ilman valvontaa

taikatalvi harmaana
3-v on vielä leikeissäkin niin valvottava.. Tekee vielä tyhmyyksiä, saattaa kiusata toisia jne. Siskon naapurissa on tällainen 4v. tyttö jonka äiti antaa mennä naapureiden pihoille muiden lasten kanssa leikkimään. Se tyttö on todellinen riesa. Muuten varmaan ihana tyttö, mutta kun on omatkin lapset vahdittavana niin.. Tekee kaikkea kiellettyä kun äiti ei ole näkemässä; kiusaa, lyö, varastaa jne. Nämä ovat kaikki tiedossa, mutta äiti painaa asian villaisella. On todella rasittavaa kun ei oikein tiedä että kenen lasta kuuluisi komentaa/vahtia. Ja se on fakta että yksikään 3-4v ei selviydy leikeistään pihalla ilman kieltämistä ja komentamista; leikin hurmassa fiksuinkin lapsi unohtaa säännöt. Ei se riitä että käy välillä katsomassa mikä on tilanne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:51 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:48 ohhohhoijakkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:45 alkuperäinen kirjoitti:
no kyllähän minä näen sen koko ajan!
No jos sä kuitenkin näet lapsesi kokoajan, ja pidät kokoajan silmällä niin mikset voi olla vieressä???? eipä mene läpi ihan täysillä
no a) meillä on myös koira joka ei ala olemaan yksin siällä enkä voi jättää sitä yksin uloskaan.
b) enkä viitsi sitä seisottaa tuntitolkulla hihnan päässä
C) näen lapset koko ajan omalta pihaltani

Onko nykyaikana tosiaan niin, että aikuiset puuttuu jokaiseen lapsen riitaan? Että lapset eivät koskaan saa mitään selvittää itse? No niistäkin lapsista mahtaa vastuuntuntoisia tulla..
Kyllä kuule suhteellisen pienen pennun voi yksin jättää hetkellisesti.
Ja jos on isompi koira niin eikö aika olisi oppia yksin oloa..Eli aika huono selitys.

Ei sun tarvii heti hönkiä lasten riidan keskelle jos tilanne ei niin vaadi.
 
Mä en nyt saanut selvää leikkiikö lapsi naapurin pihass vai yleisellä alueella? Ja eikös se lapsi ollut 4v??? No, minä ainakin toimisin varmaan samanlailla kuin ap. Seurailisin omalta pihalta ja jos lapsi on naapurin pihassa niin voishan siltä naapurilta kysyä että onko se ok että lapsi leikkii heidän pihassa. Tee niinkuin tähänkin asti, kyllä se asia siitä ajan kanssa selviää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:53 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:51 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:48 ohhohhoijakkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:45 alkuperäinen kirjoitti:
no kyllähän minä näen sen koko ajan!
No jos sä kuitenkin näet lapsesi kokoajan, ja pidät kokoajan silmällä niin mikset voi olla vieressä???? eipä mene läpi ihan täysillä
no a) meillä on myös koira joka ei ala olemaan yksin siällä enkä voi jättää sitä yksin uloskaan.
b) enkä viitsi sitä seisottaa tuntitolkulla hihnan päässä
C) näen lapset koko ajan omalta pihaltani

Onko nykyaikana tosiaan niin, että aikuiset puuttuu jokaiseen lapsen riitaan? Että lapset eivät koskaan saa mitään selvittää itse? No niistäkin lapsista mahtaa vastuuntuntoisia tulla..

:LOL: niin että lasta ei vahdita mutta koira tarvitsee kokoajan seuraa :LOL:

peesi :LOL:
 
alkuperäinen
voi hyvää päivää...
koira tekee yksin ollessa tuhoja sisällä.
ulkona meillä ei ole aidattua aluetta, joten sitäkin pitää katsoa ettei karkaa esim lasten luo. Jotkut voivat säikähtää.
onko sinusta järkevää seisoa esim 3 tuntia koira hihnassa, lasten vieressä kun näet ne lapset myös omalta pihaltasi?

Aurinkokunta: joo muut lapset käyvät tosiaan myös pyytämässä omaani ulos. Ja oma poika ei mene naapuriin, jos siellä ei ole muita lapsia pihalla. Ja en tiedä mikseivät leiki meillä, olen kyllä monesti sanonut.
 
on ehdottomasti liian pieni. jos jotain sattuu, niin kenen on vastuu? kai myönnät että vastuu on silloinkin sinulla, että et voi sitä vastuuta muille sälyttää, varmaan siksi lasta ei oteta muiden mukaan, että jos jotain sattuu, niin ei voi sit näitä isompia syyttää, joilla takuulla on erilaiset leikit kuin noin pienellä. ja en mäkään kyllä kenenkään lasta vastuulleni ottais, ellen olis asiasta lapsen äidin kanssa sopinut. vastuuntunnotonta edes yksin päästä noin pientä lasta ei edes omalle pihalle. sun tehtäväsihän se on valvoa lapsen tulemiset ja menemiset myös siellä ulkona. se on kuule yksi minuutti, kun noin pieni onnistuu häipymään teille tietymättömille.
 
