Mä en vaan voi tajuta vanhempia jotka vie joka vkl lapset hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anteeksi purkaukseni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Oikeesti, kuinka moni edes tuntee sellaiset vanhemmat, joiden lapset on JOKA vkl hoidossa pe-su? Oikeasti ne pahimmat viinan kanssa lotraajat istuu siellä kotona, ja ottaa lasten aikana, mikä on mun mielestä vielä pahempi.

iso peesi tähän!Ne lapset eivät ole turvallisen mummon, vaarin tai kummin kanssa...ei ne pelkää kotona että mitä taas tuleman pitää!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
onhan se tieten vähän hälyyttävää, jos joka viikonloppu alkoholin kanssa läträä, kotona tai baarissa, mutta jos on esim. 5 päivää viikossa 24 h lapsen kanssa, niin toisaalta en näe sillä väliä, onko laps 2 iltaa hoidossa vaikkapa jumppien takia esim 3 h / ilta, vai jompana kumpana iltana baarireissun takia. Suurimman osan ajastahan se laps varmaan nukkuu kuitenkin

Enpä nyt tarkoitanut tätäkään... mutta puolustellaan sitten vanhempia viimeiseen asti ja ihmetellään vasta sitten miks niin monet lapset voi huonosti :-/
Mä en ole ikinä kuullut, että joku vanhempi vie joka viikonloppu koko viikonlopuksi jumppien vuoksi lapset hoitoon. Ja jos näin on, niin surullista mielestäni sekin, että aina odotetaan aikaa että saadaan lapset hoitoon. Aina joka suunnitelmassa pointtina on se, että lapset hoitoon. Eli jos on kyse jo aikuisista ihmisistä, jotka on perheen halunnut niin mikä siinä perhe-elämän viettämisessä sitten on niin vaikeaa, ettei kokonaista viikkoa voi ikinä elää lasten kanssa?

en sinällään puolustele vanhempia, itse en jätä lapsia sen enempää baarin , kuin urheilunkaan takia hoitoon, he ovat hoidossa vain työaikani, ja muun ajan isänsä kanssa vuorottelemme lääkärireissut sun muut, ettei lapset mene hoitoon, ja töitten jälkeen haen lapset alle puolen tunnin siitä kun työni loppuu, mutta yritin vain sanoa, että jos kuitenkin kyseessä on kotiäiti ymmärrän kyllä sen tuulettumisen tarpeenkin, ja halusin verrata niitä poissaolon syitä..

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
voi että kun jotkut ei sitten tajua että toiset haluaa tehdä jotain myös itsekseen ja silti haluavat perheen ja pitävät läheisistään hyvää huolta. aina vänkytetään ettei pitäis tehdä lapsia jos niille hellanteltuille ei anna 24/7 seuraavan 18v ajan!ollaan niin niin putkikatseisia ja täydellisiä. karu totuus paljastuu sitten kun ukko menee vieraisiin kun ei ole yhteistä aikaa ikinä kahden tai kun lapset muuttaa pois eikä tiedetä mistä puhua kun elämän keskipisteet on lähtenyt.

Mikä sunkin ongelmasi mahtaa olla? Jos sä et halua ikinä tarjota lapsellesi yhteistä viikonloppua niin sääli sanon minä. Ja todella tunnen näin. KUka ihme tässä väittää, että lasten kanssa pitää olla 24/7 18 vuotta? Osuiko nyt niin arkaan paikkaan että tarvii tälläistä saissea alkaa heittämään. ihan lässynläätä sun vastaus. Jokainen vanhempi varmasti kaipaa aikaa ihan itselleen, jokaiselle sen suon, tottakai. Mutta jos nyt edelleen pilkkua sulle pitää viilata, niin puhuin siitä että joka ikinen viikonloppu on päästävä baariin. Ja kuten sanoin, todellakin tunnen näitä tapauksia. Silloin kyllä on oltava jossain vika, kypsymättömyyttä tms.

Joo, ja itsekin käyn joskus baarissa, mulla on harrastuksia. Mutta silti voin ihan hyvin viettää viikonlopun lasteni kanssa ja jopa nauttia siitä, ehkä siksi on älyttömän vaikea ymmärtää vanhempia joille lauantai-ilta kotona lasten kanssa olis maailman loppu ja todella pilalle mennyt.

