Nojoo mutta elämänkoululla ja äo:lla ei ole mitään tekemistä keskenään. Kai tuossa tutkimuksessa älykkyydellä tarkoitetaan äo:ta sillä se on kuitenkin ainoa mitattavissa ja tutkittavissa oleva älykkyyden muoto.Haluan lukea sen tutkimuksen ekana. 22 vuotiaana elämänkoulu on vielä niin kesken ettei ole mistä ammentaa ja itsetuntokaan ei ole kohdillaan.
ihan totta. mutta täällä on tapana kiskoa ääripäät esiin vaikka niistä ei ole edes kyse:saint:No pöh eihän tuo sitä tarkota.
Onhan naisen hedelmällisin ikäkin 20-25vuotiaana ja silti lapsia saadaan paljon vanhempanakin.
Ei se ero ole viisas-vihannes
Yllättävä tieto oli vaan. Älkäähän nyt ottako nokkiinne, tämä ei ollut SELLAINEN ketju
hyvin selitetty, noinhan se on että älykkyys liittyy asioiden yhdistelemiskykyyn ja hermoratojen kehittymiseen.älykkyys ja viisaus on kaksi eri asiaa. Viisaus tulee iän ja kokemuksen myötä.
Mutta en silti usko että vaikka aivot alkavat rappautumaan ihminen olisi älykkäin tuolloin, koska lopulta älykkyyskin on kyky yhdsitää asioita, eli niiden hermoratojen yhdistyminen, joka jatkuu koko elämän. Tuohon ikään asti siis vain kehittyy uusia aivosoluja, sen jälkeen ne alkavat vähentymään (pikkuhiljaa) joten vaikuttaa esim muistiin tms (hyvin pikkuhiljaa) mutta kuitenkin se mikä tekee älykkääksikin on niiden hermoratojen kehittyminen aivosolujen välille, eli se mikä jatkuu vielä tuon iänkin jälkeen.
Ennemmin voitaisi sanoa että 22v saavuttaa täyden aivokapasiteetin mitä vielä sitä ennen ei ollut, eli aivot ruumiinosasa lopettavat tietynlaisen kasvun tuossa iässä.
Älykkääksi, saati viisaaksi, se ei häntä tee. Ehkä vain älykkäämmäksi kuin esim 16vuotiaan joiden aivot vielä kehittyvät.
En ole koskaan sanonut tietäväni kaiken. Kaikenmaailman tutkimuksille kyllä nauran. koska niiden tuloksilla on taipumus muuttua kymmenen vuoden välein.No mutta sinähän tiedät kaiken faktan ja kumoat tutkimukset jne...
Meillä lapset tottelee mua, koska mä olen raju jätkä, näin kerto meidän tokaluokkalainenMutta tottakai minä olen Wanha ja Wiisas, ainakin sanon näin lapsilleni kun kysyvät miksi heidän pitää totella minua.
Hassua kyllä mun paras opiskelumenestys tuli vanhana, nuorena ei niin onnistunut. Lapseksi tulossa?Kyllä minulla oli varmaan jossain noilla main opiskellessa paras kyky omaksua tietoa nopeasti ja suurina massoina. Nyt selvästi on tapahtunut hidastumista. Tai sitten vaan opiskeluaikoina tekniikka oli kovasti parempi ja tarve ajatella kymmeniä muista asioita oli vähäisempi (ei miestä, lasta, vanhaa lahoavaa taloa, työtä, vapaa-aika rajoitetumpaa kun ei ollut rahaa...)
Kyllä mulla muisti on ihan varmasti heikennyt 30+veenä. Nyt mä muistan vain kivoja asioita
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;21945924:tämä vissiin liittyy siihen että tässä iässä on jo unohtanu enemmän mitä kakskymppinen on oppinu.
No koulumenestys on ainakin huipussaan nuorena ja selvä ero vanhempana opiskelleisiin. Näin yleisesti tilastoja katsellen...Esimerkkinä vaikka lukio-aikuislukio jne.Hassua kyllä mun paras opiskelumenestys tuli vanhana, nuorena ei niin onnistunut. Lapseksi tulossa?
Juu minen ymmärrä tota nuoruuden ihannointia. Miksi idiootteja pitäs ihailla?Mitä te nuoret naiset rutisette? Eikö se ole hienompaa, että kun vanhenette, viisastutte, kypsytte ja parannutte entisestään??
Miten negatiivista pelätä vanhenemista, hui kauhee, mä tyhmennyn, rupsahdan ja tulen hedelmättömäksi, käääk iiiikkkk...
Juu. Mutta kroppa hidastuu ja kangistuu, ruoansulatus ja aineenvaihdunta hidastuu, sen huomaa kaikki jotka vanhenevat. Miksei myös aivot hidastuisi ja kangistuisi?Mitä te nuoret naiset rutisette? Eikö se ole hienompaa, että kun vanhenette, viisastutte, kypsytte ja parannutte entisestään??
lupaat vaan :hug:Juu minen ymmärrä tota nuoruuden ihannointia. Miksi idiootteja pitäs ihailla?
Itse katson nuoria alaspäin ja vanhempia ylöspäin.. niinhän sen kuuluukin mennä.
Samaa ikäluokkaa me ollaan, jos ei pilkkuja nus... että ehken sua ylös katso... Ellen mee polvilleen...Alkuperäinen kirjoittaja päätön;21946173:lupaat vaan :hug:
Voi raasua, kolahtiko pahastikkin?Juu minen ymmärrä tota nuoruuden ihannointia. Miksi idiootteja pitäs ihailla?
Itse katson nuoria alaspäin ja vanhempia ylöspäin.. niinhän sen kuuluukin mennä.