ilolihakset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maija

Jäsen
23.06.2004
244
0
16
onko kuulat hyvä keino treenata lantipohjan lihaksia, onko tuloksia näkyvissä kuinka nopeasti jos käyttää niitä joka päivä?
paikat vähä löystyny ja vaikuttaa seksielämään, haluan jumpata entisiin mittoihin takaisin...
onko kuulat tehokkaammat kuin norm jumppa?

kuulilla on tehokkaampaa.. varsinkin aloitusvaiheessa. Itse huomasin vaikutuksia parissa viikossa, mutta todellisuudessa menee varmaan pari kuukautta. säännöllisyys on tärkeää!

Onko niistä kuulista hyötyä kun käytän silloin kun käyn kävelylenkeillä?
Eli silloin en siis mitenkään itse supistele lihaksiani kun on kuulat..
Mulle ainakin todella vaikeeta koittaa kävellä ja saman aikasesti supistella säännöllisesti lihaksia... :/ :whistle:
Oon vaan siís laittanut kuulat sisälle ennen kävelylle lähtöä ja that's it! ..ja lenkin jälkeen pois. :)

Joskus sitten iltaisin kun esim katson telkkaria tai olen koneella saatan jumppailla lihaksia ilman kuulia.
=)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 14:37 mutta entäpä kirjoitti:
Onko niistä kuulista hyötyä kun käytän silloin kun käyn kävelylenkeillä?
Eli silloin en siis mitenkään itse supistele lihaksiani kun on kuulat..
Mulle ainakin todella vaikeeta koittaa kävellä ja saman aikasesti supistella säännöllisesti lihaksia... :/ :whistle:
Oon vaan siís laittanut kuulat sisälle ennen kävelylle lähtöä ja that's it! ..ja lenkin jälkeen pois. :)

Joskus sitten iltaisin kun esim katson telkkaria tai olen koneella saatan jumppailla lihaksia ilman kuulia.
=)
Ihmeellisesti ne lihakset reagoivat näihin kuuliin just niinku kävellessä. Enpä paljoo huomaa, mutta kuitenkin supistuvat estäen niitä pois valumasta sieltä.. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2006 klo 09:31 maija kirjoitti:
Kiitoksia! Taidan käydä tilaa kuulat et pääsee treenaa... vaikuttaa niin paljon meidän seksielämään ku mies ei valita mut mä huomaan eron.
Ei vissii ressu uskalla sanoo... :D

Peesaan... ;) :wave:

paras treenari mulla oli viime viikonlopulla eräs mies..

puristelin täysillä ..niillä sisäisillä lihaksilla hänen jormaansa ...

JA vielä parin päivän päästäkin.. oli syvät sisäiset lihakset ihan kuin
kovankin kuntosai-vatsalihastreenin jälkeen kipeet..

treeni oli onnistunut...

no joo sain mä piiskaakin.. niin piti jotain tehdä.. kun olin sidottu..
niin ilolihakset sitten antoi parastaan..

En tiedä..pitäisköhän vaan luovuttaa (vaikka en luovuttaja tyyppiä olekkaan!! ;) ) ...nimittäin olen nyt vuoden verran käyttänyt kuulia,alussa vähän isompia ja nyt käytössä on ollut pienet irralliset kuulat,niin ja + että olen jumppaillut ilolihaksiani ilman kuuliakin..mutta ne tulokset..?
Missähän viipyvät,alkaa usko mennä...
Vai kuinkahan kauan menee aikaa ennen kuin tuloksia voi jo huomata?!
Jostain sain sellaisen käsityksen että jo parin kuukauden päästä vois jotain huomata jos säännöllisesti treenaa,ja mä tosiaankin olen treenannut säännöllisesti!!
Voisko syy sitten olla ihan vaan siinä että kun laitan kuulat sisälle, en tee silloin mitään supistus liikkeitä,vaan annan vaan kuulien olla sisällä ja samalla itse liikun esim. reipasta kävelyä tai tanssia...

Kuuluuko niillä kuulilla tehdä koko ajan jotain supistuksia,vai?!
Olin kyllä jostain lukevinani että riittäis vaan kun vaikka kävelee tai muuten liikkuu kun kuulat on sisällä...

