Ilkeenkö keskeyttää raskauden?=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkuinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkuinen äiti

Vieras
Oksettaa aamusta iltaan,vaan nukkuessa on hyvä.Pitäis hoitaa muut lapset ja kotityöt,musta ei oo mihinkään,en vaan jaksa tätä! ;( Mikään ei auta tähän pahoinvointiin enkä jaksa tätä,en jaksa!!!! ;( ;( Kehtaanko soittaa ja pyytää keskeytystä,nyt rv 10.Oon oikeesti tähän niin loppu että haluan sterilisaation etten ikinä enää tuu raskaaksi. ;(

Voimia!! oli päätös sitten mikä hyvänsä. Jos tosiaan tahdot keskeyttää, tee se. Mutta jos tahdot pitää niin, muista, että viimestään viikolla 42+5 se oksentelu helpottaa (vai taitaa ne käynnistää jo aikasemminkin)

:( Tietysti raskauden keskeytys on sun oma asia, mutta onko se nyt tosiaan niin, ettet halua tätä lasta vai et vaan halua olla raskaana ja voida pahoin? Mitä miehesi ajattelee? Syvästi toivoisin, ettei kenenkään tarvitsisi pahoinvoinnin ja väsymyksen takia raskautta keskeyttää, yleensähän nne ovatkin vain alun ongelmia, ja päättyvät sinullakin varmasti muutaman viikon sisällä.

Voisitko saada enemmän apua kotiin, lapsien, kotitöiden tms kanssa? Sitten saisit itse levättyä ja raskauden jatkaminenkin ehkä tuntuisi mielekkäämmältä.

Onko mitään hyviä neuvoja jaksaa?Koti on ku pommi kun en pysty.En pysty laittaa ruokaa kun oksennan ajatuksestakin.En pysty syöttää vauvaa kun sekin ruoka oksettaa.Pystyn vaan maata.=(

Mulla on laantuneet pahoinvoinnit vasta hiljattain ja olen kohta 3kuulla raskaana. Niin rajut pahoinvoinnit ja väsymykset ym. vaivat ollut tässä raskaudessa että on tehnyt mieli vaan nukkua eikä mitään muuta mutta ei mulla nyt tämän takia tule mieleenkään tehdä keskeytystä :o Koeta sinäkin vaan kestää, kyllä ne vaivat ajan kanssa helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko mitään hyviä neuvoja jaksaa?Koti on ku pommi kun en pysty.En pysty laittaa ruokaa kun oksennan ajatuksestakin.En pysty syöttää vauvaa kun sekin ruoka oksettaa.Pystyn vaan maata.=(

Pyydät kunnalta kodinhoitoapua. Soita neuvolaan ja kerro tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä aikanaan syötin vauvan makuulleen... kun siis olin raskaana. Makasin patjalla olkkarissa, tyttö istui siinä vieressä. Ja koitin valita mahdollisimman neutraalin hajuisia ruokia hänelle. Muuten on tosi vaikea sanoa mitään tyhjentävää neuvoa. Syötä pyykkipoika nenässä. :D Been there, done that. :p Ja huolehdit omasta juomisesta ainakin, jos et syötyä saa. Koita saada ainakin esim. täysjyväleipää/-keksejä syötyä, ne on aika miedon makuisia ja hajuisia.

Alkuperäinen kirjoittaja eiälä:
Siis tuon pahoinvoinnin takiako keskeyttäisit? Kadut sitä kyllä varmasti. Hanki ennemmin pahoinvointilääkkeet lääkäriltä.

Mitään pahoinvointilääkettä ei ikävä kyllä raskauden aikana oikein suositella. Jotkut saavat akupunktiosta kyllä apua, kävin itse aikanaan akupunktiolääkärillä, joka säännöllisesti kävi sairaalan prenataaliosastolla hoitamassa pahoinvointipotilaita.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Siis tuon pahoinvoinnin takiako keskeyttäisit? Kadut sitä kyllä varmasti. Hanki ennemmin pahoinvointilääkkeet lääkäriltä.

Mitään pahoinvointilääkettä ei ikävä kyllä raskauden aikana oikein suositella. Jotkut saavat akupunktiosta kyllä apua, kävin itse aikanaan akupunktiolääkärillä, joka säännöllisesti kävi sairaalan prenataaliosastolla hoitamassa pahoinvointipotilaita.

