ikeaan huomenna ostamaan vauvan tarvikkeita,apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lilu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onkohan siellä niitä harsoja nykyään.
Hupullisia kylpypyhkeitä siellä taitaa olla jos niitä haluaa.
Muoviastioita, puisia leluja. Hoitotaso, sänky. Amme(ikean amme on kyllä melko pieni, orthexin smme menee isollekin lapselle)

Hyvä, tuo huppupyyhe oli yksi. Teen listaa juuri ja jostain syystä viimisillään olevan dementia iskenyt...:) ammeen ajattelin myös. Entä pinnasängyt, onkohan hyviä? Ainakin paljon halvempia kun muualla..

Hoitotason päälle sellanen pehmuste ja siihen sopivia froteisia suojia. Mä ostin niitä suojia neljä kpl, joten oli aina joku puhtaana, jos vaipanvaihdossa meni pissaa tai kakkaa siihen.

Pari vuotta sitten oli kiva mobile, joka meillä oli hoitotason päällä. Siinä oli kukan ympärillä erilaisia hyönteisiä.

Muutaman lakanansuojuksen (muovitettu) ostin myös. Ne on ollut hyviä myös näin myöhemmin mm. vatsatautien aikaan tai kuivaksiopettelun vaiheessa.

Astioita olen ostanut myös. Ennne oli ainakin sellanen kuuden setti lusikoita, joista kolme oli pienikärkisiä. Ne oli hyviä vauvan ensisoseiden maisteluun. Neljävuotias tykkää välillä syödä niillä vieläkin.

Itse ostin Ikeasta vauvalle pinnasängyn, patjan, laitapehmusteen, ammeen, jumppakaaren... Vähän vanhempana myös syöttötuolin, kävelyvaunun, muoviastioita jne. Aikkast paljon olen sieltä hankkinut, eikä huonoa sanaa ole sanottavana.

Myöskin ikeasta ruokalappuja, vauvan astioita, pinnasänky, mobile ym ja hoitopöytänä toimii kolmelaatikkoinen malm-lipasto, jossa päällä sellainen pinniksen päälle laitettava jämäkkä hoitotaso, on just sopivan kokoinen tuon lipaston päälle :) Tykkään kyllä ikean kamoista, ei moittimista ja halpojakin.

Puhallettava hoitotaso ja siihen päälle suojat. Ihan paras ostos sieltä, se vaan kodinhoitohuoneen pöytätason päällä ja maailman paras hoitopöytä on siinä. Ja halvin. :D niin ja kunhan alkaa syödä kiinteitä, niin muovinen syöttötuoli irrotettavilla jaloilla on matkoilla aika must. Tuo hoitotaso myös on kätevä ottaa mukaan ja mekin ostettiin mummoloihin omat kun ei paljoa kustantaneet. :)

Me ostettiin Ikeasta pikkupyyhkeitä, harsoja (2 kpl n. 5 euroa, tosi hyviä), lakanoita pinnikseen (joita ei sitten tarvittukaan kun vauva nukkui perhepedissä), hupullinen pyyhe, pieni peite jonka päällä vauva oli myöhemmin lattialla, norsu puuhamatto, mobile, pehmokirja, myöhemmin syöttis, lusikoita, kulhoja, mukeja, unipussi, potta, kuolaliinoja, muovinen essu, ruokalappuja, pyörällinen laatikko leluille..

Suosikkini on ne pikkupyyhkeet, juuri sopivan kokoiset ja tykkään ottaa aina puhtaan. Eli vaikka kuin monet kakat pesisi niin pyykkiä ei tule paljon :)
Lisäksi löytyy puhallettava hoitoalusta froteepäällisillä, ruokailuessu, amme, patjansuojus... siinä ne taisivat olla. Petivaatteet olisin ostanut jos olisi tarvittu, ihania kuoseja!

No jos meet uudestaan kunhan vauva vahan kasvaa, niin tosiaan ne muoviastiat on hyvia kun kestaa mikron ja konepesun. Vihrea-valkoinen potta myos oikein hyva, melkein parempi kuin babybjorn. Ja syottotuoli (meilla mokilla tama), se halpa kevyt muovinen, on hyva ja ihan tukeva.

Lisaksi siella on tosi toimivia ja kivannakoisia sailytysratkaisuja lastenhuoneeseen, sitten kun niita leluja alkaa kertya. Ja (pehmo)leluja tietty saa edullisesti.

Lasten henkarit on myos ihan kivoja, mutta ne muoviset ainakin on tosi isoja vauvavaatteille.

Ikeasta saa myos niita "turvaratkaisuja" kotiin, portteja, lapsilukkoja jne.

En pidä ikeasta enkä suosi sitä, paitsi vauvan- ja lastentarvikkeissa. Hyviä on täällä mainitut. Meillä niistä suurin osa, eikä mistään huonoa sanottavaa. Huppupyyhe on jopa pesujen jälkeen ihanan paksu ja lämmin, muovilautaset on halpoja mutta vertaansa vailla, leukalaput kulahtaa ajan mittaan, mutta eivät paljoa maksakaan. Ammeey näyttivät hyviltä, mutta meillä on muualta ostettu.

niin ja kunhan alkaa syödä kiinteitä, niin muovinen syöttötuoli irrotettavilla jaloilla on matkoilla aika must./QUOTE]
Ette kai te oikeesti raahanneet sitä Antilop-syöttötuolia mukananne?? :DD Olen hotellissa töissä, ja aina joskus tulee näitä perheitä, joilla tuntuu olevan mukana koko omaisuus peittoja, lakanoita, vauvansänkyä, hoitotaso, syöttötuolia, rattaita ja vaunukoppia myöten + tietysti vedenkeittimet, maidonlämmittimet, lapsen omat astiat jne. :DD

Vielä ehtii jos tulee mieleen jotain. Auto starttaa nklo 11. Ihanaa...oon odottanu tätä reissua. Äiti lähtee mukaan ja sanoi että nyt ostetaan kunnolla, isä maksaa. Menneet ekasta lapsen lapsesta vissii vähän sekaisin...;)

Yhteistyössä