olipahan taas kokemus...

kolmas lapsi näki päivän valon tiistaina 5.12 klo 8.18 :heart:

mutta...synnytys käynnistettiin cytotecilla, onneksi toinen pieni murunen riitti, jotta synnytys lähti käynnistymään...( kaksi ed. kans kännistetty)

paikat avautuivat kohtalaisen nopeasti 4 cm ja päästiin saliin odottamaan tositoimia :) sain epiduraaliin ja se auttoi, mutta ei mielestäni läheskään yhtä tehokkaasti kuin viimeeksi... no... siinä sitten olin ja puusutin ja kärsin... pari tuntia meni ja vain 5cm auki, pettymys :\|
päättivät sitten laittaa supistuksia tehostavan tipan \|O \|O \|O
no, supistukset tosiaan tehostuivat, mutta lisätty epiduraali ei auttanut ollenkaan :eek: :eek: :eek:
pyysivät anestesiatohtorin paikalle, kun huusin tuskasta ja tärisin kuin horkassa, enkä pystynyt kontrolloimaan ollenkaan hengitystäni \|O
tohtori se vain tokaisi, että ei ole tainnut alunperinkään mennä puudute oikeaan osoitteeseen :eek: :x :eek:
siinä sitten taas mietittiin ja tuumattiin.... ja tilanne sama, 5 cm auki...
sitten saapui viisas lääkäri paikalle, joka sanoi, että leikkuriin vaan, muuten menee vielä vuorokausi....
se olikin viisasta, lapsella napanuora pään ympärillä 2 krt ja väärä tarjonta päässä :/ ja tarjonta on ollut väärä myös 2:ssa ed. synnytyksessä :whistle:
ensimmäinen myös leikattu kun ei edistynyt ja toinen revitty kupilla ponnistamisen pitkittymisen vuoksi :$ :$ :$
ja nyt näin...olisko jotain häikkää elimistössä tms...
olipa hyvä purkaa tuntonsa tänne
no... poika kuitenkin ihan ok, bilrubiinia pitää vaan tarkkailla, keltaisuuden takia.

iloista joulua ihan kaikille ja kiitos jos jaksoit lukea :saint:
:heart: :xmas:
 
Onnea perheenlisästä! :flower: :flower: Mulla oli synnytys kans vähän samaan malliin, pelkäsin koko raskauden ajan että joudun jostain syystä sektioon ja niin sitten kävikin hirveän urakan jälkeen (16 h) huomattiin että väärä tarjonta vauvalla...huh.
 
väärä tarjonta kans
Meillä oli sama tilanne.. Tosin lääkäri ODOTUTTI mua yli tunnin vielä kun tajus että tarjonta on väärä.

Olin vaan 5cm auki ja mua oli ponnistuttanu jo pari tuntia ennen kun tila todettiin aivan hulluna.. en hallinnu kroppaani enää millään tavalla, kroppa ponnisti ja tärisin kans ihan kauheesti ja olin niin kipee ja sekasin kivusta kun olla ja voi..

"Ponnistusvaihetta" kesti sellaset 3-4tuntia.

Mulla käynnisteltiin kans samoilla tabuilla. Tosin ne ei tehny supparin supparia ja sit yöllä lähti käyntiin ja lähti muuten vauhdilla. 8½ tuntia meni ja sit sektioon..
 

Yhteistyössä