iloinen yllätys !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies

Vieras
Kuinka voikaan ihmisen elämä romahtaa hetkessä. Vielä viikko sitten olin lähes onnellinen mies. Työasiat kunnossa, parisuhteessa hyvä olla ja elämä muutenkin mallillaan. Toki normaaleja elämään kuuluvia vaikeuksiakin, mutta ei mitään elämää suurempia. No viikko sitten avokkini pudotti sellaisen ""pommin"", joka romutti elämäni kerta laakista.

Olen +40 toisella kierroksella oleva mies. Aikasemmasta liitosta minulla on kaksi nyt jo murkkuikäistä tyttöä, jotka asuvat ex.n luona. Avioliitto ex.n kanssa oli todella surkea lähinnä ex.n alkoholiongelmien ja mies seikkailujen takia. Ero oli minulle todellinen helpotus 7v kestäneestä juopon hoitamisesta. Lapset jäivät äidille kuten suomessa ""laki"" määrää. Yritän kyllä heistä huolehtia kuten vain pystyn. Ovat onneksi nyt jo sen verran isoja, että pystyvät pitämään puoliaan juopon seurassa.

Ex.n kanssa eläessä sain pahasti siipeeni ja katkeroitin mieleni. Jokainen joka on alkoholistin kanssa elänyt tietää mitä se pahimmillaan on. Ja kuin pisteeksi kaikelle lasten huoltajuus määrättiin lasten ""äiti kullalle"" !

Pitkään sitten elin yksikseni ja ajattelin etten enää yhteenkään naiseen enää vakavasti suhtaudu. No toisin kuitenkin kävi. Noin 4v sitten tapasin naisen joka teki minuun vaikutuksen sydämen pohjaan saakka. Kauan pyristelin tunteita vastaan, mutta turhaan. Kai aluksi ihastuin avokkini iloiseen olemukseen. Myöhemmin huomasin että en ole ikinä tavannut niin avoimen reilua naista ja se sai minut rakastumaan häneen. Noin vuoden verran sitten seurusteltiin ja muutettiin yhteen kun tuntui ettei kumpikaan voi olla toisesta erossa hetkeäkään. Avokilla on edellisestä liitosta 10v poika joka asuu vuoroin meillä ja isänsä tykönä. Voin sanoa hetkeäkään epäröimättä että nämä 4v ovat olleet elämäni parasta aikaa.

Viikko sitten avokki lähetti textarin töihin, ""minulla on sinulle kulta iloinen yllätys kun tulet kotiin"". Hienon ja tunnelmallisen kynttilä illallisen olikin taas avokki laittanutkin. Mutta se yllätys muuttui järkytykseksi kun avokki onnitteli että olen tuleva isäksi jälleen. Olin siinä sitten kuin puulla päähän lyöty enkä siinä aluksi saanut sanaa suusta. Olimme alusta asti sopineet ettei lapsia enempää hankita kun kummallakin niitä jo on. Sitten ratkes sellainen riita että heittelin niin kyntilät kuin kastikkeetkin seinään.

Avokki itkeskelee ja sanoo että haluaa saada sen lapsen kun on raskaana ja ei tahdo keskeytystä. Pyytelee anteeksi ja koittaa hyvitellä kun on vastoin yhteistä sopimusta hankkiutunut raskaaksi. Ajattelee varmaan että lepyn ja hyväksyn asian. No se varsinainen YLLÄTYS on sinä että minä en voi saada enää lapsia. Kun Exän kanssa elämä oli mitä oli, kävin silloin lääkärissä hoitamassa ehkäisyn. Avokille en ole tätä kertonut kun alunperin molemmat olimme sitä mieltä että nykyiset lapset riittää meille.

Näitä asioita nyt sitten mietin, ajattelen onko elämässä jäljellä mitään... Sen olen kyllä näinä yön hetkinä päättänyt että avokki saa kyllä opetuksen. Jatkan siihen kun lapsi syntyy ja kerron sitten oman Yllätykseni ja jätän avokin äpäränsä kanssa laitokselle.