koira
kylppäriin? ja kyllä mulla on ollu rekku hihnassa leikkipuiston viereisessä puussakin kun ollaan siel. näistä asioista voi tulla suuria, kun niitä hautoo tarpeeksi kauan.. siis näistä meidän lapset ja naapurin pennut. (huomaa, että ei ehkä sinun mielestä, mutta ehkä naapurista)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:58 alkuperäinen kirjoitti:
voi hyvää päivää...
koira tekee yksin ollessa tuhoja sisällä.
ulkona meillä ei ole aidattua aluetta, joten sitäkin pitää katsoa ettei karkaa esim lasten luo. Jotkut voivat säikähtää.
onko sinusta järkevää seisoa esim 3 tuntia koira hihnassa, lasten vieressä kun näet ne lapset myös omalta pihaltasi?

Aurinkokunta: joo muut lapset käyvät tosiaan myös pyytämässä omaani ulos. Ja oma poika ei mene naapuriin, jos siellä ei ole muita lapsia pihalla. Ja en tiedä mikseivät leiki meillä, olen kyllä monesti sanonut.
no ethän siinä pihallas ole vahtimassa lastasi jos kerran olet koiran kanssa sisällä. Vaiko onko toisilla kyky olla kahdessa paikassa yhtäaikaa, sen kyvyn mäkin haluisin!

ja toinen juttu. Jos teillä menee enemmän aikaa lemmikin vahtimiseen kuin lasten niin eipä ole ihan kohdallaan asiat. Laitatte sit pihalle koiralle aitauksen, tai juoksuhihnan.. millä te missään koko perheelläkään käytte jos koiran seurana tarvii möllöttää kokoajan?
 
alkuperäinen
koira on ns. rescue koira, 2 vuotias, ei onnistu kylppärit yms muut. Tuhoja tulee.

Kyllä tää nyt passaa mulle, täydelliset äidit liikkeellä..

Kertauksen vuoksi vielä, vääntäkää sitte vielä niin paljon kun tahdotte.

Minä olen ulkona AINA kun poikakin on.

Näen omalta pihalta, mitä naapurissa tapahtuu, vaikka en ihan 5 metrin päässä olekkaan.

Siellä on myös samanikäisiä lapsia, eikä kyllä aina näy muidenkaan lasten vanhempia ulkona.

Mutta mulle riittää nyt, täällä kyllä kivitetään heti, kun siihen on pienikin mahdollisuus.

Että hyvää päivän jatkoa vaan teille.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:51 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:48 ohhohhoijakkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:45 alkuperäinen kirjoitti:
no kyllähän minä näen sen koko ajan!
No jos sä kuitenkin näet lapsesi kokoajan, ja pidät kokoajan silmällä niin mikset voi olla vieressä???? eipä mene läpi ihan täysillä
no a) meillä on myös koira joka ei ala olemaan yksin siällä enkä voi jättää sitä yksin uloskaan.
b) enkä viitsi sitä seisottaa tuntitolkulla hihnan päässä
C) näen lapset koko ajan omalta pihaltani

Onko nykyaikana tosiaan niin, että aikuiset puuttuu jokaiseen lapsen riitaan? Että lapset eivät koskaan saa mitään selvittää itse? No niistäkin lapsista mahtaa vastuuntuntoisia tulla..
siis koira on sulle tärkeempi kuin lapsi, sun täytyy olla sen kans koko ajan sisällä, kun puudeli ei viihdy yksi. samallahan se puudelikin tulee ulkoilutettua kun seisot siellä hihnan päässä, sellaista se nääs on koiran omistajan elämä. sä roikut siis ikkunassa kun lapsi on pihalla, helpompi se on mennä sinjne ulos vahtimaan. ja kolmi vuotias on liian pieni riitojakin yksin selvittämään.
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:09 Arkadian Ulla kirjoitti:
Sä olet ulkona aina kun poikakin, mutta kuitenkaan koiraa ei voi jättää yksin sisälle? Miten tämä siis käytännössä onnistuu?
no siten ku omalla pihalla koiran voi pitää irti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:05 alkuperäinen kirjoitti:
koira on ns. rescue koira, 2 vuotias, ei onnistu kylppärit yms muut. Tuhoja tulee.

Kyllä tää nyt passaa mulle, täydelliset äidit liikkeellä..

Kertauksen vuoksi vielä, vääntäkää sitte vielä niin paljon kun tahdotte.

Minä olen ulkona AINA kun poikakin on.

Näen omalta pihalta, mitä naapurissa tapahtuu, vaikka en ihan 5 metrin päässä olekkaan.

Siellä on myös samanikäisiä lapsia, eikä kyllä aina näy muidenkaan lasten vanhempia ulkona.

Mutta mulle riittää nyt, täällä kyllä kivitetään heti, kun siihen on pienikin mahdollisuus.

Että hyvää päivän jatkoa vaan teille.
En ymmärrä miksi täytyy ottaa herne nenään? Täällä vaan suurinosa on sitä mieltä että naapurin täti on oikeassa. Jos minä olen sitä mieltä että 3v. ei voi olla ilman aikuista ulkona niin miksi minä sitä sinun miellyttämiseksi muuttasin. 3v. on liian pieni.
 
taikatalvi harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:07 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:51 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:48 ohhohhoijakkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:45 alkuperäinen kirjoitti:
no kyllähän minä näen sen koko ajan!
No jos sä kuitenkin näet lapsesi kokoajan, ja pidät kokoajan silmällä niin mikset voi olla vieressä???? eipä mene läpi ihan täysillä
no a) meillä on myös koira joka ei ala olemaan yksin siällä enkä voi jättää sitä yksin uloskaan.
b) enkä viitsi sitä seisottaa tuntitolkulla hihnan päässä
C) näen lapset koko ajan omalta pihaltani

Onko nykyaikana tosiaan niin, että aikuiset puuttuu jokaiseen lapsen riitaan? Että lapset eivät koskaan saa mitään selvittää itse? No niistäkin lapsista mahtaa vastuuntuntoisia tulla..
siis koira on sulle tärkeempi kuin lapsi, sun täytyy olla sen kans koko ajan sisällä, kun puudeli ei viihdy yksi. samallahan se puudelikin tulee ulkoilutettua kun seisot siellä hihnan päässä, sellaista se nääs on koiran omistajan elämä. sä roikut siis ikkunassa kun lapsi on pihalla, helpompi se on mennä sinjne ulos vahtimaan. ja kolmi vuotias on liian pieni riitojakin yksin selvittämään.
Eikö se nyt ollut niinpäin että aapee on koiran kanssa omalla pihallaan(koira vapaana) koska ei halua pitää koiraa hihnan päässä toisten pihalla, missä ei kuitenkaan viitsi koiraa vapaaksikaan päästää. Omalla pihalla koira ilmeisesti pysyy vapaanakin kun sitä vahditaan. Viereisellä pihalla, mihin aapeella on näköyhteys, leikkii hänen poikansa muiden kanssa.

Menikö nyt oikein? :)
 
Mikä tässä sitten oli se sinun kysymys ja ongelma? Eli olet koko ajan lapsesi kanssa ulkona eikä naapurin täti joudu lastasi valvomaan?

Sitten ongelma taitaa olla että muut lapset ei halua lapsesi kanssa leikkiä. Kannattaisi varmaan selvittää että miksi eivät halua. Mene kuule kysymään suoraan siltä naapurilta että mikä on ongelma.
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:13 taikatalvi harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:07 hattivatti lehmilaitumella kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:51 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:48 ohhohhoijakkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:45 alkuperäinen kirjoitti:
no kyllähän minä näen sen koko ajan!
No jos sä kuitenkin näet lapsesi kokoajan, ja pidät kokoajan silmällä niin mikset voi olla vieressä???? eipä mene läpi ihan täysillä
no a) meillä on myös koira joka ei ala olemaan yksin siällä enkä voi jättää sitä yksin uloskaan.
b) enkä viitsi sitä seisottaa tuntitolkulla hihnan päässä
C) näen lapset koko ajan omalta pihaltani

Onko nykyaikana tosiaan niin, että aikuiset puuttuu jokaiseen lapsen riitaan? Että lapset eivät koskaan saa mitään selvittää itse? No niistäkin lapsista mahtaa vastuuntuntoisia tulla..
siis koira on sulle tärkeempi kuin lapsi, sun täytyy olla sen kans koko ajan sisällä, kun puudeli ei viihdy yksi. samallahan se puudelikin tulee ulkoilutettua kun seisot siellä hihnan päässä, sellaista se nääs on koiran omistajan elämä. sä roikut siis ikkunassa kun lapsi on pihalla, helpompi se on mennä sinjne ulos vahtimaan. ja kolmi vuotias on liian pieni riitojakin yksin selvittämään.
Eikö se nyt ollut niinpäin että aapee on koiran kanssa omalla pihallaan(koira vapaana) koska ei halua pitää koiraa hihnan päässä toisten pihalla, missä ei kuitenkaan viitsi koiraa vapaaksikaan päästää. Omalla pihalla koira ilmeisesti pysyy vapaanakin kun sitä vahditaan. Viereisellä pihalla, mihin aapeella on näköyhteys, leikkii hänen poikansa muiden kanssa.

