'Ihanko totta te aikuiset ihmiset vietätte joulun vanhempienne luona ??'

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tappeluverta aaveella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa...musta taas on IHANAA mennä mun vanhempien luokse jouluksi, jonne kokoontuu vielä mun vanhempien vanhemmat. Mä en vaihtaisi sitä joulua pois mistään hinnasta. Ei siellä kyllä muita lapsia ole, kuin miedän pojat, joten aika rauhassa saa joulun viettää. Ja mulle on suuri rikkaus se, että meitä on neljä polvea juhlistamassa joulua, monilla niin ei enää ole.

Meidän ei tarvitse lähteä mihinkään, meidän molempien vanhemmat ja isovanhemmat (tosin vain 2 mummoa enää heistä jäljellä ) tulevat kaikki meille.
Eikä siitä kukaan mitään stressaa. Meille joulu tarkoittaa yhdessä olemista perheen kanssa, ja meillä perheeseen kuuluu myös ne vanhemmat (ja heidän vanhempansa).

Mutta ymmärrän tietysti senkin jos joku haluaa viettää joulun vain miehensä ja lastensa kanssa.
Tulee vaan silti mieleen että eikö lapsista olisi mukavaa olla myös isovanhempiensa kanssa, ja toisin päin. Tietysti on perheitä, joissa se ei syystä tai toisesta ole toivottu asia.

Niin.. Meillä kans niin uunot vanhemmat molemmilla, että ne aina olettaa meidän tulevan viittä vaille asumaan joulun ajaksi lapsinemme heille..... Ei kiinnostais edes syömässä siellä käydä kun ne ei voi sitä persettään autoon nostaa ja tulla meille. Ja kun sinne menee, niin sieltä ei pois pääse ennen kuin on 5h oltu.

Miehen vanhemmat lisäksi kutsuu vielä kaikki 15 läheisintäkin sukulaista sinne.. ärsyän tätä tilannetta TODELLA paljon!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
no minä kyllä vietän jouluaattoni oman perheeni kanssa! eli miehen ja lapsen!

lähisukua voi sit nähdä joulupäivänä tai väli päivinä :D

minusta aatto kuuluu olla kotona oman perheen kanssa

Mulle perhe on laajempi käsite, kuin minä ja lapset. Meillä "lähi"perheeseen kuuluu, minä+mukulat, ex+nyx, minun vanhemmat, sisarukseni (biologiset, ja lainassa olevat), muutama läheinen ystävä jne. Kyllä tolla porukalla jo joulun sais aikaan.

Aattona syödään ym. ihan oman perheen kesken. Aattoiltana meille tulee joulupukin lisäksi lasten isovanhemmat. Tosin joulupäivänä me mennään mun vanhemmille (40km) heti aamusta ja syödään siellä hyvin ja illalla anopille 200 metrin päähän kodistamme. Molemmissa paikoissa talo täynnä sisaruksia ja serkuksia ja lahjoja tietenkin. Eli meillä jaetaan joululahjoja kahtena päivänä. Lapsista mukavan pitkä joulu!

Me mennään mun äitin luo maaseudun rauhaan. Toisaalta olisi ihanaa viettää kotona joulu mutta on ihanaa mennä mummulaankin. Siellä saa olla rauhassa, ei ainakaan naapurit häiritse, ja saa kyllä omaa rauhaa ihan siinä missä kotonakin. Ilmankos vanhukset jää yksin, kun on ap:n kaltaisia ihmisiä, joitten mielestä on outoa viettää joulu omien vanhempiensa kanssa. :o :saint:

Mun jouluuni kuuluu sisarukseni ja vanhempani. Kun tämä poju tästä kasvaa, tulemme varmasti jossain vaiheessa vietämään ihan kotijoulujakin keskenämme, mutta mulle joulu on perhejuhla, isosti...ilman minuuttiailkatauluja. Vain rentoa yhdessäoloa rakkaimpien ihmisten kanssa!
:heart:

kyllä meki ollaan joulu ihan oman perheen kera kotona,eli minä,mies ja 5 lasta. siellä mummuloissa on niin paljon sitä väkeä,että ei tuu kovin rauhallista joula vaikka toisaalta ois ihan kiva mennäkki koska vähän näkee sisaruksia ja miehen sisaruksia.
että ihan rauhan takia ollaan kotona joulu

Me ollaan omassa kotona ja vuorovuosina meille tulee aattona mun vanhemmat tai miehen äiti ja sisko.
Haluan viettää oman perheeni kanssa omanlaista joulua ja sitä samaa saavat ne sukulaiset, jotka meille tulevat :xmas:

Joulupäivänä mennään sitten syömään niille, ketkä ei aattona täällä olleet.
Meidän molempien vanhemmat asuvat ( melkein ) kävelymatkan etäisyydellä, samoin miehen sisko joten matka ei oo ongelma.

No me ollaan aiempina jouluina kyllä ajeltu kun miehen vanhemmat asuivat n.5min ajomatkan päässä ja omat vanhemmat n.25min ajomatkan pääs. Aatto oltu toisen vanhemmilla ja seuraavana päivänä ajettu sit toisen vanhemmilla käymän.
Tää joulu aateltiin olla ihan vaan kotosalla, laittaa vaihteeks "omaakin joulua", omaan kotiin..

