Ilkeenkö keskeyttää raskauden?=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä siis ökään aamusta iltaan,selvennän vielä et tää pahoinvointi on tosi rajua.Ei tätä voi jaksaa enkä kestä jos tää kestäiskin ens kevääseen.

Ymmärrän sinua Oikeastaan näitä sinun ajatuksia ei voi ymmärtää muut kuin toinen rajun raskausajan pahoinvoinnin läpikäynyt. Kuulun niihin 1-2/ 1000 odottajista, jotka oksentavat koko raskausaikansa. Ymmärrän väsymyksesi määrän!
En silti näe pahoinvointia hyväksi syyksi raskauden keskeytykselle, saattaisit katua :hug:

paljon suolaa siihen mitä syöt! pahoinvoidessa natrium ei ehdi imeytyä ja sen puute aiheuttaa vielä pahempaa pahoinvointia ja tulee oravanpyörä. mulla auttoi suolainen ruoka. tiputuksessakin olin pahimmassa vaiheessa

- Haet apua kodinhoitoon
- Haet lääkäriltä reseptin närästyslääkkeeseen,jos oksentelu on jo niin pahaa että närästää
- Kirjaudut tiputukseen,jos ei helpota ja yhä heikottaa.

Minulla oli esikoiselta raakaa pahoinvointia 1 kk,tipassa makasin puolet siitä ajasta. Vauva oli kuitenkin niin toivottu että sen kesti vaikka ei ollut edes voimia purra hammasta.
Nuorimmalta oli kamala väsymys,en sängystä päässyt,ja se masensi ja vaikutti asenteeseen koko raskautta kohtaan. Keskeytys kyllä kävi mielessä,mutta ei vaihtoehtona.

Voin vain kuvitella mikä olo on,jos nuo molemmat vaivat samalla kertaa :hug:

Itse sain 24h kestävään pahoinvointiin Primperania. Ei vienyt ällötystä pois, mutta oksentamisen kyllä. Pystyin hoitamaan kodin ja pyörittämään arkea lääkkeen voimalla. Onneksi pahoinvointi menee ohitse jossain vaiheessa ennemmin tai myöhemmin.. Pidä huoli ettet pääse kuivumaan, menet vielä heikompaan kuntoon ja voimat ovat täysin nollassa. Tässä toisessa raskaudessa ei olot olleet yhtä kamalia, mutta ainut kunnon ruoka jonka saatoin syödä oli mäkkärin grillattu kanasalaatti..Kalliiksi tuli laukata joka päivä kolmen kuukauden ajan.. olin 4:n paikan vakkari asiakas kun en kehdannut käyttää vain yhtä ravintolaa :-0

VOIMIA!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko mitään hyviä neuvoja jaksaa?Koti on ku pommi kun en pysty.En pysty laittaa ruokaa kun oksennan ajatuksestakin.En pysty syöttää vauvaa kun sekin ruoka oksettaa.Pystyn vaan maata.=(

mä olisin voinu kirjottaa ton muutama viikko sitten. en todellakaan voinut edes mennä keittiöön, kun tuli jo oksennus. kissan vessa haisi, vaikka oli uudet hiekat ja pesty laatikko. koti todellakin, kuin räjähdyksen jäljiltä. mikään ruoka ei tullut kuuloonkaan, nuorimmaisen vaipanvaihto oli valtava suoritus.
elin hiilihapotetulla vedellä ja mehujäällä. joskus pystyin syömään muutaman perunalastun. hampaita en voinut pestä, enkä pyykkiä.

nyt viikko 13+ käynnissä ja olen taas päässyt normaalielämään. :)
se loppui ihan yhtä yllättäen, kuin alkoikin. Ikinä enää en sitä halua kokea.
Koita jaksaa viela pari viikkoa, ei se abortti ainakaan sen nopeammin unohdu.
:hug:

mie kans oon syöny tota primperania niin raskaana ollessa kuin koko imetyksenkin ajan ja siinä on hyödyt kyllä isommat kuin haitat jos se vähänkin pahoinvointiin auttaa (mulle se oli määrätty jo ennen raskautta migreenipahoinvointiin), eikä lääkäri hetkeekään miettiny ku kysyin voiko sitä käyttää, sitä kun käytetään myös maidon nousemiseen.

Voi, tiedän tunteen! Mulla auttoi tuohon tilaan se, kun pääsin tiputukseen. Olin neljä päivää sairaalassa tiputuksessa ja samalla sain siellä myös levätä. Kuopuksen (silloin 1v 5kk) hoito oli todella työn ja tuskan takana ennen tuota tiputusta, makasin pääasiassa sohvalla ja ruokaa sain laitettua siten, että sulatin vain pakkasesta valmista ruokaa mikrossa lapselle. Mies laittoi illlalla muut ruuat. Tiputuksessa kun kävin, niin siten taas pikkuhiljaa pääsin palamaan normaalimpaan elämään. Sulla saattaa oikeasti olla kaikki elimistön suolot sun muut tosi sekaisin ja toi tiputus voi ihan oikeasti auttaa! Soitto neuvolaan HETI!

Yhteistyössä