Imettävät!! kaivatteko tissin esiin akhvipöydässä, jos vaikka tuttavapariskuntanne tulee kylään vai annatteko vieraille kahvittelurauhan?

• Viestiketjun aloittaja Tissi
  • Ensimmäinen viesti
Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
voihan seurueelta kysyä että haittaako heitä jos imettää tässä samalla. ja musta se on kans söpöä nähdä pikkunen vauva tissillä, ei oo iljettävää yhtään. Jos joillakin on tissiongelma niin sitten on, mutta vauvalla on oikeus omaan "kahviinsa" illanistujaisissa kuin muillakin vierailla kahviin ja piirakkaan. Ei kai olisi kivaa viettää aikaa kahvitellen kun taustalla vauva huutaa nälkäänsä.
moni varmaan kehtaakin sanoa, että ei kiitos, haluan juoda kahvini ilman tissejä. Kun luulisi, että ihan omaan pikkupäähän mahtuu ajatus, että jos imetän, teen sen jossin muualla kuin kahvipöydässä!

huh
Alkuperäinen kirjoittaja Tissi:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
On, koska mun melonit eivät ole melonit. Ne ovat lähempänä mandariinia. Toisakseen lutkutusta tms ei kuulu, korkeintaan nielaisun ääni.

Ja appiukkokin lienee nähnyt elämänsä aikana imettäviä äitejä. Ja varmasti useammankin rintaparin muussa tapauksessa kuin imetyksessä.

Mistä kohdasta sun ajattelumaailma on normaali, jos et kestä imetystä tai ajatusta rinnasta?
Missä kohtaa olen näin sanonut? Olenko kieltänyt teitä imettämästä? ;)

JOS voi imettää suojassa, MIKSI esitellä?
Sinä se oot tavan paukapää! Edelleen: MITEN se on ESITTELYÄ jos rintaa EI NÄY???

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Tottakai imetin julkisesti. Miksi vauva ei saa syödä, mutta mä joudun katsomaan tuttavaperheen mäyssytystä ja juomista ihan nenän edessä. Eivät ne eroa yhtään toisistaan.

Jotkut osaavat jyystää sitä kahvileipäänsä ihan järkyttävästi jyystäen, siinä vauvankin ruokatavat kalpenevat vauhdilla.

Mun tissit on ihan esillä muutenkin, ei se imetys niitä tuo esille sen enempää.
Imeekö tuttavaperheen mies vaimonsa tissejä kun tulevat teille kahville?

Tottakai imetin julkisesti. Miksi vauva ei saa syödä, mutta mä joudun katsomaan tuttavaperheen mäyssytystä ja juomista ihan nenän edessä. Eivät ne eroa yhtään toisistaan.

Jotkut osaavat jyystää sitä kahvileipäänsä ihan järkyttävästi jyystäen, siinä vauvankin ruokatavat kalpenevat vauhdilla.

Mun tissit on ihan esillä muutenkin, ei se imetys niitä tuo esille sen enempää.
Imeekö tuttavaperheen mies vaimonsa tissejä kun tulevat teille kahville?
Eikun se ryystää ihan yhtä kovaäänisesti sitä kahvikuppia.

Mutta hei, ongelma ei ole suuri. Jos vauvan pitää poistua ruokailun ajaksi keittiöstä, niin voithan sinäkin tehdä samoin vauvan ruokaillessa. Miksi vauvan pitää ruokailla vessassa, mutta sinä saat syödä keittiössä? Epätasa-arvoa tuo on.

Eikö se onnistu?

huh
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Sinä se oot tavan paukapää! Edelleen: MITEN se on ESITTELYÄ jos rintaa EI NÄY???
Imettää voi myös muualla. Vai onko se keittiö tönön ainoa huone?
No imettäähän voi missä vaan haluaa ;) POINTTI on se, että MIKSI PITÄISI IMETTÄÄ MUUALLA JOS RINTAA EI EDES PILKAHDA?

hei
Niin siis voinko mä olla teillä alasti, kun mä olen nudisti ja alastomuus on luonnollista? Eihän teidän miehet mua tuijota himoiten, kun mähän oon vain luonnollinen, eihän vaatteet oo luonnollisia. Ne kuuluu vain käyttäytymissääntöihin,

minna
Kukin tekee siis tavallaan. Itse en ainakaan imetä ruokapöydässä vaikka muuten voinki julkisilla paikoilla imettää. Olen myös tyytyväinen, että minun kaveripiiriin ja tuttavapiiriin kuuluu sen verran filksua porukkaa, ettei ruokapöydässä ala imettää.

On, koska mun melonit eivät ole melonit. Ne ovat lähempänä mandariinia. Toisakseen lutkutusta tms ei kuulu, korkeintaan nielaisun ääni.

Ja appiukkokin lienee nähnyt elämänsä aikana imettäviä äitejä. Ja varmasti useammankin rintaparin muussa tapauksessa kuin imetyksessä.

Mistä kohdasta sun ajattelumaailma on normaali, jos et kestä imetystä tai ajatusta rinnasta?
Missä kohtaa olen näin sanonut? Olenko kieltänyt teitä imettämästä? ;)

JOS voi imettää suojassa, MIKSI esitellä?
Miksi kaikkien pitäisi tehdä niin kuin sinä haluat tai niin kuin sinä asiat ajattelet?
Jos satun olemaan kahvipöydässä, kaupan kassa jonossa, virastossa, missä vaan miksen voisi imettää? Miksi pitäisi vaivautua pois ihmisten ilmoilta?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Niin siis voinko mä olla teillä alasti, kun mä olen nudisti ja alastomuus on luonnollista? Eihän teidän miehet mua tuijota himoiten, kun mähän oon vain luonnollinen, eihän vaatteet oo luonnollisia. Ne kuuluu vain käyttäytymissääntöihin,
Saat olla ihan nakuna, jos se on sullakin normaali tapa. Silloin sua ei kuule ukkojen tuijotuksetkaan häiritsisi.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Senkö takia niitä tykkäät imettäessä esitellä, että kerrankin niissä on jotain näytettevää? Taitaa olla se aika monella syynä tuohon kahvipöytäimettämiseen.
Kiitos vaan, mutta ennen lapsia oli jotain mitä esitelläkin. Nyt käytän niitä lapsen ruokkimiseen. Miten ihmeessä toisen imetys voi aiheuttaa toisille näin täydellisen sokaistuneen kateuden? Rintaruokinta kateudelle kuulostaa.

ahdistus ap:n kaltaisista
Mistä näitä ihmisiä tulee? Musta on todella outoa, että täällä imetys rinnastetaan mm. paskomiseen ja nudismiin. En edes oo tullu ite ajatelleeks, että joku kokee vastenmielisenä sen että mun lapsi saa ruokaa. Oon lähinnä ollu itsestäni ylpeä, että en oo tehny siitä imetyksestä ongelmaa vieraillessa. Miehet ei oo kiinnittäneet asiaan mitään huomiota tai jos on niin ihan positiivisessa mielessä. Lähinnä nauretaan pojan hyvää ruokahalua. Kyllä on taas ahdasmielistä porukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Saat olla ihan nakuna, jos se on sullakin normaali tapa. Silloin sua ei kuule ukkojen tuijotuksetkaan häiritsisi.
Damn. Mä en vois olla alasti silloin, kun meille tulee vieraita, koska muuten eivät tulisi enää. Säikähtäisivät ja kupsahtaisivat.

sss
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Kukin tekee siis tavallaan. Itse en ainakaan imetä ruokapöydässä vaikka muuten voinki julkisilla paikoilla imettää. Olen myös tyytyväinen, että minun kaveripiiriin ja tuttavapiiriin kuuluu sen verran filksua porukkaa, ettei ruokapöydässä ala imettää.
Ehkä tää nyt vähän riippuu, millasissa piireissä liikutaan. Meillä on ihan sivistyneitä kavereita jotka ymmärtää imettämisen luonnollisuuden. Imetys on ok myös ravintolan pöydässä. Ei, en käy ruokkimassa lastani vessassa. Ehkä sun käsitys fiksusta porukasta on erilainen ku mun käsitys.

hienotunteisuus hukassa
Tuntuu että jotkut naiset haluavat imettää julkisesti. Joillekin se ilmeisesti on jonkinlainen esitys, äitiyden ylistys ehkä. Tai näille miehille halutaan näyttää tissiä.

Muuta syytä en voi keksiä siihen että kahvipöydässä imetetään kun on miehiä paikalla. Mitä olen miehien kanssa jutellut tästä asiasta (julki-imettämisestä) niin suurin osa heistä kokee olonsa vaivautuneeksi kun muu kuin oma puoliso imettää. Rinta on aina rinta. Miksi se nyt muuttuisi imetyksen ajaksi. Tissi mikä tissi. Ja ei minusta ole näiden miesten asia etsiytyä muualle vaan tämän imettävän naisen.

mi
Alkuperäinen kirjoittaja hienotunteisuus hukassa:
Tuntuu että jotkut naiset haluavat imettää julkisesti. Joillekin se ilmeisesti on jonkinlainen esitys, äitiyden ylistys ehkä. Tai näille miehille halutaan näyttää tissiä.

