Ihanko tosi on olemassa perheitä, joissa äiti elää kotihoitovuosina vain kotihoidontuella ja mies sillä palkallaan? :o

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
just
Alkuperäinen kirjoittaja muista myös itsesi:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Meillä menee miehen palkka asumiskuluihin ja hänen omiin menoihin. Nyt kun olen kotihoidontuella ruokin, vaatetan ja maksan kaikki lasten koulu sekä harrastuskulut. Juu ei todellakaan tule mieleeni tuhlata niitä rahoja kampaamoihin, leikkaan itse lasten tukat ja oma saa kasvaa kasvamistaan... äitini olen joskus laittanut leikkaamaan.
mutta muista, että sinäkin joskus ansaitse hemmottelua esim. menemällä parturiin jne.
niin joo, että mies saa kyllä käyttää rahaa omiin menoihinsa, mutta marttyyriksi heittäytynyt äiti ei raaski mennä edes kampaajalle...!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
No niin, tuo toinen ketju ei nyt liity tähän keskusteluun millään lailla. Ihan samoin mä voisin todeta, että "siinäkin yhdessä ketjussa sanottiin, että kotiäidit on yksinkertaisia ja kouluttamattomia laiskureita, mites nyt täällä ollaan eri mieltä". Hohhoijaa, pysytäänkö asiassa?
Jaa häh?

Siellä oli se sama ongelma, naisen rahat yhteiseen hyvään, miehen omia.
Jaa häh? Tämän toisen keskustelun linkittäjä paasasi täällä, että siellä käskettiin menemään töihin ja täällä ollaan toista mieltä. No eikös olekin mahdollista, että eri ihmiset on siellä keskustelleet, kuin nyt tässä keskustelussa???
Linkittäjä kun tuntui viittaavan, että siellä ollaan yhtä mieltä ja täällä toista. Yritin selittää, että esim. minä en ole käynyt siinä keskustelussa antamassa mielipidettä, ja sitten täällä ollut yhtäkkiä päinvastaista mieltä.

Juuri tällaisen säädön vuoksi ehdotin, että keskustelut pidettäisiin erillään, kun ne eroavat toisistaan (niinkuin usein keskustelu a eroaa keskustelusta b)
 
Inka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
meillä on aina ollut omat tilit, omat rahat. Myös silloin kun olin hoitovapaalla. En edes halua elää miehen siivellä enkä tehnyt sitä silloinkaan, vaan säästin rahaa ollessani töissä jotta voin jäädä kotihoidontuelle. Minusta tässä ei ole mitään ihmeellistä. En kokenut lasteni hoitoa minään työnä josta minua olisi pitänyt palkita, vaan normaalina asiana. Olen aina halunnut olla omillani ja niin myös naimisissa ollessani.
Eli jos miehesi olisi hoitovapaalla, käyttäisit koko palkkasi itseesi ja antaisit miehesi kituuttaa?
Meillä elämää myös suunnitellaan., Joten silloin säästetään rahaa jos hoitovapaalle jäädään. Oli se sitten kumpi tahansa!
 
viikate
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Alkuperäinen kirjoittaja viikate:
mä maksan puolet kiinteistä kuluista,ruoka on yhteisistä rahoista. Ihan mun oma periaate.. siksi ei ookaa varaa jäädä hoitovapaalle.
sun periaate on sit tärkempi kun lapsen edun ajatteleminen.. voi luoja :headwall:
Hauskaa että siinä ruokajuttuketjussa kaikki käski ap:n mennä töihin. Nyt taas ihmetellään jos nainen menee!
no mä en ainakaan oo ollu käskemässä, koska mun mielestä lapset on hyvä kasvattaa kotona niin kauan kun on mahdollista. niin kauan kun äidin ja isin tulot yhdessä siihen riittää. tosi tiukkaa tekee meillä mutta ikinä en yhdessäkään riidassa ole kuullut mitään siitä että mies ansaitsee isoimman osan meidän perheen tuloista.
 