En mäkään nyt näitä montaa tunnen, mutta tosiaan pari pariskuntaa jotka bilettävät joka ikinen viikonloppu ja vauvasta saakka lapset on hoidossa ja sitten tosiaan tämä yksi yh joka myös ei itse ikinä lapsensa kanssa viikonloppuja ole. MIten ihmeessä sun mielestä se on täysin oikein, ja vanhemman oikeus? Ja mä niuho jos en sitä tajua. Miten hirviöitä sun omat lapset on jos et niistä osaa yhtään nauttia?

Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
meillä menee muksut ilomielin hoitoon mummille tai mummolle :D ja omasta tahdostaan.
Me vietetään laatuaikaa sillon miehen kans kaksin eikä se tarkota mitn dokaamista.

Joka viikonloppu, kaksiviikkoisesta lähtien? Ja jos ei mummu ota niin sisko/kummi/kaima?
Eikö sitä laatuaikaa voi mitenkään viettää koko perhe yhdessä?

Ja ihmettelen myös näitä isiä jotka viikot töissä ja lapset aina viikonloput hoidossa? Näkeepä paljon lapsiaan. Mutta onneks tulee hyvät välit mummiin, kummiin ja naapuriin tms. missä lie ovatkin aina hoidossa.
Jep. johan selvis että mä oon vaan outo kunen tajua tätä. Täytyy ilmeisesti alkaa normaaliperheeksi ja laittaa nuo lapset... jos vaikka naapurille, kunha päästään baariin. On tää nykyajan meno kummaa.

Nää ketjut kertoo hurjaa kieltä siitä että suomalaiset vanhemmat pitävät normaalina joka viikkoista juomista ja lasten hoitoon viemistä. Selittelyjä riittää: mitä pahaa siinä on jos isovanhemmat hoitaa, ei ole eroa oletko juomassa vai jumpassa, jos on lapsen kanssa 24h joka päivä, jos joku uskaltaa tätä ihmetellä niin on kyllä putkikatseinen ja täydellinen....

Suomessa alkoholismi lisääntyy koko ajan, mutta silti kenelläkään ei ole ongelmaa, vaan on ihan normaalia juoda joka viikonloppu....huostaanottoja on vaikka kuinka (suurin osa tietenkin turhia) mielenterveys ongelmat lisääntyvät lapsilla ja nuorilla, mutta onneksi meillä täällä suomessa ei ole mitään ongelmia... puolustus kannalla on kuitenkin sankoin joukoin väkeä..

Saa kivittää siis minut. Enkä muuten oo täydelinen ja putkikatseinen kunhan vaan pohdin ja ihmettelen....

meillä menee muksut ilomielin hoitoon mummille tai mummolle :D ja omasta tahdostaan.
Me vietetään laatuaikaa sillon miehen kans kaksin eikä se tarkota mitn dokaamista.

Joka viikonloppu, kaksiviikkoisesta lähtien? Ja jos ei mummu ota niin sisko/kummi/kaima?

Ja ihmettelen myös näitä isiä jotka viikot töissä ja lapset aina viikonloput hoidossa? Näkeepä paljon lapsiaan. Mutta onneks tulee hyvät välit mummiin, kummiin ja naapuriin tms. missä lie ovatkin aina hoidossa.
Jep. johan selvis että mä oon vaan outo kunen tajua tätä. Täytyy ilmeisesti alkaa normaaliperheeksi ja laittaa nuo lapset... jos vaikka naapurille, kunha päästään baariin. On tää nykyajan meno kummaa.