Muuta syytä en voi keksiä siihen että kahvipöydässä imetetään kun on miehiä paikalla. Mitä olen miehien kanssa jutellut tästä asiasta (julki-imettämisestä) niin suurin osa heistä kokee olonsa vaivautuneeksi kun muu kuin oma puoliso imettää. Rinta on aina rinta. Miksi se nyt muuttuisi imetyksen ajaksi. Tissi mikä tissi. Ja ei minusta ole näiden miesten asia etsiytyä muualle vaan tämän imettävän naisen.
Älä herranjesta ota sitä miestäsi kylään mukaan jos siellä on vauva ja imettävä äiti :eek: saa vielä raukka infarktin :D

inhaa
Se on vaan inhottavaa kuunnella, jos siit imettämisestä kuuluu jotain lussutusta tms. Ei voi mitään, mut ruokahalu menee.
Ja joo, mulla on ihan kaks omaa lasta, eikä olis tullu mieleen imettää kahvipöydässä.

minna
Alkuperäinen kirjoittaja sss:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Ehkä tää nyt vähän riippuu, millasissa piireissä liikutaan. Meillä on ihan sivistyneitä kavereita jotka ymmärtää imettämisen luonnollisuuden. Imetys on ok myös ravintolan pöydässä. Ei, en käy ruokkimassa lastani vessassa. Ehkä sun käsitys fiksusta porukasta on erilainen ku mun käsitys.
Voipi olla. Imetys on ok ruokapöydässä oman perheen kesken. Voin imettää myös ravintolassa, jos samassa pöydässä ei istu kuin oman perheen jäseniä. Mutta kotona en imetä ruokapöydässä, jos vieraat istuvat vastapäätä syömässä.

Alkuperäinen kirjoittaja hienotunteisuus hukassa:

Mikäs vaiva niillä ukoilla on nostaa perseensä hetkeki tuolista ja mennä kohteliaasti muualle, jotta talon pikkuväki saa syödäkseen? Jos he eivät sitä tissiä kykene katselemaan. Pieni jaloittelu tekee hyvää vain.

Mutta mistä lähtien kotona imettäminen on julkista :LOL:

s
Alkuperäinen kirjoittaja ahdistus ap:n kaltaisista :
Mistä näitä ihmisiä tulee? Musta on todella outoa, että täällä imetys rinnastetaan mm. paskomiseen ja nudismiin. En edes oo tullu ite ajatelleeks, että joku kokee vastenmielisenä sen että mun lapsi saa ruokaa. Oon lähinnä ollu itsestäni ylpeä, että en oo tehny siitä imetyksestä ongelmaa vieraillessa. Miehet ei oo kiinnittäneet asiaan mitään huomiota tai jos on niin ihan positiivisessa mielessä. Lähinnä nauretaan pojan hyvää ruokahalua. Kyllä on taas ahdasmielistä porukk
Kyse oli imetyspaikasta. Julkisella paikalla imettävät perustelevat imetystä sillä että ei ole saatavilla suojaisia imetyspaikkoja tai että lapsi tarvitsee heti sitä ruokaa.

Kahvipöydässä imetys typistyy pelkäksi imetyksen esittelyksi.

Jos itse on sitä mieltä että imetys kaikkialla ja missä seurassa vain on ok, niin pitäisi muistaa että me emme elä täällä maailmassa yksin. Muiden tuntett voi ottaa huomioon. Varsinkin jos on miehiä läsnä joista kukaan ei koskaan kehtaisi edes sanoa että tee tuo muualla. Silti monet miehet hämmentyy kun joku muu kuin oma nainen imettää ihan miehen kasvojen edessä ilman että mies itse voi vaihtaa paikkaa.

qae
Mikäs vaiva niillä ukoilla on nostaa perseensä hetkeki tuolista ja mennä kohteliaasti muualle, jotta talon pikkuväki saa syödäkseen? Jos he eivät sitä tissiä kykene katselemaan. Pieni jaloittelu tekee hyvää vain.

Mutta mistä lähtien kotona imettäminen on julkista :LOL:
Mikä vaiva sillä imettävällä naisella on nostaa perseensä hetkeksi ja mennä imettämään muualle?

Alkuperäinen kirjoittaja inhaa:
Se on vaan inhottavaa kuunnella, jos siit imettämisestä kuuluu jotain lussutusta tms. Ei voi mitään, mut ruokahalu menee.
Ja joo, mulla on ihan kaks omaa lasta, eikä olis tullu mieleen imettää kahvipöydässä.
tota viiden lapsen saaneena ja tätä nuorimmaista imetän niin...
Mitä ihmeen lussutusta kuuluu,kun imettää?!
Väitän,että se vieras kyllä pitää enemmän ääntä kuin rintaa imevä vauva.

Yhteistyössä