Ilkeitä lapsia naapurissa:'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ap:n mukula tuntuu olevan semmonen nyhverö, joka ei ikinä tule porukassa pärjäämään. Muutenkin nää kommentit täällä ovat semmosia "meidän lapset - naapurin kakarat" tyylisiä.

Ihan tosissaanko sun mielestä se on oikea asenne että kuka haukkuu enemmän tai lyö enemmän niin se on paras koska se "pärjää"? Musta on ihan käsittämätöntä tuollainen ja mä ainakin häpeäsin ja katsoisin tarkasti pieleen miettien että mitä tein väärin jos mun lapsi haukkuisi muita lapsia kusipääksi... ja ihan vaan sen takia että se sattuu olemaan uusi eikä joku niistä tutuista hirmuvaltaan alistetuista perseennuolijoista joitten kanssa yleensä pyörii.

tässä sen taas näkee^^ äitien asenteet muiden lapsia kohtaan jos ei toimita kuten itselle parhaaksi.
ihmetyttää kyllä et jos ap kerta toisensa jälkeen saanu pojan kotiin "itkujen" kera että häipyy saman tien kun käy toisen puolesta kysymässä leikkiin ottamista.
ja paljonpa me tiedetään kuin tämä ap:n poika on sielä ite lähtenyt edes leikkiin mukaan jos on niin ujo. osaa ne tuon ikäisetki kertoo asiat omaks parhaaks

Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Ap:n mukula tuntuu olevan semmonen nyhverö, joka ei ikinä tule porukassa pärjäämään. Muutenkin nää kommentit täällä ovat semmosia "meidän lapset - naapurin kakarat" tyylisiä.

Ihan tosissaanko sun mielestä se on oikea asenne että kuka haukkuu enemmän tai lyö enemmän niin se on paras koska se "pärjää"? Musta on ihan käsittämätöntä tuollainen ja mä ainakin häpeäsin ja katsoisin tarkasti pieleen miettien että mitä tein väärin jos mun lapsi haukkuisi muita lapsia kusipääksi... ja ihan vaan sen takia että se sattuu olemaan uusi eikä joku niistä tutuista hirmuvaltaan alistetuista perseennuolijoista joitten kanssa yleensä pyörii.

tässä sen taas näkee^^ äitien asenteet muiden lapsia kohtaan jos ei toimita kuten itselle parhaaksi.
ihmetyttää kyllä et jos ap kerta toisensa jälkeen saanu pojan kotiin "itkujen" kera että häipyy saman tien kun käy toisen puolesta kysymässä leikkiin ottamista.
ja paljonpa me tiedetään kuin tämä ap:n poika on sielä ite lähtenyt edes leikkiin mukaan jos on niin ujo. osaa ne tuon ikäisetki kertoo asiat omaks parhaaks

Tämä pisti vihaiseksi. Paistaa ihan selvästi läpi että lasten pitäisi osata haukkua muita ja tapella ja olla porukan kovin tai muuten saa vaan syyttää itseään kun ei pärjää. Sen sijaan että niille lapsille voisi opettaa toisenlaisia tapoja toimia.

P.S Mun mielestä aikuisetkaan ei saa toisia haukkua kusipäiksi :whistle:

Tämä pisti vihaiseksi. Paistaa ihan selvästi läpi että lasten pitäisi osata haukkua muita ja tapella ja olla porukan kovin tai muuten saa vaan syyttää itseään kun ei pärjää. Sen sijaan että niille lapsille voisi opettaa toisenlaisia tapoja toimia.

missä lukee et pitää olla kovis tai muuten vaan uuber kova kiusaamis uho?
ja vitut missään. naurettavaa vaan että ap ei ole edes yrittänyt katsoo sitten poikansa perään et missä mättää vaan joka kerta muksu tullu kotiin valittaen. kyllä mä ite olisin jo siinä vaiheessa tehnyt jotain asian eteen.
ja ihan pppssss itelles. taistelin sosiaaliasiamieheen asti mm kun lastani kiusattiin et ihan turhaa paskaa jauhaa et sen hyväksyisin.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Onko kyseessä joku huonomaineinen kaupungin vuokratalo? Mun yks tuttu asuu sellasessa ja porukka pihalla on kyllä sellasta että omia lapsiani en joukkoon päästäisi!! En väitä että kaikki on sellasia,mutta tää ainakin on. Tuttunikin yrittää sieltä pois päästä heti kuin mahdollista!

noi on kamalia paikkoja. kakarat 3v ylöspäin menee kuin pellossa. isommista otetaan mallia, räitään, kiroillaan ja jutut muutenkin sellaista tasoa ettei minusta kuulu lasten korviin. sitten kun sinne sekaan menee joku "normaali" lapsi, niin kuin siskoni lapset raksan venymisen takia, huomaa mistä puusta nuo lapset on tehty. mitään tapoja tai rajoja ei ole eikä yleensä ketään kuka haluaisi sellaisia asettaa. kiusaaminen, nimittely, jopa väkivaltaisuus on ok.

muutaman kerran pääsin näitä nicoliinoja seuraamaan ja luojan kiitos ei tarvitse ikinä enää tuollaiseen paikkaan mennä. jos omat puhuisivat minulle kerrankin niin kuin nämä lapset omille vanhemmilleen, tai edes yrittäisivät käyttäytyä niin, katsoisin kyllä tiukasti peiliin. niin varmaan tekevät nuo asukitkin tuolla, mutta näkevät vain syyn pistää lisää sikiämään tai poiketa kenties ensin lähikaupan kautta kaljaostoksilla.

!

Miksi te olette tuollaiseen paikkaan edes muuttaneet?

Meillä on sama, eilen poika yritti päästä mukaan jalkapalloon ja vähän aikaa oli ok kunnes yks upes heittelee poikaani kuolleella linulla ja huus mene vitt..
Ihan sekoja kakaroita?!
Vanhempia ei mailla halmeilla ja ollaan asuttu 6kk eikä löydy kavereita.
Kaikki pyörii pienissä jengeissä vaik on 5 vuotiaita.
Tsemppiä ap ajat on tosiaan muuttunu ja lapset on nykyään ihan outoja

Äiti nyt itse rohkeasti mukaan ja tutustumaan ihmisiin. Varmasti löytyy niitä rauhallisempia ja fiksumpia tapauksiakin kun olette kärsivällisiä. En mä ainakaan tyrkkäisi poikaani itsekseen ihan vieraiden leikkeihin. Kun löytyy joku kivalta vaikuttava, pyydätte vaikka teille leikkimään, vaihdat vanhempien kanssa puh nroita ja tutustutte..

entistä kiusattua sattuu nähdä ap:n saamia tökeröjä kommentteja, joissa syyllistetään ap ja hänen poikansa. t. kerrostalo lähiössä kasvanut, yksin leikkinyt, se ujo ja kiusattu, ikuiset traumat jääneet . KIUSAAMINEN & SYRJIMINEN EI OLE PIKKUJUTTU!!!!!!

Ikävä fakta on ; jotkut lapset kiusaavat toisia. Ihan kuten jotkut äidit nettikiusaavat tällä palstalla toisia äitejä. Parasta on vaan pitää omat lapset poissa siitä sakista.

ja vitut missään. naurettavaa vaan että ap ei ole edes yrittänyt katsoo sitten poikansa perään et missä mättää vaan joka kerta muksu tullu kotiin valittaen. kyllä mä ite olisin jo siinä vaiheessa tehnyt jotain asian eteen.
ja ihan pppssss itelles. taistelin sosiaaliasiamieheen asti mm kun lastani kiusattiin et ihan turhaa paskaa jauhaa et sen hyväksyisin.

no täällähän paistaa läpi kommenteista että jos lapsi ei kestä kuulla olevansa kusipää/idiootti/tyhmä/paska jne tai ei halau että tönitään/potkitaan/lyödään/heitellään kuolleilal loinnuilla :o niin on nyhverö..
kyllä se vika on kasvatuksessa jos ei porukkaan oteta mukaan, jos ei hyväksytä uusia, jos ei edes viitsitä tutustua.. kyllä noiden lasten vanhempien pitäis katsoa peiliin ja tunnustaa epäonnistuneensa.. ja pahasti..

Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että ketään ei saa kiusata. Toki sekin on totta, ettei kaikista voi pitää ( eikä vanhemmat voi pakottaa kenestäkään tykkäämään ) mutta sekään ei oiekuta haukkumaan ja kiusaamaan. Kiusaaminen olisi ollut sellainen syy, jonka takia olisin saattanut lapsiani jopa kurittaa, en ikinä hyväksyisi sitä, että lapseni jotain kiusaisivat puhumattakaan että vähättelisin asiaa jos lapseni paljastuisivat kiusaajiksi. Joutuisivat kyllä vastaamaan teoistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

no täällähän paistaa läpi kommenteista että jos lapsi ei kestä kuulla olevansa kusipää/idiootti/tyhmä/paska jne tai ei halau että tönitään/potkitaan/lyödään/heitellään kuolleilal loinnuilla :o niin on nyhverö..
kyllä se vika on kasvatuksessa jos ei porukkaan oteta mukaan, jos ei hyväksytä uusia, jos ei edes viitsitä tutustua.. kyllä noiden lasten vanhempien pitäis katsoa peiliin ja tunnustaa epäonnistuneensa.. ja pahasti..

paistaa ja paistaa! on se kumma ettei vanhemmat itse voi ottaa siitä lapsestaan sitten vastuuta ja katsoo missä mättää kuten jo totesinki. menis kattoo vaikka piilosta tai syrjemmästä et missä mättää eikä vaan odottas kun poika tulee itkien kotiin. se on heti muissa vaan vika!
niin oon itekki tehnyt eikä ole tarvetta katsoo peiliin!
taitaa rivien välistä lukeminen olla muotia tai se että ettei yritetä ymmärtää mitä tarkoittaa...

Mä menisin lapsen mukaan pihoille, ja hienovaraisesti ohjaisin lastani leikkimään muiden kanssa & muita leikkimään lapseni kanssa. Ainakin täälläpäin muksut helposti juttelee pihassa olevan aikuisen kanssa ja lähtee mukaan aikuisen ideoimaan leikkiin. Ottaisin pihaan vaikka saippuakuplia, vesipyssyt, vesi-ilmapalloja tms joista saa ideoitua leikin isommalle porukalle. Tai sitten leikittäisiin polttopalloa, pikipataa, yms.

Sitten, kun on tutustunut, on helpompaa päästä porukkaan mukaan.

Olen tyttärelleni teroittanut, että kaikki pitää ottaa mukaan porukkaan, mutta huomasin itse toimineeni sääntöjä vastaan. En siedä erästä äitiä joka juoruilee muista ilkeämielisesti, joten olen poistunut paikalta kun hän tulee ulos. Toisten, mukavien äitien kanssa olen porukassa.

Tyttökin elää kuten muut neidit; kaverit vaihtuu viikottain ja joskus ei olla toisten kanssa ja joskus ollaan parhaita kavereita. Pojat jos nimittelevät häntä, hän räkättää mukana ja keksii kahta pahempia nimityksiä joille taas nauravat yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä menisin lapsen mukaan pihoille, ja hienovaraisesti ohjaisin lastani leikkimään muiden kanssa & muita leikkimään lapseni kanssa. Ainakin täälläpäin muksut helposti juttelee pihassa olevan aikuisen kanssa ja lähtee mukaan aikuisen ideoimaan leikkiin. Ottaisin pihaan vaikka saippuakuplia, vesipyssyt, vesi-ilmapalloja tms joista saa ideoitua leikin isommalle porukalle. Tai sitten leikittäisiin polttopalloa, pikipataa, yms.

Sitten, kun on tutustunut, on helpompaa päästä porukkaan mukaan. Meidän pojat ei voi ottaa juri mitän laluja ulos, nin ettei muut omi nitä. Jso ottavat potkulaudan niin naapurin lapset leikkivät sillä ( vaikka olsi omkin) sit kun meidän pojat pyytää takaisin eivät nii vain annakkan, eikä toien lauilla muutenkaan saisi leikiä ilman lupaa, mitä meidän pihalla törkeästi tehdään, jopa äidit antavat siihen luvan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Meidän pojat ei voi ottaa juri mitän laluja ulos, nin ettei muut omi nitä. Jso ottavat potkulaudan niin naapurin lapset leikkivät sillä ( vaikka olsi omkin) sit kun meidän pojat pyytää takaisin eivät nii vain annakkan, eikä toien lauilla muutenkaan saisi leikiä ilman lupaa, mitä meidän pihalla törkeästi tehdään, jopa äidit antavat siihen luvan.

Meidän piha on onneksi sitten kivempi. Lapset ja aikuiset mukavampia.

Alkuperäinen kirjoittaja horuksen silmä:
Ikävä fakta on ; jotkut lapset kiusaavat toisia. Ihan kuten jotkut äidit nettikiusaavat tällä palstalla toisia äitejä. Parasta on vaan pitää omat lapset poissa siitä sakista.

Samaa mieltä. Mieluummin näkisin vaivaa etsimällä omille lapsille samanhenkisiä kavereita, joiden kanssa homma toimii, ja joiden kanssa lapsilla on kiva leikkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En viitsi paikkakuntaa täällä kertoa. Kyseessä kuitenkin keskisuuren kaupungin kerrostaloalue.
Tänäänkin lapseni kysyi monta kertaa että saako mennä naapuripihalle leikkimään...itselläni ei ollut vielä rohkeutta kertoa kavereiden todellista laitaa lapselle, sanoin vain että tänään on muuta menoa ja ei ehdi.
Kyllä meilläkin lapsi saisi tiukan puhuttelun jos ketään kusipääksi haukkuisi. Uskomatonta että jotkut sallivat tuollaisen käytöksen..

Ei ole normaalia, joten kerro vain paikka rohkeasti.

Meidän lapsi joutui aivan ihmeelliseen tilanteeseen, kun asuttiin jonkin aikaa yhdellä asuinalueella. Pihalla asui äiti, joka otti lapsemme silmätikuksi ja haukkui omille lapsilleen ja muille pihan äideille, niin että lapsellamme ei ollut lopulta yhtään kaveria pihassa. Kuulostaa uskomattomalta- kyllä. Käytin tosi paljon aikaa lasten tarkkailuun, koska ajattelin, että lapsemme tekee jotain tuhmaa tai tyhmää, mutta lopputulos oli se, että lapset porukalla nujersivat lastamme kunnes tämä antoi takaisin ja sitten alkoi taas sättiminen tuon äidin taholta.
Tätä jatkui kunnes tuon äidin mies (nujerrettu, ei koskaan puuttunut tapahtumiin) ystävystyi mieheni kanssa ja tuö äiti otti pihasta uuden silmätikun ja meidän lapsesta tuli yllättäen suosittu...
Onneksi pääsimme muuttamaan alueelta pois. Mietin miten olisin voinut puuttua tapahtumiin, mutta tilanteet olivat niin absurdeja ja tuon äidin käytös niin hyökkäävää, etten keksinyt mitään järkevää puuttumiskeinoa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyynel:
kyllä "icequeenin" viestistä paistaa läpi asenne, että asiat selvitetään nyrkillä ja nyhveröitten oma vika kun eivät tapella osaa...