Tosiaan joo..yhden kerran olen synnyttänyt ja vuoden verran käyttänyt kuulia,mutta en ole vieläkään huomannut juuri mittään..huoh.. :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.06.2006 klo 14:29 MISSÄ VIKA kirjoitti:
En tiedä..pitäisköhän vaan luovuttaa (vaikka en luovuttaja tyyppiä olekkaan!! ;) ) ...nimittäin olen nyt vuoden verran käyttänyt kuulia,alussa vähän isompia ja nyt käytössä on ollut pienet irralliset kuulat,niin ja + että olen jumppaillut ilolihaksiani ilman kuuliakin..mutta ne tulokset..?
Missähän viipyvät,alkaa usko mennä...
Vai kuinkahan kauan menee aikaa ennen kuin tuloksia voi jo huomata?!
Jostain sain sellaisen käsityksen että jo parin kuukauden päästä vois jotain huomata jos säännöllisesti treenaa,ja mä tosiaankin olen treenannut säännöllisesti!!
Voisko syy sitten olla ihan vaan siinä että kun laitan kuulat sisälle, en tee silloin mitään supistus liikkeitä,vaan annan vaan kuulien olla sisällä ja samalla itse liikun esim. reipasta kävelyä tai tanssia...

Kuuluuko niillä kuulilla tehdä koko ajan jotain supistuksia,vai?!
Olin kyllä jostain lukevinani että riittäis vaan kun vaikka kävelee tai muuten liikkuu kun kuulat on sisällä...

Tosiaan joo..yhden kerran olen synnyttänyt ja vuoden verran käyttänyt kuulia,mutta en ole vieläkään huomannut juuri mittään..huoh.. :/

No, ehkäpä sulla tosiaan on lihakset jo sen verran hyvässä kunnossa, että mitään radikaalia eroa et huomaakaan. Ehkä siksi kannattaisi tosiaan siirtyä siihen, että otat pienet ja painavat kuulat käyttöön ja teet niillä ihan siis sellaisia harjoituksia, että annat melkein valua ulos (koska lihasten rentouttamisen opettelu on ihan yhtä tärkeää kuin niiden supistamisen opettelukin) ja sitten imaiset ne lihaksilla takasin sisään. Muitakin jumppaohjeita kyllä löydät kun googletat.

Mulla taas aivan toisenlainen, ihana tarina kerrottavana. Eli alapää kohtuullisen kehnossa kunnossa kahden perättäisen synnytyksen jälkeen (eikä se sitä ennenkään mitenkään loistokunnossa ollut) ja nyt olen noin vuoden verran jumppaillut ilman kuulia. Mies ei ole muka huomannut mitään eroa!!! Kun kysyin, että huomaako hän mitään eroa ennen raskautta, heti synnytyksen jälkeen vai nyt (kun kuopuksen syntymästä on vajaa 2 vuotta), niin on vaan pyöritellyt päätään ja ollut ihmeissään. Mutta nyt ostin noi toyheavenin pikku-kuulat ja olen niillä treenaillut noin 20-30 minuuttia kerrallaan ja ehkä kahtena päivänä viikossa. Tätä on jatkunu jonkun kuukauden verran (ja treeni tosiaankin on vaan sitä, että yritän saada ne pirun kuulat pysymään sisällä koko tuon ajan tai edes osan siitä) ja viime kerran kun rakasteltiin, niin mieheltä pääsi ihan spontaanisti kesken touhujen, että "JESTAS, OLET TIUKKA NYKYÄÄN!!!". Kyllä meinaan tuntui hyvälle tämä kommentti!!! Ja oli ihan pienen pieni kimmoke meikäläiselle jatkaa noita treenejä ja ehkä vähän jopa kiristää tahtiakin...

Ensimmäisen synnytyksen jälkeen aloin kiinnittää huomiota tähän alalihasten jumppaan. Silloin v (-98) tutustuin näihin kuuliin, ja sen jälkeen pikkuhiljaa niiden käyttö on tullut säännönmukaisesti tavaksi.

Kuukautisten ajan n. 5-6 pv. taukoa, muuten lähes päivittäin treenausta. Työni puolesta matkustan paljon, niin matkavarustukseeni kuuluu aina kahdet erilaiset kuulat. Pienet irralliset on enemmin käytössä, mutta perinteiset narulliset myös tilanteesta riippuen (esim. lenkillä, vatsatanssi harkoissa, tanssiessa, tai muuten reippaammassa menossa) kivemmat.

Ensimmäiset vuodet vaan laitoin kuulat sisääni tekemättä mitään muuta. Näin ne lihakset on tulleet aktiivisiksi itsestään. Sitten olen oppinut puristelemalla, ja supistelemalla myös liikuttelemaan niitä sisälläni. Tehostaa treenausta ja sitä voi tehdä ihan missä haluan sopivan hetken tullen. Mies on erityisen kiitollinen harrastuksestani pitäessäni paikat piukkana.

=)

Yhteistyössä