Ihmettelee neukkutädin merkintää äitiyskorttiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bad Virgin-

Aktiivinen jäsen
03.01.2008
43 331
1
36
Tuli puhe alkoholista ja sanoin etten ole todella pitkiin aikoihin ottanut alkoa, ei vain maistu. Miksi se merkkasi siihen kohtaan kyllä, missä kerrotaan olenko mä käyttänyt alkoa ennen raskautta? ja lisäsi vähän

Vai tarkoittaako se sitä, että vaikka olisin 1999 ottanut yhden bissen, niin olen käyttänyt alkoa ennen raskautta? :D

Alkuperäinen kirjoittaja x:
ja mä sanoin että oon viimeks ottanu alkoa 5vuotta sitten ennen raskautta ja mulle laitettiin etten käytä alkoholia ollenkaan...

Hmm, viime uutena vuotena otin 5 siideriä, sen jälkeen en oo ottanut ja sitä edeltävästä kerrasta on piiiitkä aika.

Taitaa olla terkkarikohtaistakin. Mulle laitettiin 'ei', kun sanoin, että en ole aikoihin ottanut mitään. Edellisessä raskaudessa tuli vielä merkintä tilanteeseen ennen raskautta 2-3 krt/kk ja se pitikin silloin paikkansa.

No entäs jos on joskus tupakoinut, mutta lopettanut esim kaksi vuotta aiemmin? Merkataanko korttiin "tupakointi ennen raskautta" - "kyllä" Tuntuisi hieman oudolta, mutta eikös tuolla logiikalla sen pitäisi niin mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mä kysäsen tota ens neuvolassa jos sen voisi muuttaa.

Ihan vain mielenkiinnosta; miksi se merkintä häiritsee sinua, kun tiedät itse ettet ole alkoa käyttänyt pitkään aikaan?

No se on mulle henkilökohtaisesti tärkeä juttu, että mun HENKILÖKOHTAISISSA papereissa lukee, etten juo. Koska en todellakaan ota jatkossakaan mitään.

Mä juon noin kerran vuoteen. Neuvola täti kirjasi sen että juo noin 1x/v.
Sairaalassa kun ultrassa kävin alkoi lääkäri pitämään ison palopuheen ja kysyi lopulta, että olisiko aika vähentää.
Olin kyllä ihan :o ja kysyin että vieläkö pitää vähentääkkin?
No, selvisi lopulta eetä luuli tuon merkinnän tarkoittavan kerran viikossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kysäsen tota ens neuvolassa jos sen voisi muuttaa.

Ihan vain mielenkiinnosta; miksi se merkintä häiritsee sinua, kun tiedät itse ettet ole alkoa käyttänyt pitkään aikaan?

No se on mulle henkilökohtaisesti tärkeä juttu, että mun HENKILÖKOHTAISISSA papereissa lukee, etten juo. Koska en todellakaan ota jatkossakaan mitään.

No mutta eihän sun henkkoht papereissa voi lukea kohdassa "ennen raskautta" ettet juo, jos kuitenkin oot juonu uutena vuotena viimeks? Ei kukaan siitä päättele, että raskauden aikana juot.

Alkuperäinen kirjoittaja lennia:
No entäs jos on joskus tupakoinut, mutta lopettanut esim kaksi vuotta aiemmin? Merkataanko korttiin "tupakointi ennen raskautta" - "kyllä" Tuntuisi hieman oudolta, mutta eikös tuolla logiikalla sen pitäisi niin mennä.

Mutta miten kukaan voi sanoa itseään absoksi, jos ne on elämänsä aikana joskus edes maistanut alkoa.

Tietäsit vaan mitä niissä sairaalan papereissa voi lukea :D

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
ja mitä väliä tuolla sitten mahtaa olla, jos olet juonut uutena vuotena alkoholia niin et ole absolutisti.

Kyllä mä mielestäni nykyisin oon abso, toki raskaudenkin takia, mut muutenkin.

Nykyinen tilanne on eri asia, kuin tilanne ennen raskautta. Et ollut abso vielä pari kolme kk sitten.

Yhteistyössä