Ihmettelen vanhempia, jotka vievät lapsensa aina juhlina hoitoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivusta seurannut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitäs pahaa tuossa on?
Sitten ehkä katsoisin kieroon jos esim jouluan tai lapsen synttäri-iltana vanhemmat lähtis tenuttaan,muta mitä pahaa siinä on että jotku käy ulkoan vappuna,jussina ja uuden vuoden aattona?
Miten se eroaa siitä että vanhemmat juovat ihan vain jonain viikonloppuna.

Tai mitä se ylipäätään haittaa jos vanhemmat ovat keskenään pitämässä hauskaa pari kertaa vuodessa?Mitä väliä sillä siis on milloin otat omaa aikaa,miten tavallinen viikonloppu eroaa jostain muusta päivästä,niinku nuista jusseista sun muista.
Joku juhannuskin on aika ryyppyjuhla,niin eikö se ole sillon parempi viedä lapset litkiin limua ja pitämään hauskaa sinne mummolan puo9lelle,jso tietää että aikoo itse ottaa.

Vaikka olenkin nuorena saanut lapset niin silti olen heidän kanssaan juhlapyhät ja muutenkin ovat harvoin missään hoidossa koska olemme molemmat töissä ja lapset päivähoidossa, emme halua olla erossa heistä enempää.Mutta aika monella mun ikäisellä äidillä vielä menojalka vipattaa liikaa, ei jakseta lapsia ja kaverit kiinnostaa enemmän.

Että minkä ikäisiä nämä vanhemmat ovat jotka heivaavat lapsensa viikonloppuisin ja juhlapyhinä hoitoon? 20 tai alle?

Itse olen "jo" 35v. ja joka ikisen vapun, juhannuksen ja uudenvuoden olen viettänyt lapsieni kanssa. Eilenkin oltiin lasten 4v. 6v. ja 10v. kanssa ampumassa raketteja, valettiin tinat ja tehtiin tortilloja :) Lapset nauttivat juhlan tunnelmasta. Olen jo sen ajan elänyt, että minun olisi pakko päästä hummaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Että minkä ikäisiä nämä vanhemmat ovat jotka heivaavat lapsensa viikonloppuisin ja juhlapyhinä hoitoon? 20 tai alle?

Itse olen "jo" 35v. ja joka ikisen vapun, juhannuksen ja uudenvuoden olen viettänyt lapsieni kanssa. Eilenkin oltiin lasten 4v. 6v. ja 10v. kanssa ampumassa raketteja, valettiin tinat ja tehtiin tortilloja :) Lapset nauttivat juhlan tunnelmasta. Olen jo sen ajan elänyt, että minun olisi pakko päästä hummaamaan.

Tää 37 vuotias kävi ampumassa raketteja lasten kanssa, syötiin hyvää, ja sitten törkeesti heivasi penskat mummille ja alkoi juomaan siideriä. Joka ikistä vappua, juhannusta ja uutta vuotta en vietä lasteni kanssa.

yh:t ovat pahimpia. Heillä on muutenkin enemmän omaa aikaa kuin ns. tavallisella äidillä. Ja sitten vielä juhlapyhinä raahataan mummolaan, jos etäisä ei voikaan ottaa kullanmuruja itselleen....

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:

:wave: 28, kohta 29.

Mekin valettiin lasten kanssa tinat, käytiin pulkkailemassa, pamauteltiin raketit ja herkuteltiin. Tämän lisäksi mä ja mieheni vietettiin erittäin mukava uuden vuoden juhla kavereiden kanssa, kun lapset koisi kotona.

Mitä lapsemme sun mielestäsi menettivät?

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
yh:t ovat pahimpia. Heillä on muutenkin enemmän omaa aikaa kuin ns. tavallisella äidillä. Ja sitten vielä juhlapyhinä raahataan mummolaan, jos etäisä ei voikaan ottaa kullanmuruja itselleen....

Ja niiltä saa helpoiten seksiä! niinhän se oli,juu... :whistle:

Eikö sulla hörölä ole muuta elämää kun istua netissä vänkäämässä jokapäiväisiin väittelyketjuihin vastaan? Eikö muiden mielipiteillä ole väliä?Niistäkö ei saa kirjoittaa? Sinäkö itse keskustelet vain asioista joista KANNATTAA keskustella?Mars peilin ääreen siitä kiukuttelemaan.