Miksi mun kaveri sitten oli saanut? Tai siis, ääh, tarkotin, että jos niitä on semmosiakin, mitkä kävis raskauden aikana?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Miksi mun kaveri sitten oli saanut? Tai siis, ääh, tarkotin, että jos niitä on semmosiakin, mitkä kävis raskauden aikana?

Ahaa, no sitä mä en tiedä. ehkäpä kyse on jostain uudesta lääkkeestä mistä en ole kuullutkaan. Hyvä kun mainitsit.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Ahaa, no sitä mä en tiedä. ehkäpä kyse on jostain uudesta lääkkeestä mistä en ole kuullutkaan. Hyvä kun mainitsit.

Toivottavasti jotain olisi, onhan se pahoinvointi kuitenkin aika hassu syy keskeyttää raskaus.

Olet jo päässyt noin pitkälle, kyllä se helpottaa. Kokemusta on. :hug:

Ovatko muut lapset minkä ikäisiä? Löytyisikö tuttavapiiristä joku joka voisi auttaa lastenhoidossa ja syöttämisissä? Kotityöt eivät karkaa mihinkään, vaikka et kykenisi niistä huolehtimaan. Jos sinulla on mies, niin hänen vastuulleen nyt kaikki mitä voit ja keskityt lepäämään. Itse makasin 9 viikkoa kykenemättä nousemaan sängystä, ettei pahoinvointi iskenyt. Pienikin ruoanhaju teki pahaa eli edes kukaan muu ei voinut tehdä ruokaa josta lähti tuoksu minun läsnäollessani. Jääkaapille en pystynyt menemään yökkimättä. Pientä apua sain salmiakista, jota kun hitaasti imeskeli 1-2 kappaletta niin se tuntui helpottavan. Yritä syödä ja juoda vähän kerrassaan ja usein heti kun vain tuntuu, että jotain pystyt ottamaan. Mieluiten heti aamulla jo ennen kuin nouset sängystä ja kylmä ruoka uppoaa yleensä paremmin (eikä tuoksu niin voimakkaasti).

Apteekista b-vitamiinia. Itselläni se helpotti sen verran, että vaikka paha olo ei hellittänyt niin oksentaminen väheni. Kyllä se siitä. Vähitellen.

Älä keskeytä!
Mut tiedän tunteen ja väitän et kukaan joka ei ole itse ollut samassa tilanteessa ei voi sua tajuta. Mä oksensin jonnekin viikolle 16, makasin sängyssä ja hoipuin vessaan oksentaa ja takas sänkyyn, välillä oksensin ämpäriin. Mun äiti hoiti mein pienemmän lapsen miehen ollessa töissä, miehen äiti kuskas isomman kouluun ja takas, itse en kertakaikkiaan kyennyt, välillä jouduin päivystykseenkin kun nesteytystä miettivät.
JA vaikka lapsi oli ihana ihme(lapsettomuustaustaa) niin en osannu raskaudesta iloita ennenkuin pahoinvointi meni ohi.
Käy päivystyksessä, VAADI pahoinvointilääkkeet(kaikki lääkärit ei meinaa kirjoittaa mut sekä postafen et oisko primperan on olemassa) ja mieti saatko mistään lastenhoitoapua.
Mulla nyt raskaus jo yli puolivälin ja olen iloinen etten keskeytykseen mennyt vaikka se mielessä aika paljon olikin kun luulin oikeasti kuolevani siihen pahoinvointiin (en kuuteen viikkoon syönyt kuin muroja).
Mä oon todiste, siitä voi selvitä vaikka siihen ei itse pysty uskomaan ja vaan nukkuminen vähän helpottaa.

ei missään nimessä kannata harkitakaan keskeytystä! :O Pyydät nyt HETI jostakin apua kotiin, jotta pääset tuon pahoinvointijakson ylitse ja saat levätä enemmän. Toien vaihtoehto on tosiaan tuo tiputus, ei tarvitse syyä mitään, ei oksetakaan niin pahasti.
B-vitamiini myös kannattaa kokeilla. Pidä kuitenkin jollakin konstilla verensokeri hyvänä ette anna sen laskea. ihan mikä vaan alas menee niin syöt.

Yhteistyössä