viikate
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
Alkuperäinen kirjoittaja viikate:
mä maksan puolet kiinteistä kuluista,ruoka on yhteisistä rahoista. Ihan mun oma periaate.. siksi ei ookaa varaa jäädä hoitovapaalle.
sun periaate on sit tärkempi kun lapsen edun ajatteleminen.. voi luoja :headwall:
Hauskaa että siinä ruokajuttuketjussa kaikki käski ap:n mennä töihin. Nyt taas ihmetellään jos nainen menee!
no mä en ainakaan oo ollu käskemässä, koska mun mielestä lapset on hyvä kasvattaa kotona niin kauan kun on mahdollista. niin kauan kun äidin ja isin tulot yhdessä siihen riittää. tosi tiukkaa tekee meillä mutta ikinä en yhdessäkään riidassa ole kuullut mitään siitä että mies ansaitsee isoimman osan meidän perheen tuloista.
nii.. missä välissä mä sanoin että mun mukulat menee hoitoon? Isä hoitaa ne pv ku on kotona ja pari pv viikossa hoitaa mummo sen 6h kun olen töissä.
Mut lisään vielä, että ei se äidin helma ole mikään ainoa oikea hoitopaikka.
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
meillä on aina ollut omat tilit, omat rahat. Myös silloin kun olin hoitovapaalla. En edes halua elää miehen siivellä enkä tehnyt sitä silloinkaan, vaan säästin rahaa ollessani töissä jotta voin jäädä kotihoidontuelle. Minusta tässä ei ole mitään ihmeellistä. En kokenut lasteni hoitoa minään työnä josta minua olisi pitänyt palkita, vaan normaalina asiana. Olen aina halunnut olla omillani ja niin myös naimisissa ollessani.
Tämä varmaan sopii miehelle, jos naisella on paljon rahaa. Mutta jos nainella ei ole paljon rahaa, silloin miehen tulee elättää, kun nainen hoitaa lapsia kotona. samanlainen elintaso tulisi olla sekä perheen äidillä että isällä.
kuka jää kotiin jos ei ole rahaa? Se ei ainakaan ole kenenkään etu, että kituutetaan monta vuotta ja äiti on joku marttyyri ilman rahaa, mutta on ainakin muksut hoidettu kotona hammasta purren. Tätä en ole koskaan tajunnut, enkä tule tajuamaan.
 
jepjep
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
meillä on aina ollut omat tilit, omat rahat. Myös silloin kun olin hoitovapaalla. En edes halua elää miehen siivellä enkä tehnyt sitä silloinkaan, vaan säästin rahaa ollessani töissä jotta voin jäädä kotihoidontuelle. Minusta tässä ei ole mitään ihmeellistä. En kokenut lasteni hoitoa minään työnä josta minua olisi pitänyt palkita, vaan normaalina asiana. Olen aina halunnut olla omillani ja niin myös naimisissa ollessani.
Eli jos miehesi olisi hoitovapaalla, käyttäisit koko palkkasi itseesi ja antaisit miehesi kituuttaa?
Meillä elämää myös suunnitellaan., Joten silloin säästetään rahaa jos hoitovapaalle jäädään. Oli se sitten kumpi tahansa!
Juurikin näin. Hyvä INKA
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
meillä on aina ollut omat tilit, omat rahat. Myös silloin kun olin hoitovapaalla. En edes halua elää miehen siivellä enkä tehnyt sitä silloinkaan, vaan säästin rahaa ollessani töissä jotta voin jäädä kotihoidontuelle. Minusta tässä ei ole mitään ihmeellistä. En kokenut lasteni hoitoa minään työnä josta minua olisi pitänyt palkita, vaan normaalina asiana. Olen aina halunnut olla omillani ja niin myös naimisissa ollessani.
Eli jos miehesi olisi hoitovapaalla, käyttäisit koko palkkasi itseesi ja antaisit miehesi kituuttaa?
Meillä elämää myös suunnitellaan., Joten silloin säästetään rahaa jos hoitovapaalle jäädään. Oli se sitten kumpi tahansa!
Mutta mä en ymmärrä yhtään, miksi vain toinen säästää, kun toinen on hoitovapaalla? Yhteinenhän se lapsi on ja kotihoidon pitäisi olla yhteinen päätös. Kyllähän päivähoitoon vieminenkin maksaa, eli teidän tyylillänne miehesi kuuluisi maksaa sinulle lastenne hoidosta. Enemmän hänelle niin jää palkkaa kuin, jos lapsi olisi päiväkodissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
meillä on aina ollut omat tilit, omat rahat. Myös silloin kun olin hoitovapaalla. En edes halua elää miehen siivellä enkä tehnyt sitä silloinkaan, vaan säästin rahaa ollessani töissä jotta voin jäädä kotihoidontuelle. Minusta tässä ei ole mitään ihmeellistä. En kokenut lasteni hoitoa minään työnä josta minua olisi pitänyt palkita, vaan normaalina asiana. Olen aina halunnut olla omillani ja niin myös naimisissa ollessani.
Tämä varmaan sopii miehelle, jos naisella on paljon rahaa. Mutta jos nainella ei ole paljon rahaa, silloin miehen tulee elättää, kun nainen hoitaa lapsia kotona. samanlainen elintaso tulisi olla sekä perheen äidillä että isällä.
kuka jää kotiin jos ei ole rahaa? Se ei ainakaan ole kenenkään etu, että kituutetaan monta vuotta ja äiti on joku marttyyri ilman rahaa, mutta on ainakin muksut hoidettu kotona hammasta purren. Tätä en ole koskaan tajunnut, enkä tule tajuamaan.
Tässä keskustelussa ei ollut kyse tilanteesta, jossa perheellä ei ole rahaa siihen, että lapset hoidetaan kotona. Jäikö ketju lukematta?
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
meillä on aina ollut omat tilit, omat rahat. Myös silloin kun olin hoitovapaalla. En edes halua elää miehen siivellä enkä tehnyt sitä silloinkaan, vaan säästin rahaa ollessani töissä jotta voin jäädä kotihoidontuelle. Minusta tässä ei ole mitään ihmeellistä. En kokenut lasteni hoitoa minään työnä josta minua olisi pitänyt palkita, vaan normaalina asiana. Olen aina halunnut olla omillani ja niin myös naimisissa ollessani.
Eli jos miehesi olisi hoitovapaalla, käyttäisit koko palkkasi itseesi ja antaisit miehesi kituuttaa?
Meillä elämää myös suunnitellaan., Joten silloin säästetään rahaa jos hoitovapaalle jäädään. Oli se sitten kumpi tahansa!
Mutta mä en ymmärrä yhtään, miksi vain toinen säästää, kun toinen on hoitovapaalla? Yhteinenhän se lapsi on ja kotihoidon pitäisi olla yhteinen päätös. Kyllähän päivähoitoon vieminenkin maksaa, eli teidän tyylillänne miehesi kuuluisi maksaa sinulle lastenne hoidosta. Enemmän hänelle niin jää palkkaa kuin, jos lapsi olisi päiväkodissa.
Näin justiinsa! Ja kuntahan tukee päivähoitoa eli oikeasti se lasku olisi paljon suurempi kuin se, mitä siitä maksetaan. Yhden lapsen hoitohan maksaa oikeasti kunnalle yli 1000 euroa eli miehen pitäisi maksaa vähintäänkin puolet siitä. Jos mun mies ois niin mulkku, kuin täällä ison osan tuntuu olevan, niin mä kyllä äkkiä osaisin olla huomattavasti mulkumpi :D

Jotkut suostuu kynnysmatoiksi, toiset ei.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
meillä on aina ollut omat tilit, omat rahat. Myös silloin kun olin hoitovapaalla. En edes halua elää miehen siivellä enkä tehnyt sitä silloinkaan, vaan säästin rahaa ollessani töissä jotta voin jäädä kotihoidontuelle. Minusta tässä ei ole mitään ihmeellistä. En kokenut lasteni hoitoa minään työnä josta minua olisi pitänyt palkita, vaan normaalina asiana. Olen aina halunnut olla omillani ja niin myös naimisissa ollessani.
Tämä varmaan sopii miehelle, jos naisella on paljon rahaa. Mutta jos nainella ei ole paljon rahaa, silloin miehen tulee elättää, kun nainen hoitaa lapsia kotona. samanlainen elintaso tulisi olla sekä perheen äidillä että isällä.
kuka jää kotiin jos ei ole rahaa? Se ei ainakaan ole kenenkään etu, että kituutetaan monta vuotta ja äiti on joku marttyyri ilman rahaa, mutta on ainakin muksut hoidettu kotona hammasta purren. Tätä en ole koskaan tajunnut, enkä tule tajuamaan.
No kyse onkin siitä, ettei äiti muka voisi jäädä hoitovapaalle, jos mies esim. tienaa hyvin. Vain siksi, että muka kaikki kuuluisi maksaa puoliksi. Ihmeen raha- ja materiakeskeistä elämää. Ei arvosteta kotitöitä, lasten kotihoitoa, ainoastaan kodin ulkopuolista palkkatyötä. Ilman rahaakin voi tehdä paljon perheensä eteen.

 
voielämä
No,esim meillä rahat ei oo yhteisiä ja sillä hyvä. Mitä ihmeellistä siinä on? Sitten asiat pitää miettiä uudelleen ku hoitovapaa tms. tulee eteen. Mitä materialistista siinä on että nainen on taloudellisesti miehestä riippumaton???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voielämä:
No,esim meillä rahat ei oo yhteisiä ja sillä hyvä. Mitä ihmeellistä siinä on? Sitten asiat pitää miettiä uudelleen ku hoitovapaa tms. tulee eteen. Mitä materialistista siinä on että nainen on taloudellisesti miehestä riippumaton???
Kyseessä oli nyt nimenomaan tilanne, jossa toinen on hoitovapaalla! Suostukaa rauhassa kynnysmatoiksi, minä en. Onneksi minä ja mieheni arvostamme lasten kotihoitoa. Miehelleni ei ole ihan sama, kuka lastamme hoitaa.

 
qvö
Alkuperäinen kirjoittaja voielämä:
No,esim meillä rahat ei oo yhteisiä ja sillä hyvä. Mitä ihmeellistä siinä on? Sitten asiat pitää miettiä uudelleen ku hoitovapaa tms. tulee eteen. Mitä materialistista siinä on että nainen on taloudellisesti miehestä riippumaton???
niinpä! Miksi se on niin ihmeellistä jos haluaa olla taloudellisesti täysin riippumaton. Me ollaan jo 12v eletty ilman, että edes tiedetään toistemme rahoista, palkoista tms. Ja näillä mennään. Laskut maksetaan puoliksi tai miten nyt milloinkin sattuu huvittamaan. Ahdistuisin valtavasti yhteisestä tilistä.
 
fjgh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voielämä:
No,esim meillä rahat ei oo yhteisiä ja sillä hyvä. Mitä ihmeellistä siinä on? Sitten asiat pitää miettiä uudelleen ku hoitovapaa tms. tulee eteen. Mitä materialistista siinä on että nainen on taloudellisesti miehestä riippumaton???
Kyseessä oli nyt nimenomaan tilanne, jossa toinen on hoitovapaalla! Suostukaa rauhassa kynnysmatoiksi, minä en. Onneksi minä ja mieheni arvostamme lasten kotihoitoa. Miehelleni ei ole ihan sama, kuka lastamme hoitaa.
voi olla hoitovapaalla ja olla täysin riippumaton miehestä taloudellisesti. Ei hoitovapaa tarkoita sitä, että olet rahaton tai miehesi elätettävänä! En ymmärrä tätä käsitystä.
 
voielämä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voielämä:
No,esim meillä rahat ei oo yhteisiä ja sillä hyvä. Mitä ihmeellistä siinä on? Sitten asiat pitää miettiä uudelleen ku hoitovapaa tms. tulee eteen. Mitä materialistista siinä on että nainen on taloudellisesti miehestä riippumaton???
Kyseessä oli nyt nimenomaan tilanne, jossa toinen on hoitovapaalla! Suostukaa rauhassa kynnysmatoiksi, minä en. Onneksi minä ja mieheni arvostamme lasten kotihoitoa. Miehelleni ei ole ihan sama, kuka lastamme hoitaa.
Juu.ymmärsin kyllä että on hoitovapaalla. Ja myös silloin AION olla miehestä taloudellisesti riippumaton. Sou?? Ja ps. en todellakaan ole KYNNYSMATTO jos en elä mieheni rahoilla!!??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1760653
Ihanaa olla selvännäkijä!
Osasit linkittää tänne jo linkitetyn keskustelun. Se tekee sinusta selvännnäkijän?

Sulla lienee joku ongelma? Keskustelupalstoilla nyt tupataan keskustelemaan.
Onko se keskustelua, että linkittää toisia keskusteluja sen sijaan, että ottaisi osaa keskusteluun? Ei minulla ole sen suhteen ongelmaa, keskustelua on toki huomattavasti mukavampi käydä niin, että ihmiset kirjoittavat mielipiteitään ja ajatuksiaan aloittajan aiheesta. Vai eikö se ole tämän palstan tarkoitus?
 
mie
Kyllä meillä on ihan omat rahat. Kotihoidon tuen aikana mies maksoi kaikki muut, paitsi mun kännykkälaskun, eli eli miehen siivellä. Omaan laittautumiseeni en halunnut miehen rahoja käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
keskustelua on toki huomattavasti mukavampi käydä niin, että ihmiset kirjoittavat mielipiteitään ja ajatuksiaan aloittajan aiheesta. Vai eikö se ole tämän palstan tarkoitus?
Kappas, näin juuri =D
Niin :hug: Olemme siis samoilla linjoilla. Tämän keskustelun aihe on se mikä se on, minä olen keskustellut siitä. Muut keskustelut eli aloitukset eivät siis kuulu tähän keskusteluun. Linkkiä en laita, mutta moderaattorit ohjeistavat näin:

1. Kirjoita vain otsikon asiasta ja lyhyesti (max. 2000 merkkiä välilyönteineen).
 

Yhteistyössä