Imetän 1-vuotiasta (täyttää torstaina). Onks teiän mielestä liian vanha imetettävä?

---
Itse imetän vielä tyttöäni, joka täytti kuukausi sitten vuoden. Yhdestä viiteen kertaa päivässä. Lopettelen varmaan syksyllä, varsinkin jos menen töihin. Ellei tyttö itse halua lopettaa aiemmin. Mutta se on ällöttävää, jos esim 6vuotiasta vielä imettää.
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja HALOO!!:
KYLLÄ ON!!!
Jaa no miksi on? En mäkään 2v asti imettäisi. Mutta hyvinkin siihen asti, että voi siirtyä suoraan lehmänmaitoon, eli tuohon vuoden ikään. Kumpikaan lapsi ei oo koskaan tarvinu pullosta maitoa (paitsi jos oon ollu viihteellä), vaan olemme suurtyneet rinnasta suoraan nokkamukiin. A) ei tarvi värkätä korvikkeiden kanssa kun imettää riittävän´pitkään, B) ei tarvi vierottaa lasta pulloriokinnasta kun on voitu hypätä se vaihe ohi. Mustra henkilökohtaisesti on karmivaa nähdä 2v imemässä tuttipulloa tai tuttia, musta siinä jos missä on kyse vanhempien aikaansaamattomuudesta lopettaa tarpeeton, pikkuvauvojen, tapa. Meillä on juotu tuossa iässä varsin omatoimisesti jo oikeasta mukista eikä nokkamukejakaan oo siis käytetty sen jäökeen kun laoset ovat olleet about 18kk.
 
ei ole,minäkin vuotiaaksi olen imetellyt kaikkia ja niin myös tätä viimoista aion...pääsee suoraan tisuttelusta mukiin ja tavalliseen maitoon.Ei tartte korvikkeiden kans läträillä.TOsin taitaa tätä viimosta imetellä niin pitkään kuin itehaluaa.Muut olen vierottanut siinä vaiheessa kun on ollut vain yksi imetys päivässä,aamu tai ilta
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Poika ei oo tarvinu ollenkaan tuttipulloo eikä tuttii. :) Toivottavasti voin imettää niin kauan ku poika haluu. :heart:
Meilläkään ei ollut kummallakaan tuttipulloa tai tuttia. Oli musta sinänsä kätevää että oli vain yksi vieroitus tehtävänä. :) Siirryttiin sitten rinnalta suoraan tavallisesta lasista tarjoiltuun lehmänmaitoon, tosin imetys jatkui ohessa jonkun aikaa.
Ja rapulapsia meilläkin, kaksin kappalein. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Se suosituskin on vähintään 2v :D Ainakin mein 1v1kk ikänen järkyttyisi jos lopettaisin nyt:D
Ei se suositus ole vähintää 2 vuotta.
http://www.imetys.fi/itu/imetyssuositus2004.php
Who:n mukaan on.


Pätkä tosta artikkelista niille jotka ei jaksa lukea:

. Ennen suositeltiin imetystä "6-12 kk ikään" mutta nyt "noin vuoden ikään". Tässä kohdassa Suomi ei vielä seuraa WHO:n linjaa jonka mukaan imetystä on hyvä jatkaa ainakin kahden vuoden ikään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Poika ei oo tarvinu ollenkaan tuttipulloo eikä tuttii. :) Toivottavasti voin imettää niin kauan ku poika haluu. :heart:
Meilläkään ei ollut kummallakaan tuttipulloa tai tuttia. Oli musta sinänsä kätevää että oli vain yksi vieroitus tehtävänä. :) Siirryttiin sitten rinnalta suoraan tavallisesta lasista tarjoiltuun lehmänmaitoon, tosin imetys jatkui ohessa jonkun aikaa.
Ja rapulapsia meilläkin, kaksin kappalein. :D
:D
 
Ei todellakaan! Itse imetin kakkosta 2v4kk ikäiseksi ja pitkään tahdon imettää tätä kolmattakin.

Niin ja pari päivää sitten luin täällä, että jos tahtoo sanoa niin omasta mielestään voi todeta täysimettäneensä silti vaikkei vauva saisikaan enää pelkkää rintamaitoa. Eli minä voisin mielestäni sanoa, että olen täysimettänyt 2v4kk asti. :LOL: :LOL: :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä