'Ihanko totta te aikuiset ihmiset vietätte joulun vanhempienne luona ??'

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tappeluverta aaveella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle ja miehelleni läheisimpiä ihmisiä ovat mun sisarukset ja heidän perheet, mun vanhemmat ovat edesmenneet. Musta olisi ihanaa, jos miehenkin perhe olisi läheisempi, mutta kun ei voida sille asialle mitään, he ovat sellaisia kuin ovat. Ja kyllähän me tiedetään, että ollaan heille tärkeitä, vaikka käyttäytyvät etäisesti.

Mä oon aaton kotona ja meillä on pahimmillaan ja parhaimmillaan 5lasta. ja tapaniks vanhemmille jossa on sit aikapaljon enemmän noita lapsia. mut joo mä vietän aaton mielummin kotona.

vielä tämä joulu kyllä vietetään vanhempieni luona (asuvat 250km päässä), ensi joulu kotona. minusta on vaan ihanaa kun ei tarvi murehtia ruokien tekemisistä ja kuusen kotiin kantamisista yms. vaan saa mennä "valmiiseen" jouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja online:
Mä oon aaton kotona ja meillä on pahimmillaan ja parhaimmillaan 5lasta. ja tapaniks vanhemmille jossa on sit aikapaljon enemmän noita lapsia. mut joo mä vietän aaton mielummin kotona.

Ja tapanina viedään ainakin piparkakkuja mukana, jotain muutakin yleensä.. ihan vaan "valmiiseen" jouluun en kehtais kyllä mennä tän katraan kanssa.

Me ollaan tähän asti vietetty joka joulu vanhemmillani :heart: Mitä mä/me täällä tehtäisiin, tuntuis jotenkin vaillinaiselta koko joulu sitten :/
Matkaa meillä on 5km suuntaansa, enkä raahaa lahjoja, vaan täällä avataan mitä täällä on, ja siellä sitten ne mitä siellä on =)
Mä mitään jouluruokiakaan osais tehdä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja :
no minä kyllä vietän jouluaattoni oman perheeni kanssa! eli miehen ja lapsen!

lähisukua voi sit nähdä joulupäivänä tai väli päivinä :D

minusta aatto kuuluu olla kotona oman perheen kanssa

Mulle perhe on laajempi käsite, kuin minä ja lapset. Meillä "lähi"perheeseen kuuluu, minä+mukulat, ex+nyx, minun vanhemmat, sisarukseni (biologiset, ja lainassa olevat), muutama läheinen ystävä jne. Kyllä tolla porukalla jo joulun sais aikaan.

Todellakin PEESI!!

Mun oma perhe on minä, ukko ja lapset + meidän vanhemmat, meidän sisarukset, heidän lapset, siskojen miehet, jne. Se on MEIDÄN PERHE eikä minua stressaa yhtään heidän kaikkien kanssaan viettää aikaa. :) Kukaan ei nipota siitä, että kaiken pitäisi olla täydellistä. Kunhan saadaan olla YHDESSÄ. Väillä jopa riidelläänkin, mutta aina sovitaan. :)

Surullista, että Suomessa perhe -käsite on tällainen pikkiriikkinen porukka. Yksinäisiä vanhuksia ja ihmisiä on Suomi täynnä eivätkä lapset opi perheen ja sukulaisten tärkeyttä elämässä. Suomi on individualismin ja yksinäisyyden mallimaa. :(

Kyllä vain "raahataan" perheemme (2aikuista+1lapsi) vanhempieni luokse jouluksi. Asuvat 3 tunnin ajomatkan päässä joten päiväseltään käymään ei viitsi mennää.. Ja sitä paitsi mikä sen parempaa ku viettä joulu isossa omakotitalossa maalla omien sisarusten kanssa (sisko tulee ulkomailta Suomeen jouluksi ja veljenikin puolisoineen asuu yli 200km:n päässä meistä ). Paikalle saapuu myös äitini isä, joka jäi leskeksi mumman kuoltua syksyllä, joten meitä on joulunvietossa 4 sukupolvea saman katon alla. Jos asuttais itse isossa omakotitalossa, voisin mielelläni kutsua jouluksi saman poppoon meille. Mutta, ei joulu ole joulu jos ei ole koko perhe koolla. Ja mulle perhe ei ole pelkästään mies ja lapsi.

Ja vielä- kyl se on kiva päästä jouluksi maalle täältä kaupungista.. Saa sit käydä tuttujen haudoilla kävellen jouluillan hämärässä ja muutenki tehdä kaikkee mitä perinteisiin kuuluu. Ja sit vielä se et miehen vanhemmille on kävelymatka mun vanhempien kotitalolta, joten vietetään osa joulusta, kuten aaton aamupäivä heillä. Miks ihmeessä me jäätäis kolmestaan kaupunkiin 3 tunnin ajomatkan päähän kaikista muista?

Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Heh, mä oon just sitä kastia, että en minkään valtakunnan tapauksessa lähtisi jouluna yhtään mihinkään. Erityisen lujaa riepoo, kun sukulaiset rimputtelee, että "kai te meillä tulette käymään". Eli pitäisi siis ihan tosissaan raahata lapsia, vaihtokamppeita, paketteja yms. ympäri kyliä, jokaisessa paikassa lapset ahdetaan täyteen suklaata ja piparia ja sitten moititaan ruokapöydässä, kun ei ruoka maistu. Väkeä on kuin pienessä pitäjässä, kamala meteli ja lapset hyppivät seinille, kun eivät ole ehtineet päiväunia nukkua...

Ei sellaista joulua meille enää ikinä! Mutta kukin tottakai tyylillään, ei se meiltä ole pois.

pakko yhtyä tähän. haluan vihdoinkin nauttia joulurauhasta.

Me ollaan kerran vietetty joulu kolmestaan ja silloin todettiin ettei ole meidän juttu. Just joku päivä sitten miehen kanssa asiasta puhuttiin ja samoillla linjoilla ollaan. Eli meidän mielestä joulu on paras kun sen viettää isommalla porukalla läheisten ihmisten kanssa. Me mennään (taas) aatoksi miehen vanhempien luokse ja sinne tulee myös miehen sisarukset puolisoineen, sekä miehen isovanhemmat.

Joulupäivänä taas lähdemme minun vanhempieni luokse, jonne tulee myös sama sakki minun puoleltani =) . Kaikki ovat onnellisia ja nauttivat toistensa seurasta. Tää sopii meille täydellisesti =) .

Me ei raahata itteemme minnekään vaan äitini tulee meille joulunviettoon ja sitten ennen pukin tuloa tulee ainakin siskoni perheineen ja tätini jakamaan lahjoja..miehen isästä ja sisarista ei oloe vielä tietoa tulevatko he aattona meille lahjojen jakoon

Myö ollaan tää joulu vaihteeks kotona... Ei mitään järkeä lähtee roudaamaan niitä lahjasäkkejä mummilaan ja parin päivän päästä taas takas kotiin (plus tietysti ne rojut, joita mummit ja kummit on antaneet) :kieh: Näin ollaan tehty monena jouluna ja nyt välillä pysytään täällä... Tulkoon kaikki ne, jotka haluaa nauttia meidän rattoisasta seurasta, meille =) :xmas:

Mekin kuulumme niihin friikkeihin, jotka palaavat äitien ja isien helmoihin jouluksi. Napanuorat on kiinni kolmen sukupolven välillä. :laugh:

Kun on tarpeeksi laiska ja seurankipeä niin mielellään viettäisi joulun vanhempien luona. Ikävä kyllä en voi ketään pakottaa viettämään joulua pois kotoa. Enkä missään nimessä voi itse viettää joulua ilman miestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja tappeluverta aaveella:
'minulle ei tulisi mieleenkään lähteä roudaamaan perhettä ja lahjoja toiselle puolelle suomea. Keskelle hössötystä jossa pahimmillaan voi olla 6 lasta: 12, 11,10,9, 4 ja 3 vuotiaat. Ja viettää joulu kovassa metelissä ja hälinässä ilman minkäänlaista omaa rauhaa. Ei kiitos, meidän perhe haluaa viettää rauhallisen joulun oman perheen kanssa. Ihanaa'

:laugh: :laugh:

ai luulet että joka paikas on niitä lapsia kasa päin :D

me lähetään meidän 6kk ikäsen lapsen kans miehen kotia. Sinne on matkaa lähes 500km. Ihan lännestä itään.
tuskin tulee muita lapsia. Ellei joku oo meille kertomatta pyöräyttäny lasta.
Mies näkee sisaruksiaan ja vanhempiaan tosi harvoin ja he ainutta lastenlastaan liian vähän. Joululoma on pitkä loma ja mahdollisuus olla pitempään läheisten kanssa.
seuraavina vuosina ei varmaan enään matkustella vaan panostetaan omiin perinteihin.
Mutta mitä sitte vaikka jokku matkustaa vaikka halki maapallon ollakseen läheisten kans.

kyllä joku jaksaa typeritä asioista narista.

onneksi meilä on hyvät ja läheiset välit kummankin sukuun eikä olla kotona yksin marttyyreina ja ihmetellä silmät pyöreinä muiden valintaa olla rakkaitten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja tappeluverta aaveella:
'minulle ei tulisi mieleenkään lähteä roudaamaan perhettä ja lahjoja toiselle puolelle suomea. Keskelle hössötystä jossa pahimmillaan voi olla 6 lasta: 12, 11,10,9, 4 ja 3 vuotiaat. Ja viettää joulu kovassa metelissä ja hälinässä ilman minkäänlaista omaa rauhaa. Ei kiitos, meidän perhe haluaa viettää rauhallisen joulun oman perheen kanssa. Ihanaa'

:laugh: :laugh:

ai luulet että joka paikas on niitä lapsia kasa päin :D

me lähetään meidän 6kk ikäsen lapsen kans miehen kotia. Sinne on matkaa lähes 500km. Ihan lännestä itään.
tuskin tulee muita lapsia. Ellei joku oo meille kertomatta pyöräyttäny lasta.
Mies näkee sisaruksiaan ja vanhempiaan tosi harvoin ja he ainutta lastenlastaan liian vähän. Joululoma on pitkä loma ja mahdollisuus olla pitempään läheisten kanssa.
seuraavina vuosina ei varmaan enään matkustella vaan panostetaan omiin perinteihin.
Mutta mitä sitte vaikka jokku matkustaa vaikka halki maapallon ollakseen läheisten kans.

kyllä joku jaksaa typeritä asioista narista.

onneksi meilä on hyvät ja läheiset välit kummankin sukuun eikä olla kotona yksin marttyyreina ja ihmetellä silmät pyöreinä muiden valintaa olla rakkaitten kanssa.

No niinpä! Joillakin on vaan niin kylmä suhtautuminen sukulaisiin, jopa omiin siaruksiin.

Sääliksi käy.

Yhteistyössä