ihastuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuatarvitseva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuatarvitseva

Vieras
Hei, nyt tarvitsen apua. Elän hyvässä parisuhteessa mieheni kanssa, mutta nyt olen ihastunut työkaveriini, hänkin varattu. Päivät menee jutellessa ja nyt hän on tehnyt aloitteen lounaalle ja tiedän, että olemme lähellä "etenemistä".

Miten pääsen eroon tästä ? Pitäisikö kertoa miehelleni - en halua olla uskoton ?

Et halua uskoton. Haluat tilanteesta eroon. Easy solution: kieltäydy lounaasta. Ota etäisyyttä.
Ne ovat ainoat ohjeet, joiden avulla pääset tilanteesta eroon etkä ole uskoton. Älä kerro miehellesi mitään, koska ei sinulla ole mitään kerrottavaa.

Sinälläänhän lounaalla käyminen ei ole uskottomuutta, mutta taidat tietää itsekin mihin se tulee johtamaan. Ja aikuisilla ihmisillä se nimenomaan TULEE johtamaan juuri siihen. Ennemmin tai myöhemmin. Silloin kun lähtökohdat ovat esittämäsi kaltaiset.

Tulella on kovin mukava leikkiä. Ihan oikeasti on. Se on niin jännää ja saa aikaan perhosia vatsassa, pilkettä silmissä, värinää sydämessä. Mutta jos et aidosti ole valmis polttamaan näppejäsi, niin vetäydy. Kiellä itseltäsi kiusaus. Tuossa vaiheessa se on vielä helppoa. Myöhemmin ei enää ole.

Tuo teidän yhteinen lounas on askel eteenpäin. Sen jälkeen tulee seuraava askel. Ja sitten seuraava. Alku on viatonta, leikkiä. Mutta kun rullat alkavat pyöriä, niin leikistä tulee peliä. Ja pelissä on yleensä aina lopulta enemmän häviäjiä kuin voittajia.

Hei, nyt tarvitsen apua. Elän hyvässä parisuhteessa mieheni kanssa, mutta nyt olen ihastunut työkaveriini, hänkin varattu. Päivät menee jutellessa ja nyt hän on tehnyt aloitteen lounaalle ja tiedän, että olemme lähellä "etenemistä".

Miten pääsen eroon tästä ? Pitäisikö kertoa miehelleni - en halua olla uskoton ?

Kirjoitin juuri toiseen ketjuun, että rypyt elämässä menevät yleensä parhaiten ohi, kun ei niihin kiinnitä liikaa huomiota.

Pätenee tähänkin. Jokainen elollinen olento ihastuu aina välillä, kun vähänkin on ihmisten kanssa tekemisissä. Se ei ole tahdonvarainen asia. Et tee sitä väkisin, jos yrität, etkä liioin estä, jos kohdalle kolahtaa. Mutta. Mutta. MUTTA!

Se, miten asian kanssa toimit, on tahdonvarainen asia. Se, haluatko sotkea elämäsi ja liittosi, on tahdonvarainen päätös. Kun ihastuminen menee ohi, jäljellä on toinen ihan tavallinen ihminen, ei useinkaan toista (eikun siis ensimmäistä) kummempi. Ihastuminen tekee ihmiselle ne vaaleanpunaiset silmälasit, joiden läpi todellisuudesta näkee perin vähän, ja siitä toisesta ihmisestäkin. Ensivaikutelmaan ihastutaan, ihan toisenkokoisen kokonaisuuden kanssa taas eletään arjessa. Ja siihen kuuluvat myös ne huonot puolet, joita alussa ei näe, ja joita alussa ei edes näytetä. Sellainen toimintamekanismi ihmiseen on sijoitettu....

Kannattaa siis kyllä miettiä, mitä tekee, ennenkuin tekee yhtään mitään enää eteenpäin.

Ihminen myös ihastuu helposti silloin, kun on väsynyt, yleensä itseensä ja elämäntilanteeseensa. Kannattaa siis miettiä vähän sitäkin, miksi olit juuri nyt ihastumisherkkä, ja korjata mieluummin se ongelma - eikä sitä yleensä korjata järjestämällä uusia, ei kovin pitkäksi aikaa ainakaan.

Yhdessäolo tekee äkkiä ihmissuhteen, itsekseen haaveilu ei. Ihastuminen taas yleensä haihtuu ihan itsekseen ajallaan. Mihinkähän vertaisi...? Saippuakupla poksahtaa rikki itsestään, eikä tee suuria vaurioita ympäristölle, mutta menepä pyydystämään se jonkun tärkeän paperin laidalla kiinni, niin kosteuden tekemä läiskä ja mutkat ovat siinä paperissa rumana aina, kuivumisen jälkeenkin. No, parempia vertauksia siis tosiaan vastaanotetaan... :)

Nauti ihastumisen tunteesta itseksesi, mutta tekemisten suhteen (niitä ovat ne puheet ihan joka suuntaan, ja aktiivisempi yhdessäolo, riskille altistaminen) kyllä kannattaa käyttää aikuisen ajattelua. Aikuinen ei ole ajopuu!! Aikuinen miettii pitemmälle, ja osaa hätätilassa vaikka käyttää henkistä karttakeppiä sormillensalyöntiin silloin, kun on vaarassa ruveta rikkomaan asioita ja ihmisiä.

Siinä on ihastumisen ja toiminnan raja. Minun mielestäni. Vastuussa.

Ihastuminen tapahtuu, muut asiat eivät 'tapahdu'. Niitä tapahdutetaan.

Viimeksi muokattu:
"Ihastuminen tapahtuu, muut asiat eivät 'tapahdu'. Niitä tapahdutetaan."

Hyvin kiteytetty nimimerkki ntt. Minulla ei ole tuohon mitään lisäämistä.

Ellien Julkut palstalla joku irvaili kirjoitustyyliäni. Olen jaaritellut ihastumisaiheesta elleissä
kiintiöni täyteen. Mutta metrotunnelin poratusta reiästä tekisi mieli kirjoittaa Hesarin
palstalle. Mutta olen päättänyt pysytellä plazan sivuilla. En ihastu muiden nettisivujen
houkutuksiin.

Käykö miehesi työpaikkaihastustensa kanssa lounailla? Hyväksytkö tai hyväksyisitkö asian? Mieti, miltä tuntuisi kuulla nähdä puolisonsa flirttailevan ja katsomassa toisiaan syvälle silmiin? Luulen, että miehestäsi tuntuisi samalta kuin sinulta.

Jätä ajatuksesi mielikuviesi varaan, älä tee niistä totta. jJs arvostat miestäsi. Jos et arvosta -rakasta, niin päätä suhde, ennen kuin aloitat uuden. Näin arvostat itseäsikin jatkossa.

Jos miehelläsi ei ole koskaan ollut vastaavia tuntemuksia, niin hänelle tilittämisesi voi tulla shokkina, joka taas tuo epävarmuutta ja kyräilyä suhteeseen. Toinen vaihtoehto on, että mies nauraa ihastuksellesi ja toteaa tyyliin 'näitähän sattuu'. Kolmas vaihtoehto on ihan mitä vaan näiden kahden väliltä.

Mieheni sanoi, kun muutimme yhteen, että kaiken muun häneltä voi viedä, paitsi likaista mielikuvitusta.

No nyt pamahti. Minun oli pakko kertoa miehelleni - asia painoi minua. Laitoin kaverille viestin, että lopetetaan koska aloin olla ihastunut ja kerroin sitten kaiken miehelleni. Hän otti asian tosi raskaasti vedoten yhteiseen sopimukseemme, että emme sekoile. Sanoi huomanneensa että jotain meneillään. Nyt hän haluaa erota - olen aivan pois tolaltani.

No nyt pamahti. Minun oli pakko kertoa miehelleni - asia painoi minua. Laitoin kaverille viestin, että lopetetaan koska aloin olla ihastunut ja kerroin sitten kaiken miehelleni. Hän otti asian tosi raskaasti vedoten yhteiseen sopimukseemme, että emme sekoile. Sanoi huomanneensa että jotain meneillään. Nyt hän haluaa erota - olen aivan pois tolaltani.

No nyt ei voi sanoa kuin että oma vikasi, miksi menit kertomaan?! Mitään pahaa ei ollut vielä ehtinyt tapahtua, ja sinä menit möläyttämään asian miehellesi! Tottakai hän siitä suuttuu, ja alkaa epäillä että olet pettänyt.
Ja kaiken huipuksi vielä sanoit tälle työkaverillesikin, että olet ihastunut! Etkö olisi vain voinut sanoa hänelle, että en taida lähteä lounaalle, olen varattu eikä mieheni pitäisi siitä.

Maalaisjärjen käyttö on sallittua näissä asioissa. Itse keitit soppasi, muhi nyt siinä sitten. Minä ainakin mietin ennen kuin toimin. Ei kaikkea tarvi sanoa ääneen!

Lähinnä huvittaa koko homma.

Viimeksi muokattu:
Ja miehet kun ihastuu vähän jokapäivä.

Voikun kaunis nainen tuossakin on ja hiukan jutteleekin.

Sitten miehet kehtaavat suuttua, jos nainen kokee myös ihastuksen.

Kyllä miehen pitäisi olla kiitollinen, jos nainen pystyy lopettamaan ihastuksensa.

Silloinhan nainen valitsee ikäänkuin miehensä uudelleen.

otan syyt niskoilleni, mutta nyt pelottaa että mitä tein väärin kun myönsin ihastuksen kohteelle että olin ihastunut ? voiko siitä seurata ongelmia ?
Tuskin tuosta ongelmia tulee, jos jatkossa etenette oikein.

