iho mennyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonoksi...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonoksi...

Vieras
Onko muilla raskauksien aikana tai jälkeen iho mennyt huonoon kuntoon? Miten olette saaneet ihon taas paremmaksi?
Minulla nyt tämän toisen raskauden jälkeen on alkanut ikävästi ilmestymään näppyjä ja tilannetta vaan pahensi se kun söin vähän aikaa cerazette pillereitä (jotka olen nyt lopettanut just ihon takia). Hormoonit taitaa olla ihan sekaisin... Kuukautisetkin ovat tulleet vasta kerran ja nyt toisia ei kuulu pillereiden lopettamisen jälkeen. Edellisistä menkoista jo noin 60 päivää. Raskaanakaan en ole, tein viikko sitten testin.
Nyt varasin ihotautilääkärille ajan...jospa sieltä saisi apuja. Ei tätä pärstää jaksa katsella ja ärsyttää jatkuva peiteaineiden kanssa läträys=( Onko kellään kokemusta esim. antibioottikuurista? Onko apua? Itsellä on ollut kyllä aina enemmän tai vähemmän näppyjä, mutta ennen tätä tosita raskautta iho oli jo lähes hyvä.. Ärsyttää olla kolmekymppisenäkin näppynaama.

Toivottavasti ihotautilääkäri keksii sinulle sopivan hoidon. Näppynaamana on tosi ärsyttävä olla. Minulla on käynyt juuri toisinpäin. Ennen näppynaama, raskauden aikana iho paremmassa kunnossa kuin koskaan ja tällä hetkellä ihan ok, vaikka cerazetteä syönkin. Aikaisemmasta kokemuksesta voin sanoa, ettei antibioottikuuria kannata syödä iho-ongelmiin. Auttaa hetkellisesti, mutta kuurin jälkeen iho voi olla ennen näkemättömän huonossa kunnossa. Minulla kävi niin.

Toisaalta, sain erään kerran sinuiittiin antibiootiksi kolmen päivän citromax -kuurin ja finnit hävisivät vuodeksi. Vuoden päästä marssin samalle lääkärille ja kerroin miten oli käynyt ja hän sanoi kuulleensa ennenkin vastaavista tapauksista. Hän kirjoitti minulle uuden kuurin ja finnit häipyivät taas vuodeksi.

Saahan ihosi riittävästi kosteutta? Minulla ainakin finnit pukkaa naamaan heti, kun iho kuivuu ja iho kuivuu, jos sitä hoitaa liikaa ja liian kovilla aineilla..mutta sen sinä varmaan tiesitkin.

Yhteistyössä