Mäkään en voisi kuvitella olevani kotona miehen ja lapsen kanssa vaan joulua kuuluu viettää rakkaiden kanssa, joka meillä tarkoittaa joka toinen joulu mun vanhempia+sisaruksia ja joka toinen joulu miehen samoja läheisiä. Ja toki heti joulupäivänä mennään sen luo, jolla ei oltu aattoa. Lapsille haluan rauhallisen joulun, jolloin ollaan ihan rauhassa, vaikka sitä porukkaa olisi enemmänkin.

Mun mielestä jouluna on just kivointa se kun on paljon läheisiä ihmisiä ympärillä! Mun vanhemmille 10 km:n päähän mennään aamupäivällä ja siellä ollaan rauhassa koko ilta ja varmaan yökin. Läsnä tulee olemaan 7 aikuista ja 2 lasta.

Me vietetään joulu omassa kodissa ja molempien vanhemmille ja veljille ollaan sanottu että meille saa tulla ketkä haluaa. Eli meidän vanhemmat nyt tulee meille ja mun veli poikansa kanssa.

Ja minä kun täällä jo melkein itkin kun isoäitini eivät enää vietä joulua kanssamme (toinen kuoli keväällä ja toinen joutui laitokseen). Alunperin ajattelimme viettää joulun kerrankin kahdestaan miehen kanssa, mutta tultiin siihen tulokseen etten minä viimeisilläni raskaana jaksa laittaa meille joulua ja joulu menisi varmaan muutenkin vain telkkua katsoessa. Menemme siis vanhempieni luokse mihin myös veljeni kokoontuvat. Minä ainakin kaipaan niitä lapsuuden jouluja kun koko suku kokoontui mummolaan ja saimme kerrankin leikkiä serkkujen kanssa.

Kyllä vain me ainakin lähdetään, mun kotiin viiden tunnin matka ja siittä vielä pari tuntia lisää matkaa ni ollaan miehen kotona. Miehen kotona ollaan sitten aatto ja siellä on aivan ihana ja rauhallinen tunnelma, vaikka lapsia onkin paljon :heart: :xmas: Tykkään viettää joulua rauhallisesti ison joukon kanssa, rakkaiden ihmisten luona =)

Alkuperäinen kirjoittaja Plootu:
Kun oli itse pieni, laajan sukuni kaikki kynnelle kykenevät jäsenet kokoontuivat joka jouluaatto isovanhempieni luokse jouluaterialle ja lahjojen jakoon. Muistelen suurella lämmöllä näitä lapsuuden sukujouluja yhteisine valmisteluineen. Nyt oman perheen kanssa menemme tänä jouluna n. kilometrin päässä asuvien appivanhempieni luokse joulunviettoon. He ovat meidät sinne itse kutsuneet ja haluavat lapset ja lapsenlapset luokseen.

näin. erona se että menemme lasten kanssa tuohon 10km päähän omien vanhempieni luo.

Mä kyllä haluisin viettää joulun ihan kolmestaan miehen ja lapsen kanssa, mutta se ei onnistu. Miehen vanhempien luokse on pakko mennä, kun siellä on heidän muutkin lapset perheineen... tykkään kyllä heistä, mutta jouluna olisin mieluiten rauhassa oman perheen kanssa. Varsinkaan kun miehen lapsuudenperheellä ei edes ole kovin läheiset välit, vaan jäykkänä istutaan ja säästä ja urheilusta puhutaan ;) En halua mitenkään heistä pahaa puhua, heillä on vain niin erilainen elämänkatsomus kun meillä, esim ikinä ei halata edes pienimpiä lapsia.

Vietämme ehdottomasti joulun vanhempiemme kanssa, niin, että molempien (siis mun ja miehen) vanhemmat tulevat meille. Emme osaisi kuvitella viettävämme joulua vain oman pikku perheen kesken. Mutta kukin tavalaan

Minäkin käsitän perheen vähän laajemmin, mulla on oma perheeni (siis mies ja lapset), mutta myös se lapsuuden perhe, ja sitten toki iehellä myös on lapsuudenperhe, näin joulu isolla porukalla

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Minäkin käsitän perheen vähän laajemmin, mulla on oma perheeni (siis mies ja lapset), mutta myös se lapsuuden perhe, ja sitten toki iehellä myös on lapsuudenperhe, näin joulu isolla porukalla

näin teen minäkin :D

Kiitos infosta ap.: en tiennytkään, mikä "AV" on.

Kyllä minusta olisi toden totta joinakin päivinä oikeinkin mukavaa *viettää laatuaikaa mutsin kanssa* - mutta Herra armossaan on säästänyt äitiparan enkelten valtakunnassa minun seuraltani - toistaiseksi.

Mieheni puolelta isovanhemmat ovat oman elämänsä eläjiä, jotka eivät halua meluavaa kakaralaumaa hoteisiinsa joulunakaan.

mä olen muutaman kerran viettänyt perheen kanssa vanhempieni luona varsinkin silloin kun olin vielä naimisissa ja vanhempi tytär oli vauva niin tuli vietettyä useammatkin joulut ja uudet vuodet mutta kun nuorempi syntyi niin olenko ainoastaan kerran ollut joulun tytön kanssa vanhempieni siis äitini ja isäpuoleni luona, mutta heitä kumpaakaan ei ole enää ollut vuosiin niin ollaan vietetty joulu kotona ja aah sitä nautintoa, saa tehdä kaikki just sillai kun ite haluaa

Yhteistyössä