evvk mitä ajattelet :o en nimittäin hyväksy kiusaamista ja tappellu sen takia mutta 2+ on sama mitä sanoo kun muut tietää sen paremmin ^^
mut hei, sovitaan niin et kun mullaki on pari nyhveröö omissanikin et alan kouluttaa niitä samanlaisiksi paskapaiksi millaseks teki haukuitte lapset joita ette edes ap:n tapauksessa edes tunne tai tiedä.

musta ap:n viesteistä saa käsityksen että hän ei kovinkaan viitsi nähdä vaivaa lapsensa eteen. Jokainen tietää että esim. menemällä kerhoon, ei aikuiset eikä lapset ystävysty ekalla kerralla jos toisella tai viidennelläkään. Joten esimerkiksi siinäkin tapauksessa lapsen kanssa vaan sinne kerhoon joka viikko vaikkei hän hirveän halukas sinne olekaan. Lapsi ei osaa katsoa asiaa pitkäkantoisesti joten ei voi heti jättää lähtemättä jos lapsi muistelee yhden kerran tapahtumia, mitäs sellaisesta käytöksestä nyt lapselle opettaa sitten ? Ei ainakaan itsetuntoa tai peräänantamattomuutta vaan juurikin sitä että no ei mennä sitten koska ei ne tosiaan varmaan susta tykkää.

Sama juttu tossa tutustumisessa. Ei kai sitä lasta nyt tarvii uuteen porukkaan yksin sylkästä. ja tarviiko niiden kavereiden olla samasta pihasta. Jos ap nyt näkis edes himpun vaivaa lapsensa puolesta. Yksi helppo tie on ystävystyä ensin itse aikuisten kanssa joilla samanikäisiä lapsia. Kun aikuiset on samanhenkisiä niin lapsillakin menee suuremmalla todennäköisyydellä paremmin yksiin kuin että tuolta pihalta vaan summassa valkataan joku kaveri.

Summa summarum: ap:n kannattaisi katsoa ensin itse peiliin ja miettiä miten toimii

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Meidän pojat ei voi ottaa juri mitän laluja ulos, nin ettei muut omi nitä. Jso ottavat potkulaudan niin naapurin lapset leikkivät sillä ( vaikka olsi omkin) sit kun meidän pojat pyytää takaisin eivät nii vain annakkan, eikä toien lauilla muutenkaan saisi leikiä ilman lupaa, mitä meidän pihalla törkeästi tehdään, jopa äidit antavat siihen luvan.

Meidän piha on onneksi sitten kivempi. Lapset ja aikuiset mukavampia.

Samoin meillä, jos jotain eripuraa tulee, niin siihen puututaan heti :)

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pihalla olevat kusipääksi nimittelevät lapset ovat lähes kaikki samasta perheestä. Lapsia oli pihalla 4 ja 3 oli samasta perheestä, yksi toisesta.

Aikaisemmin pihalla on ollut eri perheen lapsi, jotka eivät siis myöskään ole halunneet omani kanssa leikkiä.

Mikä ihme siinä nykyään on että kaikkien kanssa ei voi leikkiä? Millä perusteella ne kaverit valkataan?

Minusta oma käytöksesi oli myös tökeröä. Sinä vain viet lapsen toisten pihalle kuluttamaan paikkoja. Eikö uuden pitäisi kutsua omalle pihalle ja omaan kotiinsa?
ja lapset kysyvät itse. Sinun läsnäolo ikäänkuin painosti että heidän on pakko ottaa koska eivät kehdanneet aikuisen läsnäollessa sanoa oikeaa mielipidettään.
ei ketään voi pakotaa. jos he ovat aina leikkineet yhdessä, he eivät ehkä osaa leikkiä muuta kuin tämä porukka.
sinun lapsen kuuluu löytää kaverit ihan itse eikä niin että sinä käyt haukkumaan muita.
omasi on ihan samanlainen kiusanhenki kuin toisetkinl

tää niin:n kommentti on vaikea uskoa aikuisen ihmisen kirjoittamaksi.

jos on lapset outoja nykyään, niin on kyllä aikuisetkin...huoh!

Yhteistyössä