...ettei se silti takaa 100% :sti ettet voi saada lapsia? Oletko nyt varma, että ihana ja reilu avokkisi on vieraissa huidellut? Mietipä nyt tarkkaan ettei tarvitse sitten katua...

Isyystestit on keksitty. Ei ole teillä tainnut olla puheena, että olet käynyt katkaisemassa johtoja... Miksi? Se siitä avoimuudesta.

Kerrassaan mainio tarina. Tosin kerronta hiukan ontui, mutta loistava idea elokuvaan!

Miten on mahdollista, että ehkäisystä puhuessanne ette ole keskusteleet steriloinnistasi ollenkaan? Avovaimosi on siis turhaan joutunut käyttämään ehkäisyä siksi, että halusit jättää auki kertomasi tilanteen mukaisen mahdollisuuden saada vaimosi kiinni uskottomuudesta.

Kun tuollainen kertomasi mukainen ""petos"" tapahtuu, luulisi normaalin ihmisen kastikkeita ja kynttilöitä seinille heitellessään jo kertovan asioiden todellisen tilan. Siis sterilointinsa. Miten muka voisi vain hiljaa mielessään hautoa kostoa?

Joka tapauksessa, jos tarina on tosi, sinulla on edessäsi jännittävät ajat! Voit jännittää esimerkiksi sitä, että onko mahdollinen uusi perheenjäsen talonmiehen, postinkantajan vaiko parhaan kaverisi lapsukainen. Kenties suloinen vauveliini saattaisi olla vaikka mulatti! Siinäpä vaimokullalla olisikin selitettävää;)))))Ympäristötekijät nääs....

Kerrothan meille, millainen jälkeläinen sieltä sitten putkahti, kun aika koittaa. Tämä kiinnostaa kovasti! Nyt vain hyysäät pullistuvaa vaimoasi hellästi huolehtivaisena tulevana isukkina ;))))) Hanki lapsukaiselle hienot ja kalliit varusteet jo hyvissä ajoin, että tuleva äiti tuntisi sinunkin olevan innoissasi lapsesta ;)))))

Viihdytä meitä jatkotarinallasi täällä elleissä. Pitkästä aikaa oikein kunnon dramatiikkaa jonkun elämässä. BUAHHAAHHAAAAAAA!

Jos tämä ei ole surkea provo, niin tutkituta herran tähden itsesi varalta vielä, etteikö sittenkin olisi mahdollisuutta että sinä olet isä. Sterilointi ei ole aivan täysin sataprosenttinen.

Mietipä tilannetta, jossa avokkisi odottaa lasta jatkuvan ahdistuksen vallassa ja sinä kyräilet vieressä. Ja kun lapsi syntyy ja jos paljastuukin, että sinä olet isä, niin sinä olet tuhonnut turhaan loistavan suhteen avokkiisi ja samalla pilannut jo oman isäsuhteesi tulevaan lapseen.

Ole nyt hyvä ihminen rehellinen avokillesi sterilisaatiosta ja pyydä selitystä raskaudelle.

Minä en voi uskoa, että aikuinen ihminen pelaa noin kieroa peliä.

No provolta tämä tuntuu, oikein leffaluonnokselta tosiaan.

Mutta mies hyvä! Mikään toimenpide ei takaa 100% luotettavuutta.

Ja onko avokkisi, tietn tahtoen hankkiutunut raskaaksi?! Kaikkien oudoimmalta tuntuu, että olet antanut avokkisi käyttää TURHAAN, mahdollisesti e-pilleitä. Etkä missään kohtaa maininnut että turhaan noita käytät. Jos siis rakastit häntä ja olitte niin onnellisia.

Oudolta tuntuu myös, että jos olette lapsista keskustelleet ja misään kohdin, et ole katsonut tarpeelliseksi mainita noinkin perustavaa laatua olevaa asiaa!

Ja aika paljon avikkisi tuossa iässä olisi saanut muualta olevan siittäjän kanssa vehdata. Kun ikää tulee lisää, niin tuo ei todellakaan tärpää heti. Onko avokkisi juossut niin paljon maailmalla, että olisi voinut saada tärpin sieltä.

