'Ihanko totta te aikuiset ihmiset vietätte joulun vanhempienne luona ??'

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tappeluverta aaveella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jep, me roudataan lapset ja lahjat ja viikon vaatteet ja muut tarpeet 350km päähän anoppilaan! Vuoro jouluin joko mun tai mieheni vanhempien luona, joiden välimatka n.40km.
Enkä vois kuvitellakkaan että vietettäis joulu ihan vaan keskenään kotona, vaan ollaan totuttu ja aina vietetty joulu niin, että sen kumman luona ollaan, sinne kokoontuu aina koko perhe (kaikki mieheni tai minun sisarukseni perheineen)

Sitten kun lapset on isompia, eikä usko pukkiin, ruvetaan viettämään jouluja varmasti jo kotonakin. Ja joku joulu lähetään ulkomaille palmujen alle.... :xmas:

No juu ja ei. Meidän molemmat mummolat on lähellä (sama kaupunki), aattoaamuna mennään anoppilaan ja tullaan iltapäiväksi pois. Illaksi tulee minun äitini, miehensä ja siskoni meille syömään ja viettämään joulua.

Joulupäivänä on kutsuttu anoppilaan taasen syömään (tulee suku) ja tapanina ollaan kotona.

Joo, ajatella, meillä on vielä kamalampaa. Mun äitini ja isäni puolisoineen ja miehen anoppi tulee meille jouluksi. Aikuiset ihmiset, herranjestas!

Kyyhöttäsivät nekin vaan kämpissään itekseen, eivätkä tulisi riistämään meiltä meidän yksinoikeuttamme nauttia joulusta lasten kanssa.

Kyllä nykyajan aikuiset vanhukset ovat sitten itsekkäitä, ja vielä perhejuhlana!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Joo, ajatella, meillä on vielä kamalampaa. Mun äitini ja isäni puolisoineen ja miehen anoppi tulee meille jouluksi. Aikuiset ihmiset, herranjestas!

Kyyhöttäsivät nekin vaan kämpissään itekseen, eivätkä tulisi riistämään meiltä meidän yksinoikeuttamme nauttia joulusta lasten kanssa.

Kyllä nykyajan aikuiset vanhukset ovat sitten itsekkäitä, ja vielä perhejuhlana!

Hyvin kirjoitettu! :D

Itse haluaisin mieluiten viettää koko aaton ihan kotona oman perheen kanssa(mies+3tyttöä),mutta äidilläni on ärsyttävä periaate siitä,että kaikki hänen lapsensa tulevat sinne hänen luokseen päivällä syömään/jakamaan lahjoja(muilla sisaruksillani ei ole lapsia).Ei siinä muuten mitään,onhan mummusta hauska nähdä pikkuisia,mutta kun tässä on se homma,että äitini on aika usein jouluisin maistissa ja joskus on jouluruoatkin tehty päin prinkkalaa..Nopeastihan sieltä pääsee kotiin takaisin ja aattoilta ollaankin aina kotona,mutta menee siinä joulumieli,jos mummu on juonut..Meidän jouluun alkoholi ei kuulu lainkaan.Mies ei tykkää käydä siellä,mutta minä en halua äidille pahaa mieltä..

Yhteistyössä