Imetän 1-vuotiasta (täyttää torstaina). Onks teiän mielestä liian vanha imetettävä?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Ei todellakaan! Itse imetin kakkosta 2v4kk ikäiseksi ja pitkään tahdon imettää tätä kolmattakin.

Niin ja pari päivää sitten luin täällä, että jos tahtoo sanoa niin omasta mielestään voi todeta täysimettäneensä silti vaikkei vauva saisikaan enää pelkkää rintamaitoa. Eli minä voisin mielestäni sanoa, että olen täysimettänyt 2v4kk asti. :LOL: :LOL: :headwall: :headwall:
Lopettiko napero itse vai ehdotitko sinä lopettelua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Poika ei oo tarvinu ollenkaan tuttipulloo eikä tuttii. :) Toivottavasti voin imettää niin kauan ku poika haluu. :heart:
Muistan lukeneeni imetystukilistan sivuilta, että lapsi vieroittaa itse itsensä rinnalta yleensä 2-4 vuoden iässä. Itekin haluisin kyllä imettää niin kauan vaan kuin lapsi haluaa, mutta sit mietityttää se, että entä jos se vasta 4-vuotiaana vierottaa ittensä? :/ Mulla on kanssa reilun vuoden ikänen, enkä todellakaan lopeta vielä imetystä. Se on siis niin kätevää ja toi poika on oikee tissitakiainen vielä, ei vaikuta ollenkaan valmiilta vieroitukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Poika ei oo tarvinu ollenkaan tuttipulloo eikä tuttii. :) Toivottavasti voin imettää niin kauan ku poika haluu. :heart:
Muistan lukeneeni imetystukilistan sivuilta, että lapsi vieroittaa itse itsensä rinnalta yleensä 2-4 vuoden iässä. Itekin haluisin kyllä imettää niin kauan vaan kuin lapsi haluaa, mutta sit mietityttää se, että entä jos se vasta 4-vuotiaana vierottaa ittensä? :/ Mulla on kanssa reilun vuoden ikänen, enkä todellakaan lopeta vielä imetystä. Se on siis niin kätevää ja toi poika on oikee tissitakiainen vielä, ei vaikuta ollenkaan valmiilta vieroitukseen.
Taaperoimetyslistalla saa vaihtaa kokemuksia. Ei se nelivuotias enää rinnalla roiku niinkuin vauva. Vaan joskus käy. Pikkuhiljaa vieroittaa itsensä. Joskus on viikon taukoja, sitten käväisee taas jne. Googlaa taaperoimetys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87:
Poika ei oo tarvinu ollenkaan tuttipulloo eikä tuttii. :) Toivottavasti voin imettää niin kauan ku poika haluu. :heart:
Muistan lukeneeni imetystukilistan sivuilta, että lapsi vieroittaa itse itsensä rinnalta yleensä 2-4 vuoden iässä. Itekin haluisin kyllä imettää niin kauan vaan kuin lapsi haluaa, mutta sit mietityttää se, että entä jos se vasta 4-vuotiaana vierottaa ittensä? :/ Mulla on kanssa reilun vuoden ikänen, enkä todellakaan lopeta vielä imetystä. Se on siis niin kätevää ja toi poika on oikee tissitakiainen vielä, ei vaikuta ollenkaan valmiilta vieroitukseen.
Taaperoimetyslistalla saa vaihtaa kokemuksia. Ei se nelivuotias enää rinnalla roiku niinkuin vauva. Vaan joskus käy. Pikkuhiljaa vieroittaa itsensä. Joskus on viikon taukoja, sitten käväisee taas jne. Googlaa taaperoimetys.

kiitti! tuo kyllä kannustaa, että se ei tosiaan joka päivä edes tissiä syö...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
puolivuotiaasta eteenpäin on liian vanha.
Hämmentävää. Liian vanha tissille, liian pieni lehmänmaidolle, juo siis äidinmaidonkorviketta :xmas:
vauva on sopivan ikänen korvikkeelle ihan syntymästä. suunnilleen vuoden ikäsestä tavallista kevytmaitoa pullosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
puolivuotiaasta eteenpäin on liian vanha.
Hämmentävää. Liian vanha tissille, liian pieni lehmänmaidolle, juo siis äidinmaidonkorviketta :xmas:
vauva on sopivan ikänen korvikkeelle ihan syntymästä. suunnilleen vuoden ikäsestä tavallista kevytmaitoa pullosta.
Tiedän. Hämmentävänä koenkin sen, jos puolivuotiaan vauvan imetys lopetetaan ja siirrytään äidinmaidonkorvikkeelle vain siksi, että puolivuotias on liian vanha tissille :|
 
kolmen äiti
Antropologit ovat tulleet tutkimuksissaan siihen tulokseen, että ihmisen poikasen luonnollinen vieroittumisikä on 2,5 ja 7 vuoden välillä.

Tähän tulokseen on päästy mm. tutkimalla muiden nisäkkäiden raskauden kestoja, poikasten valmiuksia syntymän hetkellä, kognitiivista kehitystä, pysyvien hampaiden puhkeamisikää ja aikuisen fyysistä kokoa. Tutkimustuloksia on sitten verrattu ihmisen vastaaviin tuloksiin, ja siitä tuo "ikäraja".

Se on yksi ja sama, mitä muut ajattelevat imetyksen kestosta tai tiheydestä. Tärkeintä on, että äiti ja lapsi ovat tyytyväisiä siihen, miten heillä imetys sujuu ja miten pitkään sitä kestää.

Hyvä huomio imetyksestä on se, että mitä vanhempi lapsi, sitä suurempi muutos imetyskäyttäytymisessä on pikkuvauvaan verrattuna.

Minusta vielä kaksivuotiaana pulloa tai tuttia imevä lapsi tuntuu oudommalta kuin rinnalla käyvä lapsi, mutta se onkin vain henkilökohtainen mielipiteeni :)
 

Yhteistyössä