Ihminen on älykkäimmillään 22vuotiaana.

• Viestiketjun aloittaja Hyvä ikä :D
  • Ensimmäinen viesti
Niinpäti
Joillekin ihmisille on siunaantunut isot älykkyyden lahjat, mutta jos niillä ei tee eikä saa aikaan yhtään mitään, niin hukkaanhan ne menee. Kyllähän niitä mensan papereita voi heilutella jonkun nenän edessä ja lällätellä, mutta jos koko homma jää siihen niin aika surulliselta kuulostaa.

hup
Voisin kuvitella, että olisin saanut parhaat tuloset älykkyystestissä juuri tuossa iässä. Ne kun pitkälti mittaavat loogista päättelykykyä ymv. ja kyllä aivoni olivat tuollaisen ajttelun suhteen vireimmillään juuri tuossa iässä. Siitä huolimatta koen monessa mielessä tulleeni ainakin viisaammaksi näiden 15 vuoden aikana, vaikka älykkyyteni ehkä ei entisellä tasolla olekaan :)

neitinaa
Voi olla, että aivojen potentiaali on korkein juuri tuossa iässä, mutta suurin osa meistä ei osaa käyttää sitä silloin hyväkseen. Ehkä juuri jotkut loogiset testit menee parhaiten tuossa iässä (jos sitä puolta on siihen mennessä kehittänyt). Mutta suurin osa meistä saavuttaa kuitenkin sen suurimman älyllisen mahdollisuutensa myöhemmin. Ja kehityksen myötä onneksi meistä monet myös viisastuvat paljon tuon iän jälkeen.

:)
Voi olla, että aivojen potentiaali on korkein juuri tuossa iässä, mutta suurin osa meistä ei osaa käyttää sitä silloin hyväkseen. Ehkä juuri jotkut loogiset testit menee parhaiten tuossa iässä (jos sitä puolta on siihen mennessä kehittänyt). Mutta suurin osa meistä saavuttaa kuitenkin sen suurimman älyllisen mahdollisuutensa myöhemmin. Ja kehityksen myötä onneksi meistä monet myös viisastuvat paljon tuon iän jälkeen.
Minkä ikäinen olet?

Niinpäti
Erikoistuminen sehän se juttu on jos noita älynlahjoja löytyy, niin pistää tarmonsa johonkin yhteen juttuun, tuloksia rupeaa tulemaan sitten myöhemmällä iällä monesti.

Niinpäti
Senkin minä tiedän, että jokainen on omasta mielestään ihan helvetin älykäs, varsinkin nimettömänä netissä, jokaiselta löytyy testiä ja todisteita tästä vaikka muille jakaa :D

:)
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpäti;21946511:
Senkin minä tiedän, että jokainen on omasta mielestään ihan helvetin älykäs, varsinkin nimettömänä netissä, jokaiselta löytyy testiä ja todisteita tästä vaikka muille jakaa :D
Ja yrittää lkumota kaikki tutkimukset kun on itse vanhempi...tyrsk.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpäti;21946511:
jos mä olisin noin älykäs niin en tässä notkuis ja kirjotteis viisauksiani.

Niinpäti
En yritä mitään kumota :) Minusta nämä älykkyyskeskustelut ovat vain joskus aika huvittavia. Sitäpaitsi eipä olisi suhteellisuusteoriaa jos Einstein ei olisi erikoistunut ja funtsinut noita juttuja lähes kuolemaansa saakka.

Niinpäti
Erittäin korkea älykkyys löytyy 2 prosentilta maailman kansalaisilta, se että täällä palstalla olisi joku tähän 2 prosenttiin kuuluva on aikamoinen jopa tilastollinen mahdottomuus, mutta voi toki löytyä en sitä kiellä.

Uskon hyvinkin että ihminen on älykkäimillään tuolloin. Kokemusta ei kyllä ole monellakaan joten sen älykkyyden soveltaminen ja sen käyttäminen voi olla ihan eri juttu. Monella on vielä opinnot keskenkin, elämä ihan alussa.

Eipä tuo hetkauta, vaikka tuosta on minulla jo kuusi vuotta aikaa :D En kammoa vanhenemista joten helppo on vihellellä täällä.

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpäti;21946566:
Erittäin korkea älykkyys löytyy 2 prosentilta maailman kansalaisilta, se että täällä palstalla olisi joku tähän 2 prosenttiin kuuluva on aikamoinen jopa tilastollinen mahdottomuus, mutta voi toki löytyä en sitä kiellä.
Kyllä täältä meitä löytyy pari ainakin :)

Niinpäti
Kyllä täältä meitä löytyy pari ainakin :)
Täälläkös ne älyköt pyörii :D No nythän sekin sitten selvis :) Muistakaa käyttää älynlahjoja meitä kaikkia hyödyttäviin asioihin niin pääsemme me muutkin nauttimaan työn hedelmistä, itse en edes tiedä mikä on Äo jotakin testejä tehnyt ja lähinnä päässyt niistä läpi eli älykkyys on riittänyt vähän vaativimpiinkin hommiin. Pitäisi kai joskus testata, mutta eipä ole kauheasti kiinnostanut.

dmd harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpäti;21946566:
Kuinka niin tilastollinen mahdottomuus? :D Tilastojen mukaanhan ainakin joka viideskymmenes pääsisi mensaan, eli aika moni, tällä sivulla jo kaksi ilmoittautunut. ;)

Ja jos otantana on nettipalsta, niin otanta on jo lähtökohtaisesti keskimmääräistä älykkäämpi (vrt otantaan koko kansasta), sillä jopa simppelin nettipalstan ja tietokoneen käyttäminen vaatii jonkinlaista älykkyyttä. Niin vaikea kuin se onkaan uskoa. Pienemmän älykkyysosamäärän aines ei täällä kirjoittele kun tää voi tuntua liian vaikeelta.

Yhteistyössä