Kyllähän miehestä hyvältä tuntuu, jos nainen ihastuksensa kertoo.

Jos kaikki jää tuohon, niin mitään ei tapahdu. Mutta jos mies yrittäisi jatkaa ihastumista kanssanne ja hänen oma suhteensa siitä kärsisi, niin silloin on asia erikseen.

Tuolloin teidän on helpointa saada itsenne eroon, kun sanotte ihastuksen olleen ja menneen. Siis olin ihastunut, mutta en enää.

Senjälkeen mies jatkaa omia latujaan.

Aina kannattaa luovuttaa viimeistään silloin, kun huomaa ihastuksen kohteella olevan muitakin ihailijoita. Tai ainakin ottaa etäisyyttä ja tarkkailla tilanteen kehitystä. Se nimittäin voi muuttua itselle suotuisaksi.

Viimeksi muokattu:
Nyt kun kerroit työtoverillesi, että olet ihastunut niin hän alkaa entistä enemmän vokotella sinua. Mies tietää, että sinulta voisi irrota seksiä ja käyttää sitä hyväkseen. Tietyt asiat tulisi pitää omana tietonaan eikä kertoa toisille ihmisille. Nyt menee parisuhde karille ja vaikeita aikoja on tiedossa työpaikalla.

otan syyt niskoilleni, mutta nyt pelottaa että mitä tein väärin kun myönsin ihastuksen kohteelle että olin ihastunut ? voiko siitä seurata ongelmia ?

En jaksa uskoa, että tämä tarina on tosi. Sori vaan. Jos on, niin voi, voi. Suurin huolesi on, että mitä työkaveri ajattelee, eikä se, että miehesi haluaa erota. Mistä ihmeen umpiosta teitä oikein pullahtelee!

Kerrankin sivupersoonan kanssa samaa mieltä. Tosin en käytttäisi sanaa 'kiitollinen'.

Viimeksi muokattu:
En jaksa uskoa, että tämä tarina on tosi. Sori vaan. Jos on, niin voi, voi. Suurin huolesi on, että mitä työkaveri ajattelee, eikä se, että miehesi haluaa erota. Mistä ihmeen umpiosta teitä oikein pullahtelee!

Kerrankin sivupersoonan kanssa samaa mieltä. Tosin en käytttäisi sanaa 'kiitollinen'.

Tuli itsellekin mieleen, että onko tämä juttu tosi, vai onko joku oikeasti niin tynnyrissä kasvanut, mitä ap tuntuu olevan? Ei kukaan tervejärkinen ihminen, jolla on pieni ihastus työkaveriin, mene sanomaan tälle työkaverille ihastumisestaan, ja vielä myöntämään sitä kumppanilleen, kun "asia painaa".
Ihastumisia tulee ja menee, yleensä ne on ihan viattomia, mutta jos niitä alkaa tuolla lailla ruotimaan ja paljastelemaan, niin en voi muuta sanoa kuin että sitä saa mitä tilaa.

Aika hölmöä.

Viimeksi muokattu:
hölmöltähän itseni tunnen. paljastin sen jotta antaisin syyn "keskustelujen" loppumiseksi loukkaamatta, mutta nyt pelottaa, että jätinköhän oven auki. Kyllä nolottaa.

niin se varmaan on, mutta mitä pahaa oli myöntää kaverille että oli ihastunut ?
Parisuhteessa olevat eivät kerro muille ihastumisistaan. Se on loukkaavaa omaa kumppania kohtaan. Lisäksi kertominen sisältää aina jonkinlaisen viestin siitä, että olet mahdollisesti kiinnostunut enemmästäkin tämän ihastuksen kanssa koska tunteesi paljastit.

Miehellesi kertominen taas viestii hänelle että ihastuminen on tavallista "pikkuihastumista" vakavampaa, koska tunsit tarvetta paljastaa sen.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;10302293:
se niin ole. olemme jutelleet mieheni kanssa, rakastan häntä ja uskon meidän selviävän. eihän mitään ole tapahtunut ja olen ollut rehellinen. tuo toinen asia vaivaa koska haluan jutulle lopun.

..siihen, että tuo toinen ymmärtää lukemansa. Jos hän on fiksu, niin ymmärtää ja toimii sen mukaan. Jos on tollo, yrittää vielä vokotella ja tollon kanssahan ei kannata alkaa millekään....

Jää pois pikkujouluista!

Voi voi kuinka paljon tuollaiset nuoret ja kokemattomat aiheuttavat toisilleen pahaa mieltä.
Se on kuulkaas niin että kun elää ja kokee riittävästi noita parisuhteita niin käytännön järki kasvaa.
Koko aloitus on kuin teinin kirjoittama.