä :D
Voi hyvänen aika. Etkö muuta keksinyt?
Ahaa siis kirjoittelet useammalla nikillä :D no saahan sitä keskustelua aikaan niinki että provoaa itsensä kanssa :saint:

..
Alkuperäinen kirjoittaja Åde:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
:LOL:
Ethän ole vaan katkera, ettei oma imetyksesi sujunut tai ettet uskaltanut imettää siellä missä vauvalla nälkä?

Ja kyllä todellakin imetän lastani juuri siellä missä sillä nälkä.
Et oo tosissas. Pitääkö vetää toi "oma imetykses ei tainnu sujua"-kortti pöytään?
huomioinut että maxilla ei ole maxi aivoja.

shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Koska mä en halua eristäytyä aikuisten elämästä vuositolkulla enkä koe sen olevan kohtuullinen vaatimus. Jos imetys häiritsee, niin mua ei tarvii kutsua kahveelle. En jaksaisi pyöriä sellasten kanssa joiden mielestä lapsen ruokkiminen ruoka- tai kahvipöydän ääressä olisi jotenkin loukkaavaa tai sopimatonta.

Esim pienenä tyttö saattoi haluta tissiä useita kertoja tunnissa. Olisiko pitänyt sitten venkslata edes takaisin aina kymmenen minuutin välein, josko se vauva nyt haluais ja kuinkakohan paljon... Nykyään tytön imetys kestää muutama kymmenen sekuntia. Aika huvittavaa jos sen takia pitäisi lähteä pois. Kerkeisin just istahtaa niin tyttö olis valmis ja siitä sitten taas nousemaan ja takasin paikoilleen...

Vähemmän meteliä koko touhusta tulee jos vaa istun paikallani.
No meillä onneksi syötiin 3-4 tunnin välein ja ihan hyvin pystyi menemään hetkeksi sivuun, en olisi edes suostunut lapselle huvitutiksi, joka haluaa tissiä koko ajan. Niin ja tuon ikäisen lapsen imetystä joka sulla on, niin en enää julkisilla paikoilla imettäisi, kyllä se lapsi sen ajan voi ilmankin olla, mutta jokaisen tyylillään tietysti.

ovelus jekkis
Taitaa ap olla mustis miehestään ja pelkää jäävänsä kyläpaikassa imettävän äidin varjoon jos mies sattuu vilkaisemaan tissiä :D
Voi hyvänen aika. Etkö muuta keksinyt?
Ahaa siis kirjoittelet useammalla nikillä :D no saahan sitä keskustelua aikaan niinki että provoaa itsensä kanssa :saint:
Hii, olitpa ovela. Kymmenen pistettä tälle äidille ja papukaijamerkki.

hyh
joo samaa mieltä ja mua ällöttää jos tissiä aletaan kaivamaan päivällispöydässä esiin. Mun mielestä ei kaikki mene sen vauvan aikataulun mukaan. Äiti voi ottaa vauvansa ja mennä jonnekkin sivummalle imettämään, ja näin antaa toisille ruokarauhan. Ilman että pöydässä on joku extra tissi esillä.
Eikä se imetys ole mitään niin ihanaa katsottavaa päinvastoin.

Yhteistyössä