Niinpä, surullista mutta niin totta. Mä en tajua, mun yh kaverilla on tosi paljon ns. omaa aikaa ja tuntuu ettei mikään riitä. Lapset koetaan rasitteena, pitäis päästä bilettämään. Ja ikää hänellä on 33v. Tällaisia tapauksia loytyy muutama tuttavapiiristä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Kliseeltä kuulostaa, mutta miettikääpä kuinka lähellä totuutta asia oikeasti on? Jokainen tuntee varmasti ainakin yhden tällaisen yh:n, jolta "saa helposti" ja jolle kuppi maistuu....

Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:
Tarkoitan vappua, uuttavuotta, juhannusta. lapsillekin olisi varmaan kiva joskus viettää vanhempiensa kanssa nämä juhlat, mutta kun ei..vanhemmille tärkeintä päästä juhlimaan aikuisten kesken.

Tuskin kukaan AINA vie juhlapyhiksi lapsia hoitoon. On nykypaivana todella vaikeaa olla hyva vanhempi. Ei saisi vieda lapsia hoitoon, ei tientenkaan humalassa lapsia hoitaa , pitaisi olla laatuaikaa isalle ja aidillekin ja silloin talloin kylla olisi juhlittavakin. Mutta aina loytyy joku jolle pyllistaa kun toiselle kumartaa. Kautta aikain on lapsia viety hoitoon aikuisten juhlien tielta. Se on tottakai outoa jos ei koskaan perheen kesken juhlapyhia vieteta mutta herran tahden alkaa yleistako jos joku joskus osaa pitaa hauskaa ilman lapsiaankin. Kohtuus kaikessa ja kateus vie kalatkin jarvesta.

mä en käy koskaan ravintolassa koska en tykkää siellä käydä.Meillä ainuat yökyläilyt liittyy jonkun syntymäpäiviin, ilman lapsia kutsuttuihin häihin tms.
kyllä minä asennoiduin silloin siihen kun lapsia sain että tämä on nyt tätä enkä enää hillu missäänjoka viikonloppu. Enkä kyllä ole juhannusta pitänyt enää aikuisena ryyppyjuhlana, joskus alle 20.v se oli sitä. Kasvakaa vanhemmat aikuisiksi. kyllähän niille mummoille voi viedä mutta että silloin tällöin ja tehkää lapsille perinteitä (ilman ainaista juopottelua)

Haluamme ainakin luoda omia perinteitä juhlapyhiin, koska muistan lapsuudestani eri juhlat tunnelmallisina ja hauskoina päivinä. Haluan lapseni kokevan ne myös. Eli emme vie lasta juhlapyhinä yökylään.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Kliseeltä kuulostaa, mutta miettikääpä kuinka lähellä totuutta asia oikeasti on? Jokainen tuntee varmasti ainakin yhden tällaisen yh:n, jolta "saa helposti" ja jolle kuppi maistuu....

Helposti kai ne naimisissakin olevat antaa, ainakin sille ukolleen. Oikeesti, mitä väliä?!

Alkuperäinen kirjoittaja bobo:
mulla on kans yks tuttu, joka raahaa lapsensa joka ikinen viikonloppu hoitoon, ja ei tulis kuuloonkaan, et olis uutenavuotena, vappuna, jussina tai muuten millon nyt juhlan aihetta olis, ni kotona lapsen kanssa tai ees tekis mitään kivaa tai menis minnekään sen kanssa,, sääliks käy pikku rukka, kun isä ja äiti eronneet, isällä sellanen työ ettei voi paljoakaan hoitaa, ja äidille tärkeempää on dokaaminen ja kaikki muu paitsi lapsen etu..

mulla ihan samanlainen tuttu! oli teksti kuin mun kirjoittama!sääliksi käy lasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
taas sama ketju, lässyn lässyn. jokainen toimii kuten parhaaksi näkee ja jos ei toimi lapsen parhaaksi tulee sosiaalihuolto joka toimii. Että näin. joko nää nyt loppuisi.