Menikö nyt oikein? :)
juuri näin.
 
Pienen pojan mamma
Mitä muuten tarkoittaa rescuekoira? menikö multa jotain ohi. :eek:
Meillä on tuo koiraongelma hoidettu niin että ollaan laitettu aitaus pihalle mihin on helppo laittaa koira jos ei viihdy yksin sisällä. Sinne vettä ja koppi niin kelpaa hyvin olla. Kannattaa ihan muutenkin opettaa koira siihen että viihtyy ilman seuraakin välillä, muuten on hankala hoitaa kauppa- ym käynnit.
 
ensimmäisessä viestissäsi muuten sanot että poika on ILMAN VALVONTAA ulkona. Sitten yhtäkkiä oletkin koko ajan ulkona. Eli vissiin tässä naapurin täti joutuu juoksemaan sinunkin 3 vuotiaasi perässä kun itse istut koiran kanssa sisällä.

 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:15 Pienen pojan mamma kirjoitti:
Mitä muuten tarkoittaa rescuekoira? menikö multa jotain ohi. :eek:
Meillä on tuo koiraongelma hoidettu niin että ollaan laitettu aitaus pihalle mihin on helppo laittaa koira jos ei viihdy yksin sisällä. Sinne vettä ja koppi niin kelpaa hyvin olla. Kannattaa ihan muutenkin opettaa koira siihen että viihtyy ilman seuraakin välillä, muuten on hankala hoitaa kauppa- ym käynnit.
Rescue-koira on sellainen joka tulee huonoista oloista/huonolta pidolta uusille omistajille. Yleensä vanhempia koiria. Meidän on 2-vuotias.
Aitaus on työn alla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:11 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:09 Arkadian Ulla kirjoitti:
Sä olet ulkona aina kun poikakin, mutta kuitenkaan koiraa ei voi jättää yksin sisälle? Miten tämä siis käytännössä onnistuu?
no siten ku omalla pihalla koiran voi pitää irti.
Mutta kun sä laitoit että koiraa EI VOI PITÄÄ IRTI kun menee lasten luo ja lapset pelästyy. EIKÄ VOI pitää montaa tuntia hihnankaan päässä.

Sun menee pikkuisen jutut ristiin!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:05 alkuperäinen kirjoitti:
Minä olen ulkona AINA kun poikakin on.

Näen omalta pihalta, mitä naapurissa tapahtuu, vaikka en ihan 5 metrin päässä olekkaan.

Siellä on myös samanikäisiä lapsia, eikä kyllä aina näy muidenkaan lasten vanhempia ulkona.

Mutta mulle riittää nyt, täällä kyllä kivitetään heti, kun siihen on pienikin mahdollisuus.

Että hyvää päivän jatkoa vaan teille.
Minäkin olen ulkona silloin aina, kun meidän pienet on ulkona. Tai sit meidän pienet on omassa pihassa isompien valvonnan alla hetkellisesti välillä.
Silti mie en itse pitäisi siitä, että tuosta naapurista 3 tai 4v tulisi meidän pihaan leikkimään ilman aikuista, jos mie en itse ole häntä meidän pihaan pyytänyt, vaikka naapurin aikuinen olisi omassa pihassaan valvomassa.

En myöskään päästä omia pieniäni naapuriin ilman, että itse menen sinne myös itse.
Asiaa muuttaa vaan se, jos naapurista aikuinen käy pyytämässä meidän pieniä sinne, silloin voin olla varma, että sinne asia on ok, ja silloin oletan naapurin myös vahtivan lapsiani. (Silloin asiasta sovitaan tietysti)

Mie en halua kivittää, haluan vaan koittaa selventää, miksi ehkä toiselle ei asia ole noin ok, kuten sinulle on.

Jos kyseessä on yleinen leikkipaikka, niin silloin mielestäni naapurillasi ei pitäisi asiaan olla sanottavaa sen kummemmin paitsi mielipiteenä, mutta sinne naapurin omaan pihaan menemiseen hänellä on kyllä oikeus kieltää menemästä... vaikka ne lapset muuta keskenään sopisivatkin. Tai näin minun mielestäni.
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:17 Vieras kirjoitti:
ensimmäisessä viestissäsi muuten sanot että poika on ILMAN VALVONTAA ulkona. Sitten yhtäkkiä oletkin koko ajan ulkona. Eli vissiin tässä naapurin täti joutuu juoksemaan sinunkin 3 vuotiaasi perässä kun itse istut koiran kanssa sisällä.
Naapurin äidin mielestä ilman valvontaa. Olen omalla pihalla ulkona. Naapurin äiti ei itse ole ulkona läheskään aina silloin kun me olemme.
 

Yhteistyössä