kuten sanoin meillä mennään omasta tahdosta joten eipä ihan 2viikkosesta lähtien :whistle: toki jos ollaan tarvittu hoitoa ni tais yks muksuista olla sillon 3kk..
laatuaikaa me vietetään kyllä!aikaa on,harrastetaan jne yhessä.
MIKÄ HELVETIN YLEISKÄSITYS SE ON ETTÄ JOS LAPSI ON HOIDOSSA VANHEMMAT DOKAA????KATKERAN TILITYSTÄ KENTIES?VAI MUUTE VAJAA :headwall:

kuten sanoin meillä mennään omasta tahdosta joten eipä ihan 2viikkosesta lähtien :whistle: toki jos ollaan tarvittu hoitoa ni tais yks muksuista olla sillon 3kk..
MIKÄ HELVETIN YLEISKÄSITYS SE ON ETTÄ JOS LAPSI ON HOIDOSSA VANHEMMAT DOKAA????KATKERAN TILITYSTÄ KENTIES?VAI MUUTE VAJAA :headwall:

Mutta kun näitä on. Onko se sun mielestä ok. jos vanhemmat juo joka viikonloppu ja lapset hoidossa... Huom!!! juo, ryyppää, dokaa. Siitä tässä nyt nimenomaan on kyse. Tunnen ihan henkilökohtaisesti vanhempia jotka juovat JOKA viikonloppu vaikka heillä on lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mutta kun näitä on. Onko se sun mielestä ok. jos vanhemmat juo joka viikonloppu ja lapset hoidossa... Huom!!! juo, ryyppää, dokaa. Siitä tässä nyt nimenomaan on kyse. Tunnen ihan henkilökohtaisesti vanhempia jotka juovat JOKA viikonloppu vaikka heillä on lapsia.
joo ja sitten se yleistetään että kaikki..eihän muksut voi olla hoidossa normaalisti tottakai äiti ja isi konttaa räkäposkella :/ ei hoitoon voi laittaa jos ei dokaa..ARGH
on näitä se on heidän elämänsä tehköön kuin tykkää ei se mun asiani ole

jokaviikonloppuisen hoitoon viennin mummille/kummille/kaimalle MIKÄLI lapsi on kotihoidossa! Mutta jos lapsi on päivähoidossa on mielestäni lasta kohtaan kohtuutonta raahata häntä vielä viikonlopuksi hoitoon. Siitäkin huolimatta, että hoitajat/hoitaja on tuttuja. Jaksaisko moni näistä dokumammoista itse mennä joka viikonloppu vaikka anoppilaan?

Ja huolestuttavaa on myös tällaisten vanhempien alkoholinkäyttö. Se ei taatusti ole kohtuullisissa rajoissa.

Ikävä kyllä, tuttavapiiriin kuuluu tällainen perhe ja tyttö 3v. on heidän heittosäkkinsä: piväkotiin - mummolaan - päiväkotiin....... Tyttö on ikäisekseen liiankin uhmakas ja syytä siihen ei tarvitse kaukaa hakea :/

Ihme, etbtässä vedettiin tuo juominen esiin, eikö ap tarkoittanut, et lapset kun on joka viikonloppu hoidossa, heiltä jää kokematta yhteiset vapaapäivät. En ymmärrä minäkään sitä.

Mua ihmetyttää asia siksi, että eivätkö ne vanhemmat tajua mitä menettävät? Turha sitten 20 vuoden päästä voivotella, kun lapset ovat etääntyneet :( ja niin pieniä ne ovat vain hetken aikaa! Itse nautin viikonlopuista. Kerrankin on aikaa yhdessä tehdä ruokaa, löhötä sohvalla, katsella elokuvia, ulkoilla, käydä kylässä..... Meillä lapset yökylässä ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään...

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mua ihmetyttää asia siksi, että eivätkö ne vanhemmat tajua mitä menettävät? Turha sitten 20 vuoden päästä voivotella, kun lapset ovat etääntyneet :( ja niin pieniä ne ovat vain hetken aikaa! Itse nautin viikonlopuista. Kerrankin on aikaa yhdessä tehdä ruokaa, löhötä sohvalla, katsella elokuvia, ulkoilla, käydä kylässä..... Meillä lapset yökylässä ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään...

Meillä ei ole kuin sunnuntai yhteistä aikaa. Se ollaan kyllä kotona mutta kaikkea muuta kuin rentouttavaa välillä... pyykit pestävä,siivottava, sunnuntaisin toki tehdään ns parempaa ruokaa mut rauhallisuudesta ei täs huushollissa voi puhua.

Yhteistyössä