Ihme (kö) ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liinu

Vieras
Minä pidän tätä ihmeenä, mieheni mielestä tämä on vain palkkio hyvin tehdystä työstä (""oikea"" määrä yrityksiä juuri oikeaan aikaan)

Yritystä on ollut vuoden alusta. Aika pian selvisi että minä en ovuloi lainkaan minkä johdosta hyvinkin pikaisesti hakeuduimme tutkimuksiin. Ajatuksena siis saada minulle clomit ja ovulaatiot tapahtumaan. Samassa yhteydessä ""automatic"" tehtiin myös miehelle simppatesti. Sen tulos olikin yllätys, hoitava lääkäri suositteli suoraan hoidoksi mikroinjektiohoitoa.
Shokki oli suht suuri, koska niinkuin kirjoitin, tutkimuksiin hakeuduttiin vain ja ainoastaan minun ovuloimattomuuteni tähden.

Päätimme kuitenkin yrittää ns. puoliluomuna pelkkien clomien voimalla. Lääkäri sanoi siihen että juu-u kyllähän se niinkin voi onnistua viiden- tai vaikka kymmenen vuoden kuluttua.

Aloitin siis ensimmäisen clomikierron. Puuhailut ajoitettiin ovistestien avulla juuri oikeaan aikaan ja sitten jännäilyä.. (ei niin kovin suurin odotuksin)

Mutta tänään, kun kolme-neljä päivää oli kulunut siitä että kuukautisten olisi pitänyt alkaa, tein testin. Selvä viiva, siis selkeä plussa!! Siis minun mielestäni pieni ihme!

Tarkoitan tällä myös sitä että minun mielestäni jokainen uusi elämä on pieni ihme! Ja olen sitä mieltä että lapsia saadaan (ei tehdä)

Kuinka kävikään.. onnellisin tähän asti elämässä päivä lähti kuitenkin menemään aivan päin mäntyä. Mieheni loukkaantui sydänjuuriaan myöten siitä että minun mielestäni tämä pieni alku minun sisälläni on pieni ihme (jonka tekemiseen tietenkin tarvittiin meitä kahta). Hänen mielestään se on vain hyvin tehdyn työn tulos.

Ja nyt mökötämme molemmat omissa huoneissamme :)
Ei varmaan ihan kaikkein normaali tapa iloita uutisesta jota on toivottu jo kuitenkin 9 kuukautta.

Nyt kasvamaan nopeasti aikuiseksi, jos kerran vauvakin tulossa, raskaaksi tulo on AINA ko. parille pieni ihme, mutta toki ajoitus ja muutkin asiat auttavat....:)
Ihan noin isommassa mittakaavassa, mitä väliä tuolla on, tärkein on alulle saatu raskaus!

Niin se on kyllä aina ja varmasti kaikille ihme. Kyllä varmasti kasvu alkaa etenkin sen jälkeen kun lapsi on tullut taloon. Varsinkin kun kahden pitkään ilman lapsia eläneen suhteeseen tuodaan se (ah niin ihana ja toivottu) kolmas pyörä. Vaikka eikös miehistä sanota että ei niistä koskaan kasva aikuisia :) Minunkin 38ni vasta harjoittelee ;)

Kiitos Riinu, toivoa sopii että tämä raskaus olisi tarkoitettu pysymään/jatkumaan.

Miehesi varmaan ajatteli että sinä pidit onnistumismahdollisuuksianne olemattomina (etkä odottanut edes että onnistuisitte) nimenomaan hänen ""vikansa"" vuoksi ja että juuri siksi puhut ihmeestä. On saattanut ottaa henkilökohtaisena arvosteluna sen että tärpin tultua toinen vielä muistuttaa huonoista lähtökohdista, vaikka tarkoituksesi tuskin on ollut tuo. Ja tavallaanhan ihmeestä puhuminen on sitä että sinun ja miehesi yritys mitätöidään ja ajatellaan että jokin korkeampi on hoitanut homman, vaikka paineet ovat varmasti olleet molemmilla kovat... Miehesi on siis ymmärtänyt sanomasi hieman väärin, pienestä ihmeestä mekin puhuimme vaikka kummassakaan ei ollut mitään vikaa ja ihan omin voimin raskaaksi tultiin :)

Miehen simpat voivat muuten väliaikaisestikin heikentyä, eli voi olla että nyt on ollut ""hyvä hetki"" myös niiden kannalta. Ja ihan totta että oikealla ajoituksella ja yrityksellä mahdollisuudet paranevat aina hieman.

Pääasia kuitenkin että tärppi tuli, toivotaan että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka. Mökötykset pois ja pientä juhlaa nyt! Onnea sinulle sekä tulevalle isälle :)

Joo, sellaista sen meidän ihmisten elo, aina välillä meilläkin talon nelikymppiset muistuttaa 5 v, meillekin on tuo kasvattaja tulossa...:) Onnellista ja onnekasta odotusta!

Yhteistyössä