Jos tämä ei ole provo! Niin sanoisin, että myös sinä olet pettänyt avokkisi luottamuksen jo aiemmin, koska et ole tuollaisesta asiasta kertonut.

Lisäksi tuntuu siltä, ettei sinulle tehty toimenpide olekkaan luotettava.

Hassulta tuntuu myös tuo loppukommenttisi! Kenelle kostat? Ja mitä siitä saat? Omalle lapsellesiko?

Kun tuon yllätyksesi jälkeen, isyystestit näyttävätkin että olet lapsen isä!? Mitäs sitten teet?

Tiedoksi vaan, sterilisaatio ei ole täysin varma ehkäisymenetelmä kummallekkaan- ei siis naiselle eikä miehelle. Sinä et ansaitse kumpaakaan - et naista etkä lasta. Petturuutta on monenlaista! Kannattaa katsoa peiliin.

Kuinka monta Elliä kirjoittaa palstoilla nimimerkillä mies tai Mies?

Ei kai näiden aloitusten tarvitsekaan olla faktaa. Fiktio ajaa saman asian. Pääasia, että keskustellaan ja karavaani kulkee.

Seksiasioista kirjoitellaan nykyään joka paikassa. Lopetin Hesarin viikkotilauksen ja lueskelin aamukahvilla Vartti-ilmaislehteä. Siellä oli artikkeli raskauden aikaisesta seksistä.

Miksi ette lue ilmaislehtiä. Siellä samoista asoista märehditään perusteellisesti.

Joskus näinkin päin, että alkoholismista kärsivä yh-isä kirjoittelee Elleissä. Minähän täällä olen vääntänyt samaa levyä jo vuosikaudet. Ehkä nimimerkki Mies kääntää vain asiat toisinpäin ja yritää antaa minulle uutta perspektiiviä elämääni.

Miehistä pysyn erossa ja ikääkin on jo yhtä paljon mittarissa kuin Geena Davisilla. Geena taistelee vuoden vanhojen kaksosten kanssa ja minä länkytän täällä Elleissä.

Elokuvaa vai arkista pakerrusta. Sen voi jokainen lukija päättää omassa päässään. Uskokaa mitä huvittaa.

En lähtenyt aikoinaan Pirjo Kankkusen viitoittamalle tielle.

Ei alkoholismi ole syy avioeroon. Se on sairaus, josta toipuu ajallaan. Niin meidän Tuhna Pappa on tehnyt. Hänestä on sukeutunut Maailman Paras Isä. Liikahuolehtiva, joka tuskailee nuorimman tyttären opiskelusuunnitelmia.

Tiedän suunnitelmat, mutta huuleni ovat sinetöidyt. Jos isukki lukee juttuani, niin pieni paljastus. Teologiseen hän ei kuitenkaan aio. Ole huoleti. Yksi uskovainen hullu perheessämme riittää.

Netistä löytyi mm. seuraava tieto:

""Miehen sterilisaatio pettää noin 0,15 % tapauksissa ensimmäisen toimenpiteen jälkeisen vuoden aikana oikeasta leikkaustekniikasta ja siitä, että siittiöitä ei löydetä siemennesteestä. Siemenjohdinten päät voivat kasvaa uudelleen yhteen vielä yli vuodenkin kuluttua toimenpiteestä"".

Eli vaikka sterilisaation pettäminen on harvinaista, on se kuitenkin mahdollista. Täällä annettiinkin jo hyvä neuvo, eli oikeasti kannattaa nostaa se kissa pöydälle jo nyt heti ja keskutella puolison kanssa tilanteesta. Jos suhteenne on niin hyvä kuin annoit ymmärtää, miksi puolisosi menisi sinua pettämään?

Ei ole ehkäisykeino tuo pässinpökkimätkään ;-) Olen flunssassa ja sen vuoksi kovin kylmissäni ja olin viime yönä sonnustautunut ""oikein seksikkäisiin"" kalsareihin ja kyllä mieheni silti teki mieli, onneksi :-)

Taas tällainen juttu, joka on oikein kehitelty tätä palstaa varten. Valitettavasti ei vain ole loppuun asti ajateltu, eli niin kuin tuossa joku jo kirjoittikin, ontuvia kohtia löytyy.