Mikäs sul on hätänä?
ai miten lässyn lässyn?
Tajuathan et AINA ajankohtaista olla lapsen edun puolella!
Ei koskaan SAA loppua lapsista välittäminen,AIDOSTI!

no se lässyn lässyn, et tää sama juttu pyörii täällä joka h..vetin päivä. käydään haukkumassa kaikki omien luulojen perusteella ja sitten kiillotetaan omaa kruunua sanomalla kuinka meillä ollaan ja eletään vain lapsille ja heidän tarpeilleen! Elämä on elämistä jokaiselle ihmiselle. ei se että mä sain lapsia tee minusta yhtään sen vähempiarvoista kuin ennenkään. en mä elä mun lapsille. Rakastan heitä ja olen läsnä ja teen asioita heidän vuokseen, mutta teen asioita myös itseni vuoksi. Se jos joku tarvii alkoholia vapautuakseen on sen ihmisen asia, jos toinen käy salilla se on sen asia. Todelliset alkkikset ja väkivaltaiset ihmiset, huumeiden käyttäjät tai ihmiset jotka eivät jaksa masentuneisuuden tms. vuoksi on saatava avun piiriin ja lapset turvaan. ei se että te mietitte päänne puhki jonkun naapurin jannen ja annen viikonloppu tai juhlapyhämenoja ole mistään kotoisin kun se lapsi on kerran turvallisessa paikassa hoidossa! Eikö teillä ole muuta elämää???

:flower: peesaan

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
taas sama ketju, lässyn lässyn. jokainen toimii kuten parhaaksi näkee ja jos ei toimi lapsen parhaaksi tulee sosiaalihuolto joka toimii. Että näin. joko nää nyt loppuisi.

Mikäs sul on hätänä?
ai miten lässyn lässyn?
Tajuathan et AINA ajankohtaista olla lapsen edun puolella!
Ei koskaan SAA loppua lapsista välittäminen,AIDOSTI!

prkl

anna sinä muitten tehdä miten lystää

Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:
Tarkoitan vappua, uuttavuotta, juhannusta. lapsillekin olisi varmaan kiva joskus viettää vanhempiensa kanssa nämä juhlat, mutta kun ei..vanhemmille tärkeintä päästä juhlimaan aikuisten kesken.

Tuskin kukaan AINA vie juhlapyhiksi lapsia hoitoon. On nykypaivana todella vaikeaa olla hyva vanhempi. Ei saisi vieda lapsia hoitoon, ei tientenkaan humalassa lapsia hoitaa , pitaisi olla laatuaikaa isalle ja aidillekin ja silloin talloin kylla olisi juhlittavakin. Mutta aina loytyy joku jolle pyllistaa kun toiselle kumartaa. Kautta aikain on lapsia viety hoitoon aikuisten juhlien tielta. Se on tottakai outoa jos ei koskaan perheen kesken juhlapyhia vieteta mutta herran tahden alkaa yleistako jos joku joskus osaa pitaa hauskaa ilman lapsiaankin. Kohtuus kaikessa ja kateus vie kalatkin jarvesta.

En muista koskaan että minua olisi viety lapsena hoitoon isovanhemmille että vanhemmat olis päässeet bilettämään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Haluamme ainakin luoda omia perinteitä juhlapyhiin, koska muistan lapsuudestani eri juhlat tunnelmallisina ja hauskoina päivinä. Haluan lapseni kokevan ne myös. Eli emme vie lasta juhlapyhinä yökylään.

Näin myös :) MInä muistan yhteiset joulut, uudet vuodet, vaput simoineen ja munkkeineen, juhannuskokolle menon.... Ei meillä viina pahemmin kuulunut juhliin, kävi kuitenkin vieraita ja aikuiset ottivat sivistyneesti lasillisen tai pari. Koskaan en nähnyt vanhempiani humalassa! Itse haluan olla samanlainen äiti lapsilleni ja onneksi mies on samaa mieltä. Juoksut on juostu ennen lapsia enkä tosiaan edes kaipaa mitään perisuomalaista pakkojuharyyppymeininkiä.

Voi vittu.
Puolen vuoden aikana 2 viikonloppua.
Mulla niin korpeaa nämä kaikkitietävät.

Alkuperäinen kirjoittaja jill:
JA sitäpaitsi,lukihäiriöiset, hoks! Ap ei varmaankaan tarkoittanut niitä jotka joskus vie lapset pyhinä hoitoon, vaan AINA.

No voi jeesus.Olisko se sitten parempi että lapset olisivat vanhempiensa ja näiden vieraiden kanssa viettämässä iltaa,juhlissa joissa viina virtaa ja musa soi?
Hyvä ne lapset on silloin laittaa tuttuun ja turvalliseen paikkaan hoitoon/kyläilemään kun vanhemmilla on omat jutut menossa.

Yhteistyössä