näinpäAlkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:41 Arkadian Ulla kirjoitti:Mun mielestä joko pidät pojan omalla pihalla, tai sitten menet itse sinne missä lapset leikkivät, vahtimaan lastasi.
Mä luulen ymmärtäväni ongelman. Me asutaan rivitalossa ja voin hyvin kuvitella, että itse istuisin koirani kanssa omalla pihallamme ja lapseni olisi naapurin pihalla leikkimässä. En mä tota hurttaani naapurin pihalle voisi viedä, se on selvä kuin pläkki. Mutta sun pitäisi kyllä saada koira viihtymään yksin sisälläkin, koska aika pulassahan sä olet, jos et ikinä voi minnekään mennä ilman koiraa. On siis koirankin etu, ettei se tarvitse ihmisseuraa 24 tuntia vuorokaudessa.Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 11:00 alkuperäinen kirjoitti:voi venäjä..
Siis minähän näen ne lapset koko ajan, vaikka eivät meidön pihalla olekaan! Mikä ihme tässä menee yli ymmärryksen? :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 12:32 yks äiti vaan kirjoitti:Minusta se, tarviiko lasta vierestä valvoa koko ajan, riippuu monesta seikasta. Esim. asuinympäristöstä ja lapsen luonteesta. Jos asut kerrostalossa 5. kerroksessa on aika hankala mennä aina pihalle selvittämään ongelmia tai auttamaan hankalassa paikassa. Jos asuu taas omakotitalossa tai rivitalossa, riippuu pitkälle siitä minkälainen ympäristö. Onko vaaranpaikkoja, esim. vilkkaita autoteitä, vesistöjä tms, jossa lapsen turvallisuus voi olla vaarassa. Tai esim. vaikka liikkuuko lähistöllä hämärää porukkaa jne. Eli minun mielestäni 4-vuotiaan(AP:N LAPSI ON 4V, MIKÄ ON 25% ENEMMÄN KUIN 3V) voi antaa leikkiä ilman, että aikuinen valvoo koko ajan viiden - kymmenen metrin säteellä, jos on kumminkin koko ajan näkö- ja kuuloetäisyydellä.
Naapurin pihalla leikkiminen on sitten vähän eri juttu. Itse puhuisin siitä naapurin kanssa, mitä mieltä ovat. Haluavatko, että heiltä kysytään joka kerta, saako lapsi mennä sinne leikkimään, jos kumminkin itse valvoo omalta pihalta käsin.
Joko se syksy saapui, ap kirjoitti pojan täyttävän syksyllä 4 v.
Koira ei siihen kuole eikä varmasti saa edes traumoja jos sen laittaa muutamaksi tunniksi narun nokkaan pihalle vaikka puuhun kiinni. Laittaa sen verran pitkän narun, että saa vähän liikkua.
Joo niinpäs olikin, sen verran huonosti luin minäki Mutta ei se muuta pahemminkaan noita minun ajatuksiani asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 12:44 Liinastina kirjoitti:\Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 12:32 yks äiti vaan kirjoitti:Minusta se, tarviiko lasta vierestä valvoa koko ajan, riippuu monesta seikasta. Esim. asuinympäristöstä ja lapsen luonteesta. Jos asut kerrostalossa 5. kerroksessa on aika hankala mennä aina pihalle selvittämään ongelmia tai auttamaan hankalassa paikassa. Jos asuu taas omakotitalossa tai rivitalossa, riippuu pitkälle siitä minkälainen ympäristö. Onko vaaranpaikkoja, esim. vilkkaita autoteitä, vesistöjä tms, jossa lapsen turvallisuus voi olla vaarassa. Tai esim. vaikka liikkuuko lähistöllä hämärää porukkaa jne. Eli minun mielestäni 4-vuotiaan(AP:N LAPSI ON 4V, MIKÄ ON 25% ENEMMÄN KUIN 3V) voi antaa leikkiä ilman, että aikuinen valvoo koko ajan viiden - kymmenen metrin säteellä, jos on kumminkin koko ajan näkö- ja kuuloetäisyydellä.
Naapurin pihalla leikkiminen on sitten vähän eri juttu. Itse puhuisin siitä naapurin kanssa, mitä mieltä ovat. Haluavatko, että heiltä kysytään joka kerta, saako lapsi mennä sinne leikkimään, jos kumminkin itse valvoo omalta pihalta käsin.
Joko se syksy saapui, ap kirjoitti pojan täyttävän syksyllä 4 v.
Koira ei siihen kuole eikä varmasti saa edes traumoja jos sen laittaa muutamaksi tunniksi narun nokkaan pihalle vaikka puuhun kiinni. Laittaa sen verran pitkän narun, että saa vähän liikkua.
Meillä 3,5v likka on isosikojen kanssa yksin ulkona mutta me asutaan omakotitalossa.Mutta en laskisi yksin pihalle jos asuisimme jotenkin toisin,tän ikäinen on niin "pönttö"viellä ja saa kaiken maailman ajatukset pieneen päähänsä.Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:58 alkuperäinen kirjoitti:voi hyvää päivää...
koira tekee yksin ollessa tuhoja sisällä.
ulkona meillä ei ole aidattua aluetta, joten sitäkin pitää katsoa ettei karkaa esim lasten luo. Jotkut voivat säikähtää.
onko sinusta järkevää seisoa esim 3 tuntia koira hihnassa, lasten vieressä kun näet ne lapset myös omalta pihaltasi?
Aurinkokunta: joo muut lapset käyvät tosiaan myös pyytämässä omaani ulos. Ja oma poika ei mene naapuriin, jos siellä ei ole muita lapsia pihalla. Ja en tiedä mikseivät leiki meillä, olen kyllä monesti sanonut.
Eikä varmaan mikään ihme, koska olet antanut ymmärtää koiran olevan suurin este sille, että olisit itse vahtimassa lastasi =) Mutta ehkä kannattaisi ensimmäisenä kysyä asiaa siltä naapurilta...lapset kun puhuvat mitä puhuvat.Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 15:57 alkuperäinen kirjoitti:jaahas, täällähän on homma vähän pyörähtäny mun poissa ollessa.. :saint:
nyt ollaaki jo siirrytty koiraan! B)