Todella, jos on lasten hankkimisesta tai siis hankkimatta jättämisestä oikein keskusteltu yhdessä, niin silloinhan myös sovitaan, miten ehkäisy hoidetaan. Sinäkö muka olisit jättänyt kertomatta, että sinut on steriloitu. Miksi et muka olisi kertonut?

Ja nyt avokkisi sitten saa opetuksen. Mistä syystä? Etkö siis vieläkään kertonut hänelle steriloinnistasi? Riitelit ja heittelit ruokia seinille muka siksi, että vaimo on raskaana? Et siis voinut sanoa, että suuttumuksesi syy on siinä, että raskaus on oltava jollekin muulle miehelle?

Tää ei nyt kuule oikein toimi.

Ja jos noin äkkinopea olet muutenkin, niin enpä usko, että kykenisit siinä näyttelemään mitään tulevaa isää aina siihen asti, kun synnytys on tapahtunut. Ei ei.

Jälleen kerran tulee mieleen miesten yksinkertaisuus. Luuletteko todella kaikkien naisten nielaisevan näin tyhmän stoorin? Opetushan tähän on sisältyvinään. Eli ""olkaapas nyt kuulkaa kaikki naiset varuillanne, ei meistä miehistä tiedä, me voimme vaikka jättää teidät sinne synnytyslaitokselle heti vauvan synnyttyä, jos etten ole meille uskollisia ihan tuhatprosenttisesti olleet, tai vaikka edes niin epäilisimme ilman syytäkin. Ettäs soo soo nyt vaan!""

No niin, nyt tämä provonikkari voi ryhtyä laatimaan uutta stooria. Koita tehdä siitä sellainen, että se olisi myös aivan uskottava. Mieti moneen kertaan, miten käytännössä asiat menevat, ei pelkästään sitä, miltä se näyttää paperilla ja teoriassa. Katsos, emme me ihan NIIIIN tyhmiä kaikki ole, vaikka joku ehkä onkin.

Kuin suoraan kauniista ja rohkeista. Herää jo hyvä mies ja ota vastuu elämästäsi. En oikein usko että tuo juttu on edes totta, eihän noin voi toimia! Siis että jättää kertomatta tuollaisen asian, että on steriloinut itsensä. Sulle oikein että avokkisi on joko pettänyt sinua tai ehkäisysi on pettänyt(sterilointi ei todellakaan ole 100% varma). Siinäs kärsitte...

Olin vuosi sitten esikoisen synnytyksessä mukana. Kaikki sujui hienosti. Komea poika saatiin monen vuoden yrityksen jälkeen.
Edellisellä viikolla oli osastolla ollut varsinainen draama. Tuore isi lähti ovet paukkuen sairaalasta, kun lapsi olikin väärän värinen. Meitä kyllä nauratti vaikkei tollaselle kyllä sais !

Toi on tunnettu urbaanilegenda. Siis mahdoton tarinahan se ei ole (joskus sellaista on ehkä sattunutkin), mutta lähes kaikki kiertävistä jutuista ovat legendoita, eivät perustu tositapauksiin. Suomessa oletettavasti vielä harvinaisempaa, koska mustia on aika vähän.

Eihän täällä niin ole sanottu, että sterilisaation kertomatta jättäminen on kuolemansynti ja syrjähyppy ok, vaan pointti on ollut se, että sterilisaatio ei ole sataprosenttisen varma, joten aloittajan kannattaisi ottaa selvää, onko hän lapsen isä vai ei.

Ja sitten on myös korostettu sitä, että eipä tunnu suhde alun alkujaankaan olla kunnossa, jos ap jättää noin ison asian kertomatta. Kyllä parisuhteessa pitää pystyä rehellinen olemaan. Tietenkään syrjähyppy ei ole ok, mutta syrjähyppyä on tässä tapauksessa kuitenkin epävarma asia.