ikävä poikaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja K85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

K85

Vieras
Terve!
Voisikohan joku sanoa että mitä pitäisi tehdä, kun minulla on 8kk ikäinen poika vauva ja ensi viikon loppuna pitäisi poika antaa minun siskolle ja hänen miehelleen (heillä yksi lapsi) hoitoon yöksi. Pelkään, että iskee kamala ikävä ja vielä kun lähden avomieheni kanssa kuusamoon asti. sitä m,iettii miten he pärjäävät kun poika vierastaa todella paljon. ätin syli olisi aina paras. Pelkäänkö turhaan?

Onko lapsi sitten pakko jättää hoitoon? 8 kk:n ikä on pahinta vierastusaikaa, ja pitkä ero äidistä voi olla lapselle todella traumaattista! Jos oma järki ja sydän sanoo, ettei lasta kannata jättää, niin älä jätä!!! Kadut ja tunnet hirveää syyllisyyttä jälkeenpäin, jos lapsi on huutanut tms. poissaollessanne. Etkä itsekään pysty nauttimaan reissusta, jos on koko ajan kamala huoli ja ikävä.

MEidän lapset on kyllä olleet vähän monenikäisenä hoidissa mummolassa tai siskolla, ja aina on hienosti mennyt!

Kannattaa vähän tutustuttaa ennen kuin jättää hoitoon. Käydä lähiaikoinen kylässä, ja jättää vaikka pikkuseksi aikaa hoitooon. Varmaan yhden illan ja yönseudun pärjää hoidossa! :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2004 klo 19:17 K85 kirjoitti:
Terve!
Voisikohan joku sanoa että mitä pitäisi tehdä, kun minulla on 8kk ikäinen poika vauva ja ensi viikon loppuna pitäisi poika antaa minun siskolle ja hänen miehelleen (heillä yksi lapsi) hoitoon yöksi. Pelkään, että iskee kamala ikävä ja vielä kun lähden avomieheni kanssa kuusamoon asti. sitä m,iettii miten he pärjäävät kun poika vierastaa todella paljon. ätin syli olisi aina paras. Pelkäänkö
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2004 klo 19:17 K85 kirjoitti:

Mitäs jätät jos kerran tuolta tuntuu?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2004 klo 20:22 mutsi74 kirjoitti:
Onko lapsi sitten pakko jättää hoitoon? 8 kk:n ikä on pahinta vierastusaikaa, ja pitkä ero äidistä voi olla lapselle todella traumaattista! Jos oma järki ja sydän sanoo, ettei lasta kannata jättää, niin älä jätä!!! Kadut ja tunnet hirveää syyllisyyttä jälkeenpäin, jos lapsi on huutanut tms. poissaollessanne. Etkä itsekään pysty nauttimaan reissusta, jos on koko ajan kamala huoli ja ikävä.

Höpöhöpö :)

Tottakai ikävä tulee, pitää tullakin. Nauti kuitenkin vapaa-ajasta, ja luota siihen että hoitopaikassa pärjätään. Meillä tyttö on ollut useita kertoja yökylässä sekä mummolassa että tätinsä luona, ja joka kerta on mennyt hienosti - ja jälleennäkemisen riemu (ainakin äidillä...) on ollut suunnaton!!! :D
Kirjoita vaikka poikasi "päiväjärjestys" paperille, siis mihin aikaan ulkoillaan, mitä syödään ja monelta, koska mennään unille ja mitä silloin pitää tehdä ja anna se hoitajalle. Itse olen joka kerta tenyt näin, ja se kyllä helpottaa omaa varmuutta siitä että asiat sujuu "oikein". Vauvalle tutut rutiinit vähän oudommassakin paikassa tuovat turvaa ja hoitajalla on helpompaa kun kaikki on paperilla ylhäällä eikä tarvi muistella tai ihmetellä että pitäsköhän nyt antaa ruokaa vai onkohan pienellä väsy... :) Tämä on ainakin meillä toiminut hienosti, kannattaa kokeilla. Niin ja mukavaa reissua! B)

Minä jätin keskimmäisen lapsen muistaakseni hänen ollessa kahdeksan kuukautinen pariksi yöksi siskoni hoiviin. Lähdimme mieheni kanssa kahden päivän reissuun. Hyvin olivat pärjänneet. Siskollani oli myös saman ikäinen lapsi silloin. Mielestäni kannattaa kahden keskeistä aikaakin joskus järjestää miehen kanssa. Kyllä ne lapset pärjäävät ja pian sopeutuvat, vaikka ikäväkin välillä on. Tietenkin tuon ikäiselle tarvii olla tuttu hoitaja. (Ollaankohan me käytykään tuon reissun jälkeen missään kahdestaan? Voi jukra, kun olis paikka minne veis lapset hoitoon.)