Ilmoitus sos.viranomaisille??!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mervi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mervi

Vieras
Apua, millä perusteella voi toisen perheestä tehdä ilmoituksen sosiaaliviranomaisille?? Voiko esim. syyttää jostain rikkeestä jos ei ole selkeää päivänmäärää tai muita tietoja selvillä? Ja vielä nimettömänä?
Mun serkkupuoleni on aina ollut tukkanuottasilla mun kanssa, nyt sai päähänsä että minä olen huono äiti ja juon lasten 3v ja 5v aikana niin paljon alkoholia että se on ongelma. Esim. viimeksi katsoi keittiön alakaappiin ja sanoi että onpas paljon pulloja, taidat tissutella täällä kaiket illat kun muksut unessa. Samoin jos olen joskus ollut harvoin viihteellä kaverin kanssa ja lapset mummolassa niin vetänyt johtopäätöksen että loiventelen sitten vielä aamullakin.

Kerran osui meidän rivariyhtiön pihaan kun olin saunan jälkeen juomassa terassilla sitä ainokaista saunaolutta niin äimisteli että miten voin tehdä niin lasten aikana.

Ja tiedoksi, täysin normaalia on alkoholin käyttöni, ei voi sossun tädit mistään mua syyttää koska jos olen viihteellä noin kerran kahdessa kuussa niin muksut on aina mummolassa. Ja saunakaljan saatan ottaa noin pari kertaa kuussa. Siinä on mun alkoholin käyttö.

Voiko siis nimettömänä ja tuosta vaan esittää sosiaaliviranoimaisille epäilyn että äiti juo ongelmaan asti?? Jos ei hänellä ole esittää tarkkoja päivänmääriä tai yksityiskohtia? Tiedän, että hän haluaisi tehdä näin, on mm. sisarelleni tehnyt källin jonka johdosta sisar meinasi saada potkut. Tää vihanpito liittyy sukuriitoihin joista ei sen enempää nyt...

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kyllähän hän voi tuommoisen ilmoituksen tehdä, sossutädit/-sedät tulee katsastamaan tilanteen ja kun sun alkoholin käyttö noin minimissään, ei hätää ole.

:)

Siis mitä sitten tapahtuu kun ne tulee, sanooko että tultiin tarkastaan kun on saatu tällainen ilmoitus vai miten se menee? Ja onko ne velvollisia kertomaan että kuka sen ilmoituksen on tehnyt?? En tosiaankaan haluaisi joutua tuollaiseen syyniin. Kuulostaa kauhealle, vaikka mitään pelättävää ei olisikaan. Loukkaa mun kotirauhaa, ja mitä lapsetkin ajattelee.

No tässä on vain sinun versiosi. Mutta jos et juo liikaa, niin voit sanoa tälle sukulaisellesi, että teet perättömästä ilmoituksesta rikosilmoituksen. Mutta selvittäkää muulla konstein nuo riitanne ennen kuin kuormitatte vuorotellen viranomaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Älä päästä häntä enää kotiisi jos hän tuollein aina arvostelee. Niin eipähän edes saa syitä keksiä valheita.

En ole vähään aikaan päästänytkään. Mutta jos tekisin tästä "avoimen riidan" niin tilanne olisi entisestään paha. Parempi on kun teeskentelen että välit on edes jotenkin kunnossa niin ei mene ihan mahdottomaksi.

Uskomatonta että kuka tahansa voi keksiä mitä tahansa valheita ja soittaa ne sosssuun. Varmaan on tällaisia källejä tehty aika monelle.

Juu ilmoituksen voi tehdä mutta varsinkin nimettömiin ilmoituksiin suhtaudutaan kyllä aika varauksella. Voihan ne sossut sitten ottaa yhteyttä mutta harvoinpa sitä viranomainen yhden nimettömän "mustatuntuu-saatta olla-ehkä" ilmoituksen perusteella mitään toimenpiteitä tekee.

Ne voi tulla kotikäynnille ja siitäpähän huomaa, että teillä on kaikki ok =) Eli ei hätää. LS-ilmoitus voidaan vissiin tehdä nimettömänäkin, en ole 100% varma.

Naisten alkoholin SUURKULUTUKSEN alaraja

Annoksina tai alkoholijuomina
16 annosta viikossa
= 16 pulloa keskiolutta tai
= 2 1/3 pulloa mietoa viiniä tai
= 1 1/5 pulloa viinaa

esim. 0,5 litran tölkki on 1,5 annosta eli 11 tölkkiä viikossa on jo suurkulutusta.

Ei ne kotiisi tule ilmoittamatta ja yleensä ensin pyydetään ihminen käymään toimistolla jos tarve vaatii. Itsekkin sossuna työskennelleenä ei ollut tapana juurikaan reagoida tuon tyyppisiin ilmoitukiin. Siis jos nimettöänä tekee eikä mitään selvää juttua tule. Kyllä sitä soittajaa/ilmoittajaakin vähän aina jututetaan että jotain tolkkua saataisi.

Älä panikoi ihan suotta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Naisten alkoholin SUURKULUTUKSEN alaraja

Annoksina tai alkoholijuomina
16 annosta viikossa
= 16 pulloa keskiolutta tai
= 2 1/3 pulloa mietoa viiniä tai
= 1 1/5 pulloa viinaa

esim. 0,5 litran tölkki on 1,5 annosta eli 11 tölkkiä viikossa on jo suurkulutusta.

No eipä mene rikki ainakaan mulla.

Älä huoli! :hug: kunnei ole salattavaa,mitään kamalaa ei tapahdu,tosta ls:stä on vaan tehty ihme mörkö suomessa!Mää olen saanut heiltä apua positiivisessa mielessä kun olen vakavasti sairas,enkä meinaa hoitojen takia jaksaa...tulivat kylään kaksi reipasta nuorta naista,juteltiin lepposasti,järjestivät 4v:lle tarhapaikan ja mulle apuja pienimmän kanssa ja vielä sanoivat,kun mukulat riekku ympäri kämppää,että teillä tuntuu olevan hyvä suhde lapsiinne.Tätä ennen tarvittiin ls-ilmotus ja olemme ennaltaehkäsevän perhehoidon piirissä! =)
Jos tekee ilmotuksen,mieti jos tarvisit apuja...vaikka lapselle harrastusrahaa,kotiapua tmv.ilman ilmotusta kunnei noita saa!Että toisaalta toi puupää,joka tekee susta ilmotuksen voikin kääntyä sun hyväksi!!! =)

Yhteistyössä